MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Czy któryś model miał "szperę" ? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=21904 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | loucyphre [ pn lis 06, 2006 8:07 pm ] |
Tytuł: | Czy któryś model miał "szperę" ? |
Witam Mam pytanie. Czy w jakimkolwiek modelu W124 występowała szpera w tylnym moście ? Pytam, bo drażni mnie trochę kiedy w poślizgu wewn. koło "mieli" i mam chytry plan żeby założyć tam coś polepszy przekazywanie napędu. Nowe szpery quaif'a czy innego producenta odpadają ze względu na cenę, dlatego postanowiłem podpytać czy w jakimś modelu nie było, bo ułatwiło by mi to zadanie . Za wszystkie informacje na w/w temat będę niezmiernie wdzięczny. Pozdrawiam |
Autor: | Wookee [ pn lis 06, 2006 9:06 pm ] |
Tytuł: | |
Wyszukiwarka => Limited + slip lub ograniczon* + poś(s)liz*. |
Autor: | mza [ pn lis 06, 2006 9:31 pm ] |
Tytuł: | |
Każdy model z ASD. |
Autor: | loucyphre [ pn lis 06, 2006 9:39 pm ] |
Tytuł: | |
A dziękuję za radę ![]() ![]() ![]() Pozdrawiam |
Autor: | mza [ pn lis 06, 2006 9:45 pm ] |
Tytuł: | |
ASD jest to elektroniczna blokada mostu. Porzebuje można by rzec ABS (czujniki) i sterownika. Most ponadto musi być "zasilany" olejem hydraulicznym, który blokadę załącza (często jedna instalacja z NIVO). Most z takim urządzeniem jest mostem z ASD. MOżna rozpoznać np. po numerze. |
Autor: | loucyphre [ pn lis 06, 2006 9:53 pm ] |
Tytuł: | |
Oj to chyba za dużo zabawy z przekładką tylu gratów. I tak nigdy nie będzie to działać tak dobrze jak mechaniczna szpera. Swoją droga czy ktoś z Was ćwiczył w MB zakładanie jakiejś np. "chamskiej płytki" zamiast otwartego dyfra? Pozdrawiam |
Autor: | mza [ wt lis 07, 2006 7:04 am ] |
Tytuł: | |
Ogólnie to mosty z ASD normalnie pracują 40-60, po załączeniu 50-50. Szpera jest mechaniczna, tylko załączana gdy występują odpowiednie róznice prędkości. Bardzo uzyteczne, szczególnie w zimie... |
Autor: | loucyphre [ wt lis 07, 2006 10:22 am ] |
Tytuł: | |
mza pisze: Ogólnie to mosty z ASD normalnie pracują 40-60, po załączeniu 50-50.
Możesz pojaśnić ? ASD jest mechaniczna, załączana hydraulicznie poprzez układ elektroniczny, ty już wiem. Pisząc o szperze mechanicznej miałem na myśli taką, która ma stale ustawiony współczynnik tarcia. Taka zawsze będzie reagować szybciej niż hydraulika załączana wg "widzimisię" elektroniki. I być może sprawdza się to przy podjazdach w zimie, ale w kontrolowanym poźlizgu...śmiem wątpić ![]() Pozdrawiam |
Autor: | mza [ wt lis 07, 2006 8:43 pm ] |
Tytuł: | |
Napisałem: most z ASD ma na stałe rozkład sił 40-60. W kontrolowanym poślizgu będziesz miał załączone 50-50, gdyż różnica prędkiości między przodem a tyłem na pewno będzie więcej niż 5%-10% (zależność od prędkości poruszania się). ASD załącza szperę jeżeli którekolwiek koło z tył się ślizga (pomiar prędkości na wale). Więcej info możesz znaleźć na www.mb.org.pl/forum - jest tam dokładnie wyjaśniana zasada działania ASD. |
Autor: | MMM [ śr lis 08, 2006 1:17 am ] |
Tytuł: | |
mza pisze: Bardzo uzyteczne, szczególnie w zimie...
Moim zdaniem MB bez ASD to lekka pomyłka :lol: W zimie nie da się tym jeździć. Wszystkie moje byłe i obecne miały i było ok. Raz przejechałem się takim bez ASD i różnica była kolosalna. |
Autor: | loucyphre [ śr lis 08, 2006 8:37 am ] |
Tytuł: | |
No cóż nie wybierałem auta jakie dostałem w rozliczeniu. Co do braku możliwości jazdy w zimie bez ASD, hmm ja jakoś ogarniam mimo, iż mieszkam w górach. Ale nie będę złośliwy... Pozdrawiam P.S. Jeśli ktoś z okolic Jeleniej Góry chciałby mi pokazać na żywo jak działa ASD to proszę o PW ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |