MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
W 126 300 SE, 86 r POMOCY !!! https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=21752 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | swistak69 [ pn paź 30, 2006 7:02 pm ] |
Tytuł: | W 126 300 SE, 86 r POMOCY !!! |
Jezdzilem 3 lata na gazie, zrobilem ponad 100 tys km, az powiedziala ( gwiazda ) DOSC, zaczela prychac, silnik chodzil nierowno jak by na 3 cylindry i kopcil na czarno. Kazalem sciagnac instalacje gazowa, dalem glowice i zawory do zrobienia, wymienilem uszczelki i wszystko co sie nadawalo do wymiany. Po zlozeniu do kupy autko owszem odpalilo ale nie moge sobie poradzic z wolnymi obrotami, silnik dalej pracuje nierowno jak by mial za duzo paliwa Czy jest gdzies regulacja mieszanki paliwa lub moze co steruje iloscia paliwa podawanego do wtryskow? ![]() |
Autor: | Croolick [ pn paź 30, 2006 7:14 pm ] |
Tytuł: | |
Witam bliźnaika ![]() swistak69 pisze: co steruje iloscia paliwa podawanego do wtryskow?
Zaraz ktoś złośliwy na tak zadane pytanie powie Ci, że jest i nazywa się KE-Jetronic. ![]() IMHO jedź do serwisu Boscha gdzie za 80-100PLN zrobią pełną diagnozę układu (czujniki, potencjometry, podcisnienia etc..) i regulację. Bez zaplecza porządnie tego sam nie zrobisz. Swoją drogą wystawiłeś piękną laurkę dla LPG. ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ pn paź 30, 2006 7:34 pm ] |
Tytuł: | |
troche zrobiłes to od du#y strony.... przed zdjeciem głowicy to sie robi diagnstyke co i jak -jakie cisnienia albo cos-moze to nie głowcia a np skład mieszanki lub podcisnienie etc.Jedyne wyjcie to komplesowa diagnostyka przez kogos kto sie zna na LPG. |
Autor: | pszamrej [ pn paź 30, 2006 8:31 pm ] |
Tytuł: | |
swistak69 pisze: Po zlozeniu do kupy autko owszem odpalilo ale nie moge sobie poradzic z wolnymi obrotami, silnik dalej pracuje nierowno jak by mial za duzo paliwa
to samo bylo u mnie jak rozregulowalem sklad mieszanki, nie wiem jak jest w 300 ale w moim jest sruba na imbus 3 na srodku pokrywy filtra powietrza |
Autor: | swistak69 [ pn paź 30, 2006 8:42 pm ] |
Tytuł: | |
Przed zdjeciem glowicy zmierzylem cisnienie na poszczegolnych cylindrach i tak : pierwszy 4, drugi 6, trzeci 11 reszty nie mierzylem, wczoraj po zlozeniu wszystkiego do kupy mam wszedzie 11 do 12, prawie jak nowe, kompresja OK, co do diagnostyki u Boscha to bylem u nich 2 lata temu, podlaczyli 100 tys przewodow i tak ustawili, ze nie mialem pozniej ssania a na benzynie tracily sie wolne obroty : nie mam juz do nich zaufania ( przy okazji - jestem z Bielska-Bialej ) <br>Dodano po 3 minutach.:<br> to samo bylo u mnie jak rozregulowalem sklad mieszanki, nie wiem jak jest w 300 ale w moim jest sruba na imbus 3 na srodku pokrywy filtra powietrza _________________ u mnie tez jest cos takiego ale pewnie ja rozregulowalem i nie wiem jak wrocic do punktu wyjscia |
Autor: | pszamrej [ pn paź 30, 2006 8:49 pm ] |
Tytuł: | |
swistak69 pisze: u mnie tez jest cos takiego ale pewnie ja rozregulowalem i nie wiem jak wrocic do punktu wyjscia
jesli kopci na czarno to mieszanka jest za bogata, musisz krecic po trochu odwrotnie do ruchu wskazowek zegara aby zubozyc mieszanke |
Autor: | swistak69 [ pn paź 30, 2006 9:00 pm ] |
Tytuł: | |
pszamrej pisze: jesli kopci na czarno to mieszanka jest za bogata, musisz krecic po trochu odwrotnie do ruchu wskazowek zegara aby zubozyc mieszanke
probowalem na wszystkie strony chyba cos popsulem |
Autor: | AndyS [ pn paź 30, 2006 9:04 pm ] |
Tytuł: | |
swistak69 pisze: u mnie tez jest cos takiego ale pewnie ja rozregulowalem i nie wiem jak wrocic do punktu wyjscia
Może spróbuj tak: "Zakręć" do oporu (odwrotnie do ruchu wskazowek zegara) ale licz te obroty i zapamiętaj i porównaj z moja propozycją. Potem odkręcaj zgodnie ze wskazówkami zegara. U mnie to było około 3,5 obrotu. Musisz szukać w tej okolicy. Ale uwaga - są dwa takie punkty gdzie silnik dobrze pracuje (drugi chyba po 6 obrotach - już nie pamiętam) - chodzi o ten pierwszy. A potem trzeba pojechać na ustawienie składu mieszanki (też będą kręcić tą śrubą). ![]() P.S. Puściłem maila na priv. Nie doczytałem że 86r. ![]() |
Autor: | maciek-126 [ wt paź 31, 2006 12:10 pm ] |
Tytuł: | |
podczas krecenia trzeba troche wcisnac te srube o ile sie nie myle pozdr. |
Autor: | pszamrej [ wt paź 31, 2006 1:35 pm ] |
Tytuł: | |
maciek-126 pisze: podczas krecenia trzeba troche wcisnac te srube o ile sie nie myle
pozdr. trzeba wcisnac, u mnie w jedna strone szla dosc dobrze za to w druga musialem dociskac drugim kluczem bo nie lapala |
Autor: | swistak69 [ wt paź 31, 2006 3:04 pm ] |
Tytuł: | |
Wszystko pieknie ladnie, ale przy sciaganiu glowicy prawdopodobnie uszkodzilem ostatni z czterech czujnikow - chyba odpowiedzialny za ssanie i teraz po odpaleniu wskaznik nie pokazuje temperatury chociaz silnik jest cieply i caly czas sie zalewa CZY DOBRZE ROZUMUJE? Specjalisci? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |