MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Wolne obroty
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=21906
Strona 1 z 1

Autor:  Driver [ pn lis 06, 2006 9:06 pm ]
Tytuł:  Wolne obroty

....ja mam nagle problem z obrotami w dieslu.
Otóż dziwnym trafem po nagrzaniu silnika obroty wzrastaja a nie zmneijszaja się, na zimnym są OK, potem rosna niemiłosiernie i cały czas sa wysokie. Co to może być?

Auto po zapaleniu ma wysokie oborty a jak sie na grzeje nie zmniejsza ich, po wlaczeniu swiatel , nawiewu i innych oborty zamiast utrzymywac sie an tym samym poziomie to spadaja gwaltownie.
Z kolei jak zapale auto na silniku cieplym, to przez chwile mam wporzadku obroty i po chwili nagle sam wkreca sie na wyzsze, tak jakbym dodawal gazu i juz z nich nie schodzi..... :(

Pozdrawiam

Autor:  Wookee [ pn lis 06, 2006 9:13 pm ]
Tytuł: 

Też Cię serdecznie witam.
Rozumiem, że jest Ci wszystko jedno, jaki masz silnik w W124 i może masz rację, bo być może dla dalszej diagnozy nie ma to żadnego znaczenia.

P.S. Wyszukiwarka nie gryzie - woln* + obrot* i odsiewasz benzyny.

Autor:  Driver [ pn lis 06, 2006 9:24 pm ]
Tytuł: 

Ups....przepraszam

Witam wszystkich serdecznie :)

Co do autka to jest to Diesel 2,0 z 87 roku

Autor:  Wojtyla [ wt lis 07, 2006 1:38 pm ]
Tytuł: 

Witam
prawdopodobnie klękł podciśnieniowy regulator wolnych obrotów umieszczony na pompie wtryskowej (zobacz czy jest podpięty i czy nie ma przedmuchów na membramie)
pozdro

Autor:  wolf [ wt lis 07, 2006 11:13 pm ]
Tytuł: 

Wojtyla pisze:
prawdopodobnie klękł podciśnieniowy regulator wolnych obrotów umieszczony na pompie wtryskowej (zobacz czy jest podpięty i czy nie ma przedmuchów na membramie)


Sprawdza sie go paszcza, trzeba miec dobre ssanie [zlosnik]

Moze jeszcze zmeczyl sie bimetalowy zaworek wkrecony w glowice pod pierwsza swieca.

Autor:  Driver [ śr lis 08, 2006 6:05 am ]
Tytuł: 

....szczelnosc ukladu jest sprawdzona, zaworek termiczny wymieniony, dzis sprawdze silownik i vacupompe.....

Autor:  Gerri [ czw lis 09, 2006 7:39 pm ]
Tytuł: 

Po zamknięciu zaworka termobimetalicznego układ się musi "napowietrzyć" (gdyż dalej istnieje w nim podciśnienie, które trzeba upuścić) - służy do tego czarodziejski czarny przewód podciśnieniowy, który biegnie pod deskę rozdzielczą i intryguje wiele osób, nie kończąc się tam żadnym logicznym urządzeniem...

Autor:  Driver [ czw lis 09, 2006 9:50 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Po zamknięciu zaworka termobimetalicznego układ się musi "napowietrzyć" (gdyż dalej istnieje w nim podciśnienie, które trzeba upuścić) - służy do tego czarodziejski czarny przewód podciśnieniowy, który biegnie pod deskę rozdzielczą i intryguje wiele osób, nie kończąc się tam żadnym logicznym urządzeniem...


Gerri ,a coś więcej mógłbyś? Gdzie dokladnie ten przewód?
Marudze ale zaworek mam nowy, vacu i silownik sprawdzone i dobre na 95% (bo mechanikom nie wierze) a auto albo wejdzie na oborty i juz z nich nie schodzi (chyba ze sciagne z silownika podcisnieniowego na pompie wtryskowej przewod, wtedy gwaltownie z obrotow spada, a po ponownym zalozeniu juz na wysokie nie wraca, jdnak wowcas wlaczajac swiatla, nawiew, czy cokolwiek coraz bardziej traci obroty i zaczyna kulec) albo odrazu ma małe oboroty a dopiero po chwili wkreca sie bardzo jakbym gazu dodawał, tracac oboroty po wlaczeniu czegos co obciaza alternator.

Pozdrawiam

Autor:  Gerri [ sob lis 11, 2006 4:26 pm ]
Tytuł: 

To jest podstawowa wersja układu regulacji obrotów przy pomocy podciśnienia.

http://mackuz.bolinko.org/is/img4/1163258697_obroty.jpg

Działa następująco:

W momencie gdy silnik jest zimny, zaworek na głowicy jest otwarty. Po uruchomieniu silnika podciśnienie przechodzi przez zaworek, dochodzi do siłowniczka na pompie, i poprzez membranę pociąga dźwignię w pompie podnosząc obroty. Tu można się spodziewać pytania: "po co jest trójnik, kryza i czarny przewód?" Wyobraźmy sobie, że ich nie ma: przewód z zaworka na głowicy idzie bezpośrednio do pompy. Po nagrzaniu silnika zaworek się zamyka, i obroty powinny spaść, ale nie spadają... Dlaczego?
Otóż w przewodzie pomiędzy zaworkiem i pompą oraz w samym siłowniku membranowym na pompie jest cały czas podciśnienie, gdyż układ jest zamknięty!!! Po to właśnie jest ten dodatkowy, czarny przewód.
A po co zwężka? Otóż, gdyby jej nie było, to całe podciśnienie sterujące uciekałoby by przez czarny przewód i obroty nie ulegałyby podniesieniu!
Zwężka ma mały otworek, a pompa ma na tyle dużą wydajność żeby podciśnienie przy zimnym silniku utrzymywało się w siłowniku, natomiast po zamknięciu zaworka na głowicy siłowniczek powoli się napowietrza przez zwężkę i obroty spadają.
Mam nadzieję że klasa zrozumiała?? [zlosnik]

Autor:  Driver [ ndz lis 12, 2006 8:55 pm ]
Tytuł: 

..nie no klasa to rozumie :P :D tylko pokonać problemu nie potrafi :]

dzieki za wykład :)

Autor:  szeryf [ wt lis 14, 2006 4:56 pm ]
Tytuł: 

Gerri pisze:
Mam nadzieję że klasa zrozumiała?? [zlosnik]


Gerri ma pytanie. Jesli ten silowniczek sie odpowietrza/zamyka za posrednictwem tej czarnej rurki to zapewne inne silowniki tez tak maja? Np od EGR albo od przepustnic rezonansowych w kolektorze dolotowym? Pytam bo zauwazylem ze jedna z takich przepustnic po zadzialaniu silownika nie wraca do polozenia spoczynkowego, pomaga dopiero zdjecie wezyka z silownika.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/