MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
300CE LPG Zalozylem BLOS'a https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=22035 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | Cichy_82 [ wt lis 14, 2006 2:25 pm ] |
Tytuł: | 300CE LPG Zalozylem BLOS'a |
Witam Zalozylem dzis do swojego auta BLOSa ![]() Jestem jeszcze przed regulacja na analizatorze spalin A pierwsze wrazenia sa nastepujace: -ułatwienie rozruchu, auto pali t.j wczesniej gdy nie bylo gazu -bardzo dobra stabilizacja wolnych obrotów (np.przy zmianie z N na D praktycznie minimalny spadek obrotow mniej jak 100/min oraz w czasie jazdy nie ma mowy o zgasnieciu przy hamowaniu choc wczesniej tezz nie gasl ![]() -auto na gazie wkreca sie zwawiej i szybciej reaguje za zmiane poloznia pedalu gazu ale prawdziwa zmniana jest na benzynie gdzie naprawde czuc ze dolot zostal odetkany, zobaczymy jak bedzie na LPG po regulacji -zuzycie gazu postaram sie porownac jak zrobie z 500km Pozniej wrzuce fotki jak to wyglada pod maska Pozdrawiam |
Autor: | Borys [ wt lis 14, 2006 4:40 pm ] |
Tytuł: | |
Witam! No nareszcie ktos na tym forum moze sie tym pochwalic ![]() Cichy_82 powiedz mi, jaka masz instalacje, ktorej generacji? Co zrobiles z tzw silnikiem krokowym na wezu miedzy parownikiem a mikserem (o ile go miales-zawor nie parownik czy mikser ![]() Czemu mieszkasz tak daleko ? ![]() Pozdrawiam! |
Autor: | mza [ wt lis 14, 2006 4:49 pm ] |
Tytuł: | |
wpelczarski pisze: Cholera, szukam kogos z Wroclawia lub okolic
Poszukaj na mb.org.pl ... |
Autor: | Borys [ wt lis 14, 2006 5:00 pm ] |
Tytuł: | |
Dzieki, w wolnej chwili zerkne ![]() Pozdrawiam! |
Autor: | Croolick [ wt lis 14, 2006 5:37 pm ] |
Tytuł: | |
http://forum.fordclubpolska.org/viewtop ... 4fb03d5e42 Tutaj sporo informacji Gazowo-Blosowych. Link długi jak wątek:P Ja jeszcze nie przebrnąłem. ![]() |
Autor: | ukaniu [ wt lis 14, 2006 6:30 pm ] |
Tytuł: | |
Dawno daaawno kiedy nie było kommputerów sterujących LPG BLOS (wtedy nie dokłądnie nazywał się tak) był rozwiązaniem, które po odpowiednim i długotrwałym strojeniu pozwalało uzyskać właściwy skład mieszanki w pełnym zkresie obrotów. Potem nastało sterowanie na lamde i o blosie zapomniano, bo ma kilka wad - jest mechaniczny i się zużywa, musi być wyjątkowo precyzyjnie zmontowany i zestrojony i jak pięknie się o nim pisze to już trudniej z działaniem. Czy jest lepszy? - do własciwego działania mikesra potrzebne jest podciśnienie kompensowane reduktorem pozwalające zasysać gaz. W obu przypadkach wytworzenie podciśnienia wymaga zdławienia przelotu (nie ma cudów), w przypadku blosa poprostu jest możliwość kontrolować to dokładnie na drodze całkowicie mechanicznej. Dlaczego się chwali BLOS - raklama, ja się produkuje to ktoś to musi kupić (co ciekawe kiedyś było wiele rodzajów przekrojów teraz jest 3). Porównuje się go często z niewłaściwie zamontowaną instalacją, żle dobrany mikser itd. Pozdrawiam Łukasz |
Autor: | Borys [ wt lis 14, 2006 6:40 pm ] |
Tytuł: | |
Z tym ze w przypadku miksera zwezenie jest dosc znaczne i wplywa to na prace na benzynie i gazie.. Z tego co ludzie pisza, to nawet niewyregulowany na analizatorze blos sprawuje sie calkiem poprawnie pozwalajac silnikowi lepiej oddychac. Do tego sprawa dolotu powietrza (nie trzeba nic przyslaniac ani odginac bo za duzo powietrza) itd.. Poza tym w silniki naszych MB da sie wszczepic tylko instalacje II generacji, wiec z ta dokladna regulacja w oparciu o lambde bylbym dosc ostrozny... Praktyka pokazuje ze roznie to dziala, a objawy sa przewaznie podobne u wszystkich.. Prawda jest taka, ze malo ludzi ma zamontowanego BLOSa wiec jednako malo ludzi ma jeszcze klopoty z instalacjami w niego zaopatrzonymi.. Z niecierpliwoscia czekam na kolejne wypowiedzi uzytkownikow tego "topornego" urzadzenia w MB.. Pozdrawiam! |
Autor: | Croolick [ wt lis 14, 2006 6:57 pm ] |
Tytuł: | |
http://forum.fordclubpolska.org/viewtop ... 4fb03d5e42 Tutaj sporo informacji Gazowo-Blosowych. Link długi jak wątek:P Ja jeszcze nie przebrnąłem. ![]() |
Autor: | ukaniu [ wt lis 14, 2006 7:05 pm ] |
Tytuł: | |
Wiesz ja mówię tyle co wiem na ten temat ![]() Ja oczywście nie wątpię w jego zbawienne właściwości wątpię w to, że blos będzie właściwie zestrojony w to, że jest tak precyzyjny jak być powinien i trwały, ale ja ich nie sprzedaję ![]() Pozdrawiam Łukasz |
Autor: | Borys [ wt lis 14, 2006 7:08 pm ] |
Tytuł: | |
Cichy_82 pisze: wielkosc tego dolotu jest wlasnie regulowana podcisnieniem w kolektorze ssacym
A nie przeplywem powietrza? Z tego co czytalem i wydaje sie logiczne to Blos nie ma zwiazku z podcisnieniem... :| W kazdym razie ciesze sie ze chodzi Ci to dobrze.. Powiedz jak wygladala regulacja i ile sie z tym palowales ![]() Pozdrawiam! P.S. Mysle ze wlasnie ta prostota budowy Blosa jest zbawieniem dla takich silnikow jak nasze.. Im wiecej elektronicznych gadzetow, zaworkow, modulow i innych, tym wiecej rzeczy do zepsucia.. A tu wlasciwie oprocz samego blosa nie ma co sie zepsuc (no chyba ze siadzie parownik, ale to nie dzieje sie z dnia na dzien)... Wiec diagnoza tez jest pewniejsza.. Poza tym (wiem ze sie powtarzam) przemawia do mnie zmniejszenie oporow przez eliminacje kryzy w mikserze.. Pali mniej i jedzie lepiej... Reszta to wydaje mi sie kwestia regulacji tylko... |
Autor: | Cichy_82 [ wt lis 14, 2006 7:12 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: instalacja z mikserem też pozwala na właściwe wyregulowanie nawet ze śrubą na wężu. Zasłanianie dolotu i inne cuda to poprostu partactwo gazowników
Tu sie z Toba w 100% procentach zgadzam Ale nie watpliwie przelot jest ograniczony dosc mocno !!! BLOS nie zdzialal u mnie cudow ale widze duza poprawe t.j. pisalem wyzej Jutro mam dostac gwizdek slit "A" czyli ten najwiekszy i bede sie dalej bawil w ustawianie P.S. Ja tez nie zajmuje sie sprzedaza BLOSa ani innych elementow LPG |
Autor: | Borys [ wt lis 14, 2006 7:26 pm ] |
Tytuł: | |
Czytalem gdzies na forum ze przy mikserach to jest najczesciej tak, ze mamy odpowiednia mieszanke na wolnych obrotach i robi sie uboga na wyzszych... II generacja z elektrycznym silnikiem na wezu zmienia sklad w stosunku do obrotow, ale i tu nie ma reguly.. Pomijam braki wiedzy gazownikow w dostrojeniu komputera... Dzisiaj mi takowi regulowali moj zestaw i robili pomiar tylko dla wolnych i dla 3 tys... Reszta jest jak bozia da... I tutaj wydaje mi sie, ze jesli dobrac odpowiednia charakterystyke blosa (szczelina gwizdka), to da sie wyregulowac liniowy charakter skladu mieszanki... A to juz wiele. Drobne niedokladnosci i tak uchodza, bo zakres tolerancji jest dla silnikow calkiem duzy (dlatego i tak pracuja na zbyt bogatej czy tez zbyt ubogiej mieszance), ale przede wszystkim taki Blos podobno szybko reaguje na zmiany przeplywu ( z czym nie kazda instalacja II gen sobie dobrze radzi i pozniej bywa Bum)... Dobra.. koniec pisania bajek ![]() Cichy_82 czekamy na dalsze spostrzezenia, jako ze na tym forum nie bylo jeszcze odwaznych ![]() Pozdrawiam! |
Autor: | Cichy_82 [ wt lis 14, 2006 7:27 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Powiedz jak wygladala regulacja i ile sie z tym palowales
Z regulacja bylo tak zainstalowalem BLOSa i wykrecilem na dzien dobry glowna srube w blosie ok.3 obroty plus rozkrecilem maksymalnie parownik Po odpaleniu minimalnie podnioslem obroty tzn. ja ustawilem na parowniku Dalej jazda probna i czulem ze mu troche brakuje wiec dalej sruba glowna az doszedlem do momentu ze bylo w miare OK Pozniej pojechalem na analizator i tam przy 3.500/min ustawilem minimalna ilosc CO przy mozliwie najwiekszej CO2 tez ta sruba (ogolnie zawartosc CO waha sie od 0.1 do 0.3 w calym zakresie obrtow), tej malej od biegu jalowego na blosie wogle narazie nie ruszlem Jak narazie to by bylo na tyle i czekam na Isze wyniki spalania |
Autor: | stanleym126 [ wt lis 14, 2006 9:35 pm ] |
Tytuł: | |
ukaniu pisze: A Blos jak Feniks z popiołów komuś się poprostu przypomniał.
Pozdrawiam Łukasz Po pierwsze to w Polsce Blos byl praktycznie nieznany i kilka lat temu musial byc bardzo drogi, po drugie wg. aktualnych przepisow musi byc z elektroniką (bardzo drogi),[po trzecie obecnie koszt blosa i osprzetu do niego plus montaż to przynajmniej 500zl,a zwykly mixer kosztuje ok. 50 zł i po czwarte moim zdaniem jak zaczęto o nim głośno mowić to okazuje sie jednak,żę jest on jakimś panaceum na dolegliwości związane z nieprzystosowaniem KE Jet do zasilania lpg. Niżej link do forum MB z tematem blosa http://www.w201w124.bytom.eu.org/forum/ ... b5ee#22804 |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |