MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Stałem się posiadaczem samochodu z silnikiem V7
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=22036
Strona 1 z 2

Autor:  Galet [ wt lis 14, 2006 3:49 pm ]
Tytuł:  Stałem się posiadaczem samochodu z silnikiem V7

Z okazji uroczystego przekroczenia 300k km przez mojego Merola zabrałem go na regulację mieszanki do serwisu Boscha niestety moje zadowolenie minęło gdy pan przyniósł wydruk z którego wynikało, iż kompresja na szóstym cylindrze =0.
Na reszcie cylindrów wahała się między 27 a 36
Nie miałem możliwości porozmawiania z człowiekiem który dokonywał regulacji więc się dużo nie dowiedziałem, zastanawiam się czy jest jakaś szansa, że to nie pierścień.

Autor:  Borys [ wt lis 14, 2006 4:02 pm ]
Tytuł: 

27 do 36? Zapytam moze glupio, ale czy to w benzynie czy w dieslu?
O ile pamietam, to przy pomiarze mojego 200T (a niebawem juz 200TD) cisnienie wynosilo cos okolo 10, ale moze ja cos zle interpretuje. Oczywiscie nie mowie o cisnieniu w kole zapasowym :)
Pozdrawiam!

P.S. Kiedys moj ojciec kupil 125p, chodzil pieknie do czasu zdjecia glowicy. Okazalo sie ze jeden zawor sie urwal (przypuszczalnie trzonek zaworu lub dzwigienka w glowicy) i wisial sobie w pozycji otwartej. Na poczatku nie czulo sie roznicy (po przesiadce z syreny to i tak byl wtedy duuuzy nadmiar mocy), jednak po wyremontowania silnika dodalo mu drugie tyle mocy...
Moze ta historyjka naprowadzi CIe na wlasciwa odpowiedz na Twoj problem :)
IMO to raczej nie wina pierscienia, jest ich tam kilka i jakas kompresje zawsze daja. W przypadku calkowicie otwartego zaworu wydechowego cisnienie bedzie wlasnie =0.. Przykro mi..

Autor:  Croolick [ wt lis 14, 2006 4:59 pm ]
Tytuł: 

Galet pisze:
Na reszcie cylindrów wahała się między 27 a 36


wpelczarski pisze:
27 do 36? Zapytam moze glupio, ale czy to w benzynie czy w dieslu?


Właśnie.. :o :o :o .Coś to dziwne wielkosci. U mnie na lekko ciepłym było 12,5 -13,5 (benzyna)
Przypomniały mi się porady dla kupującego Jaguara XJ12. "
"Uważaj bo jak tam nawet cztery garnki nie pracują to na jaowym nawet nie zauważysz." ;)
Tak czy inaczej tytuł wątku intrygujący [ok]

Autor:  dobrzan [ wt lis 14, 2006 5:24 pm ]
Tytuł: 

a tam czepiacie sie :):) kolega ma po prostu wersje 126 500 SELD zrobiona na specjalne zamowienie:P
ale co do wartosci cisnienia to naprawde zaczalem sie zastanawiac czy ja czegos nie wiem ale dobrze ze to uczucie minelo:):)

Autor:  ukaniu [ wt lis 14, 2006 6:19 pm ]
Tytuł: 

Brał olej ? - świeca na tym cylindrze tłusta? jak nie brał to nie wina pierścieni i cylindra, czyli masz 2 tys. w kieszeni. I trzeba zrobic głowicę, bo może być podparty zawór albo wypalone gniazdo.

Pozdrawiam Łukasz

Autor:  Croolick [ wt lis 14, 2006 6:59 pm ]
Tytuł: 

Albo wałek rozrządu się skończył i zawiesiło zawór? Chociaż u mnie podane wartosci 12-13 były własnie na kończacym się wałku :roll:

Autor:  ukaniu [ wt lis 14, 2006 7:09 pm ]
Tytuł: 

Wiesz zawieszenie zaworu od padu wałka jest mało prawdopodobne (nie widziałem). Prędzej wypaliło gniazdo, czy też skrzywiło zawór itd.

Pozdrawiam Łukasz

Autor:  Galet [ wt lis 14, 2006 7:11 pm ]
Tytuł: 

Dostałem wydruk z takimi wartościami, nie wiem w jakich jednostkach są one wyrażone.
Silnik oleju nie bierze i nawet nie zauważyłem spadku mocy, tylko wzrost zużycia paliwa.

Autor:  Croolick [ wt lis 14, 2006 7:56 pm ]
Tytuł: 

Galet pisze:
Dostałem wydruk z takimi wartościami


No to wychodzi na to, że to nie jest twój wydruk. [zlosnik]

Autor:  Galet [ wt lis 14, 2006 8:24 pm ]
Tytuł: 

[quote= No to wychodzi na to, że to nie jest twój wydruk. [zlosnik][/quote]

Pewnie że nie, jak ja bym sobie taki wydruk stworzył to było by tam 12 pozycji i ani jednego zera :lol:

Autor:  beet [ wt lis 14, 2006 9:35 pm ]
Tytuł: 

Jakby nie patrzec zero jest zerem wiec nalezaloby cos z tym zrobic, chociaz zapewne to sie nie zrobilo ostatnio i juz sporo z tym jezdzisz. Zazartuje moze ze powinienes zrobic z V-8 rzedowa 4ke tak jak inny Kolega forumowicz chcial przelozyc glowice z 300 24v do zwyklej 300 :) Pierwsze czterocylindrowe 126.. to bylo by cos :) Nie liczac przerobek w stylu 240d pod maska jak sie kiedys spotkalem bo 70 konikow pod maska to raczej porazka :) Pozdrawiam

Autor:  piotrmozdzen [ wt lis 14, 2006 9:43 pm ]
Tytuł: 

WITAM!
Kolego GALET według AUTO DATA cisnienie na cylindrze twojego W126
jest 10 ,jak więcej to lepiej(oczywiście)
żaden samochód bęzynowy nie ma takiej kompresji jaką ty podajesz i jak kolega Croolick pisze to nie jest twój wydruk ,odwiedz jeszcze raz serwis i sprawdz kompre,lub gdzie indziej dla porównania.
Pozdrawiam.

Autor:  adler1934 [ wt lis 14, 2006 9:53 pm ]
Tytuł: 

Jeśli pomiar wykonywany był tzw.próbnikiem ciśnienia sprężania,to nie jest to wydruk tylko diagram.Panowie najprawdopodobniej włożyli karteczkę z manometru kreślącego przeznaczonego dla silników wysokoprężnych

Autor:  Croolick [ wt lis 14, 2006 10:03 pm ]
Tytuł: 

adler1934 pisze:
włożyli karteczkę z manometru kreślącego przeznaczonego dla silników wysokoprężnych


A jeżeli taki scenariusz to oznacza to jednoznaczną rekomendację dla serwisu. [zlosnik]

Z mechanikiem jak z dentystą-zła diagnoza uniemozliwia prawidłowe leczenie [hehe]

Autor:  Borys [ śr lis 15, 2006 12:14 am ]
Tytuł: 

Hehe.. czyli jednak taki glupi nie jestem :D
W benzyniaku ma byc ok 10.. i juz..
Co do urwanych pierscieni.. W moim 200T gubil cisnienie na ostatnim garze wlasnie z powodu pierscienia.. i tak na 1,2 i 3 garze bylo 10, na ostatnim 8... Tak wiec cudow nie ma.. Musisz tam gdzies miec zaj...sta dziure. Albo wisi zawor, albo dziura w tloku (ale to by Ci strasznie kopcil i dmuchal z bagnetu).. Stawiam na zawor albo wypalone gniazdo..
Pozdrawiam!

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/