MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Tylna szyba
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=22076
Strona 1 z 2

Autor:  budka [ czw lis 16, 2006 4:22 pm ]
Tytuł:  Tylna szyba

Mam problem z tylną szybą w moim MB. Przepuszcza wodę w dolnych rogach i czasmi jest jest napeawde sporo np. przy intensywnych opadach.
Myślę trzeba to jakoś uszczelnić, ewentualnie wymienić uszczelkę. Okazuje sie to jednak nie takie proste.
Napisałem do firmy zajmującej sie montażem szyb. Oto co mi odpisali:
" Niestety nie jestem Panu raczej w stanie pomóc, zajmujemy się jak najbardziej takimi usługami aczkolwiek w tym modelu auta jest to spory problem. Kwestia uszczelki która występuje tylko i wyłącznie na serwisie oraz demontażu tylnej szyby po którym metalowe listwy mogą stracic oryginalny kształt.
Niestety musze Pana skierować do serwisu mercedesa."
Myślałem, że nie chce się gościom robić i zadzwoniłem do innej firmy z prośbą o uszczelnienie, ewentualnie wymianę uszczelki. No i niestety odmówili! W słuchawce usłyszałem" niestety nie zrobimy tego"

Już sam nie wiem, co o tym wszystkim myśleć i czy sie w ogóle sam tego podejmować, bo jesli fachowcy nie potrafią tego zrobić?
Mam prośbę do Wszystkich, którzy wymieniali samodzielnie/ uszczelniali tylną szybę bądź uszczlkę o kilka wskazówek.

Autor:  teope [ czw lis 16, 2006 5:41 pm ]
Tytuł: 

niewiem jak to dokładnie jest w 190tce :roll: ale jeśli podobnie jak w w123 tzn: szyba, uszzcelka i chromowany klin wchodzący w rowek uszczelki to wymiana jest dziecinnie prosta -
niech jednak wypowie sie ktos kto robił to w 190tce

pozdrawiam

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ czw lis 16, 2006 6:00 pm ]
Tytuł: 

matko-co to za firma? swinie wypasac a nie szyby zmieniac.Szybe tylna w 190 mozna wyjasc w 10 minut -srubokretem.Jak ktos odkształci te listwy to jest mega mocarzem! :lol: :lol: :lol: wogole ta szyba to ma fabrycznie dosc spory luz tak ze niema problemu z wyjeciem-wkłada sie tradycyjnie na sznurek.Cieknie bo naprowdopobniej jest rdzą.Zrobiły sie purchkle na rancie i podniosło uszczelke...Wyjac szybe wyczyscic rdze i włozyc spowrotem.Jak by co mam dobrą uszczelke...

Autor:  teope [ czw lis 16, 2006 6:13 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
Szybe tylna w 190 mozna wyjasc w 10 minut -srubokretem.Jak ktos odkształci te listwy to jest mega mocarzem! wogole ta szyba to ma fabrycznie dosc spory luz tak ze niema problemu z wyjeciem-wkłada sie tradycyjnie na sznurek

czyli jak w w123 [zlosnikz]
MERCEDES 4 EVER pisze:
ktos odkształci te listwy to jest mega mocarzem

[zlosnik] widziałem na własne oczy jak w warsztacie chłopaki zniszczyli 3kpl listw podczas montazu - tyle tylko ze w w123 przy przedniej szybie [hehe]

Autor:  budka [ czw lis 16, 2006 6:51 pm ]
Tytuł: 

Brat też mnie zapewniał, ze to nie może byc niewykonalne!
Chciałbym to zrobić zrobić na dniach tzn. wyjąc szybę, przeczyścić, zakonserwować i włożyć.
Czy stosuje sie przy montażu jakiś klej, kit itp?

Autor:  teope [ czw lis 16, 2006 6:57 pm ]
Tytuł: 

budka pisze:
Czy stosuje sie przy montażu jakiś klej, kit itp?

sznurek i tawot [zlosnikz]

Autor:  gibber [ czw lis 16, 2006 7:28 pm ]
Tytuł: 

Tez mam podobny problem z ciagnaca woda do bagaznika, moze ktos bylby uprzejmy napisac jak dla 'glupka' jak to zrobic, konkretnie wyjac i zalozyc szybe, aby po operacji miec ja w calosci :lol: ?

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ czw lis 16, 2006 8:15 pm ]
Tytuł: 

jedna osoba DELIKATNIE podwaza jakims najlpiej drewnianym klinem własnie za ta ozdobna listwe-spokojnie nic sie jej nie stanie bo to profil z aluminium dosc mocny.druga wypycha uszczelke od srodka na zewnatrz...Panowie szyba jest tak samo osoadzona jak w zuku czy nysie lub polonezie -to ta samam technika :lol: dacie rade!

Autor:  TReneR [ pt lis 17, 2006 9:01 am ]
Tytuł: 

teope pisze:
sznurek i tawot [zlosnikz]


A nie towot?

Autor:  teope [ pt lis 17, 2006 9:22 am ]
Tytuł: 

TReneR pisze:
teope napisał:

sznurek i tawot


A nie towot?

na przykładzie przedniej szyby
ja to robiłe tak:
uszczelka na szybę,
rowek uszzcelki który wchodzi na obramówkę/ten metalowy rant smaruje tawotem i wciskam dookoła sznurek,
wkładam dolną część szyby w swoje miejsce (wspomniany rant) a górną część druga osoba od zewnątrz mocno dociska na samym środku u góry (tu gdzie lusterko),
delikatnie wyciągam sznurek aż dojdę do zakretu (czyli wysokości przedniego słupka) osoba dociskająca cały czas dociska w miejscach gdzie ja właśnie ciągnę za sznurek,
następnie za drugi koniec sznurka jedziemy do drugiego słupka a potem oba boki (po lini słupka) i dolną część szyby

Robiąc ww sposobem nigdy nie miałem żadnego upss, nigdy nie ciekło ani nie działy sie inne dziwne historie (przykładem niech bedzie fakt wymiany jakieś 8lat temu szyby w mojej 123 - do dzis dzień cacy [zlosnik] )

pewnie są spece co może robią to w inny bardziej fachowy sposób - ja to robie właśnie tak i jest OK ;)

Autor:  TReneR [ pt lis 17, 2006 9:32 am ]
Tytuł: 

Jestes pewnien ze smarowales tawotem a nie towotem?! ;-)

Autor:  teope [ pt lis 17, 2006 9:39 am ]
Tytuł: 

tawot - smar do łożysk itp itd - uzywam tego głównie po to aby był poślizg - inaczej jak go niema a druga osoba dociska szybę to cholernie ciężko wyjciągnąć sznurek

Autor:  TReneR [ pt lis 17, 2006 9:57 am ]
Tytuł: 

Wedlug encyklopedii to towot;
Towot, smar Tovotte'a, smar stały plastyczny. Gęsta koloidalna zawiesina mydeł wapniowych w olejach mineralnych. Stosowany do smarowania obciążonych pracą części maszyn. ;-)

Sorry ze sie czepiam - ale sam nie bylem pewnien i sprawdzilem jaka jest poprawna forma...

Autor:  Wojtyla [ pt lis 17, 2006 10:04 am ]
Tytuł: 

Witam
MERCEDES 4 EVER pisze:
Panowie szyba jest tak samo osoadzona jak w zuku czy nysie lub polonezie -to ta samam technika

nie, bo w krajówkach jest bardziej ciasno i można się ździwić [zlosnik] , co do drugiej części to jak najbardziej [zlosnik]
pozdro

Autor:  budka [ pt lis 17, 2006 6:35 pm ]
Tytuł: 

Szyba wyjęta. Wszystko już przeczyszczone, odtłuszczone i zakonserwowane. Jutro wkładanie szybki. Mam nadzieje, ze wszystko pojdzie dobrze.
Tak jak ktoś wcześniej wspomniał było troszkę bąbli i śladów korozji.
Tylko się zdziwiłem, że nie w samych dolnych rogach, jak przypuszczałem, ale mnie wiecej w połowie szyby, dookoła instalacji grzania, także jak sądzę ślady korozji wystąpiły zapewne przez instalacje podgrzeawnia tylnej szyby.
Mam tylko jeszcze dylemat na czym osadzić szybę? Silikonie do szyb, kleju?
Usunełem pozostałości kitu z samochodu i z uszczelki częsciowo, bo niestety dnia mi zabrakło:(. i skończe to rano.
Czy wkładnanie tylnej szyby jest na podobnych zasadach wyciąganie tylko w odwrotnej kolejności?

Na czym proponujecie osadzić tylną szbe i na co zwrocić uwage przy montażu?

Pozdr
Ps. Jutro zapodam kilka fotek

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/