MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Czy tarcze hamulcowe z przodu są takie same jak z tyłu?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=21454
Strona 1 z 1

Autor:  mietek [ ndz paź 15, 2006 9:46 pm ]
Tytuł:  Czy tarcze hamulcowe z przodu są takie same jak z tyłu?

Witam.
Czy tarcze hamulcowe z przodu są takie same jak z tyłu? Jeśli tak, to czy można je zamienić?
Pozdrawiam.

Autor:  kubol [ ndz paź 15, 2006 10:17 pm ]
Tytuł: 

Wg. mnie na pewno nie. Z przodu są większe, a i czasem wentylowane (np. w omedze A) [zlosnikz]

Autor:  mietek [ ndz paź 15, 2006 10:24 pm ]
Tytuł: 

Ok, dzięki. To było ważne dla mojego kumpla, bo bardzo piszczą mu klocki, wymienił na nowe i dalej piszczą, myślał, że to może tarcze i chciał je zamienić, co pomogło by w diagnozie problemu.

Autor:  master [ ndz paź 15, 2006 11:34 pm ]
Tytuł: 

Pisk dużo zależy od klocków (ich jakość i cena ). Kiedyś po wymianie na nowe (klocki + tarcze) to tak mi piszczało, że aż wstyd było jeździć - no ale po jakimś miesiącu jeżdżenia po mieście się dotarły i przestały piszczeć.

PS. Kiedyś ktoś mi doradził, że jak piszczą to najlepiej przesmarować olejem - na pewno przestaną (hamować też) - ale to nie jest moja rada, więc nie brać tej możliwości pod uwagę :)

Autor:  laudan [ ndz paź 15, 2006 11:45 pm ]
Tytuł: 

Tarcze tylne sa inne. Aby nie piszczalo dobrze zainwestowac w dobre klocki. Przy tych cena jakie sa teraz nie jest to duza inwestycja.

Autor:  mietek [ pn paź 16, 2006 1:10 pm ]
Tytuł: 

Kumplowi piszczą TEXTARY, kupił jakieś inne klocki i dalej coś piszczy, trwa już to około 4 miesięcy i zrobił na nich około 10 tys. km, czyli nic przetarcie ich nie dało. Textary to podobno dobra firma.

Autor:  beet [ pn paź 16, 2006 8:45 pm ]
Tytuł: 

Jesli textary piszcza to albo sa to "tekstary" z tureckich magazynow albo tarcze hamulcowe made in italia : ) Ja innej opcji nie widze prawde mowiac bo zawsze montowalismy textary czy to z gwiazdka czy nie a piszczaly tylko w jednym wypadku wlasnie - kiedy tarcze nie byly oryginalne. Pozdrawiam

Autor:  Sonny [ pn paź 16, 2006 11:50 pm ]
Tytuł: 

Przecież z tyłu są tarcze razem z bębnem wieć mają całkiem inna budowę niż te z przodu. Ja ostatnio założyłem polskie tarcze z firmy Hemar i nie mam zastrzeżeń a kosztowały 39 zł sztuka tył więc spokojnie mogę polecić.

Autor:  Debesciak [ wt paź 17, 2006 12:26 am ]
Tytuł: 

klocki nie piszcza a styku klocek tarcza piszcza na styku klocek cylinderek :P i ta powierzchnie trzeba posmarowac smarem miedziowym 8 zl tubka mozna posmarowac rowniez miejsca gdzie klocek styka sie z metalowa obudowa zacisku uwazac zeby nie posmarowac powierzchni ktora dotyka do tarczy :D

Autor:  teope [ wt paź 17, 2006 10:04 am ]
Tytuł: 

ja ostatnio wsadziłem tarcze i klocki firmy delphi i też maja tendencje do piszczenia :-?
słyszałem natomiast opinie "fachowca", że im głośniej hamulce piszczą tym ich wydajność jest większa [zlosnikz]

Autor:  Marcin S [ śr paź 18, 2006 9:57 pm ]
Tytuł: 

ATE przednie - 150zł/szt
ATE tył - 130zł/szt
ATE klocki przód 120zł
ATE klocki tył 80zł
ATE szczęki tył + zestaw spręzynek i elementów mocujących - ok 100zł
Zestaw nowych spręzynek na przód 22zł
płyn hamulcowy ATE DOT 4 0,5L ok 18zł

razem na wymiane hebelków w MB W124 = 918zł
+ trzeba doliczyć koszt ewentualnej wymiany przewodów elestycznych
+ pasta do tłoczków 2tubki za jakieś 10zł
no i 6h roboty (najgorzej jest z demontażem tylnych starych tarcz jak mają wytarte bierznie od szczęk)

w wariancie oszczędnościowym
przednie - 39zł/szt
tył - 39zł/szt
klocki przód 40zł
klocki tył 40zł
szczęki tył + zestaw starych spręzynek i elementów mocujących - ok 60
Zestaw starych spręzynek na przód - bezcenne [zlosnik]
płyn hamulcowy 12zł/0,5L

razem 320zł - czyli 3!!! razy taniej - no i co z tego jak nie hamuje, piszczy,pyli, biją tarcze, szybko się grzeją, płyn jest zagotowany po hamowanku ze 150km/h do zera <br>Dodano po 8 minutach.:<br> no i zużywaja się rownie szybko jak sa tanie.


Przy rozkładaniu hamulcy przednich: zestaw naprawczy zacisku przód 22zł/strona, szczególnie jak tłocek ma jakieś naloty, warto go wyjąc przepolerowac i poskładac na nowych uszczelniaczach.

Przy tylnych zaciskach, takie jak w W123, czyli zacisk stały, no tu juz jest zabawy żeby wszystko poskładac jak w fabryce - szczególnie powyjmować zapieczone tłoczki, trzeba pokolei, najpierw jeden tłoczek zrobić, złożyć, zablokować, dopiero wyciskać drugi, zrobić, złożyć, i dopiero zaciska można przykręcać... i tak samo z drugiej strony...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/