MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

tuning mercedes 270 cdi..
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=21314
Strona 1 z 1

Autor:  beet [ ndz paź 08, 2006 10:19 pm ]
Tytuł:  tuning mercedes 270 cdi..

Witam. Pierwszy post a wiec wypadaloby pozdrowic wszystkich uzytkownikow forum co niniejszym czynie : ) Mam male pytanie a mianowicie ostatnio tatus zdecydowal sie na okularnika z konca 2001 roku (prawde mowiac to mu odradzalem bo co w124 to w124 :). Silnik 270 cdi jak w temacie. To ze samochod jestuszkodzony pomijam bo chodzi mi o sprawy silnikowe a mianowicie niemiec w ogloszeniu napisal ze samochod posiada chip carlssona na 204 ps. Sek w tym ze z tego co sie orientuje to w niemczech przy instalacji takiego cuda jest konieczny jest odpowiedni wpis w briefie bo inaczej moga byc problemy z przegladem. Ale slyszalem tez ze czasem zdarza sie brak wpisu bo niemiec chce zaoszczedzic na jakichs tam oplatach (nie wiem na jakich ale pewnie cos z ubezpieczeniem). Stad moje pytanko a mianowicie jak najprostszym mozliwym sposobem poznac czy ten konkretny samochod ma tego chipa czy tez nie. Niedlugo i tak pojdzie pod komputer zeby wszystko dokladnie sprawdzic ale ja juz sie nie moge doczekac :) Jakby nie bylo 204 koniki a 170 to jest troszke roznica : ) Sprawdzajac vin rowniez nie bylo tam zadnej adnotacji dotyczacej tego chipa czyli mozna sie domyslac, ze jesli nawet on tam jest to zostal zalozony pozniej. Ale moze ktos ma "inne" mozliwosci zeby to sprawdzic dlatego podam nr identyfikacyjny : )

WDB 2102161B4624490

Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi : )
A tak swoja droga to jesli ktos bylby zainteresowany kupnem mercedesa 124 12.92r 300d kolor (niestety) bialy to niedlugo zamieszcze na forum ogloszenie ale pisze od razu bo moze ktos poszukuje takiego autka :)
Jeszcze raz dziekuje za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam

Autor:  adi [ ndz paź 08, 2006 10:25 pm ]
Tytuł: 

Witaj :)
VIN ktory podajesz jest vinem z auta ktore wychodzilo z fabryki. Chip mogl byc po prostu dopisany do "papierowej" DK wiec nie bedzie wyswietlany w EPC lub viniarce...

Autor:  beet [ ndz paź 08, 2006 10:40 pm ]
Tytuł: 

Tak mnie sie wlasnie wydawalo ze niemiec dopiero po wyjezdzie z salonu zdecydowal sie na chipa no ale to nie zmienia faktu ze jesli ten chip faktycznie jest to wg przepisow powinna byc odpowiednia adnotacja w briefie. Swoja droga roznica cenowa pomiedzy 320 cdi a 270 cdi nie jest chyba az tak duza a chip tez troszke kosztuje takze nie bardzo rozumiem takie postepowanie no ale moze rzeczywiscie dopiero po zakupie stwierdzil ze jest za wolny : ) Dla mnie osobiscie 170 konikow to i tak niewyobrazalna moc bo sam jezdze osiolkiem co ma 60 km no ale moze to i lepiej tak na poczatek : ) Pozdrawiam

Autor:  adi [ ndz paź 08, 2006 10:42 pm ]
Tytuł: 

A macie juz to auto? Bo w DK powinno to byc wpisane...

Autor:  beet [ ndz paź 08, 2006 10:53 pm ]
Tytuł: 

Wczoraj przyjechalo no i wlasnie brak zadnych wpisow co do tego chipa. Ani w briefie ani w ksiazce serwisowej. Nawet najmniejszej karteczki od carlssona. Tymbardziej sie zdziwilem bo w niemczech to chyba wymagane a z kolei sprzedajacy by nie pisal glupot bo i po co. Samochod jest od pierwszego wlasciciela a ja nie bardzo wiem gdzie szukac czy jest ten chip czy go nie ma. Porownania tez nie mam bo 270tka nie jezdzilem jeszcze to dla mnie i tak przyspieszenie bedzie nieziemskie : )

Autor:  kruszyn [ pn paź 09, 2006 9:06 am ]
Tytuł: 

moj znajomy kupil CLK 270CDI i ma wlasnie taki chip wsadzony. Auto kupil w u sasiadow zachodnich i z tego co mi mowil tez nie ma zadnego wpisu... swoja droga niezla bryka :D:D wykrecil z niego 240km/h i dalej nie sprawdzal :D ... spalanie srednia tego motoru przy ciezkiej nodze 7-8l ropki :D przy tych predkosciach nie przekroczylo mu 10l po trasie :D

Autor:  aegm [ pn paź 09, 2006 12:41 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Wczoraj przyjechalo no i wlasnie brak zadnych wpisow co do tego chipa. Ani w briefie ani w ksiazce serwisowej. Nawet najmniejszej karteczki od carlssona. Tymbardziej sie zdziwilem bo w niemczech to chyba wymagane



to prawa ze w D wymagany jest wpis do Brief-u kazdej modyfikacji przy aucie czy to techniczna czy optyczna ,ale przeciez wielu wlascicieli CDI,TDI,CDTI itd.,itp. nie zglasza tego przy Tüv-ie, bo i po co, jak i tak tego nikt nie wykryje, bo nikt nie sprawdza mocy silnika na przegladzie.a nawet jak jakis tam cwany Tüvler cos wyweszy to jest kwestia kilku minut jak chip jest wymontowany i ma moc fabryczna.tak ze o to sie nie musisz bac ze nie ma tam zadnej adnotacji. ja osobiscie nie jestem fanem tego zabiegu powiekszajacego moc.zalezy jeszcze jaki to jest chip,ale jak piszesz ze od carlsona i byl tez fachowo zamontowany to nie powinno byc w przyszlosci klopotow z motorem,w odroznieniu do chipow z e-bay firmy "noname".
p.s.
270CI jest super motorem!nieprawdopodobne osiagi i przyspieszenie przy smiesznym spalaniu. wiekszego kopa ma tylko 320CDI ale juz sporo pali.
sam sie przymierzam do E270CDI...oczywiscie T [oczko]

Autor:  beet [ pn paź 09, 2006 4:28 pm ]
Tytuł: 

Nie no nie to zebym sie bal bo u nas przy rejestracji czy przegladzie to chyba nie ma znaczenia, ale nie majac porownania z nominalnym 270 cdi nie bardzo bede wiedzial czy ten chip w ogole tam jest, mam nadzieje ze panowie z placu nie zechcieli go wymontowac tak jak to zrobili z commandem i oddali dopiero jak znajomy pokazal im zdjecia z internetu na ktorych ow command byl : ) Rozumiem ze po podlaczeniu do komputera bede wiedzial czy on tam jest czy przypadkiem nie dostal nozek? : ) Najchetniej to sam bym zajrzal do komputera ale nie mam pojecia czy cokolwiek znajde bo chip chyba nie jest az tak duzym urzadzeniem a ja sie na elektronice nie znam zbyt dobrze.. Moze ktos moglby mnie dokladniej poinstruowac gdzie go szukac? Dzieki za wszystkie odpowiedzi

Autor:  Grigorij0 [ pn paź 09, 2006 5:52 pm ]
Tytuł: 

Najprostszy test:
sprint do "setki"

34 koniki powinno być bardzo dobrze widać przy porównaniu z danymi fabrycznymi [zlosnikz]

Autor:  beet [ pn paź 09, 2006 7:24 pm ]
Tytuł: 

Na pewno to sprawdze jak tylko samochod bedzie naprawiony bo taki sprint bez zderzaka i swiatla moze sie niekoniecznie niebieskim panom spodobac : ) O braku blach juz nie mowie : ) A orientuje sie ktos o ile taki chip podnosi moment obrotowy? Szukalem w necie informacji ale nie bardzo moge cos znalezc, no chyba ze do carlssona zadzwonie ale moja znajomosc niemieckiego konczy sie na Guten Abend : ) Seryjnie ma bodajze 370 to tak sobie glosno gdybam ze moze z chipem pod 450 Nm dojdzie no ale to tylko moje przypuszczenia. Jezdzil ktos takim modelem z tiptronikiem? Interesuje mnie czy przy tej pseudo-manualnej zmianie biegow mozna wykrzesac jeszcze troche mocy na wyzszych obrotach czy to tylko taki "bajer" : ) Pozdrawiam

ps. do aedm : Juz myslalem ze tylko mojemu ojcu odbilo z zamiana 124 na 210tke ale widac ze nie tylko on ma takie zamiary : ) Jak dla mnie to okular jest juz troche za bardzo "japonczykowaty" ale nie wypada mi obrazac mercedesa a on nim z pewnoscia jest : ) Jak samochod bedzie juz naprawiony to dodam zdjecia zeby sie pochwalic : ) Dodam tylko ze zaskoczyly mnie ceny i dostepnosc czesci, mamy w rodzinie jednego VW polo i ten sie po prostu nie umywa.. a niby samochod dla ludu : )

Autor:  aegm [ pn paź 09, 2006 8:15 pm ]
Tytuł: 

beet pisze:
ps. do aedm : Juz myslalem ze tylko mojemu ojcu odbilo z zamiana 124 na 210tke ale widac ze nie tylko on ma takie zamiary : ) Jak dla mnie to okular jest juz troche za bardzo "japonczykowaty"



nie wiem czy mi odbilo ale juz od paru miesiecy nosze sie z takim zamiarem i jakos fakt ze moim ukochanym 250TD moglby jezdzic jakis obcy "ktos" bardzo mnie smuci i caly czas sie waham. :cry: w kazdym razie W210 nie jest az tak zly jak W211, ktory sie nagminnie psuje przez problemy z elektronike, ktorej to w pierwszych "okularach" tez nie brakuje ale jakos sie w tym modelu o niebo lepiej sprawuje. lecz mimo wszystko boje sie troche tego i jak pisalem caly czas sie zastanawiam. mozy byc tak ze zostawie sobie W124 i bede mial mala kolekcje T-modeli od 123 do 210 [oczko]

Autor:  beet [ pn paź 09, 2006 8:37 pm ]
Tytuł: 

Jesli Cie obrazilem to przepraszam ale o moim ojcu musialem tak napisac bo jeszcze do niedawna twierdzil, zreszta podobnie jak ja, ze prawdziwe mercedesy skonczyly sie na w140 a teraz raptem zmienil zdanie : ) Moze wyglad 210 nie jest juz taki "kultowy" i nieprzemijajacy jak 124 ale mam nadzieje ze jezdzi sie nim rownie dobrze : ) A mnie sie marzy kolekcja od w124 w cabrio do 129tki.. : ) Tzn te dwa mi wystarcza i nie bede narzekal : ) Pozdrawiam

Autor:  Wojtek123 [ pn paź 09, 2006 11:40 pm ]
Tytuł: 

beet pisze:
no chyba ze do carlssona zadzwonie ale moja znajomosc niemieckiego konczy sie na Guten Abend : )


Nie no :lol: myślę, że akurat w takiej firmie jak Carlsson pani z Call Center trochę tam "szprecha" po angielsku [zlosnik] ;) Także myślę, że możesz spokojnie zadzwonić (albo maila wysłać) i odpowiedzą Ci na wszystkie pytania ;)

Autor:  beet [ czw paź 12, 2006 8:36 pm ]
Tytuł: 

Coz zadzwonic sie nie odwazylem ale napisalem maila i ktos kompetenty (chyba?) : ) napisal mi, ze carlsson jako firma nie prowadzi ewidencji do jakich samochodow sprzedaje swoje podzespoly chyba ze taki chip czy cokolwiek innego byloby zalozone w jakims z ich partnerskich serwisow. Teraz czekam na odpowiedz czy moj egzemplarz znajduje sie w tej ewidencji, a ile bede czekal to sam nie wiem, bo te "few days" roznie mozna rozumiec : ). Chyba po prostu pojade do warsztatu i odkrece sobie wieko od komputera bo z tego co widzialem na zdjeciach to nie jest sam chip tylko rodzaj modulu wiec z pewnoscia nie da sie go nie zauwazyc : ) Obym tylko nic nie zepsul ale jak juz uda mi sie przez to przebrnac to sie pochwale, a jakze : ) Pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/