MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Problem z LPG - ktore rurki wykrecic ... ?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=21362
Strona 1 z 1

Autor:  lestek10 [ wt paź 10, 2006 9:23 pm ]
Tytuł:  Problem z LPG - ktore rurki wykrecic ... ?

Witam Wszystkich z MB/8 !!! :)

Najpierw opisze problem ...

Jak dluzej postoje na skrzyzowaniu, to spadaja obroty, silnik zaczyna sie trzasc, i mi zgasnie ...

No i jak przejade sie wolno, tak okolo 40-50 km/h, to mi po jakims dystansie sie zadlawi, i tez zgasnie ...

Szukalem problemu na forum, i Panowie pisza o powietrzu, i koniecznosci wygiecia rur ... ale ktorych ... gdzie ... ?

Pomoze mi to ... ? Prosze o pomoc ...

Autor:  and6412 [ wt paź 10, 2006 9:44 pm ]
Tytuł: 

Wygiecie rur, to byloby jakiby gasl ci podczas wzucania luzu np. podczas dojazdu do swiatel. Ty masz poprostu zle wyregulowane wolne obroty/mieszanke. Jedz poprostu do gazownika niech to ustawi.

Autor:  Wojtyla [ śr paź 11, 2006 1:14 pm ]
Tytuł: 

Witam
and6412 pisze:
Ty masz poprostu zle wyregulowane wolne obroty/mieszanke. Jedz poprostu do gazownika niech to ustawi.

Dokładnie [zlosnik]
Jak znam życie to PAN gazownik nawet nie wspomniał aby po każdej wymianie filtra powietrza doregulować wolne obroty?!? [szalone]
pozdro

Autor:  jarecki [ ndz paź 15, 2006 4:54 pm ]
Tytuł: 

znając życie i tych wszystkich naszych "fachowców" od gazu to nie mają pojęcia o zasadzie pracy silnika... ja swoje podboje z gazem jak zaczynałem to jak "fachowcy" słyszeli hasło: "mercedes" to nagle woda w usta i ze oni tego nie robią i że sie nie znają itd cały worek wymówek!!!!

pytanie jest proste!!!
jak zachowuje się na benzynie????
jeśli na benzynie bedzie dzialac OK to na gazie tez powinien... benzyna wiele błędów (usterek) wybacza i np taki KE-Jetronic potrafi w połowie niesprawny chodzić i lajkonik nawet nie będzie wiedział że coś jest niesprawne!!!!!
Gaz niestety nie wybacza!!!!
Tutaj jak jest coś niesprawne od razu to odczujesz...
podam kilka przyczyn za niskich obrotów:
- za wolne obroty ustawione (regulatorem i parownikiem) to trzeba jedno i drugie ustawic żeby było OK
- zapchany filtr gazu
- nieszczelnosć przepustnicy - niedomyka sie (ssa za duzo powietrza na biegu jałowym przez co zadławia się powietrzem)
- ogólnie "dziura" w układzie ssącym tzw lewe powietrze... nawet nie wiesz ile lewe powietrze może namieszać...

Na twoim miejscu zdjąłbym filtr powietrza i zobaczył stan wszytskich wężów gumowych... może któryś pękł bądź spadł...
To co mówisz sugeruje mi jeszcze regulator wolnych obrotów... Może się zaciął??? i nie podaje powietrza????
Jednym słowem za mało powietrza dławi silnik i za dużo czyni to samo :)
A więc rękawy w górę o do roboty!!!!
życze sukcesów a w razie pytań masz forum :)

Autor:  stanleym126 [ ndz paź 15, 2006 5:34 pm ]
Tytuł: 

Jesli na wężu doprowadzającym gaz do mixera nie masz krokowca to odkręć śrubę zaworu o jakies pół obrotu do pelnego obrotu.Obroty powinni się zwiekszyc i silnik powinien równo pracować i nie gasnąć.jeżeli to nie pomoże to może byc lewe powietrze,szczególnie sprawdzić trzeba gumową odmę idącą od dołu przepustnicy do regulatora wolnych obrotów, a nie wykluczam ,iż on jest uszkodzony.Trzeba równiez sprawdzić czy klapa spiętrzająca jest dobrze wyregulowana.
Pogorszenie równości wolnych obrotów może byc spowodowane również zatankowaniem marnej jakości gazu.

Autor:  lestek10 [ ndz paź 15, 2006 9:04 pm ]
Tytuł: 

Nareszcie, jestem na MB/8 po dlugim tygodniu, a wiec...

Szanowni Forumowicze, dziekuje za odpowiedzi, kiedys bylem u gazownika, tego ktory zakladal gaz do niego, i powiedzial ze ten samochod on zna, i tak ma...

On jeden miesiac bedzie chodzil dobrze, drugi zle, i koniec...

No i powiedzial, ze powinienem dac stabilizator obrotow, a ja nie chce nic takiego pakowac, no chyba ze to sie okaze konieczne...

Wolne obroty mi wyregulowal, ze na gazie mam 1100, ale to i tak nie pomaga... filtr rowniez wymieniono...

No i teraz pytania laika -
- gdzie jest przepustnica ... ?
- uklad ssacy i lewe powietrze ... ? jak to sprawdzic ... ?
- jaka klapa spietrzajaca ... ?

Prosze o cierpliwosc, oraz dziekuje.

Autor:  and6412 [ ndz paź 15, 2006 9:48 pm ]
Tytuł: 

zmien gazownika ;-) Serio.

-ciezki mi wytlumaczyc gdzie jest przepustnica ( w ukladzie dolotowym/ssącym, to taki tynks ktory przymyka przeplyw powitrza)
-nie przychodzi mi do glowy zaden inny sposob, jak sprawdzac wizualnie wszystkie łączenia po koleji.
-klapa spietrzajaca czyli przepływomierz wyglada tak (dokladnie to chodzi o ten okragly tależyk):
ObrazekObrazek
Musi byc idealnie prosta, ale ona akurat do jazdy na gazie nie ma nic, za to jest bardzo wazna do jazdy na benzynie.

Cierpliwosc mam, ale powiem szczerze (naprawde bez urazy), że jak nie wiesz gdzie jest przepustnica to nie poradzisz sobie sam z problemem. Oczywiscie wszystkiego mozna sie nauczyc, tylko pytanie czy ci sie chce i czy masz czas??

Autor:  maciek-126 [ ndz paź 15, 2006 10:54 pm ]
Tytuł: 

krokowy odłącz może pomoze
pozr.

Autor:  jarecki [ ndz paź 15, 2006 11:36 pm ]
Tytuł: 

spróbuj jeszcze tak:
odłacz krokowy i zdejmij odmę a pozniej jeden wylot z odmy podlacz do filtra powietrza a drugi zatkaj na stałe (takie rurki dostaniesz w kazdym sklepie motoryzacyjnym i pytaj do cienkocienkiego ;) ... powinno pomoc ale to jest eliminacja w tym momencie krokowego i calej elektroniki czytaj silnik bedzie chodzil w trybie awaryjnym...

Autor:  erio [ pn paź 16, 2006 8:29 am ]
Tytuł: 

jarecki ... jakiej elektroniki ???!!! [zlosnik]

Autor:  jarecki [ pn paź 16, 2006 11:54 am ]
Tytuł: 

no jesli nie chodzi krokowy to co reguluje wolnymi obrotami???
nic!!! chodzi w trybie awaryjnym!!!
i ciezko bedzie odpalic a jak juz to obroty bedzie trzymal dopiero na cieplym silniku...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/