MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Gaśnięcie na LPG i benzynie.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=21873
Strona 1 z 2

Autor:  butek22 [ ndz lis 05, 2006 10:52 am ]
Tytuł:  Gaśnięcie na LPG i benzynie.

W moim W 124 300CE, jest taki problem iż gdy silnik jest zimny odpala bez problemu, ale gdy przejade się kawałek i wrzuce na luz często gaśnie lub czasami przygasa,obroty spadają aż kontrolki wewnątrz się zapalają ale nie gaśnie tylko obroty w pewnym momencie wynoszą poniżej 5tyś. Są też kłopoty z odpaleniem gdy silnik mi zgaśnie (musze długo kręcić rozrusznikiem, i nie odpala jakby na wszystkie gary). Jnnnym problemem jest to iż przy jezdzie jak obroty dochodzą do 4tyś silnik traci na mocy na chwilke poczym przyśpiesza dalej.

Autor:  stanleym126 [ ndz lis 05, 2006 11:08 am ]
Tytuł: 

Aby nie gasł silnik w trakcie jazdy na luzie czy hamowania musisz zamontować do lpg stabilizator obrotów minimum.

Autor:  butek22 [ ndz lis 05, 2006 11:10 am ]
Tytuł: 

Ale dlaczego tak się dzieje na benzynie

Autor:  stanleym126 [ ndz lis 05, 2006 11:27 am ]
Tytuł: 

Ponieważ jest mocno stłumiony dopływ powietrza przez mikser i ewent. przysłonięcie otworu wlotowego do filtra powietrza.Jak trochę popracuje na benzynie to może być w miarę dobrze ale nie musi.najlepszym rozwiązaniem dla Pb i lpg byłby montaz gaźnika gazowego nazywanego blosem,ktory nie blokuje dopływu powioetrza.Problemem może być tylko koszt takiej inwestycji;
blos ok.330 zł,
gumowa nakladka na przepływomierz z golfa gti ok.+ - 30-40 zl,
filtr stożkowy- ceny rożne,
kawalek ryry metalowej,montaż
koszt może wynieść w granicach 500 zl w zależności ile będzie wkladu wlasnego.

Autor:  mza [ ndz lis 05, 2006 11:31 am ]
Tytuł: 

mati124 coupe pisze:
Ale dlaczego tak się dzieje na benzynie

Prawie ten sam powód ... :lol:
Regulator obrotów jest zatarty, albo popsuty...
lub jeden z czujników na lince gazu lub na przepustnicy daje złe wskazania do KE.

Po kolei:
1. Sprawdzić czujnik na lince (2 stany: naciśnięty gaz, puszczony gaz)
2. Sprawdzić czujnik na przepustnicy (3 stany: zamknięta, otwarta, max)
3. Wyjąć i przeczyszcić regulator obrotów.

Wszystko na jeden raz po zdjęciu obudowy filtra, przy okazji possprawdzać wszystkie rurki z powietrzem, czy nie ma lewego.

Wszystkie te operację są opisane na forum wystarczy poszukać.

Autor:  butek22 [ ndz lis 05, 2006 12:00 pm ]
Tytuł: 

Byłem już w servisie boscha, zdemontował filtr powietrza, i regulował cały silnik, ale mówił że wszystko będzie OK, bez filtra chodził dobrze, być może jest to faktycznie wina miksera zamontowanego w filtrze <br>Dodano po 16 minutach.:<br> Czy moge samemu zamontować blosa, musze zmienić oryginalny filtr na stożkowy jak to zrobić, co będe potrzebował?

Autor:  and6412 [ ndz lis 05, 2006 12:22 pm ]
Tytuł: 

Dla zainteresowanych. Wątek o montarzu BLOSa do KJet'a (Porsche 924).
http://924.pl/forum/viewthread.php?foru ... ead_id=204
A tak ode mnie, to nie wyglupiaj sie chlopie i nie montuj blosa tylko dojdz do ladu z tym co masz. BLOSa faktycznie mozesz zamontowac jesli chcesz sie pozbyc zwezki na dolocie (BLOS tez zweza ale mniej).

Autor:  stanleym126 [ ndz lis 05, 2006 12:43 pm ]
Tytuł: 

Tutaj blos jest zamontowany w mercach

http://www.w201w124.bytom.eu.org/forum/ ... php?t=1018

Autor:  and6412 [ ndz lis 05, 2006 1:50 pm ]
Tytuł: 

http://www.fordclubpolska.org/porady.ph ... ne&type=25 <br>Dodano po 1 godzinach. 6 minutach.:<br> http://www.mb.org.pl/forum/showthreaded ... =5&o=&vc=1

PS.
A może ktoś wie, bo przyznam się że chodzi mi BLOS po glowie od dlugiego juz czasu, tylko nie podoba mi sie to ze trzeba "patelnie" wywalic. Czy te blosy dobiera sie pod konkretny silnik czy jest jeden do wszystkich aut i sie go reguluje, oraz czy jest taki blos ktory obsluzy moj 450 (skadinąd spory silnik)

Autor:  butek22 [ ndz lis 05, 2006 2:31 pm ]
Tytuł: 

Może ktoś ma do sprzedaży gume od gola gti, <br>Dodano po 24 minutach.:<br> Może ktoś ma do sprzedaży gume od gola gti,

Autor:  stanleym126 [ ndz lis 05, 2006 3:53 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
A może ktoś wie, bo przyznam się że chodzi mi BLOS po glowie od dlugiego juz czasu, tylko nie podoba mi sie to ze trzeba "patelnie" wywalic. Czy te blosy dobiera sie pod konkretny silnik czy jest jeden do wszystkich aut i sie go reguluje, oraz czy jest taki blos ktory obsluzy moj 450


Raczej slyszalem o jednym rodzaju blosa,patelnia to nie problem.Można założyć blosa z podtrzymaniem jego przepustnicy-podaję link ponieważ są z taką opcją i bez niej.

http://allegro.pl/item122930474_blos_z_ ... tnicy.html

A niżej w formie pliku pdf jest cala instrukcja opisu dzialania blosa

http://www.md.in.tarnow.pl/blos/blos_pl_v2.pdf

Autor:  and6412 [ ndz lis 05, 2006 5:14 pm ]
Tytuł: 

Źle mnie zrozumiałeś, przez patelnie rozumiem obudowe filtra ;-) Zresztą nieważne. Powiem Wam koledzy ze coraz bardziej sie nad tym zastanawiam. Ale co ja pisze i tak dopiero we wakacje jak cos, bo na razie auto zostalo uruchomione, a ja eksmitowany za granice bez niego [zlosnik] . Na stale wracam dopiero w wakacje wiec dopiero wtedy bede mial czas zebys ie zajac autem.

Autor:  mza [ ndz lis 05, 2006 8:27 pm ]
Tytuł: 

mati124 coupe pisze:
boscha, zdemontował filtr powietrza, i regulował cały silnik, ale mówił że wszystko będzie OK

JUż nie raz czytałem jak to w sewisie BOSH regulują cały siknik...
W KE reguluje się dwie rzeczy:
1. centrowanie klapy
2. regulacja składu mieszanki
resztę się naprawia - bo nie ma co regulować. 1- to też naprawa.

Moje pytania: Jest OK?
Ile skasował serwis BOSH?

BLOS poprawi moc (brak zwężenia, jednolity stosunek lpg/O2 w całym zakresie obrotów). Nie naprawi jednak usterek.

Bunkry - zwykłe miksery LPG nie powodują gaśnięcia - wpływają na moc i tyle. Większość z nas je ma i nie ma problemów.

W tym wątku masz wszystko co trzeba zrobić aby nie gasł zarówno na LPG i na Pb, a wymiana miksera na BLOSa - to jak danie choremu koniowi lepszego owsa.
Pozdro.

Autor:  butek22 [ ndz lis 05, 2006 8:44 pm ]
Tytuł: 

w serwisie Bosha zapłaciłem za regulacje 150zł, było nie do końca ok, silnik i tak czasami gasł, podobno po strzale gazu silnik dalej się rozregulowuje się

Autor:  mza [ ndz lis 05, 2006 9:13 pm ]
Tytuł: 

mati124 coupe pisze:
w serwisie Bosha zapłaciłem za regulacje 150zł,

Tak jak mówię nie ma co się rozlegulowywać...
Może się popsuć:
Może się klapa odkształcić lub przesunąć.
Może spaść guma mocująca przepływykę i rozdzielacz.
Regulować możesz sobie na zwykłym analizatorze za dwie dychy.

Ściągali, ci cały rozdzielacz za te 150pln? Wątpie.

Nie daj się naciągać.


Aby nie strzelał na gazie:
1. regulacja gazu - lekko wzbogacona mieszanka
2. stabilizator minimum się przydaje
3. Brak lewego powietrza
4. Dobra elektryka - wymiany świec co 15kkm, zmiejszona przerwa do 0,6mm

Nie wiem, albo znajdź sobie kogoś, kto się zna, albo sam się doszkol, mi to zajęło ok. 3 strzały, parę razy sprawdzałem/naprawiałem sam szkody.
Efekt od zeszłych wakacji nie strzela. Ma swoje gorsze dni, ale nie mam stresa jeździć.
Jeżeli chodzi o Pb to problem jest większy (poza elementami które opisłem) bo uszkodzeniu mogły ulec elementy rodzielacza - a tego nie ruszałem (jeszcze).

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/