MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Co sprawdzić przed kupnem 230T w kombi https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=21435 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | pabloxt [ sob paź 14, 2006 10:19 pm ] |
Tytuł: | Co sprawdzić przed kupnem 230T w kombi |
Witam wszystkich. Jestem "rookie" zarównio na tym forum jak i ogólnie w temacie związanym z motoryzacją spod znaku srebrnej gwiazdy. Prosze o wskazówki związane z tym co sprawdzić ewentualnie co można zbagatelizować w MB 124 2,3 kombi '88. Pierwsze wrażenia z jazdy już za mną javascript:emoticon(':o') javascript:emoticon(':o')- niestety i pierwsze pytania- chodzi o NIVO. Proszę o pomoc. |
Autor: | E300TD [ ndz paź 15, 2006 10:56 pm ] |
Tytuł: | |
Witaj. NIVO to regulacja poziomu tylnego zawieszenia! |
Autor: | pabloxt [ pn paź 16, 2006 10:57 pm ] |
Tytuł: | |
No to już akurat ustaliłem ![]() Bardziej mnie interesuje przetestowanie tego układu pod kątem efektywności/sprawności- robiłem próbę z 3 osobami na tyle i autko niestety nie było uniesione. Chodzi mi raczej o zdiagnozowanie co może być tego przyczyną- siłowniki (amortyzatory?) są suche, olej wprawdzie o charakterystyce mazutu ale jest (na razie nie wlewam świeżego MHZ-tu bo nie wiem czy to pomoże) a do gruszek nie mam dostępu. Dostałem jednego posta od miś89 (wielkie DZIĘKI) dotyczącego śruby regulacyjnej dostępnej od spodu autka- jeszcze nie kręciłem- przyznaję się ![]() |
Autor: | Sonny [ czw paź 19, 2006 10:59 pm ] |
Tytuł: | |
Regulować dźwigni raczej bym nie polecał. Sprawdź czy pompa pompuje płyn wystarczy odkręcić rurkę powrotu płynu przy zapalonym silniku. Jeśli nie pompuje to najczęście bywa uszkodzony przewód gumowy zasilący pompę potrafi pęknąć czego nie widać i pompa ssie powietrze. |
Autor: | beet [ czw paź 19, 2006 11:58 pm ] |
Tytuł: | |
A jak ogolnie zachowuje sie zawieszenie z tylu? Chodzi mi o to czy "plywa" w pelnej amplitudzie ruchu w rownym stopniu czy aby nie zaczelo juz byc sztywne? Bo jak zaczelo to juz zostaje tylko wymiana gruch ale zeby to bylo az tak kosztowne to nie powiem : ) Na regulacji nivo niezbyt sie znam bo prawde mowiac jak u nas zaczelo szwankowac to wymienilismy gruszki i wszystko wrocilo do normy.. Jesli samochod nie wraca do okreslonego poziomu to pewnie cos z cisnieniem na przewodach jest nie tak.. Pompe chyba mozna wykluczyc bo dzialaja z reguly dluzej niz sam silnik bez remontu chyba ze ktos bardzo czesto holowal lawety albo wozil w bagazniku pol sklepu budowlanego co w naszych warunkach tez dosc czesto sie zdarza. Ale jakby nie patrzec ta namiastka citroena w mercedesach przydaje sie w wielu sytuacjach : ) Pozdrawiam |
Autor: | merclin [ pt paź 20, 2006 1:53 am ] |
Tytuł: | |
Witam , jeśli masz olej o charakterze mazutu jak piszesz to proponował bym ci go wymienić bo tam musi być olej rzadki i to TYLKO- MHZ a nie jak mówią niektórzy "mechanicy " że pasuje też od citroena bzdura, TYLKO- MHZ !!! spuść stary olej odkręcając śruby od siłowników (amortyzatorów) jak aię da to od regulatora wysokośći (to ta aluminiowa kostka pod autem ) zlać płyn z pojemnika pod maską włączyć silnik na chwilę (nie za długo tak by nie uszkodzić pompy) wymyć delikatnie filtr (sitko) przepłukać instalację tak aby było widać już nowy czysty olej pozkręcać zalać nowym olejem pojeżdzić trochę z obciążeniem a następnie odpowietrzyć (na aluminiowej kostce regulatora u góry jest zaworek) czynność powtużyć po jakimś czasie dla pewnośći że jest odpowietrzony bo samo się nie odpowietrzy jak mówią niektórzy. śrubą "rzymską" na regulatorze (alu kostka pod autem) można regulować wysokość zawieszenia auta ale zawsze pamiętaj o zkontrowaniu śruby po regulacji !!! . Ale jeśli w aucie skaczesz na wybojach że aż sprężyny skrzypią w fotelu (co jest strasznie irytujące) to masz wywalone gruchy i tu nie pomoże żadna wymiana oleju czy jakakolwiek regulacja NIEMA WYJśCIA trzeba wymienić gruchy (gruche) a z tym jest już trochę roboty , ale jest to do zrobienia tu największy problemto zapieczone ,zardzewiałe śruby jak te puszczą to potem już jest proste , a gruchy są z tyłu za tylnym siedzeniem pod blachą trzeba odkręcić dwie śrubki i ją odgiąć i już masz dostęp do gruch . POWODZENIA I POZDRAWIAM ![]() |
Autor: | MMM [ wt paź 24, 2006 10:57 pm ] |
Tytuł: | |
Nie MHZ tylko ZHM ![]() Poza tym w 124 te śruby mocujące gruchy to raczej nie rdzewieją, bo sa wewnątrz auta, w miejscu gdzie nie powinno być wilgoci. |
Autor: | Grigorij0 [ śr paź 25, 2006 6:48 pm ] |
Tytuł: | |
tu są gruchy, znajdują się pod wyżej wymienioną blachą , ale jest ona przykręcona czterema a nie dwiema srubami. ![]() ![]() a tak naprawde to 6-cioma (zaznaczone strzałkami) |
Autor: | pabloxt [ pt paź 27, 2006 9:34 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki Grigorij0, MMM, Sonny, Beet, Merclin !!! Jak tylko odkręcę butle LPG to sprawdzę co się da zrobić z "gruchami" i wtedy zmienię płyn w układzie. A teraz z innej beczki (hmmmm, prawie jak w Monthy Pythonie : ).... Może zanudzam swoja niewiedzą..... ale jestem z natury ciekawy- co mi buczy, a raczej jaki to silniczek się zaczyna kręcić jak przekręcę stayjkę- ogłos dochodzi z okoli schowka- CO TO JEST ![]() Pozdrowienia dla miś89 ![]() |
Autor: | Grigorij0 [ pn paź 30, 2006 9:08 pm ] |
Tytuł: | |
A nie czasem w okolicy baku paliwa? Moim zdaniem słyszysz pompkę paliwową przy zbiorniku |
Autor: | pabloxt [ pn paź 30, 2006 10:16 pm ] |
Tytuł: | |
Byłoby to racjonalne- ale NIESTEY- odgłos silniczka dochodzi z okoloc schowka. Chyba że mam taki malutki baczek po deską rozdzielczą ![]() Nowy temat pojawił się dzisiaj- po weekendowych deszczach zauważyłem sporo wody na podłodze po stronie kierowcy. Zauważyłem bo wyjąłem matę wygłuszającą podłogę- była zawilgocona i wrzuciłem ją do kotłowni żeby ją wysuszyć. PYT 1 Czym może być to spowodowane- nadmieniam że aktualnie brakuje mi uszczelki w szyberdachu- tapicerka i wszytsko dokoła wydaje się być suche- czy od strony kierowcy (np. przy oparciu na nogę) przebiega może odpływ wody z ramki szyberdachu ?? PYT 2 Czy może ktoś mi podpwiedzieć gdzie w Łodzi albo okolicach mogę taką uszczelkę nabyć (orientacyjny koszt może ??) PS powracając do tematu nivo- byłem na MB-szrocie i tam mechanik powiedział że najpierw to ja muszę sprężyny zmienić, bo "mercedes to nie citroen i tył się nie bedzie unosić po przekręceniu stacyjki"- a u mnie tył siedzi nawet bez dociązenia więc nie wiem sam co najpierw ![]() |
Autor: | skorp_2004 [ pn paź 30, 2006 10:18 pm ] |
Tytuł: | |
witam to nie pytanie z "Monthy Pythona" to cos to silniczek podpiety do czujnika w okolicy gornego oswietlenia odczytuje temperature wewnatrz pojazdu ... mniejwiecej cos kolo tego ![]() a ogłos zlokalizowałes b. dobrze jest za schowkiem tuz obok prawego nadmuchu pozdrawiam |
Autor: | pabloxt [ pn paź 30, 2006 10:28 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki skorp_2004- bo juz myślałem że zamiast odkładać na zawieszenie i uszczelkę będę musiał zainwestować w dobrego laryngologa ![]() ............i pozdrawiam !!! |
Autor: | beet [ pn paź 30, 2006 10:57 pm ] |
Tytuł: | |
Hmm nic nie slyszalem o tym zeby woda z dachu byla odprowadzana do wnetrza auta.. Cos jest chyba nie tak, nie ma przypadkiem zadnych dziur/dziurek w podlodze? "Korek" od podnosnika od strony kierowcy jest zalozony? Ja sie spotkalem z wilgocia pod wygluszeniem tylko w przypadku kiepskiej naprawy blacharskiej no ale to raczej latwo zauwazyc. A co do nivo to przy dodawaniu gazu w ogole sie nie podnosi? W naszym 124 <sedan> po dodaniu gazu gdy bagaznik jest zaladowany podnosi sie w jakies 5 sek i chyba tyle powinno to trwac, sprezyn nie wymienialismy tylko gruchy ale to akurat nie mialo znaczenia przy podnoszeniu zawieszenia tylko po prostu komfort jazdy zblizal sie do jakiegos wozu drabiniastego. Ja osobiscie sprawdzilbym szczelnosc wszystki przewodow od nivo. Nie bardzo mam pojecie czy sprezyny moga az tak bardzo przeszkadzac w podniesieniu auta, nasz egzemplarz ma ponad 300 tys, przyczep raczej nie holowal no ale wszystko dziala jak nalezy i nikt nigdy nie mowil ze gdy sie nie podniesie to moze byc wina sprezyn. Awarie samej pompy chyba tez sie zdarzaja niezmiernie rzadko wiec nie bardzo wiem co poradzic, ale na pewno sprawdzic caly uklad, przepustowosc itp. Cos musi byc nie tak bo nawet ostatnio jak ogladalismy kombiaka na gieldzie to mimo tego ze byl praktycznie calkowicie sztywny to po zaladowaniu ladnie podnosil sie do gory (gruchy na pewno do wymiany ale wszystko inne wydawalo sie ok).Szkoda ze z Lublina nie jestes bo wiedzialbym kogo Ci polecic a tak to nie bardzo sie orietnuje : ) Pozdrawiam |
Autor: | Wojtek123 [ pn paź 30, 2006 11:50 pm ] |
Tytuł: | |
pabloxt pisze: Czy może ktoś mi podpwiedzieć gdzie w Łodzi albo okolicach mogę taką uszczelkę nabyć (orientacyjny koszt może ??)
Hej! W Zgierzu, jest gość, który specjalizuje się w szyberdachach ( w tym do Mercedesów) Jak będziesz jechał ulicą w stronę Strykowa, to po minięciu nad sobą przejazdu kolejowego, po lewej stronie pierwsza ulica- tam ma swój zakład. Pozdrawiam! |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |