MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

zimne powietrze, nawiew środkowy
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=21916
Strona 1 z 3

Autor:  melios [ wt lis 07, 2006 12:14 pm ]
Tytuł:  zimne powietrze, nawiew środkowy

Witam! Mam pytanka:
1) czy ze środkowych wlotów powietrza na "kokpicie" leci zawsze tylko zimne powietrze, czy tez u mnie coś jest nie tak? Nawet jak ogrzewanie dam na full ze środkowych kratek leci tylko i wyłącznie zimne powietrze.
2) spaliły mi się żaróweczki podświetlające pokrętła zamykania i otwierania nadmuchów oraz podświetlenie potencjometru ogrzewania - ten z paskiem pożądnanej temperatry - jak się do nich dobrać by je wymienić?
POZDRAWIAM :lol:

Autor:  Wookee [ wt lis 07, 2006 12:37 pm ]
Tytuł: 

1. Tak (było zresztą).
2. wyszukiwarka => żarówk* + podświetl* lub oświetl* + inne wyrazy, które poznasz w trakcie lektury.

Oczywiście ktoś może Ci podać listę czynności, ale została ona już napisana i to pewnie nie 1 raz.

Autor:  teope [ wt lis 07, 2006 12:40 pm ]
Tytuł: 

melios pisze:
1) czy ze środkowych wlotów powietrza na "kokpicie" leci zawsze tylko zimne powietrze, czy tez u mnie coś jest nie tak? Nawet jak ogrzewanie dam na full ze środkowych kratek leci tylko i wyłącznie zimne powietrze.

wszystko jest OK ;)


melios pisze:
2) spaliły mi się żaróweczki podświetlające pokrętła zamykania i otwierania nadmuchów oraz podświetlenie potencjometru ogrzewania - ten z paskiem pożądnanej temperatry - jak się do nich dobrać by je wymienić?
POZDRAWIAM


ściągasz pokrętła regulacji, odkręcasz drewno wkręty są od spodu nad radiem, delikatnie odginasz ku gorze drewno (na gorze sa plastykowe zapinki). Teraz widzisz chyba 4 śruby ( a moze 6 [zlosnikz] ) odkręcasz je i wyciągasz cały plastyk z pokrętłami i przyciskami - reszte zrobisz intuicyjnie

Autor:  zebda [ wt lis 07, 2006 12:41 pm ]
Tytuł: 

Z srodka w 124 zawsze leci zimne - mozesz to przeczytac w instrukcji od swojego auta.

Zeby sie dobrac do zaroweczek wylotow powietrza (bocznych) musisz miec 4 male srubokrety i podciagnac na raz cztery zatrzaski (widoczne przez kratki jak sie przyjrzysz i przez kratke wylotu je podnosisz) i wyciagnac wylot powietrza...potem juz tylko wyjac zaroweczke i wymienic.
Z srodkowa jest wiecej zabawy bo jeszcze trzeba srubki odkrecac, ale tego nie robilem.

Pokretla temperatury to chyba swiatlowodem sa podswietlone - ale nie wiem napewno...Szukaj na forum bo juz bylo o oswietleniu deski rozdzielczej. <br>Dodano po 45 sekundach.:<br> heh wszyscy w prawie tym samym momencie napisalismy.

Autor:  Wookee [ wt lis 07, 2006 12:45 pm ]
Tytuł: 

Tylko ja byłem (jak zwykle) najbardziej nastawiony na edukację własną.
Niedobry moderator :D

Autor:  melios [ wt lis 07, 2006 10:42 pm ]
Tytuł: 

Bardzo dziękuję Wam za cenne porady. Przy odrobinie wolnego czasu zabiore się za wymianę żaróweczek, a może powiecie mi jeszcze jakie mają być te żaróweczki? POZDRAWIAM I DZIEKI

Autor:  WeebShut [ śr lis 08, 2006 9:25 am ]
Tytuł: 

zebda pisze:
Z srodka w 124 zawsze leci zimne


Nie zgodzę się, przy włączonej klimatyzacji (o ile takową posiadasz) będzie lecieć takie powietrze jakie ustawisz sobie na pokrętłach.

Autor:  mza [ śr lis 08, 2006 11:19 am ]
Tytuł: 

WeebShut pisze:
Nie zgodzę się, przy włączonej klimatyzacji (o ile takową posiadasz) będzie lecieć takie powietrze jakie ustawisz sobie na pokrętłach.

Jesteś pewien?
Co znaczy włączona klima? Zgaszona lampka EC, czy załączony kompresor?
na pewno w lecie chłodzi środkiem - ale podgrzewania nie zauważyłem mając klimę załaczoną (zawsze) EC - zgaszona.

Autor:  WeebShut [ śr lis 08, 2006 11:28 am ]
Tytuł: 

mza pisze:
WeebShut pisze:
Nie zgodzę się, przy włączonej klimatyzacji (o ile takową posiadasz) będzie lecieć takie powietrze jakie ustawisz sobie na pokrętłach.

Jesteś pewien?
Co znaczy włączona klima? Zgaszona lampka EC, czy załączony kompresor?
na pewno w lecie chłodzi środkiem - ale podgrzewania nie zauważyłem mając klimę załaczoną (zawsze) EC - zgaszona.


Ustaw temperaturę na pokrętłach na czerwone pole, włącz klimę (lampka zgaszona) i zobacz jakie powietrze leci środkiem.

Jeżeli ustawisz na 18 stopni, to oczywiście nawet przy włączonej klimie leci zimne ( co jest logiczne ), ale tak samo logiczne jest, że jeżeli klimatyzacja nagrzewasz wnętrze, to ze środka powinno lecieć ciepłe.

Jeżeli przy 40 stopniowym upale wyłączysz klimę, to ze środka będzie lecieć takie powietrze, jaka temperatura jest na zewnątrz, czyli gorące. Po włączeniu klimy leci powietrze chłodzone klimatyzacją. Więc przy ustawieniu na czerwonych polach, powinno Ci lecieć powietrze ogrzewane klimatyzacją.

Autor:  mza [ śr lis 08, 2006 12:11 pm ]
Tytuł: 

Nie jestem pewien. Sprawdzę.

Teoretyzując wydaje mi się, ze jest tak:
Najpierw jest klima (schładzanie), potem jest nagrzenica, a potem nawiewy...coś konstrukcyjnie wymusiło taki ukad:
______________________-nadgrzewnica---reszta
dmuchawa---schładzanie--|
______________________---środek
Takie miałem wyobrażenie, możliwe, że mylne, bo w zimie srodek mam zawsze zamknięty. A nie wyłączam klimy nigdy, bo jak nie trzeba schładzać to kompresor i tak jest odłaczony.

Aha, typowym przykadem ciepłego przy załaczonym kompresorze jest osuszanie, ale wtedy ze środka tyż mróż...

Autor:  WeebShut [ śr lis 08, 2006 12:38 pm ]
Tytuł: 

Sprawdź, u mnie na 100% mozna regulowac temperaturą powietrza ze środkowych nadmuchów przy włączonej klimie [oczko].

Chyba, że mam jakiś dodatkwy wypas :D

Autor:  Grigorij0 [ śr lis 08, 2006 1:05 pm ]
Tytuł: 

mza pisze:
typowym przykadem ciepłego przy załaczonym kompresorze jest osuszanie

osuszanie nie ogrzewa powietrza tylko je OSUSZA czyli pozbawia zawartej w nim pary wodnej. Nie wiem jak dokładnie porzebiega ten proces, ale wiem że można chłodzić i osuszać jednocześnie.

U mnie jest tak, że jak jest załączona klima to grzeje i chłodzi wszystkimi nawiewami, jak jest wyłączona to grzeją wszystkie oprócz środkowego.

Autor:  mza [ śr lis 08, 2006 1:14 pm ]
Tytuł: 

Sporawdzę dzisiaj...
Informacyjnie dla Grigorij:
Podgrzewanie też osusza...
klimatyzacja osusza powietrze, gdyż proces schładzania skropla parę w powietrzu.
W zimie (powyżej 5st.C), jak się włączy osuszanie to działa kompresor - i nagrzewanie nagrzewnica - co jeszcze bardziej osusza.
Po prostu klima (jako całość) musi utrzymywać zadaną temperaturę w kabinie :-)/.

Może macie klime automatyczną?

Autor:  WeebShut [ śr lis 08, 2006 1:30 pm ]
Tytuł: 

Grigorij0 pisze:
U mnie jest tak, że jak jest załączona klima to grzeje i chłodzi wszystkimi nawiewami, jak jest wyłączona to grzeją wszystkie oprócz środkowego.


No to nie jestem osamotniony ;-)

Autor:  gepcio124 [ śr lis 08, 2006 5:24 pm ]
Tytuł: 

WeebShut pisze:
Grigorij0 pisze:
U mnie jest tak, że jak jest załączona klima to grzeje i chłodzi wszystkimi nawiewami, jak jest wyłączona to grzeją wszystkie oprócz środkowego.


U mnie jest tak samo!

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/