MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Czy tarcze hamulcowe z przodu są takie same jak z tyłu? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=21454 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | mietek [ ndz paź 15, 2006 9:46 pm ] |
Tytuł: | Czy tarcze hamulcowe z przodu są takie same jak z tyłu? |
Witam. Czy tarcze hamulcowe z przodu są takie same jak z tyłu? Jeśli tak, to czy można je zamienić? Pozdrawiam. |
Autor: | kubol [ ndz paź 15, 2006 10:17 pm ] |
Tytuł: | |
Wg. mnie na pewno nie. Z przodu są większe, a i czasem wentylowane (np. w omedze A) ![]() |
Autor: | mietek [ ndz paź 15, 2006 10:24 pm ] |
Tytuł: | |
Ok, dzięki. To było ważne dla mojego kumpla, bo bardzo piszczą mu klocki, wymienił na nowe i dalej piszczą, myślał, że to może tarcze i chciał je zamienić, co pomogło by w diagnozie problemu. |
Autor: | master [ ndz paź 15, 2006 11:34 pm ] |
Tytuł: | |
Pisk dużo zależy od klocków (ich jakość i cena ). Kiedyś po wymianie na nowe (klocki + tarcze) to tak mi piszczało, że aż wstyd było jeździć - no ale po jakimś miesiącu jeżdżenia po mieście się dotarły i przestały piszczeć. PS. Kiedyś ktoś mi doradził, że jak piszczą to najlepiej przesmarować olejem - na pewno przestaną (hamować też) - ale to nie jest moja rada, więc nie brać tej możliwości pod uwagę ![]() |
Autor: | laudan [ ndz paź 15, 2006 11:45 pm ] |
Tytuł: | |
Tarcze tylne sa inne. Aby nie piszczalo dobrze zainwestowac w dobre klocki. Przy tych cena jakie sa teraz nie jest to duza inwestycja. |
Autor: | mietek [ pn paź 16, 2006 1:10 pm ] |
Tytuł: | |
Kumplowi piszczą TEXTARY, kupił jakieś inne klocki i dalej coś piszczy, trwa już to około 4 miesięcy i zrobił na nich około 10 tys. km, czyli nic przetarcie ich nie dało. Textary to podobno dobra firma. |
Autor: | beet [ pn paź 16, 2006 8:45 pm ] |
Tytuł: | |
Jesli textary piszcza to albo sa to "tekstary" z tureckich magazynow albo tarcze hamulcowe made in italia : ) Ja innej opcji nie widze prawde mowiac bo zawsze montowalismy textary czy to z gwiazdka czy nie a piszczaly tylko w jednym wypadku wlasnie - kiedy tarcze nie byly oryginalne. Pozdrawiam |
Autor: | Sonny [ pn paź 16, 2006 11:50 pm ] |
Tytuł: | |
Przecież z tyłu są tarcze razem z bębnem wieć mają całkiem inna budowę niż te z przodu. Ja ostatnio założyłem polskie tarcze z firmy Hemar i nie mam zastrzeżeń a kosztowały 39 zł sztuka tył więc spokojnie mogę polecić. |
Autor: | Debesciak [ wt paź 17, 2006 12:26 am ] |
Tytuł: | |
klocki nie piszcza a styku klocek tarcza piszcza na styku klocek cylinderek ![]() |
Autor: | teope [ wt paź 17, 2006 10:04 am ] |
Tytuł: | |
ja ostatnio wsadziłem tarcze i klocki firmy delphi i też maja tendencje do piszczenia ![]() słyszałem natomiast opinie "fachowca", że im głośniej hamulce piszczą tym ich wydajność jest większa ![]() |
Autor: | Marcin S [ śr paź 18, 2006 9:57 pm ] |
Tytuł: | |
ATE przednie - 150zł/szt ATE tył - 130zł/szt ATE klocki przód 120zł ATE klocki tył 80zł ATE szczęki tył + zestaw spręzynek i elementów mocujących - ok 100zł Zestaw nowych spręzynek na przód 22zł płyn hamulcowy ATE DOT 4 0,5L ok 18zł razem na wymiane hebelków w MB W124 = 918zł + trzeba doliczyć koszt ewentualnej wymiany przewodów elestycznych + pasta do tłoczków 2tubki za jakieś 10zł no i 6h roboty (najgorzej jest z demontażem tylnych starych tarcz jak mają wytarte bierznie od szczęk) w wariancie oszczędnościowym przednie - 39zł/szt tył - 39zł/szt klocki przód 40zł klocki tył 40zł szczęki tył + zestaw starych spręzynek i elementów mocujących - ok 60 Zestaw starych spręzynek na przód - bezcenne ![]() płyn hamulcowy 12zł/0,5L razem 320zł - czyli 3!!! razy taniej - no i co z tego jak nie hamuje, piszczy,pyli, biją tarcze, szybko się grzeją, płyn jest zagotowany po hamowanku ze 150km/h do zera <br>Dodano po 8 minutach.:<br> no i zużywaja się rownie szybko jak sa tanie. Przy rozkładaniu hamulcy przednich: zestaw naprawczy zacisku przód 22zł/strona, szczególnie jak tłocek ma jakieś naloty, warto go wyjąc przepolerowac i poskładac na nowych uszczelniaczach. Przy tylnych zaciskach, takie jak w W123, czyli zacisk stały, no tu juz jest zabawy żeby wszystko poskładac jak w fabryce - szczególnie powyjmować zapieczone tłoczki, trzeba pokolei, najpierw jeden tłoczek zrobić, złożyć, zablokować, dopiero wyciskać drugi, zrobić, złożyć, i dopiero zaciska można przykręcać... i tak samo z drugiej strony... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |