MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 10, 2025 9:05 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob paź 14, 2006 10:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 14, 2006 9:00 pm
Posty: 120
Lokalizacja: Kansas / Boat City
Witam wszystkich. Jestem "rookie" zarównio na tym forum jak i ogólnie w temacie związanym z motoryzacją spod znaku srebrnej gwiazdy.
Prosze o wskazówki związane z tym co sprawdzić ewentualnie co można zbagatelizować w MB 124 2,3 kombi '88. Pierwsze wrażenia z jazdy już za mną javascript:emoticon(':o')
javascript:emoticon(':o')- niestety i pierwsze pytania- chodzi o NIVO. Proszę o pomoc.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 15, 2006 10:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 08, 2005 2:41 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Szamotuły
Witaj. NIVO to regulacja poziomu tylnego zawieszenia!

_________________
'02 BMW E46 320td Compact
'03 MB Sprinter 413CDI SprintShift
'00 Seat Leon 1M AHF - ex
'02 Seat Ibiza 1.9SDI 6k2 - ex
'94 MB W124 E300DT- ex
W poszukiwaniu swojej gwiazdy!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 16, 2006 10:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 14, 2006 9:00 pm
Posty: 120
Lokalizacja: Kansas / Boat City
No to już akurat ustaliłem ;) Ale i tak dzięki za podpowiedź.
Bardziej mnie interesuje przetestowanie tego układu pod kątem efektywności/sprawności- robiłem próbę z 3 osobami na tyle i autko niestety nie było uniesione. Chodzi mi raczej o zdiagnozowanie co może być tego przyczyną- siłowniki (amortyzatory?) są suche, olej wprawdzie o charakterystyce mazutu ale jest (na razie nie wlewam świeżego MHZ-tu bo nie wiem czy to pomoże) a do gruszek nie mam dostępu. Dostałem jednego posta od miś89 (wielkie DZIĘKI) dotyczącego śruby regulacyjnej dostępnej od spodu autka- jeszcze nie kręciłem- przyznaję się :oops: ale będę wdzięczny za inne pomysły na to jak ominąć kosztowną (i czasem nie do końca rzetelną) diagnozę w serwisie.

_________________
S124 2,3 TE + LPG '86 - Misia
W201 2,0 E '86 - Biały
Toyota Yaris 1,0 E '09 - Skośnooka kosiarka


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 19, 2006 10:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz maja 28, 2006 1:30 am
Posty: 62
Lokalizacja: Kielce
Regulować dźwigni raczej bym nie polecał. Sprawdź czy pompa pompuje płyn wystarczy odkręcić rurkę powrotu płynu przy zapalonym silniku. Jeśli nie pompuje to najczęście bywa uszkodzony przewód gumowy zasilący pompę potrafi pęknąć czego nie widać i pompa ssie powietrze.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 19, 2006 11:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
A jak ogolnie zachowuje sie zawieszenie z tylu? Chodzi mi o to czy "plywa" w pelnej amplitudzie ruchu w rownym stopniu czy aby nie zaczelo juz byc sztywne? Bo jak zaczelo to juz zostaje tylko wymiana gruch ale zeby to bylo az tak kosztowne to nie powiem : ) Na regulacji nivo niezbyt sie znam bo prawde mowiac jak u nas zaczelo szwankowac to wymienilismy gruszki i wszystko wrocilo do normy.. Jesli samochod nie wraca do okreslonego poziomu to pewnie cos z cisnieniem na przewodach jest nie tak.. Pompe chyba mozna wykluczyc bo dzialaja z reguly dluzej niz sam silnik bez remontu chyba ze ktos bardzo czesto holowal lawety albo wozil w bagazniku pol sklepu budowlanego co w naszych warunkach tez dosc czesto sie zdarza. Ale jakby nie patrzec ta namiastka citroena w mercedesach przydaje sie w wielu sytuacjach : ) Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 20, 2006 1:53 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:06 am
Posty: 39
Witam , jeśli masz olej o charakterze mazutu jak piszesz to proponował bym ci go wymienić bo tam musi być olej rzadki i to TYLKO- MHZ a nie jak mówią niektórzy "mechanicy " że pasuje też od citroena bzdura, TYLKO- MHZ !!! spuść stary olej odkręcając śruby od siłowników (amortyzatorów) jak aię da to od regulatora wysokośći (to ta aluminiowa kostka pod autem ) zlać płyn z pojemnika pod maską włączyć silnik na chwilę (nie za długo tak by nie uszkodzić pompy) wymyć delikatnie filtr (sitko) przepłukać instalację tak aby było widać już nowy czysty olej pozkręcać zalać nowym olejem pojeżdzić trochę z obciążeniem a następnie odpowietrzyć (na aluminiowej kostce regulatora u góry jest zaworek) czynność powtużyć po jakimś czasie dla pewnośći że jest odpowietrzony bo samo się nie odpowietrzy jak mówią niektórzy. śrubą "rzymską" na regulatorze (alu kostka pod autem) można regulować wysokość zawieszenia auta ale zawsze pamiętaj o zkontrowaniu śruby po regulacji !!! . Ale jeśli w aucie skaczesz na wybojach że aż sprężyny skrzypią w fotelu (co jest strasznie irytujące) to masz wywalone gruchy i tu nie pomoże żadna wymiana oleju czy jakakolwiek regulacja NIEMA WYJśCIA trzeba wymienić gruchy (gruche) a z tym jest już trochę roboty , ale jest to do zrobienia tu największy problemto zapieczone ,zardzewiałe śruby jak te puszczą to potem już jest proste , a gruchy są z tyłu za tylnym siedzeniem pod blachą trzeba odkręcić dwie śrubki i ją odgiąć i już masz dostęp do gruch . POWODZENIA I POZDRAWIAM ;)

_________________
W 124 230 TE '86 NIE GAZOWANY. A CZłOWIEK UCZY SIę CAłE żYCIE JEDEN OD DRUGIEGO DRUGI OD TRZECIEGO...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 24, 2006 10:57 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
Nie MHZ tylko ZHM [zlosnik]
Poza tym w 124 te śruby mocujące gruchy to raczej nie rdzewieją, bo sa wewnątrz auta, w miejscu gdzie nie powinno być wilgoci.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 25, 2006 6:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
tu są gruchy, znajdują się pod wyżej wymienioną blachą , ale jest ona przykręcona czterema a nie dwiema srubami.
Obrazek <br>Dodano po 5 godzinach. 29 minutach.:<br> Obrazek
a tak naprawde to 6-cioma (zaznaczone strzałkami)

_________________
www.asgpultusk.pl/
Peugeot 106 1.1i
W123 200D '81
W124 E250TD '94
808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82
Sprinter 312 MAX '95
Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 27, 2006 9:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 14, 2006 9:00 pm
Posty: 120
Lokalizacja: Kansas / Boat City
Dzięki Grigorij0, MMM, Sonny, Beet, Merclin !!! Jak tylko odkręcę butle LPG to sprawdzę co się da zrobić z "gruchami" i wtedy zmienię płyn w układzie.
A teraz z innej beczki (hmmmm, prawie jak w Monthy Pythonie : )....
Może zanudzam swoja niewiedzą..... ale jestem z natury ciekawy- co mi buczy, a raczej jaki to silniczek się zaczyna kręcić jak przekręcę stayjkę- ogłos dochodzi z okoli schowka- CO TO JEST :o ?

Pozdrowienia dla miś89 [zlosnikz]

_________________
S124 2,3 TE + LPG '86 - Misia
W201 2,0 E '86 - Biały
Toyota Yaris 1,0 E '09 - Skośnooka kosiarka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 30, 2006 9:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
A nie czasem w okolicy baku paliwa?
Moim zdaniem słyszysz pompkę paliwową przy zbiorniku

_________________
www.asgpultusk.pl/

Peugeot 106 1.1i

W123 200D '81

W124 E250TD '94

808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82

Sprinter 312 MAX '95

Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 30, 2006 10:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 14, 2006 9:00 pm
Posty: 120
Lokalizacja: Kansas / Boat City
Byłoby to racjonalne- ale NIESTEY- odgłos silniczka dochodzi z okoloc schowka. Chyba że mam taki malutki baczek po deską rozdzielczą [zlosnikz] . Ale to jest małe miki- nie przeszkadza to wcale- aha.... oczywiście wentylator jest wyłączony.
Nowy temat pojawił się dzisiaj- po weekendowych deszczach zauważyłem sporo wody na podłodze po stronie kierowcy. Zauważyłem bo wyjąłem matę wygłuszającą podłogę- była zawilgocona i wrzuciłem ją do kotłowni żeby ją wysuszyć.
PYT 1
Czym może być to spowodowane- nadmieniam że aktualnie brakuje mi uszczelki w szyberdachu- tapicerka i wszytsko dokoła wydaje się być suche- czy od strony kierowcy (np. przy oparciu na nogę) przebiega może odpływ wody z ramki szyberdachu ??
PYT 2
Czy może ktoś mi podpwiedzieć gdzie w Łodzi albo okolicach mogę taką uszczelkę nabyć (orientacyjny koszt może ??)


PS powracając do tematu nivo- byłem na MB-szrocie i tam mechanik powiedział że najpierw to ja muszę sprężyny zmienić, bo "mercedes to nie citroen i tył się nie bedzie unosić po przekręceniu stacyjki"- a u mnie tył siedzi nawet bez dociązenia więc nie wiem sam co najpierw
:-?

_________________
S124 2,3 TE + LPG '86 - Misia
W201 2,0 E '86 - Biały
Toyota Yaris 1,0 E '09 - Skośnooka kosiarka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 30, 2006 10:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 18, 2006 9:41 pm
Posty: 71
Lokalizacja: OLKUSZ
witam
to nie pytanie z "Monthy Pythona" to cos to silniczek podpiety do czujnika w okolicy gornego oswietlenia odczytuje temperature wewnatrz pojazdu ... mniejwiecej cos kolo tego ;-)) jak ustawisz na potencjometrze np 18 to powinien tyle utrzymac
a ogłos zlokalizowałes b. dobrze jest za schowkiem tuz obok prawego nadmuchu
pozdrawiam

_________________
ex W124 300TE '89
ex W126 280SE '85
ex W123 200D '83
http://pics-by-skorp.fotopic.net/


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 30, 2006 10:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 14, 2006 9:00 pm
Posty: 120
Lokalizacja: Kansas / Boat City
Dzięki skorp_2004- bo juz myślałem że zamiast odkładać na zawieszenie i uszczelkę będę musiał zainwestować w dobrego laryngologa [zlosnikz]

............i pozdrawiam !!!

_________________
S124 2,3 TE + LPG '86 - Misia
W201 2,0 E '86 - Biały
Toyota Yaris 1,0 E '09 - Skośnooka kosiarka


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 30, 2006 10:57 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Hmm nic nie slyszalem o tym zeby woda z dachu byla odprowadzana do wnetrza auta.. Cos jest chyba nie tak, nie ma przypadkiem zadnych dziur/dziurek w podlodze? "Korek" od podnosnika od strony kierowcy jest zalozony? Ja sie spotkalem z wilgocia pod wygluszeniem tylko w przypadku kiepskiej naprawy blacharskiej no ale to raczej latwo zauwazyc. A co do nivo to przy dodawaniu gazu w ogole sie nie podnosi? W naszym 124 <sedan> po dodaniu gazu gdy bagaznik jest zaladowany podnosi sie w jakies 5 sek i chyba tyle powinno to trwac, sprezyn nie wymienialismy tylko gruchy ale to akurat nie mialo znaczenia przy podnoszeniu zawieszenia tylko po prostu komfort jazdy zblizal sie do jakiegos wozu drabiniastego. Ja osobiscie sprawdzilbym szczelnosc wszystki przewodow od nivo. Nie bardzo mam pojecie czy sprezyny moga az tak bardzo przeszkadzac w podniesieniu auta, nasz egzemplarz ma ponad 300 tys, przyczep raczej nie holowal no ale wszystko dziala jak nalezy i nikt nigdy nie mowil ze gdy sie nie podniesie to moze byc wina sprezyn. Awarie samej pompy chyba tez sie zdarzaja niezmiernie rzadko wiec nie bardzo wiem co poradzic, ale na pewno sprawdzic caly uklad, przepustowosc itp. Cos musi byc nie tak bo nawet ostatnio jak ogladalismy kombiaka na gieldzie to mimo tego ze byl praktycznie calkowicie sztywny to po zaladowaniu ladnie podnosil sie do gory (gruchy na pewno do wymiany ale wszystko inne wydawalo sie ok).Szkoda ze z Lublina nie jestes bo wiedzialbym kogo Ci polecic a tak to nie bardzo sie orietnuje : ) Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 30, 2006 11:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
pabloxt pisze:
Czy może ktoś mi podpwiedzieć gdzie w Łodzi albo okolicach mogę taką uszczelkę nabyć (orientacyjny koszt może ??)


Hej!
W Zgierzu, jest gość, który specjalizuje się w szyberdachach ( w tym do Mercedesów) Jak będziesz jechał ulicą w stronę Strykowa, to po minięciu nad sobą przejazdu kolejowego, po lewej stronie pierwsza ulica- tam ma swój zakład.
Pozdrawiam!

_________________
126.034


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl