MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 07, 2025 6:00 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn paź 02, 2006 1:22 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Czasami mam problem z zapaleniem . Zdaza sie to bardzo zadko gdy silnik nie jest jeszcze dobrze rozgrzany - po 2-3 min chodzenia silnika (np. podjechanie z garazu pod blok). Po zgaszeniu i probie ponownago zapalenia po paru minutach nie zapali! Mozna krecic 10min i nie chwyci - zauwazylem ze dopiero jak temp spadnie ponizej 60 stopni to zapala jakby nigdy nic. Gdy silnik jest zimy odpala bez zmruzenia oka, to samo na goracym silniku.
Jak nie chce zapalic czasem strzela w kolektor.
Strasznie wkuzajaca dolegliwosc - bede wdzieczny za wszelkie sugestie.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 02, 2006 1:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
Chłopie, jeśli potrzebujesz pomocy, to wcześniej sam pomórz innym pisząc wcześniej chociaż jaki masz samochód, z którego roku czy ON, benzyna lub LPG.
Poza tym piszesz za bardzo lakonicznie bo
TReneR pisze:
Zdaza sie to bardzo zadko gdy silnik nie jest jeszcze dobrze rozgrzany - po 2-3 min chodzenia silnika (np. podjechanie z garazu pod blok). Po zgaszeniu i probie ponownago zapalenia po paru minutach nie zapali! Mozna krecic 10min i nie chwyci - zauwazylem ze dopiero jak temp spadnie ponizej 60 stopni to zapala jakby nigdy nic.

ciężko mi uwierzyć, że po 2-3 minutach jazdy temp. skoczy ci powyżej 60 stopni

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 02, 2006 4:21 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
ro2man pisze:
Chłopie, jeśli potrzebujesz pomocy, to wcześniej sam pomórz innym pisząc wcześniej chociaż jaki masz samochód, z którego roku czy ON, benzyna lub LPG.
Poza tym piszesz za bardzo lakonicznie bo
ciężko mi uwierzyć, że po 2-3 minutach jazdy temp. skoczy ci powyżej 60 stopni


Sorry - mialem uzupelnic opis w profilu - jakos mi wylecialo. Samochod 2.3 '87 tylko benzyna.
Temperatura silnika po przejechaniu 200-300m wraz z zamknieciem gararzu (jakies 2-3min) skacze ponad 60 stopni. Termostat sie otwiera po jakichs 5-6 min jazdy.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 02, 2006 4:43 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
TReneR pisze:
Sorry - mialem uzupelnic opis w profilu - jakos mi wylecialo. Samochod 2.3 '87 tylko benzyna.
Temperatura silnika po przejechaniu 200-300m wraz z zamknieciem gararzu (jakies 2-3min) skacze ponad 60 stopni. Termostat sie otwiera po jakichs 5-6 min jazdy.

masz płyn? [totalszok]
zapłon masz przestawiony albo walniętą uszczelkę pod głowicą [szalone] bo nawet latem nie jestem w stanie w silniku 102... 2.3 osiągnąć 60st. po nawet 5 minutach pracy
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 02, 2006 4:46 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Wojtyla pisze:
nawet latem nie jestem w stanie w silniku 102... 2.3 osiągnąć 60st. po nawet 5 minutach pracy
pozdro


Moze masz termostat walniety?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 03, 2006 8:39 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
TReneR pisze:
sugestie

Na moje zaczyna się sypać moduł KE. Jak nie będziesz mógł zapalić to wykręć świece i zobacz czy aby nie zalana.
Najlepiej jak byś miał na podmianę.

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 03, 2006 9:17 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
ro2man pisze:
TReneR pisze:
sugestie

Na moje zaczyna się sypać moduł KE. Jak nie będziesz mógł zapalić to wykręć świece i zobacz czy aby nie zalana.
Najlepiej jak byś miał na podmianę.

Swiece sa suche - wykrecalem natomiast gardziel pod przeplywomierzem wydaje sie byc mokra. Iskra tez jest. Zaleznie od temperatury auto albo wogole nie ma ochoty zapalic albo "chce ale sie boi".

Tak mi jeszcze wpadlo do glowy - w okolicach 60ciu stopni zdaje sie otwiera termozawor pochlaniacza weglowego (opary z baku)? Moze tamtedy lewe powietrze mi podchodzi (bo powyzej tej temperatury obroty troche sie podnosza na ~900 z 750-800;
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 060&SGN=04
U mnie jest zdaje sie cos pomieszane bo nie ma elementu nr 68 (cokolwiek to jest) i jedna z rurek poprostu sobie wisi. Druga jest podlaczona do elementu nr 59 (trojnik) ale tez wydaje mi sie ze nieprawidlowo.
Wdzieczny bymbyl gdyby ktos mogl zrobic zdjecie jak te rurki sa ze soba polaczone i szczegolnie jak wyglada element nr 68 i gdzie powinien byc. Moze ktos ma dokladniejszy schemat?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 03, 2006 11:16 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
TReneR pisze:
Moze masz termostat walniety?

Przykro mi ale nie [zlosnik] temperatura dochodzi do 80 (plus grubość wskazówki) stopni i w momencie jak otwiera się termostat opada do 80 i tak trzyma aż w korku wszystko nagrzeje i podnosi do 100 by załączyć wentylator [zlosnik]
sprawdź komprę na cylindrach i wszystko się powinno wyjaśnić [szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 03, 2006 12:41 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
U mnie tez wszystko jest ok z teperatura. Glowica byla robiona pare lat temu (4 o ile pamietam). Poza tym nie ma zadnych symptomow walnietej uszczelki. Zawsze tak szybko sie nagrzewal i ja tu nie widze problemu.


ps. to ze termostat trzyma temperature nie oznacza ze jest sprawny - moze sie calkowicie niedomykac co wydluza zagrzanie sie silnika

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 03, 2006 1:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
TReneR pisze:
ps. to ze termostat trzyma temperature nie oznacza ze jest sprawny - moze sie calkowicie niedomykac co wydluza zagrzanie sie silnika

tak, tylko nie będzie "przejścia" przy 80 stopniach bo będzie cały czas pracował na dużym obiegu
spróbuj odłączyć pochłaniacz i sprawdzić czy jest ok. jak tak to pochłaniacz trzeba inaczej podpiąć
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 03, 2006 1:25 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Wojtyla pisze:
spróbuj odłączyć pochłaniacz i sprawdzić czy jest ok. jak tak to pochłaniacz trzeba inaczej podpiąć
pozdro


No wlasnie bede z tym walczyl. Plan jest taki zeby cakowicie odpiac rurki podcisnienia idace z kolektora do trojnika przed pochlaniaczem i je zaslepic.
Poprzedni wlasciciel cos z tym mieszal ale mu nie bardzo szlo i wywiercil dziurke w korku wlewu paliwa!! Dziurke oczywiscie zatkalem, wstawilem "nowy" pochlaniacz i probowalem dojsc jak to ma byc z tymi rurkami ale chyba niedokonca mi sie jeszcze to udalo...

ps. Ale fajnie by bylo jakby ktos looknal u siebie jak to jest podlaczone orginalnie (trojnik i ten kolejny element w strone pochlaniacza)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 03, 2006 1:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
Ja stawiam na moduł regulacji składu mieszanki tzn na któryś ze znajdujących się w nim czujników. Jak masz trochę czasu i lubisz się pobawić to mam taki w zapasie tyle, że wykręcony z jakiegoś padła i nie daje gwarancji ale na sprawdzenie i ew. wyeliminowanie mogę pożyczyć. Jak jesteś zainteresowany napisz na PW

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 03, 2006 1:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
ro2man pisze:
Ja stawiam na moduł regulacji składu mieszanki tzn na któryś ze znajdujących się w nim czujników. Jak masz trochę czasu i lubisz się pobawić to mam taki w zapasie tyle, że wykręcony z jakiegoś padła i nie daje gwarancji ale na sprawdzenie i ew. wyeliminowanie mogę pożyczyć. Jak jesteś zainteresowany napisz na PW


Tzn. ECU? Czujnikow tez nie ma tam za wiele - podwojny termistor temp. silnika sprawdzilem jako pierwszy i wydaje sie byc ok, sonda lambda nowa (chociaz i stara byla ok) i dziala ok, do sprawdzenia pozostal termistor powietrza i czujnik polozenia walu (ale bez niego to wogole nic by nie banglalo). Wylacznik biegu jalowego dziala. Czy o czyms zapomnialem?
Ale bede pamietal - wrazie jakby co sie zglosze (przez brata - mieszka w Rzeszowie) . Na razie skoncentruje sie na podcisnieniu.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 03, 2006 1:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
TReneR pisze:
Czy o czyms zapomnialem?

Czujnik połozenia przepustnicy (3 stanowy) :-)

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 03, 2006 2:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
mza pisze:
Czujnik połozenia przepustnicy (3 stanowy) :-)


A to nie to samo co "wylacznik biegu jalowego"?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl