MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Czy któryś model miał "szperę" ?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=21904
Strona 1 z 1

Autor:  loucyphre [ pn lis 06, 2006 8:07 pm ]
Tytuł:  Czy któryś model miał "szperę" ?

Witam

Mam pytanie. Czy w jakimkolwiek modelu W124 występowała szpera w tylnym moście ? Pytam, bo drażni mnie trochę kiedy w poślizgu wewn. koło "mieli" i mam chytry plan żeby założyć tam coś polepszy przekazywanie napędu. Nowe szpery quaif'a czy innego producenta odpadają ze względu na cenę, dlatego postanowiłem podpytać czy w jakimś modelu nie było, bo ułatwiło by mi to zadanie . Za wszystkie informacje na w/w temat będę niezmiernie wdzięczny.

Pozdrawiam

Autor:  Wookee [ pn lis 06, 2006 9:06 pm ]
Tytuł: 

Wyszukiwarka => Limited + slip lub ograniczon* + poś(s)liz*.

Autor:  mza [ pn lis 06, 2006 9:31 pm ]
Tytuł: 

Każdy model z ASD.

Autor:  loucyphre [ pn lis 06, 2006 9:39 pm ]
Tytuł: 

A dziękuję za radę ;-) To u was działa wyszukiwarka?, bo na moim innym forum ni cholery :-). Niemniej z wyników niewiele się dowiedziałem. Ani o działaniu tego automagicznego ASD. Ani jak rozpoznać most z takim urządzeniem, czy ASD wymaga dodatkowego osprzętu, ani czy działa z każdą skrzynią biegów ;-)


Pozdrawiam

Autor:  mza [ pn lis 06, 2006 9:45 pm ]
Tytuł: 

ASD jest to elektroniczna blokada mostu.
Porzebuje można by rzec ABS (czujniki) i sterownika. Most ponadto musi być "zasilany" olejem hydraulicznym, który blokadę załącza (często jedna instalacja z NIVO).

Most z takim urządzeniem jest mostem z ASD. MOżna rozpoznać np. po numerze.

Autor:  loucyphre [ pn lis 06, 2006 9:53 pm ]
Tytuł: 

Oj to chyba za dużo zabawy z przekładką tylu gratów. I tak nigdy nie będzie to działać tak dobrze jak mechaniczna szpera. Swoją droga czy ktoś z Was ćwiczył w MB zakładanie jakiejś np. "chamskiej płytki" zamiast otwartego dyfra?


Pozdrawiam

Autor:  mza [ wt lis 07, 2006 7:04 am ]
Tytuł: 

Ogólnie to mosty z ASD normalnie pracują 40-60, po załączeniu 50-50.
Szpera jest mechaniczna, tylko załączana gdy występują odpowiednie róznice prędkości.
Bardzo uzyteczne, szczególnie w zimie...

Autor:  loucyphre [ wt lis 07, 2006 10:22 am ]
Tytuł: 

mza pisze:
Ogólnie to mosty z ASD normalnie pracują 40-60, po załączeniu 50-50.


Możesz pojaśnić ?

ASD jest mechaniczna, załączana hydraulicznie poprzez układ elektroniczny, ty już wiem. Pisząc o szperze mechanicznej miałem na myśli taką, która ma stale ustawiony współczynnik tarcia. Taka zawsze będzie reagować szybciej niż hydraulika załączana wg "widzimisię" elektroniki. I być może sprawdza się to przy podjazdach w zimie, ale w kontrolowanym poźlizgu...śmiem wątpić ;-)

Pozdrawiam

Autor:  mza [ wt lis 07, 2006 8:43 pm ]
Tytuł: 

Napisałem: most z ASD ma na stałe rozkład sił 40-60.
W kontrolowanym poślizgu będziesz miał załączone 50-50, gdyż różnica prędkiości między przodem a tyłem na pewno będzie więcej niż 5%-10% (zależność od prędkości poruszania się).
ASD załącza szperę jeżeli którekolwiek koło z tył się ślizga (pomiar prędkości na wale).
Więcej info możesz znaleźć na www.mb.org.pl/forum - jest tam dokładnie wyjaśniana zasada działania ASD.

Autor:  MMM [ śr lis 08, 2006 1:17 am ]
Tytuł: 

mza pisze:
Bardzo uzyteczne, szczególnie w zimie...


Moim zdaniem MB bez ASD to lekka pomyłka :lol:
W zimie nie da się tym jeździć.
Wszystkie moje byłe i obecne miały i było ok.
Raz przejechałem się takim bez ASD i różnica była kolosalna.

Autor:  loucyphre [ śr lis 08, 2006 8:37 am ]
Tytuł: 

No cóż nie wybierałem auta jakie dostałem w rozliczeniu. Co do braku możliwości jazdy w zimie bez ASD, hmm ja jakoś ogarniam mimo, iż mieszkam w górach. Ale nie będę złośliwy...


Pozdrawiam


P.S. Jeśli ktoś z okolic Jeleniej Góry chciałby mi pokazać na żywo jak działa ASD to proszę o PW ;-)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/