MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

W 126 300 SE, 86 r POMOCY !!!
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=21752
Strona 1 z 1

Autor:  swistak69 [ pn paź 30, 2006 7:02 pm ]
Tytuł:  W 126 300 SE, 86 r POMOCY !!!

Jezdzilem 3 lata na gazie, zrobilem ponad 100 tys km, az powiedziala ( gwiazda ) DOSC, zaczela prychac, silnik chodzil nierowno jak by na 3 cylindry i kopcil na czarno. Kazalem sciagnac instalacje gazowa, dalem glowice i zawory do zrobienia, wymienilem uszczelki i wszystko co sie nadawalo do wymiany. Po zlozeniu do kupy autko owszem odpalilo ale nie moge sobie poradzic z wolnymi obrotami, silnik dalej pracuje nierowno jak by mial za duzo paliwa
Czy jest gdzies regulacja mieszanki paliwa lub moze co steruje iloscia paliwa podawanego do wtryskow? :roll:

Autor:  Croolick [ pn paź 30, 2006 7:14 pm ]
Tytuł: 

Witam bliźnaika ;)

swistak69 pisze:
co steruje iloscia paliwa podawanego do wtryskow?



Zaraz ktoś złośliwy na tak zadane pytanie powie Ci, że jest i nazywa się KE-Jetronic.[hehe]
IMHO jedź do serwisu Boscha gdzie za 80-100PLN zrobią pełną diagnozę układu (czujniki, potencjometry, podcisnienia etc..) i regulację.
Bez zaplecza porządnie tego sam nie zrobisz.

Swoją drogą wystawiłeś piękną laurkę dla LPG. [szalone]

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ pn paź 30, 2006 7:34 pm ]
Tytuł: 

troche zrobiłes to od du#y strony.... przed zdjeciem głowicy to sie robi diagnstyke co i jak -jakie cisnienia albo cos-moze to nie głowcia a np skład mieszanki lub podcisnienie etc.Jedyne wyjcie to komplesowa diagnostyka przez kogos kto sie zna na LPG.

Autor:  pszamrej [ pn paź 30, 2006 8:31 pm ]
Tytuł: 

swistak69 pisze:
Po zlozeniu do kupy autko owszem odpalilo ale nie moge sobie poradzic z wolnymi obrotami, silnik dalej pracuje nierowno jak by mial za duzo paliwa

to samo bylo u mnie jak rozregulowalem sklad mieszanki, nie wiem jak jest w 300 ale w moim jest sruba na imbus 3 na srodku pokrywy filtra powietrza

Autor:  swistak69 [ pn paź 30, 2006 8:42 pm ]
Tytuł: 

Przed zdjeciem glowicy zmierzylem cisnienie na poszczegolnych cylindrach i tak : pierwszy 4, drugi 6, trzeci 11 reszty nie mierzylem, wczoraj po zlozeniu wszystkiego do kupy mam wszedzie 11 do 12, prawie jak nowe, kompresja OK, co do diagnostyki u Boscha to bylem u nich 2 lata temu, podlaczyli 100 tys przewodow i tak ustawili, ze nie mialem pozniej ssania a na benzynie tracily sie wolne obroty : nie mam juz do nich zaufania ( przy okazji - jestem z Bielska-Bialej ) <br>Dodano po 3 minutach.:<br> to samo bylo u mnie jak rozregulowalem sklad mieszanki, nie wiem jak jest w 300 ale w moim jest sruba na imbus 3 na srodku pokrywy filtra powietrza
_________________
u mnie tez jest cos takiego ale pewnie ja rozregulowalem i nie wiem jak wrocic do punktu wyjscia

Autor:  pszamrej [ pn paź 30, 2006 8:49 pm ]
Tytuł: 

swistak69 pisze:
u mnie tez jest cos takiego ale pewnie ja rozregulowalem i nie wiem jak wrocic do punktu wyjscia

jesli kopci na czarno to mieszanka jest za bogata, musisz krecic po trochu odwrotnie do ruchu wskazowek zegara aby zubozyc mieszanke

Autor:  swistak69 [ pn paź 30, 2006 9:00 pm ]
Tytuł: 

pszamrej pisze:
jesli kopci na czarno to mieszanka jest za bogata, musisz krecic po trochu odwrotnie do ruchu wskazowek zegara aby zubozyc mieszanke

probowalem na wszystkie strony chyba cos popsulem

Autor:  AndyS [ pn paź 30, 2006 9:04 pm ]
Tytuł: 

swistak69 pisze:
u mnie tez jest cos takiego ale pewnie ja rozregulowalem i nie wiem jak wrocic do punktu wyjscia

Może spróbuj tak: "Zakręć" do oporu (odwrotnie do ruchu wskazowek zegara) ale licz te obroty i zapamiętaj i porównaj z moja propozycją. Potem odkręcaj zgodnie ze wskazówkami zegara. U mnie to było około 3,5 obrotu. Musisz szukać w tej okolicy. Ale uwaga - są dwa takie punkty gdzie silnik dobrze pracuje (drugi chyba po 6 obrotach - już nie pamiętam) - chodzi o ten pierwszy. A potem trzeba pojechać na ustawienie składu mieszanki (też będą kręcić tą śrubą). [zlosnik]

P.S. Puściłem maila na priv. Nie doczytałem że 86r. :( więc chyba K-Jetronic

Autor:  maciek-126 [ wt paź 31, 2006 12:10 pm ]
Tytuł: 

podczas krecenia trzeba troche wcisnac te srube o ile sie nie myle
pozdr.

Autor:  pszamrej [ wt paź 31, 2006 1:35 pm ]
Tytuł: 

maciek-126 pisze:
podczas krecenia trzeba troche wcisnac te srube o ile sie nie myle
pozdr.

trzeba wcisnac, u mnie w jedna strone szla dosc dobrze za to w druga musialem dociskac drugim kluczem bo nie lapala

Autor:  swistak69 [ wt paź 31, 2006 3:04 pm ]
Tytuł: 

Wszystko pieknie ladnie, ale przy sciaganiu glowicy prawdopodobnie uszkodzilem ostatni z czterech czujnikow - chyba odpowiedzialny za ssanie i teraz po odpaleniu wskaznik nie pokazuje temperatury chociaz silnik jest cieply i caly czas sie zalewa
CZY DOBRZE ROZUMUJE? Specjalisci?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/