MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

zmiana skrzyni z automata na manuala
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=21176
Strona 1 z 3

Autor:  teope [ ndz paź 01, 2006 9:26 pm ]
Tytuł:  zmiana skrzyni z automata na manuala

Witam,
planuje zmianę skrzyni z automat na manualna. Kilka pytań:
-czy są oryginalne przetłoczenia/otwory/mocowania na montaż pedału sprzęgła w kabinie? Tu najmilej widziana opinia osoby która przerabiała taki temat. Jeśli nie ma oryginalnych miejsc na pedał to co mniej więcej trzeba przerabiać?
-czy skrzynia automatyczna ma taką samą długość co manual? – jeśli nie to czy chociaż mocowania pozostają takie same – jeśli nie jak wygląda tu przeróbka (może są oryginalne mocowania)
-temat wału i mostu. Most zostaje ten sam (jeśli się mylę poprawcie). Wał – zakładając, że manualna skrzynia jest krótsza to jeśli dobrze kombinuję musze wymienić tylko przednią część wału (tą od skrzyni do podpory) bo tylna ma taką samą długość.
-jak to jest ze sprzęgłem (tarcza, docisk, łożysko)? – czy będą jakieś komplikacje w mocowaniu czy po prostu kupie sprzęgło dla manuala i będzie cacy.


Czy układ sprzęgła manualnego jest taki sam jak w w123?- tzn. wysprzęglik przy skrzyni i pedale? – jeśli tak to czy „zestaw” od beczki będzie pasował?


Pewnie o czymś zapomniałem = jeśli tak to piszcie.


PS.
Jeśli jest w Łodzi ktoś kto posiada w124 300D manual to miałbym prośbę abyśmy się spotkali – chciałbym obejrzeć z góry i od dołu co i jak jest w porównaniu z moim automatem.

Autor:  Sokol [ ndz paź 01, 2006 9:30 pm ]
Tytuł: 

ja długi czas się zastanawiałem nad zamianą w drugą stronę z manuala na automat ale za dużo roboty. Następny będzie automat [oczko] chyba że nie masz skrzyni manual to podjadę i sobie weźmiesz a mi wstawisz automat [zlosnik] ;)

Autor:  teope [ ndz paź 01, 2006 9:36 pm ]
Tytuł: 

Sokol pisze:
chyba że nie masz skrzyni manual


jeszcze niemam


Sokol pisze:
to podjadę i sobie weźmiesz a mi wstawisz automat

ja chętnie na to ide!!! - 2 - 3 dni i oba autka przerobione - jeśli mi pomożesz - warunki do takiej akcji mam

ilo biegowy manual???

Autor:  Alex [ ndz paź 01, 2006 9:54 pm ]
Tytuł: 

teope pisze:
ja chętnie na to ide!!! - 2 - 3 dni i oba autka przerobione


Odetnijcie przody obu aut do słupka środkowego, zamieńcie się i zespawajcie... [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
Żartowałem ;) ;) ;)
Teope, jeśli jeszcze nie zdążysz zrobić tego przeszczepu, to jak się spotkamy na spocie - będziesz mógł sobie oglądać mojego MB od góry i od dołu... ;)

Pozdrawiam.

PS. A tak na marginesie, to chyba jeszcze musiałbyś wprowadzić zmiany w sterowaniu zasilania silnika. :roll:

Autor:  teope [ ndz paź 01, 2006 10:08 pm ]
Tytuł: 

Alex pisze:
wprowadzić zmiany w sterowaniu zasilania silnika

tzn co? podciśnienia?
zasilanie paliwo i aku - a co toma wspólnego z ASB czy manual? pytam bo nie wiem o co kaman?

Alex pisze:
to jak się spotkamy na spocie - będziesz mógł sobie oglądać mojego MB od góry i od dołu...


no na spocie to raczej kanału nie będzie, chyba, ze następny spot u Wojtka przy "pyfku" i będzie tam kanał [zlosnikz]

Autor:  Alex [ ndz paź 01, 2006 10:28 pm ]
Tytuł: 

Chodzi o zasilanie silnika w paliwo. jest to na mur inaczej rozwiązane niż w manualu, ale jak dokładnie - nie wiem. Nie miałem nigdy automata. Wpadło mi jedynie :o coś w oko jak przeglądałem książkę obsługową. Ale napewno ktoś Ci jeszcze coś podpowie. Są tu starzy wyjadacze, którzy wiedzą co i jak. Co do oglądania na spocie - to pod maskę zawsze zajrzeć można, a z kanałem - to jeśli będzie gdzieś dostępny też możesz sobie (pod silniczek) zajrzeć. [zlosnikz] Mi od tego MB nie ubędzie... (chyba [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] )

Autor:  teope [ ndz paź 01, 2006 10:32 pm ]
Tytuł: 

Alex pisze:
Chodzi o zasilanie silnika w paliwo. jest to na mur inaczej rozwiązane niż w manualu


na moje oko idą z baku dwa przewody - dostarczający i powrót. 1szy do pompy, drugi "wraca" z filtra i już!

ale niech wypowie sie jeszcze ktoś kto będzie wiedział na 100% co i jak :roll:

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ ndz paź 01, 2006 10:35 pm ]
Tytuł: 

jest 1 (słownie) jeden wezyk z podcisniniem.W bardzo nowoczesnych autach jak np Passat z 2006 roku były problem bo by pewnie trzeba wymienic strownik silnika,zegary,kluczyki i koło zapasowe :lol: zeby pojechał [zlosnik] Kolega w 123 miał automata-wymienił na manuala-pojedził pol roku i znowu włozył automata [cool] to sa fajne autka do takich przekładek [usmiech]

Autor:  teope [ ndz paź 01, 2006 10:38 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
Kolega w 123 miał automata-wymienił na manuala

kiedyś pomagałem komuś przy takiej zamianie ale było to dawno i szczegółów nie pamiętam a bedzie to zapewne podobnie jak w w124...


MERCEDES 4 EVER pisze:
i znowu włozył automata

owszem automat fajna sprawa, komfort i wygoda ale jakoś nie trafia w mój gust [oczko]

Autor:  Wojtek123 [ pn paź 02, 2006 1:08 am ]
Tytuł: 

teope pisze:
no na spocie to raczej kanału nie będzie, chyba, ze następny spot u Wojtka przy "pyfku"


Zapraszam serdecznie ;)


teope pisze:
i będzie tam kanał


No niestety z tym może być problem :roll: Ale po paru coś wymyślimy [zlosnik]

Autor:  mza [ pn paź 02, 2006 7:51 am ]
Tytuł: 

teope pisze:
ja chętnie na to ide!!! - 2 - 3 dni i oba autka przerobione - jeśli mi pomożesz - warunki do takiej akcji mam

Lepiej zamieńcie się samochodami - nic nie trzeba robić...

Autor:  Marcin S [ pn paź 02, 2006 9:12 am ]
Tytuł: 

mza pisze:
teope pisze:
ja chętnie na to ide!!! - 2 - 3 dni i oba autka przerobione - jeśli mi pomożesz - warunki do takiej akcji mam

Lepiej zamieńcie się samochodami - nic nie trzeba robić...



[zlosniki] [zlosniki] [zlosniki] [zlosniki] [zlosniki] [zlosniki] [zlosniki]


Przy zmianie z automatu na manual, musisz zmienić :
Koło zamachowe, kompletne sprzęgło, przednią część wału, wybierak biegów wraz ze stycznikiem wstecznego, oczywiście inne pedała.
No i teraz instalacja elektryczna, bo jak wiesz ASB na biegu nie odpalisz,podciśnienie, inny zbiorniczek płyny hamulcowego (lub odetniesz zgrzaną rurke do podłączenia pompki sprzęgłowej, i na pozostałej rurce zamocujesz węzyk).

Jeśli macie dwa takie same samochody, z tymi samymi silnikami.... to w zasadzie przydały by sie jaszcze dwa (ASB i manual), bo jak wszystko rozkręcicie to potem zapomnienie co i jak było.

ASB jest oczywiście dłuższa.

Jeśli chodzi o czasochłonność to troche się pospieszyliście... mając jeden kanał przy takich przekładkach zejdzie wam min tydzień, robiąc po 8h dziennie. Samo wyjęcie skrzyni to ok 3,5h w serwisie przy pracy 2osób nonstop. Teraz porozkręcaj dodatkowo koło zamachowe, instalacje el, pedała, wybierak, podokręcaj koło zamachowe odpowiednim momentem.
Co innego jak wkładasz drugą taka samą skrzynie ( chociaż wkłądając zamiast IV na V sa czasami problemy) to tylko zmianiasz to co wymontowałeś ... ale wszystko pasuje, a wszelkie moyfikacje zawsze kończą się tym że zapomniałes o czymś najmniejważnym... i niepojedzie ( w przypadku ASB na manual, to oby silnik odpalił i wszsytko działa). Najgorzej ma ten co dokłada ASB... byle pierdołkai autmat będzie albo szrpał, albo nei będzie chciał odpalić silnik ... bo jakiś przewód od odblokowywania rozrusznika się odpioł.
Teraz jeszcze wez dodatkowo stacyjke, bo w ASB nei zmienisz biegu z P na inne jak nie masz kluczyka bo ci blokuje, tak samo jak wybierakiem nei wrócisz na z D N R na P kluczyka ze stacyjki nei wyjmiesz. ( w manulalu ten problem odpada, ale jak wyciagniesz ASB to pozostaje ci stacyjka z blokadą) .

Więc zanim sie porywacie na taką zmiane to dokładnie sobei wszystko zaplanujcie.

Autor:  teope [ pn paź 02, 2006 9:21 am ]
Tytuł: 

no i wreszcie ktos cos konkretnego napisał [ok]

ja generalnie juz postanowiłem i zmiana bedzie. Zastanawiam sie tylko nad skrzynią, wybrać cztero czy pięcio biegową???

Autor:  Marcin S [ pn paź 02, 2006 10:24 am ]
Tytuł: 

ASB
4biegowa: 800-1300zł
5biegowa nawet do 2500zł

manual:
4biegowa 500zł (zależy na jakim wałku sprzęgłowym, bo sa 3 długości, i coi za tym idzie rożne frezy)
5biegowa oscyluje w granicach 1000zł

Jak kupujesz manuala to odrazu dokup z tego samego samochodu koło zamachowe (tylko żeby wieniec do rozrusznika nei był "zajechany"), no i sprzęgło, może być zużyte, przynajmniej będziesz wiedział na 100% jakie powinno być, a kupisz za pare groszy.
Więc do skrzyni podstawa to koło zamachowe, bo sprzęgło pewnie i tak dokupisz nowe. Bo może być tak że kupisz skrzynie z długim wałkiem ( patrząc od góry wystaje za kryze) a potem będziesz sie bujał za kołem zamachowym, bo wałek sprzęgłowy nie będzie pasował do gniazda np od krotkiego wałka sprzęgłowego.
wiem bo zmieniałem skrzynie i miałem długi wałek z cieńkim frezem na samochodzie ( W123 ) a skrzynie zamienną miałem od W124, krótki (albo średni nie pamiętam już) wałek z grubym frezem.... i zmianiałem wszystko.

Autor:  teope [ pn paź 02, 2006 1:52 pm ]
Tytuł: 

a jak jest z samym pedałem sprzęgła? musze kombinować od początku, żeby go zamontować czy są oryginalne mocowania? Bedzie pasował od 123?

Przewód z hydrolem który dochodzi do siłownika na pedale sprzęgła idzie ze zbiorniczka czy z pompy hamulcowej???

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/