MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Problem z obrotomierzem i wycieraczką https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=21425 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | tomson [ sob paź 14, 2006 4:53 pm ] |
Tytuł: | Problem z obrotomierzem i wycieraczką |
Witam Nie działa mi obrotomierz w W124 2,5TD Czasami na dołach zaczyna działać Gdzie on jest podłączny pod maską ?? gdzie szukać usterki ?? Wycieraczka w stanie spoczynku jest ustawiona pionowo Czy to jest uszkodzenie czy może wystarczy ją przestawić w jakiś sposób ?? wycieraczka zbiera normalnie po całej szybie Jaki powinien być akumulator w w/w samochodzie ?? |
Autor: | Gerri [ sob paź 14, 2006 5:52 pm ] |
Tytuł: | |
Cześć Akurat to, że masz auto z nadwoziem kombi nie ma znaczenia dla działania obrotomierza. W tym wypadku podejrzewam, że są zimne luty na płytce srebrnego przekaźnika, który znajduje się za akumulatorem. Trzeba go rozebrać, i dokładnie przejrzeć, oraz ewentualnie przelutować połączenia. Jeżeli chodzi o wycieraczkę, to trzeba dostać się do korby, która najduje się bezpośrednio na osi silniczka wycieraczek, i tam dokonać przestawienia. Pojemność akumulatora jest zależna także od wyposażenia w samochodzie (skąd mamy wiedzieć, jakie masz wyposażenie dodatkowe?) |
Autor: | tomson [ sob paź 14, 2006 8:11 pm ] |
Tytuł: | |
dzięki za odpowiedź To jest sedan nie kombi Jeżeli chodzi o akumulator to chyba dobiera się go do wersji silnika a nie do wyposażenia Moja wersja to totalny golas, a silnik tak jak w/w to 2,5 turbo diesel Edit: Po czym wnosisz że mam kombi ?? |
Autor: | wiedzmin [ sob paź 14, 2006 8:13 pm ] |
Tytuł: | |
tomson ktos ci tuningował wycieraczke ![]() |
Autor: | tomson [ sob paź 14, 2006 8:15 pm ] |
Tytuł: | |
No właśnie niewiem czy to kwestia wiejskiego tuningu czy może jest popsuta Może ktoś oglądał zbyt dużo wyścigów Nascar |
Autor: | Sokol [ sob paź 14, 2006 9:25 pm ] |
Tytuł: | |
tomson pisze: Edit: Po czym wnosisz że mam kombi ?? może ja wtrące tomson pisze: Nie działa mi obrotomierz w W124 2,5TD
mercedes oznaczał kombi jako T i w przypadku modelu 124 zdecydowanie więcej było 250TD ( 250 diesel kombi) niż 250TD ( turbo diesel sedan) pewnie z dlatego sugestia że to kombi a akumulator 72 Ah; since 08.91: 74 Ah |
Autor: | Gerri [ sob paź 14, 2006 9:38 pm ] |
Tytuł: | |
tomson pisze: Jeżeli chodzi o akumulator to chyba dobiera się go do wersji silnika a nie do wyposażenia
Akurat Mercedes ma tyle wersji wyposażenia, że akumulator dobiera się właśnie pod tym kątem. Silnik to jest kryterium podstawowe, potem dochodzi przykładowo webasto, klima, grzanie siedzeń, czasami inne dodatki. Wypasiony system audio "Bose" też wymagał większej mocy akumulatora. TO NIE JEST POLONEZ W JEDNEJ WERSJI WYPOSAŻENIA! A to, co mają w tabelkach w firmach sprzedających akumulatory w niczym nie przystaje do rzeczywistości!. Te dane obejmują pojazdy - właśnie "golce"! |
Autor: | tomson [ ndz paź 15, 2006 10:01 am ] |
Tytuł: | |
Ok dzięki za wyjaśnienia i dobór akumulatora, a co z tą wycieraczką ?? to wiejski tuning czy uszkodzenie ?? |
Autor: | Gerri [ ndz paź 15, 2006 10:31 am ] |
Tytuł: | |
Podchodząc do tego życiowo: wsdź taki, na jaki pozwala rozmiar podstawki. Jeżeli nie korzystasz w sposób niezdyscyplinowany z energii elektrycznej na postoju, a ładowanie jest dobre, to wszystko będzie O.K. Odnośnie wycieraczki: jeżeli zatrzymuje się zawsze w tym samym miejscu, i jest to jedyna jej dysfunkcja, to> patrz wyżej... |
Autor: | tomson [ pt lis 03, 2006 8:56 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Z wycieraczką sobie poradziłem (była przestawiona na korbie silnika) Akumulator załatwiłem sobie 75Ah większy i tak by nie wszedł Natomiast nadal niewiem co z tym obrotomierzem czasami na dołkach zaskoczy Zajżałem przy okazji wycieraczki za akumulator jest tam jeden taki przekaźnik Ale niebardzo czaję co ma przekaźnik do obrotomierza W benzyniakach obrotomierz podłączony jest pod cewkę WW Nigdy nie miałem diesla więc niewiem jak działa tutaj obrotomierz Proszę o więcej danych jeżeli ktoś coś wie Może kawałek jakiegoś schematu ?? Na dokładkę dzisiaj termometr pokazywał mi +28 w chwili gdy było koło zera, ale o tym poczytałem i będę sprawdzał w wolnej chwili połączenia Czy pomarańczowa kontrolka koło ABS wskazuje przapalenie żarówki ?? czy może coś więcej Czasami w czasie jazdy potrafi mi mrygać albo zapalić się na stałe |
Autor: | evil [ sob lis 04, 2006 10:43 am ] |
Tytuł: | Re: Problem z obrotomierzem i wycieraczką |
mnie przytrafiło się coś takiego : zaczynał mrugać wskaźnik "niezapiętych pasów" załączało się ASD wariowały wskaźniki paliwo na zero ciśnienie na zero obrotomierz na zero... wszytko leżało mimo iż samochód jechał... reszta kontrolek nie działała chyba wogóle czasem mrygała żarówka wystarczyło porzadnie wyczyścić wtyczkę do alternatora... dziwne ale pomogło w 100% ![]() |
Autor: | tomson [ sob lis 04, 2006 6:18 pm ] |
Tytuł: | |
Właśnie skończyłem walkę w obrotomierzem, niestety porażką Odnalazłem materiały na forum gdzie było na temat przekaźnika z bezpiecznikiem za akumulatorem wyjąłem go ale nie udało mi się go rozebrać Jest na nim schemat namalowany jak wyglądają połaczenia wewnątrz sprawdziłem wszystko miernikiem i pozostała kwestia samego styku niechciało mi się go podłaczać na sucho sprawdziłem tylko cewkę Do czego służy ten przekaźnik ???? Nadal nie wiem co jest z kontrolką od kontroli żarówek wszystkie cztery działają a ona się zapala |
Autor: | bogdan11 [ ndz lis 05, 2006 11:39 am ] |
Tytuł: | |
>wyjąłem go ale nie udało mi się go rozebrać musisz dostać sie do srodka tego pudełka, trzeba delikatnie popracować po całym obwodzie łączenia podstawki z pudełkiem. Tam masz w środku przekaźnik i troche elektroniki która zabezpiecza przed przepięciami inne delikatne obwody auta. Opis usterki prawie na 100% oznacza, że w srodku nastapiło oberwanie ścieżki lub zimny lut. Słuchaj na tym forum Gerriego ![]() |
Autor: | tomson [ ndz lis 05, 2006 6:15 pm ] |
Tytuł: | |
wierz mi boguś że próbowałem, obudowa z każdej strony mocno powyginana i nic Czy ten czarny plastik gdzie jest bezpiecznik też trzeba zdjąć ?? Nadal się zastanawiam co ma wspólnego ten przekaźnik z obrotomierzem bo jeśli tylko chodzi o obwód tego bezpiecznika 10A to sprawdziłem miernikiem i jest ok (z tego co pamiętam między bolecem 15 a 31) drugi obwód to cewka przekaźnika w szereg z diodą to też mogłem sprawdzić miernikiem na sucho była tam też jeszcze jedna dioda którą sprawdziłem pozostał tylko styk przekaźnika którego na sucho nie można sprawdzić bo trzeba podać 12V do cewki Dlatego się pytam czy do obrotomierza jest tylko ten obwód z bezpiecznikiem czy może ten ze stykiem przekaźnika P.S. chętnie posłucham każdego kto ma coś do powiedzenia w/w temacie Ze schematu namalowanego na obudowie nie wynika żeby tam była jakaś elektronika (poza dwiema diodami) |
Autor: | pat [ ndz lis 05, 2006 6:57 pm ] |
Tytuł: | |
na obrotomierz idzie z alternatora impuls sprawdz kable powinna byc kostka i 2albo 3 kable 1 gruby dopływ 1 cienki na kontrolke od ladowania i 1 na obrotomierz |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |