MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

rozrusznik
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=21689
Strona 1 z 1

Autor:  teope [ czw paź 26, 2006 7:05 pm ]
Tytuł:  rozrusznik

heja,
dzisiaj moja 124 bardzo mnie zeźliła :evil:

rozrusznik wystawił kopyto :x :evil: :x :evil: ściślej mówiąć bendix


takie pytanie ( bo jak na złość zamkneli skep moto 24h) czy bendix z zaganiacza w123 bedzie pasował do zaganiacza w124???

pozdrawiam


PS
wyczytałem na forum ze automata można odpalić z licy powyżej 50km/h zapinając D - ta sztuka nie udała mi sie... :( ALE przy około 45-50km zagadał z 2 :lol: i nicio sie nie zrypało [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  mza [ pt paź 27, 2006 7:19 am ]
Tytuł: 

teope pisze:
ALE przy około 45-50km zagadał z 2 i nicio sie nie zrypało

Gratuluję odwagi [zlosnik] No to mamy potwierdzenie że przy ~50km/h zabangla na aftomacie.

Autor:  Wojtyla [ pt paź 27, 2006 1:40 pm ]
Tytuł: 

Witam
teope pisze:
można odpalić z licy powyżej 50km/h zapinając D - ta sztuka nie udała mi sie...

byłó i nie z "D" tylko właśnie z 2
pozdro

Autor:  teope [ pt paź 27, 2006 5:40 pm ]
Tytuł: 

Wojtyla pisze:
byłó i nie z "D" tylko właśnie z 2

możliwe, że źle zapamietałem,

tak czy siak rozrusznik w środku rozsypany... szukam drugiego :(

Autor:  stanleym126 [ pt paź 27, 2006 5:48 pm ]
Tytuł: 

jak jest gorący to zapala na tyk z D przy 45-50km/h.Prędkośc taka musi byc po to by pompa oleju mogla przekazać napęd na wal korbowy.

Autor:  Wojtyla [ sob paź 28, 2006 2:42 pm ]
Tytuł: 

Witam
stanleym126 pisze:
Prędkośc taka musi byc po to by pompa oleju mogla przekazać napęd na wal korbowy.

A nie przypadkiem by zadziałała przekładnia hydrokinetyczna?
Nie bardzo kumam co ma wał korbowy wspólnego przy odpalaniu na sznurek? [szalone]
pozdro

Autor:  ghost2255 [ sob paź 28, 2006 7:35 pm ]
Tytuł: 

Bo żeby zapalić silnik to trzeba zakręcić wałem korbowym właśnie. Niważne, czy za pomacą rozrusznika, czy na biegu za pomocą kół i reszty układu napędowego i rzeczonego sznurka.

Autor:  teope [ ndz paź 29, 2006 10:32 am ]
Tytuł: 

jeszcze pytanko odnośnie rozrusznika:

widziałem rozruszniki od silników benzynowych które "na oko" pasowały by do mojego 300D, znalazła się jednak osoba, która uparcie twierdzi że taki rozrusznik ma inne przełożenia i szybko w dieslu padnie...
ile w tym prawdy i w jaki sposów poznać czy rozrusznik jest aby napewno od 300D a nie od jakiejś benzyny?
Na moim rozruszniku na obudowie jest takowy nr:
1 005 822 449
218
czy ten nr oznacza iz jest on od Diesla (300)?
czy inny rozrusznik od 300D będzie miał taki sam nr???



Inna sprawa:
usterką mojego rozrusznika (bez szczegółowych oględzin) jest:
bendix i takie koło plastykowe w którym osadzone są 3tryby i jakieś bolce. W zamienniku czegoś takiego nie mają (jet tylko bendix po 80zł) a w ASO nie miałem jeszcze okazji zapytać ale jakoś tak wątpię...
Może ktoś wie jak wspomniane koło fachowo sie zwie i czy to ustroistwo można zakupić w ASO (albo gdziekolwiek) i ile by miało to kosztować???

Autor:  TReneR [ pn paź 30, 2006 11:26 am ]
Tytuł: 

teope pisze:

Inna sprawa:
usterką mojego rozrusznika (bez szczegółowych oględzin) jest:
bendix i takie koło plastykowe w którym osadzone są 3tryby i jakieś bolce. W zamienniku czegoś takiego nie mają (jet tylko bendix po 80zł) a w ASO nie miałem jeszcze okazji zapytać ale jakoś tak wątpię...
Może ktoś wie jak wspomniane koło fachowo sie zwie i czy to ustroistwo można zakupić w ASO (albo gdziekolwiek) i ile by miało to kosztować???


Ten plastik - obudowa przekladni planetarnej - w zamienniku 10-20zl w sklepie (niedawno robilem rozrusznik).
Przy okazji wymien szczotki. Bendix tez powinienes bez problemu kupic.
Rozruszniki do benzyny zajada sie w dizlu bardzo szybko.

Autor:  Wojtek123 [ wt paź 31, 2006 12:49 am ]
Tytuł: 

teope pisze:
znalazła się jednak osoba, która uparcie twierdzi że taki rozrusznik ma inne przełożenia i szybko w dieslu padnie...


To prawda, rozruszniki są inne (podobnie jak w 123)
Dla przykładu:

300D ma rozrusznik 2,2kW
200D i 250D też mają takie rozruszniki.
Natomiast na przykład 230E ma rozrusznik 1,4kW, a 260E 1,7 kW.
Rozrusznik od benzyny będzie za słaby dla Diesla :-?

Autor:  and6412 [ wt paź 31, 2006 2:01 am ]
Tytuł: 

OT:
Jak już sie chwalimy to ja też potwierdzam, zapalałem mojego z rozpędu i było mniej niż 50km/h. Nie pamietam ile, ale zgasł mi na górce (sporej) to wrzuciłem N i pojechałem z góry żeby sprawdzic teorię ;-)

Autor:  TReneR [ wt paź 31, 2006 9:27 am ]
Tytuł: 

Ze wam nie szkoda tak katowac skrzyn...?

Autor:  teope [ pt lis 03, 2006 10:26 pm ]
Tytuł: 

TReneR pisze:
Ze wam nie szkoda tak katowac skrzyn...?


mi ona jest akurat obojętna jak zeszłoroczny snieg... (mam już manuala :lol: w garażu)

wracając do obudowy przekładni planetarnej:
czy taka obudowa która kosztuje około 25zł nie rozsypie sie za tydzień??? (szczerze mówiąc droższych nie znalazłem ale to co wyczaiłem oryginałem nie jest!) = pytam bo z doswiadczenia wiem, że np jak sie kupi nowy w podrubie automat do rozrusznika w123 to po tygodniu można nauczyć go latać...

Autor:  TReneR [ pn lis 06, 2006 8:54 am ]
Tytuł: 

teope pisze:
wracając do obudowy przekładni planetarnej:
czy taka obudowa która kosztuje około 25zł nie rozsypie sie za tydzień??? (szczerze mówiąc droższych nie znalazłem ale to co wyczaiłem oryginałem nie jest!) = pytam bo z doswiadczenia wiem, że np jak sie kupi nowy w podrubie automat do rozrusznika w123 to po tygodniu można nauczyć go latać...


Umnie chodzi do tej pory (odpukac).

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/