MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Wolne obroty https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=21906 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Driver [ pn lis 06, 2006 9:06 pm ] |
Tytuł: | Wolne obroty |
....ja mam nagle problem z obrotami w dieslu. Otóż dziwnym trafem po nagrzaniu silnika obroty wzrastaja a nie zmneijszaja się, na zimnym są OK, potem rosna niemiłosiernie i cały czas sa wysokie. Co to może być? Auto po zapaleniu ma wysokie oborty a jak sie na grzeje nie zmniejsza ich, po wlaczeniu swiatel , nawiewu i innych oborty zamiast utrzymywac sie an tym samym poziomie to spadaja gwaltownie. Z kolei jak zapale auto na silniku cieplym, to przez chwile mam wporzadku obroty i po chwili nagle sam wkreca sie na wyzsze, tak jakbym dodawal gazu i juz z nich nie schodzi..... ![]() Pozdrawiam |
Autor: | Wookee [ pn lis 06, 2006 9:13 pm ] |
Tytuł: | |
Też Cię serdecznie witam. Rozumiem, że jest Ci wszystko jedno, jaki masz silnik w W124 i może masz rację, bo być może dla dalszej diagnozy nie ma to żadnego znaczenia. P.S. Wyszukiwarka nie gryzie - woln* + obrot* i odsiewasz benzyny. |
Autor: | Driver [ pn lis 06, 2006 9:24 pm ] |
Tytuł: | |
Ups....przepraszam Witam wszystkich serdecznie ![]() Co do autka to jest to Diesel 2,0 z 87 roku |
Autor: | Wojtyla [ wt lis 07, 2006 1:38 pm ] |
Tytuł: | |
Witam prawdopodobnie klękł podciśnieniowy regulator wolnych obrotów umieszczony na pompie wtryskowej (zobacz czy jest podpięty i czy nie ma przedmuchów na membramie) pozdro |
Autor: | wolf [ wt lis 07, 2006 11:13 pm ] |
Tytuł: | |
Wojtyla pisze: prawdopodobnie klękł podciśnieniowy regulator wolnych obrotów umieszczony na pompie wtryskowej (zobacz czy jest podpięty i czy nie ma przedmuchów na membramie)
Sprawdza sie go paszcza, trzeba miec dobre ssanie ![]() Moze jeszcze zmeczyl sie bimetalowy zaworek wkrecony w glowice pod pierwsza swieca. |
Autor: | Driver [ śr lis 08, 2006 6:05 am ] |
Tytuł: | |
....szczelnosc ukladu jest sprawdzona, zaworek termiczny wymieniony, dzis sprawdze silownik i vacupompe..... |
Autor: | Gerri [ czw lis 09, 2006 7:39 pm ] |
Tytuł: | |
Po zamknięciu zaworka termobimetalicznego układ się musi "napowietrzyć" (gdyż dalej istnieje w nim podciśnienie, które trzeba upuścić) - służy do tego czarodziejski czarny przewód podciśnieniowy, który biegnie pod deskę rozdzielczą i intryguje wiele osób, nie kończąc się tam żadnym logicznym urządzeniem... |
Autor: | Driver [ czw lis 09, 2006 9:50 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Po zamknięciu zaworka termobimetalicznego układ się musi "napowietrzyć" (gdyż dalej istnieje w nim podciśnienie, które trzeba upuścić) - służy do tego czarodziejski czarny przewód podciśnieniowy, który biegnie pod deskę rozdzielczą i intryguje wiele osób, nie kończąc się tam żadnym logicznym urządzeniem...
Gerri ,a coś więcej mógłbyś? Gdzie dokladnie ten przewód? Marudze ale zaworek mam nowy, vacu i silownik sprawdzone i dobre na 95% (bo mechanikom nie wierze) a auto albo wejdzie na oborty i juz z nich nie schodzi (chyba ze sciagne z silownika podcisnieniowego na pompie wtryskowej przewod, wtedy gwaltownie z obrotow spada, a po ponownym zalozeniu juz na wysokie nie wraca, jdnak wowcas wlaczajac swiatla, nawiew, czy cokolwiek coraz bardziej traci obroty i zaczyna kulec) albo odrazu ma małe oboroty a dopiero po chwili wkreca sie bardzo jakbym gazu dodawał, tracac oboroty po wlaczeniu czegos co obciaza alternator. Pozdrawiam |
Autor: | Gerri [ sob lis 11, 2006 4:26 pm ] |
Tytuł: | |
To jest podstawowa wersja układu regulacji obrotów przy pomocy podciśnienia. http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1163258697_obroty.jpg Działa następująco: W momencie gdy silnik jest zimny, zaworek na głowicy jest otwarty. Po uruchomieniu silnika podciśnienie przechodzi przez zaworek, dochodzi do siłowniczka na pompie, i poprzez membranę pociąga dźwignię w pompie podnosząc obroty. Tu można się spodziewać pytania: "po co jest trójnik, kryza i czarny przewód?" Wyobraźmy sobie, że ich nie ma: przewód z zaworka na głowicy idzie bezpośrednio do pompy. Po nagrzaniu silnika zaworek się zamyka, i obroty powinny spaść, ale nie spadają... Dlaczego? Otóż w przewodzie pomiędzy zaworkiem i pompą oraz w samym siłowniku membranowym na pompie jest cały czas podciśnienie, gdyż układ jest zamknięty!!! Po to właśnie jest ten dodatkowy, czarny przewód. A po co zwężka? Otóż, gdyby jej nie było, to całe podciśnienie sterujące uciekałoby by przez czarny przewód i obroty nie ulegałyby podniesieniu! Zwężka ma mały otworek, a pompa ma na tyle dużą wydajność żeby podciśnienie przy zimnym silniku utrzymywało się w siłowniku, natomiast po zamknięciu zaworka na głowicy siłowniczek powoli się napowietrza przez zwężkę i obroty spadają. Mam nadzieję że klasa zrozumiała?? ![]() |
Autor: | Driver [ ndz lis 12, 2006 8:55 pm ] |
Tytuł: | |
..nie no klasa to rozumie ![]() dzieki za wykład ![]() |
Autor: | szeryf [ wt lis 14, 2006 4:56 pm ] |
Tytuł: | |
Gerri pisze: Mam nadzieję że klasa zrozumiała??
![]() Gerri ma pytanie. Jesli ten silowniczek sie odpowietrza/zamyka za posrednictwem tej czarnej rurki to zapewne inne silowniki tez tak maja? Np od EGR albo od przepustnic rezonansowych w kolektorze dolotowym? Pytam bo zauwazylem ze jedna z takich przepustnic po zadzialaniu silownika nie wraca do polozenia spoczynkowego, pomaga dopiero zdjecie wezyka z silownika. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |