MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Gaśnie przy skręcaniu - czary czy co? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=21336 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | melios [ pn paź 09, 2006 9:37 pm ] |
Tytuł: | Gaśnie przy skręcaniu - czary czy co? |
Witam! Mój problem z wolnymi wciąż nie rozwiązany, ale kolejne odkrycie, silnik gaśnie na wolnych obrotach tylko przy skręcaniu w lewo, w prawo trzyma równiutkie obroty i nic. Myślę jaki powód i nic mi do głowy nie przychodzi? Jakieś pomysły? Tylko nie piszcie żebym nie skręcał w lewo ![]() |
Autor: | adi [ pn paź 09, 2006 10:14 pm ] |
Tytuł: | |
Pewnie jakis przewod (moze od podcisnienia czy cos) padl... skrecajac w lewo dziura sie "otwiera" a w prawo nie ![]() |
Autor: | kryniu [ pn paź 09, 2006 11:03 pm ] |
Tytuł: | |
Czasem ,a z reguły zawsze warto skorzystać z wyszukiwarki ![]() http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... kr%EAcaniu Temat był wałkowany i to całkiem niedawno..... ![]() |
Autor: | drwalu [ wt paź 10, 2006 7:37 am ] |
Tytuł: | |
ciekawe sygestie... ale moim zdaniem najrozsadniejsza sprawa byloby to ze wspomaganie zaciaga - a obroty wtedy spadaj... hmmm, ale to chyba "a kind of magic " ![]() |
Autor: | mza [ wt paź 10, 2006 8:23 am ] |
Tytuł: | |
Zacznij lepiej od regulacji mieszanki LPG. W parownikach miesznką steruje naprężenie membrany.. Więc czym bardziej jest naprężona tym mniej bogata mieszanka, ale szybciej reaguje (auto ma kopa). Szkopół polega na tym, że trzeba znaleźć "złoty środek": Dobrze naprężona (ale nie za bardzo - mało bogata może powoidować strzał) wersus dość bogata mieszanka (membrana mniej napręzona). Dobry gazownik Ci to ustawi z przyrządem - musi być dobry, bo to nie jest tak, że ustawiasz lanmbdę 1 i CO 0.2, trzeba też zwrócić uwagę jak pracuje silnik. W wątku, który był już cytowany, jest wyjaśnine, że źle wyregulowana mieszanka (naprężenie membramy) lub stary parownik (zuzyta membrana) może powodować objawy gaśnięcia na zakręcie. Sumując to z kłopotami na wolnych obrotach - zacznij od regulacji w porządnym zakładzie lub/i naprawy parowbnika - w zaleznosci od przebiegu. |
Autor: | Wojtyla [ wt paź 10, 2006 1:21 pm ] |
Tytuł: | |
Witam melios pisze: silnik gaśnie na wolnych obrotach tylko przy skręcaniu w lewo, w prawo trzyma równiutkie obroty i nic.
czyli normalna rzecz ![]() są 2/3 regulacje na parowniku w zależności od modelu bo cła reszta działa na podobnej zasadzie tylko osprzętem sięróżnią jeżeli masz wewnętrzną sztywność śprężyny membramy to ona jest trafiona jeżeli nie to tylko kwestia regulacji i po problemie ![]() pozdro |
Autor: | melios [ śr paź 11, 2006 12:02 am ] |
Tytuł: | |
Wiatm! Parownik jak i cała instalacja raczej jeszcze się nie zużyła, bo ma około 1 miesiąca. Byłem dziś u gazownika, nie był zaskoczony, stwierdził, że żadko ale zdarza się. Umówił się ze mną na czwartek, ma w parownik wmonotować jakiś bajer który uniemożliwi odchylanie skrajne membran, czy coś takiego. Sczerze mówiąc nie bardzo sobie to wyobrażam, ale zobaczę co gośźć wymyśli- jest jednym z lepsztch w okolicy, więc może się cosk=ik na tym zna. Dam znać jak poszło i wdzięczny bęę za dodatkowe rady. Wiedzy nigdy za dużo. POZDRAWIAM WSZYSTKICH DORADCÓW |
Autor: | dr_FranekStein. [ czw paź 19, 2006 6:11 pm ] |
Tytuł: | |
melios pisze: Wiatm! Parownik jak i cała instalacja raczej jeszcze się nie zużyła, bo ma około 1 miesiąca. Byłem dziś u gazownika, nie był zaskoczony, stwierdził, że żadko ale zdarza się. Umówił się ze mną na czwartek, ma w parownik wmonotować jakiś bajer który uniemożliwi odchylanie skrajne membran, czy coś takiego. Sczerze mówiąc nie bardzo sobie to wyobrażam, ale zobaczę co gośźć wymyśli- jest jednym z lepsztch w okolicy, więc może się cosk=ik na tym zna. Dam znać jak poszło i wdzięczny bęę za dodatkowe rady. Wiedzy nigdy za dużo.
POZDRAWIAM WSZYSTKICH DORADCÓW Będę wdzięczny jesli napiszesz co pomogło. To ja własnie założyłem ten cytowany wątek, i do tej pory tego nie naprawiłem także jestem ciekawy jak można usunąć tą usterkę... |
Autor: | melios [ czw paź 19, 2006 6:38 pm ] |
Tytuł: | |
Co do gazownika to najpierw wyregukował mieszankę, pozniej wkręcił w parownik w miejscu jakieś oryginalnej sróbki inną taką z wystającym do środka trzpieniem, który miał uniemożliwić mebranie to chwilowe przytykanie gazu (na mebranę w czsie skrętu działa siła odśrodkowa). Niestety do końca nie pomogło. Ostatecznie podkręcił obroty na gazie tak gdzieś w okolicy1100-1200 i teraz w trakcie skrętów obroty spadają tak do 700-800, ale silnik nie gaśnie i można jeżdzić bez stresów ![]() |
Autor: | melios [ czw paź 26, 2006 9:25 pm ] |
Tytuł: | |
Mikser wymieniony na taki z mniejszą szczeliną, którą dochodzi powietrze, mieszaneczka jeszcze raz wyregulowna, aczkolwiek obroty na gaziorku wyzsze niż na bezynie, tak gdzieś 1100-1200, ale da się to przezyć- za to nie gaśnie, chodzi równiutko i prawie nie czuć różnicy w mocy. |
Autor: | TReneR [ pt paź 27, 2006 9:50 am ] |
Tytuł: | |
melios pisze: prawie nie czuć różnicy w mocy.
Bo masz bardzo przytkany dolot tym nowym mieszalnikiem i silnik sie dusi na Pb ![]() |
Autor: | Wojtyla [ pt paź 27, 2006 9:59 am ] |
Tytuł: | |
TReneR pisze: Bo masz bardzo przytkany dolot tym nowym mieszalnikiem i silnik sie dusi na Pb
chyba mi tym stwierdzeniem rozje.....ś konstrukcję ![]() ![]() ![]() pozdro |
Autor: | holyfido [ pt paź 27, 2006 10:38 am ] |
Tytuł: | |
Mam dokladnie to samo na gazie w Audi 100 C4 2,3 na Ke-Jetroniku. Gasnie przy hamowaniu i skrecaniu w lewo. Cuda jakies, w dwu roznych autach? |
Autor: | Wojtyla [ pt paź 27, 2006 11:09 am ] |
Tytuł: | |
Witam holyfido pisze: Gasnie przy hamowaniu i skrecaniu w lewo.
Jeszcze raz sprawa wydląda tak: jedne parowniki/reduktory mają ręczną regulację sztywności/bezwładności membramy ![]() i to jest regulowane z łapy!!! lub niby z automatu (sprężyny) pod warunkiem że jest dostatecznie sztywna i/lub niwytrzepana (tak jak w zawieszeniu) i nie cuduje na zakrętach ![]() 1-pod pokrywą jest spręzyna ustalająca (można ją delikatnie rozciągnąć lub wymienić) 2-otwory - połączenie z atmosferą dla wyrównywania ciśnień w parowniku pozdro |
Autor: | TReneR [ pt paź 27, 2006 11:10 am ] |
Tytuł: | |
Wojtyla pisze: ![]() ![]() pozdro Nie widzialem Twojego miksera ale kazde takie urzadzenie wsadzone w gardziej przeplywomierza ogranicza objetosc przeplywajacego powietrza - a jak sam stwierdziles nowy ma mniejsza szczeline przeplywu niz stary... to tak jakbys jezdzil z zapchanym filtrem powietrza. Porownaj jak jezdzi auto na Pb z i bez miksera. ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |