MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Gaśnie po "przegonieniu"
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=21108
Strona 1 z 2

Autor:  Kamaru [ czw wrz 28, 2006 9:27 am ]
Tytuł:  Gaśnie po "przegonieniu"

Witam
Wiem że temat wolnych obrotów był wielokrotnie wałkowany na forum, a nawet teraz jest poruszany wątek na ten temat. Zakładam nowy bo nie chcę zaśmiecać wątku koledze a w archiwum nie znalazłem rozwiązania.
Do rzeczy:
Silnik M 102 w W 124 z roku 1988 czyli 230 E. Beznzyna/Gaz.
Po dłuższej jeździe (na gazie) z prędkością ponad 100 km/h i zatrzymaniu np na skrzyzowaniu lub nawet przy jeździe z niewciśniętym pedałem gazu obroty spadają do 500 a nawet 300 (falują) i wtedy silnik gaśnie. jest to bardzo upierdliwe bo skrzynia jest automatyczna.
Nie mam zainstalowanego stabilizatora wolnych obrotów, ale chyba to nie ma znaczenia bo jak przełączę wtedy na benzynę to dzieje się to nic się nie zmienia.
Wlot do filtra powierza mam ustawiony do tyłu auta.
Obstawiałbym na jakiś problem "elektryczny bo dzieje sie to zarówno na benzynie jak i na gazie.
Jeżeli któryś z kolegów spotkał się z takim problemem to proszę o jakieś sugestie.
Pozdrawiam Kamil

Autor:  drwalu [ czw wrz 28, 2006 12:40 pm ]
Tytuł: 

yyyy - znam 3 przypadki ale nie w mb: czujnik polozenia walu.

tylko nie wiem czy cos takiego jest w 230e :P

Autor:  kruszyn [ czw wrz 28, 2006 12:56 pm ]
Tytuł: 

u mnie byla to kwestia lekkiego podniesienia obrotow silnika i po problemie... na wolnych ok 1200
pozdrawiam

Autor:  Wojtyla [ czw wrz 28, 2006 2:12 pm ]
Tytuł: 

Witam
drwalu pisze:
czujnik polozenia walu

jest - przetwornik Halla

kruszyn pisze:
na wolnych ok 1200

kurcze troszkę dużo [szalone]
Pewnie masz samoregulatory na zaworach jeśli tak to zaworki odpadają jeśli nie to od nich bym zaczął
No i jeszcze może być zafajdany kanał bocznikowy powietrza przy przepustnicy mała śrubka regulująca uchylenie przepustnicy przy wolnych obrotach i/lub klapa spiętrzająca nie jest w osi
dzieje się to na benie i na lpg to może być w ostateczności "krokowy","przepływomierz","potencjometr"jak zwał tak zwał
Ale ale ... sprawdź czy wszystkie przewody pod kolektorem ssącym są ok. połączone i w kostkach bo tak się też może dziać gdy czujnik nie wystawia odpowiedniego impulsu do sterowania [szalone]

pozdro

Autor:  Kamaru [ czw wrz 28, 2006 2:13 pm ]
Tytuł: 

drwalu pisze:
yyyy - znam 3 przypadki ale nie w mb: czujnik polozenia walu.

tylko nie wiem czy cos takiego jest w 230e :P

W tych 3 przypadkach objawy były dokładnie takie jak u mnie?
Czujnik położenia wału był uszkodzony jak kupiłem auto ale został wymieniony przwód i wszystko było ok. Sam już nie wiem może był nie do końca naprawiony. Może faktycznie on nie domaga i kupię nowy.

cena w ASO 497 zł netto [szalone]

kruszyn a jak podnieść obroty w M102?

Wojtyla: sprawdzę przwewody powietrzne i regulator minimum. Jakie powinny być min obroty na silniku M102? U mnie zwykle (oprócz przypadków jakie opisałem wyżej) utrzymują się w granicach 700-800 na N i 600 na D lub R


pzdr Kamil

Autor:  kruszyn [ czw wrz 28, 2006 2:53 pm ]
Tytuł: 

Kamaru pisze:
drwalu pisze:
yyyy - znam 3 przypadki ale nie w mb: czujnik polozenia walu.

tylko nie wiem czy cos takiego jest w 230e :P

W tych 3 przypadkach objawy były dokładnie takie jak u mnie?
Czujnik położenia wału był uszkodzony jak kupiłem auto ale został wymieniony przwód i wszystko było ok. Sam już nie wiem może był nie do końca naprawiony. Może faktycznie on nie domaga i kupie nowy.

cena w ASO 497 zł netto [szalone]

kruszyn a jak podnieść obroty w M102?

pzdr Kamil


nie mam zielonego pojecia :D jestem mechanikiem obserwatorem ( patrze co robi mechanik i nie probuje tego powtarzac samemu [zlosnik] )

Autor:  ro2man [ czw wrz 28, 2006 3:10 pm ]
Tytuł: 

Kamaru pisze:
Po dłuższej jeździe (na gazie) z prędkością ponad 100 km/h i zatrzymaniu np na skrzyzowaniu lub nawet przy jeździe z niewciśniętym pedałem gazu obroty spadają do 500 a nawet 300 (falują) i wtedy silnik gaśnie. jest to bardzo upierdliwe bo skrzynia jest automatyczna.

napisz mi jaką masz temperaturę silnika wg wskazań licznika

Autor:  michau [ czw wrz 28, 2006 3:17 pm ]
Tytuł: 

ro2man pisze:
napisz mi jaką masz temperaturę silnika wg wskazań licznika


Moim zdaniem takze warto sie temu przyjrzec. Moje auto dopoki pracuje w zakresie nominalnej temperatury pracy, jest wszystko ok. Natomiast kiedy sie troche za bardzo zagrzeje, objawy sa identyczne jak u Ciebie. Na Pb i na LPG.

Autor:  Wojtyla [ czw wrz 28, 2006 3:27 pm ]
Tytuł: 

Kamaru pisze:
700-800 na N i 600 na D lub R

ok. 850 +/- 50
zbliża się sezon na światła czyli większe obciążenie na instalacji elektrycznej podniósłym o ok.50 obr.
Ale masz auto '88 powinien mieć juzż stabilizator obrotów [szalone]
Obrazek
wkręt regulacji położenia przepustnicy ja bym ustawił na 900 jałowe i powinno być ok. [zlosnik]
Ale do zaworków nie zaglądałeś czy są samoregulatory?
pozdro

Autor:  stanleym126 [ czw wrz 28, 2006 4:01 pm ]
Tytuł: 

Ale jak jest KE Jetronik to regulacja ta śrubką nic nie da.

Autor:  Wojtyla [ czw wrz 28, 2006 5:05 pm ]
Tytuł: 

stanleym126 pisze:
Ale jak jest KE Jetronik to regulacja ta śrubką nic nie da.

spróbuj [oczko] a się przekonasz
pozdro

Autor:  stanleym126 [ czw wrz 28, 2006 5:30 pm ]
Tytuł: 

No wlasnie na poczatku kiedyś jak kupiłem auto i chcialem zwiekszyc obroty to kręcilem i nic nie dało,,a kiedys na jakims forum czytalem ,żę przy kadżecie ta regulacja nie dziala.Co prawda od kilki lat nawet nie zaglądalem do tej śrubki.

Autor:  drwalu [ czw wrz 28, 2006 7:47 pm ]
Tytuł: 

Kamaru tak objawy identyczne :) nawet mialem tak w sluzbowce, jak sie zagrzal to gasl. raz nawet przy 110 mi zgasl, niby tez ta przyczyna...

2 pozostale przypadki: gasl tylko na wolnych: czasem auto tez nie chcialo od razu odpalic jak zgaslo.

ale to wszedzie inna technologia a to nie bylo w mb :)

Autor:  Kamaru [ pt wrz 29, 2006 8:45 am ]
Tytuł: 

Witam
Wojtyla pisze:
Ale masz auto '88 powinien mieć juzż stabilizator obrotów [szalone]
Ale do zaworków nie zaglądałeś czy są samoregulatory?
pozdro

Stabilizator obrotów mam.
Chodziło mi o to że dodatkowy stabilizator minimum nie był montowany razem z instalacją gazową (podobno taki sie montuje). Jeżeli wprowadziłem w błąd to przepraszam.
Co do samoregulatorów to chyba mam ale głowy nie dam - myślałem że w M 102 w W 124 to we wszystkich były. Mam wtrysk KE-jetronic.

Temperatura silnika nie ma nic do rzeczy. Próbowałem go grzać aż się wentylator włączał i nic się nie działo. Reaguje tylko na dłuższą jazdę z w miare stałą prędkością (ponad 100). Wg mnie to wyglada tak że silnik "przyzwyczaja" się do pewnych obrotów i potem przy zwolniniu czyli ich spadku dzieje się jak się dzieje. Może to faktycznie regulator wolnych obrotów.
Zacznę od sprawdzenia gumek i przemcia go. Może pomoże.

drwalu: Ja tez miałem popsuty kabel od czujnika położenia wału i jak się zagrzał to gasł i przez jakieś 10 min nie dał się odpalić (dopóki nie ostygł), ale teraz są zupełnie inne objawy.
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pozdrawiam.
W weekend jak znajde chwilę to coś podziałam i dam znać.

Autor:  Wojtyla [ pt wrz 29, 2006 8:56 am ]
Tytuł: 

Witam
Kamaru pisze:
silnik "przyzwyczaja" się do pewnych obrotów i potem przy zwolniniu czyli ich spadku dzieje się jak się dzieje.

To jeszcze sprawdź klapę spiętrzającą [zlosnik] (jej położenie w osi otworu)
pozdro

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/