MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 08, 2025 1:11 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn paź 02, 2006 11:34 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn paź 02, 2006 11:15 pm
Posty: 1
Lokalizacja: Warszawa

Witam posiadam 124 z 90 roku z silnikiem 2,6l bez gazu z przebiegiem koło 170 000.
Mam dwa problemy z silnikiem i nikt jak na razie nie potrafi mi pomóc, więc zwracm się o pomoc do was wszystkich.
Silnik często po przegazowaniu traci obroty, spada poniżej 500 i faluje.
A druga sprawa jest bardziej upierdliwa i irytująca. Kiedy daję gazu silnik nie zawsze wchodzi szybko na obroty i nie jest to zależne od temperatury, czasami działa bardzo dobrze i żwawo, a czasami mam pedał w podłodze, a obrotomierz zatrzymuje się na 2500 albo koło 4000 i nie idzie dalej silnik wydaje dziwne odgłosy tak jakby go coś hamowało (czasami jakby strzelał z wydechu ). Taka sama sytuacja jest na biegu, kiedy przyspieszam 1 ok, 2 też, a jak wrzuce 3 i daje gaz do końca to zatrzymuje się na 4000 i żeby ruszył dalej muszę troche odpuści gaz, trochę poszarpie i dalej przyśpiesza. Nie zależy to też od biegu, raz na 2 raz na 3 czy 4 różnie.

Zmieniłem filtr powietrza, przewody, świece, cewkę, kopółkę i palec rozdzielacza, efekt żaden.
Prosze o jakąś pomoc i z góry dziękuję

_________________
Teddy


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 03, 2006 9:34 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
yyyyyyy

winika jakby cos z zaplonem, moze masz od kogos do pozyczenia modul zaplonowy?? na zamianke i zobaczyc jak sie bedzie zachowywac. i przedewszystkim daj jakiemus konkret fachowcowi zrobic regulacje. chyba ze masz walniety silnik krokowy bo to on odpowiada za wolne obroty ( chyba takowy byl w 260e )

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
Post: wt paź 03, 2006 10:21 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Teddy 260E pisze:
Silnik często po przegazowaniu traci obroty, spada poniżej 500 i faluje.


Takie cos u mnie bylo wynikiem lewego powietrza na wezu regulatora obrotow i zrabany wylacznik na przepustnicy. Obroty po przegazowaniu spadaly do 500-600 i powoli wracaly do 750-800. Zle sie wkrecal na obroty. Silnik tez mial tendencje do gasniecia po ostrym chamowaniu. Nie mialem natomiast problemow z moca.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 07, 2006 11:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 15, 2005 6:19 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Morąg
Kolego mam identyczne objawy w swoim 124.Mam silnik m103 czyli 3.0,wiec bardzo podobne.Jak Ci odpala rano?Stawialbym na przekaznik za akumulatorem.Gdy zdejmiesz pokrywe filtra powietrza,od strony aku na rozdzielaczu jest taka czarna kostka do ktorej podpiete sa dwa kabelki,wypnij je i zobacz czy dostanie mocy.U mnie to poskutkowalo,zaczal zapierdzielac ale nie moglem go rano odpalic.Nie mam pojecia co z tym zrobic,szukam dalej odpowiedzi.Sprobuj moze pomoze,bedziesz wiedzial gdzie szukac.Jezeli ja sie czegos dowiem dam znac,jezeli Ty......to czekam na wiesci.Najlepszego,bajooo.

_________________
MB W140 S 500
MB W124 250 D stan idealny sprzedam
CCCO 200 20V ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 08, 2006 3:10 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
To co opisujecie z małymi bądź dużymi obrotami możę być spowodowane zabrudzeniem i zacinaniem sie regulatora obrotów minimum (nie mylić go z silnikiem krokowym).trzeba go wyjąć ,przemyć w benzynie lub prysnąć np. wd 40 na jego tłoczek.On ma się nie zacinać i lekko chodzić.Po uniesieniu tłoczka np wkrętakiem przez jeden z otworów sprężyna powinna go odbić.Innym mankamentem związanym z falowaniem obrotów może być uszkodzona sonda lambda lub/i potencjometr klapy spiętrzającej.Możę też być jak pisal jeden z kolegów lewe powietrze lub zimne luty na srebrnym przekaźniku przepięciowym lub nawet uszkodzone elektroniczne urządzenie sterujące.Wowczas silnik pracuje w trybie awaryjnym.
Reasumująć na pewno bedzie to przynajmniej jeden z opisanych wyżej elementow.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl