Hi, jak czesc juz zapewnie wie, poszukiwania R129 dobiegly konca i od kilku dni jestem szczesliwym posiadaczem SL, auta o ktorym kiedys zreszta marzylem i dopialem swego
egzemplarz znalazlem w niemczech, w zasadzie troszeczke ryzykowalem kupujac, gdyz nie mialem mozliwosci obejrzec z bliska i podotykac wiec zostal kupiony na postawie zdjec i rozmowy z wlascicielem... okazalo sie ze zakup bardzo dobry. auto z 92 roku, na liczniku 144 tys przebiegu, choc niemiecki znawca szacuje przebieg w granicach 250 tys, ale dodal by tym sie nie przejmowac, dla V8 to zaledwie rozgrzewka. SL stal juz na 18" brabusach z nuwencjami oponami i wymienionymi kilkoma czesciami. w komplecie hardtop, z tylu siedzienia z pasami, czarnymi dosc zadbanymi skorami i chyba dosc bogato wyposazony (np. nie w kazdym modelu spotkalem sie z elektronicznie regulowanym zawieszeniem (wlasnie, jak dziala przycisk z wizerunkiem amortyzatora? utwardza, obniza czy cos na zasadzie nivo?), klimatronik, nawigacja (niestety brak plyty do APS30). odkrylem jeszcze orginalny tlumik brabusa (a moze nawet caly wydech?) i tylna dokladke z pewnoscia bedaca takze ich dzielem.
oczywiscie nie jest wszystko idealnie, poniewaz do wymiany bede mial kilka drobnych plastikow (luzne prawe lusterko zew - czyzby pekniety plastik trzymajacy szklo?), przycisk od podgrzewania siedzenia wygladajacy na troszeczke zuzyty a takze przelacznik od swiatel. nie dzialaja przednie halogeny i tylne swiatlo przeciw mgielne (po pociagnieciu elementu odp. za wlaczenie swiatel - nie mam pojecia dlaczego nie dziala), brakuje sprezynki odbijajacej plastikowy element w zamku w klapie, oslony prawej strony w bagazniku, nie kontaktujace sterowanie fotelem kierowcy i brak jednego postoju (pomimo wlozenia dobrej zarowki). sadze, ze przy calosci niezlego stanu auta te elementy sa drobnostkami (i oby takimi byly hehehe).
tak wiec z wszelkimi drobnymi rzeczami bede pewnie siedzial po nocach chcac doprowadzic je do dobrego i dzialajacego stanu (czy moze ktos z trojmiasta dysponuje jakims dobrym kontaktem w ASO?

niestety nie mam zadnych znajomosci a pomoc pewnie przydalaby sie, w poszukiwaniu kilku czesci do tego modelu...
chce jeszcze wymienic olej, ktory czeka razem z filtrem, kilka plynow i spolerowac cala bude

wlasnie, czy ktos moze mi podpowiedziec, gdzie znajduje sie filtr oleju w E50?
co do jezdzenia - sprawia niesamowita frajde, zachowujac jednoczesnie komfort. silnik jest bardzo elastyczny i bardzo ladnie, rowno pracuje, ja zas bardzo pracuje nad ciezarem swojej nogi, bo dotychczasowe wyniki spalania... daja mi wiele do myslenia brrr
na szybkęsa, dwie fotki. dzisiaj postaram sie dorobic jeszcze kilka
edit: poprawka oznaczenia silnika hihi