MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Skrzynia automat- jak sprawdzić? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=21965 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Dariusz Suchorz [ czw lis 09, 2006 7:34 pm ] |
Tytuł: | Skrzynia automat- jak sprawdzić? |
Jutro wybieram się do Szczecina, obejrzeć W124 230TE 88r automat, na co mam zwrócić szczególną uwagę, zwłaszcza na skrzynie. Oczywiście nie może szarpać przy zmianie biegów i chyba powinien przy wieżdzaniu na wzniesienie stać nie cofać się ( bieg D) na wolnych obrotach. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1795289 |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ czw lis 09, 2006 7:50 pm ] |
Tytuł: | |
przy odpowiednio duzym wzniesieniu moze sie staczac.Ale jakies normalne niepowiniem-powachaj olej na bagnecie -niemoze smierdziec ''spalonym sprzegłem'' olej ma byc czysty i czerwony.Generalnie jak dobrze jezdzi eto jest ok -te skrzynie sa proste bardzo i mało problemowe. |
Autor: | Sebian [ czw lis 09, 2006 10:36 pm ] |
Tytuł: | |
Po zapięciu D lub R auto powinno drngnąć, a po puszczeniu pedału hamulca (ale bez dodawania gazu) zacząć się powoli toczyć. W pozycjach 2 i 3 powinno się toczyć zdecydowanie szybciej względem D. Moja W124 nawet przy dość sporych kątach wzniesienia przy zapiętym D nie stacza się w tył. Podczas jazdy skrzynia powinna pracować cicho i nie szarpać, jednak zmiany powinny być dokonywane jednoznacznie bez przeciągania czy ślizgania się, choć tu często powodem nieprawidłowości może być wadliwy układ podciśnienia, od którego zależy synchronizacja pracy ASB. |
Autor: | michal_5000 [ pt lis 10, 2006 3:11 pm ] |
Tytuł: | |
Poza tym co koledzy pisali: - na całkowicie zimnym silniku poprzełączaj trochę między 'P' i 'D', 'P' i 'R', 'N' i 'D', 'N' i 'R'. Załączanie powinno następować płynnie, bez mocnych szarpnięć. Przy włączaniu 'R' ma prawo zapinać bieg z pewnym opóźnieniem (nie za dużym), 'D' powinien włączać natychmiast. - po puszczeniu hamulca na 'D' i 'R' jak najbardziej auto powinno się toczyć. - podczas jazdy kluczowy jest sposób przełączania biegów. Idealnie jest tak, kiedy tylko po odgłosie silnika/wskazaniu obrotomierza wiesz że bieg został zmieniony. Nie powinno być szarpnięć, poślizgów ani przyhamowań, zwróć na to dużą uwagę! Z reguły na niższych biegach prędzej zauważysz nieprawidłowość niż na wyższych. - jeśli będziesz miał możliwość rozbujać go trochę, to przy szybkiej jeździe wciśnij w pewnym momencie gwałtownie gaz do dechy. Powinieneś poczuć jak skrzynia redukuje bieg (kick-down) i samochód dostaje skrzydeł... ![]() - olej sprawdzasz na rozgrzanym (np. po krótkiej jeździe) i pracującym silniku (na 'P' oczywiście). Zwróć uwagę nie tylko na zapach spalenizny, ale czy olej nie jest mętny, brązowy, i czy nie ma w nim opiłków! - ponadto po przejechaniu jakiegoś dystansu zrób ten sam test co na początku (zmiany pozycji) - jak masz możliwość, to sprawdź czy skrzynia gdzieś nie ma wycieków oleju, obejrzyj też ze wszystkich stron uszczelkę wokół miski olejowej. Jak jest gdzieś wybrzuszona, tzn. że jest przecięta nieumiejętnym dokręceniem miski i nagle możesz stracić olej, co grozi rozwaleniem skrzyni w mak. Jeśli wyciek byłby od strony miski, to raczej nie zobaczysz tego przy pracującym silniku. Dlatego po zatrzymaniu się zgaś silnik i zajrzyj pod podwozie. To chyba tyle z rzeczy ktore mi sie przypominaja... ![]() |
Autor: | Dariusz Suchorz [ pt lis 10, 2006 3:20 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki wszystkim za podpowiedzi, umówiłem się na niedzielę w Szczecinie obejrzeć autko, zobaczymy co jest warte. Jak kupię to pochwale się. |
Autor: | Sebian [ pt lis 10, 2006 4:51 pm ] |
Tytuł: | |
michal_5000 pisze: Poza tym co koledzy pisali: - na całkowicie zimnym silniku poprzełączaj trochę między 'P' i 'D', 'P' i 'R', 'N' i 'D', 'N' i 'R'. Załączanie powinno następować płynnie, bez mocnych szarpnięć. Przy włączaniu 'R' ma prawo zapinać bieg z pewnym opóźnieniem (nie za dużym), 'D' powinien włączać natychmiast. Ciężo z tym określeniem "natychmiast" - z reguły występuje minimalne opóźnienie - wynika to z konstrukcji ASB michal_5000 pisze: - po puszczeniu hamulca na 'D' i 'R' jak najbardziej auto powinno się toczyć. - podczas jazdy kluczowy jest sposób przełączania biegów. Idealnie jest tak, kiedy tylko po odgłosie silnika/wskazaniu obrotomierza wiesz że bieg został zmieniony. Nie powinno być szarpnięć, poślizgów ani przyhamowań, zwróć na to dużą uwagę! Z reguły na niższych biegach prędzej zauważysz nieprawidłowość niż na wyższych. Zwróć uwagę na kreseczki na prędkościomierzu. Oznaczają one miejsca, gdzie skrzynia po dociśnięciu do końca pedału gazu powinna zmieniać automatycznie biegi (bez ingerencji kierowcy, pedał wciśnięty do końca). michal_5000 pisze: - jeśli będziesz miał możliwość rozbujać go trochę, to przy szybkiej jeździe wciśnij w pewnym momencie gwałtownie gaz do dechy. Powinieneś poczuć jak skrzynia redukuje bieg (kick-down) i samochód dostaje skrzydeł...
![]() Ciężko to określić i opisać, ale to dobry test. Co do redukowania biegów przez tzw. kick-down. Są dwie reakcje ASB. Pierwsza na skok linki gazu, oraz druga na wciśnięcie przycisku pod dociśniętym do dechy pedałem gazu. W pierwszym wypadku auto zredukuje bieg o 1, a w drugim o 2, aczkolwiek te zachowania widoczne są w zależności o prędkości, ale tylko do zakresu 120km/h (przynajmniej dla 250D). |
Autor: | leopold [ pt lis 10, 2006 6:21 pm ] |
Tytuł: | |
Sebian pisze: Zwróć uwagę na kreseczki na prędkościomierzu. Oznaczają one miejsca, gdzie skrzynia po dociśnięciu do końca pedału gazu powinna zmieniać automatycznie biegi (bez ingerencji kierowcy, pedał wciśnięty do końca).
Gdzieżbym tam śmiał poprawiać tak zasłużonego dla forum autora, pozwolę jednak sobie stwierdzić, iż kreseczki (jedna, dwie i trzy) na prędkosciomierzu oznaczaja maksymalne prędkości, jaki wolno osiągąć odpowiednio na 1-szym, 2-gim i 3-cim biegu.automatu.... Pozostaję z wyrazami szacunku PS. Tak jest przynajmniej napisane w instrukcji użytkownika ![]() |
Autor: | Sebian [ pt lis 10, 2006 11:08 pm ] |
Tytuł: | |
Zgadza się, ale jednocześnie dla właściwego modelu ASB właśnie tam dokona zmian biegów pod warunkami jak wyżej. |
Autor: | leopold [ sob lis 11, 2006 9:29 am ] |
Tytuł: | |
Niestety, nie dokona, jeżeli jest już wcześniej włączony najwyższy bieg możliwy przy wybranym trybie pracy. Jak wybierze się, np. "3", to skrzynie nie może włączyć 4-go biegu, a silnik spokojnie rozpędzi samochód powyżej dopuszczalnej granicy. Niestety, sam tak kiedyś zrobiłem ![]() ![]() Pozdrawia zawstydzony Leopold |
Autor: | Dariusz Suchorz [ sob lis 11, 2006 9:41 am ] |
Tytuł: | |
Dzięki za podpowiedzi, ale temat jest chwilowo nie aktualny, bo autka już nie ma. Szukam dalej- innego |
Autor: | michal_5000 [ sob lis 11, 2006 1:05 pm ] |
Tytuł: | |
Sebian pisze: michal_5000 pisze: Poza tym co koledzy pisali: - na całkowicie zimnym silniku poprzełączaj trochę między 'P' i 'D', 'P' i 'R', 'N' i 'D', 'N' i 'R'. Załączanie powinno następować płynnie, bez mocnych szarpnięć. Przy włączaniu 'R' ma prawo zapinać bieg z pewnym opóźnieniem (nie za dużym), 'D' powinien włączać natychmiast. Ciężo z tym określeniem "natychmiast" - z reguły występuje minimalne opóźnienie - wynika to z konstrukcji ASB To fakt, minimalna zwłoka jest. Ale na pewno dla 'R' wyraźnie większa, co jest prawidłowe. Sebian pisze: michal_5000 pisze: - jeśli będziesz miał możliwość rozbujać go trochę, to przy szybkiej jeździe wciśnij w pewnym momencie gwałtownie gaz do dechy. Powinieneś poczuć jak skrzynia redukuje bieg (kick-down) i samochód dostaje skrzydeł... ![]() Ciężko to określić i opisać, ale to dobry test. Co do redukowania biegów przez tzw. kick-down. Są dwie reakcje ASB. Pierwsza na skok linki gazu, oraz druga na wciśnięcie przycisku pod dociśniętym do dechy pedałem gazu. W pierwszym wypadku auto zredukuje bieg o 1, a w drugim o 2, aczkolwiek te zachowania widoczne są w zależności o prędkości, ale tylko do zakresu 120km/h (przynajmniej dla 250D). Przyznam że tego już tak dobrze nie rozpracowałem, tzn. testowałem tylko tym drugim sposobem (gaz do podłogi), ale nie potrafię powiedzieć o ile biegów zredukował... ![]() ![]() Co do prędkości to u mnie było to odczuwalne grubo powyżej 120km/h, ale też samochód inny (560SEC). |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |