MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

zamiennik
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=22123
Strona 1 z 1

Autor:  lysy62 [ sob lis 18, 2006 7:42 pm ]
Tytuł:  zamiennik

proszę o podanie mi jaki typ silnika wersji DIESEL można zastosować do wersji 2.8 SE bez konieczności wymiany skrzyni biegów jak również jaki jest koszt zakupu w miarę dobrego DIESLA.

Autor:  beet [ ndz lis 19, 2006 12:52 am ]
Tytuł: 

Na pewno nie bylo tego na forum?? Cos mnie sie zdaje ze o swapach juz bylo troszke pisane, ale jesli chodzi o przeszczep w tym konkretnym przypadku to raczej pasowaloby wymienic i skrzynie, komplet np od w124 300d albo i w123 jak ktos lubi dluuugo sie rozpedzac :) W sumie to nie wiem po co cos takiego robic, juz "lepiej" gaz zalozyc i sie cieszyc "w miare" oryginalnym MBekiem.

Autor:  kruszyn [ ndz lis 19, 2006 10:40 am ]
Tytuł: 

beet pisze:
Na pewno nie bylo tego na forum?? Cos mnie sie zdaje ze o swapach juz bylo troszke pisane, ale jesli chodzi o przeszczep w tym konkretnym przypadku to raczej pasowaloby wymienic i skrzynie, komplet np od w124 300d albo i w123 jak ktos lubi dluuugo sie rozpedzac :) W sumie to nie wiem po co cos takiego robic, juz "lepiej" gaz zalozyc i sie cieszyc "w miare" oryginalnym MBekiem.


dokladnie :) jezeli masz silnik w dobrym stanie chyba nie ma sensu... przy cenach ropy jazda na LPG jest taka sama. 10 ON spali Ci na bank i nie ma opcji mniej tazke wychodzi kolo 40 zl na 100km u mni na LPG jest tyle samo a jednak delikatnie sprawniej to wszystko idzie :)

ogolnie przelicz koszty. silnik okolo 2000zl do tegp skrzynia jezeli bedziesz musial okolo 400-700 zl do tego przekladka minimum 600zl no i zabawa w dopasowaywanie + koszty plynow przewodow i czesi ..... ( nie mowie o nerwach bo tego Ci nie oszczedza) koszt dobrej instalacji z butla w kole to jakies 1600-1800 zl ( dowiadywalem sie ostatnio bo zakladalem butle nowa)

Autor:  lysy62 [ ndz lis 19, 2006 12:46 pm ]
Tytuł: 

kruszyn dziękuję koleżko za radę,ale chyba nie wspomniałem o tym że w mojej 126 jest już zainstalowana instalacja LPG,a do tej myśli o wymianie silnika skloniły mnie parametry zużycia paliwa zarówno LPG jak też i etyliny.Otóż zużycie LPG wacha się w granicach 22 litrów/100km a etyliny 28-30 litrów/100 km.Toteż jak sam widzisz rozważania moje są jak najbardziej uzasadnione.Powyższe zużycie powstaje przy spokojnej jeżdzie nie przekraczającej obrotów silnika 3000/min.,a utrzymującej wskażnik ekonomiaera w położeniu środkowym,tj.nie przekraczającym zielonego pola.Wczoraj mierzyłem mu ciśnienie sprężania a wyniki moim zdaniem nie są takie tragiczne,otóż na pięciu cylindrach wynosi 12atm zaś na jednym 11atm.Może jest jakaś skuteczna metoda regulacji takiego silnika o której ja nie wiem zatem proszę o wszelkie praktyczne i techniczne porady jak wyregulować wtrysk BOSCH K-jetronic.Dodam że wyregulowane zostały zawory 0,10-0,25.Tak więc jeśli wśród klubowiczów jest ktoś kto się praktycznie zna na takich zabiegach to proszę pomoc.

Autor:  beet [ ndz lis 19, 2006 1:29 pm ]
Tytuł: 

Oj to rzeczywiscie cos sporo sobie paliwka polyka.. Moj wujek mial ten sam problem i ma go do dzisiaj tyle ze z gaznikowa 250tka, nie bardzo nawet regulacje cos daja. Dowiem sie do kogo ostatnio jezdzil na regulacje w Lbn to moze sie wybierzesz i Ci cos doradza, co do Zamoscia to nie bardzo mam orientacje niestety. 30 litrow na setke to prawde mowiac przy tej pojemnosci jakas patologia, moze podjedz na analize spalin i sprawdz czy aby na pewno silnik spala to paliwo.. Duzo podzespolow pasowaloby sprawdzic, nie tylko wtrysk. A zapytam z ciekawosci, komputer masz oryginalny od 2,8? U znajomego w 124 okazalo sie ze ma nieoryginalny modul wtryskowy czy jakos tak to sie nazywa :) i zamiast palic 10-11 litrow palil 15-16 (przy 200e).

Autor:  Wojtyla [ ndz lis 19, 2006 2:06 pm ]
Tytuł: 

Witam
lysy62 pisze:
Dodam że wyregulowane zostały zawory 0,10-0,25.

Ustaw 0,2 (0,25) s i 0,35 (0,4) w
sprawdź wyprzedzenie zapłonu i wyprzedzacz zapłonu oraz świeczki na przerwach
pozdro <br>Dodano po 1 minutach.:<br> A zapomniałem napisać, że 0,1 i 0,25(0,3) to do diesla

Autor:  lysy62 [ ndz lis 19, 2006 4:29 pm ]
Tytuł: 

beet z tego co pamiętam to na zimnym silniku zawory ustawia się ssący-0.10mm wydech-0.25mm
na ciepłym o temp ok.60 st.C ssący-0,15mm wydech-0,30mm
przerwa na świecach typu NGP ustawiona jest na 1.5mm
wyprzedzenie zaplonu 15 st.przed GPT
podciśnieniowy wyprzedzacz zapłonu OK
co zaś dotyczy "komputera"to jedyny na jaki się natknąłem to komp.ABS
oprócz tego jest moduł zapłonowy umiejscowiony na nadkolu (od strony kierowcy)
wtrysk paliwa jest typu mechanicznego BOSCH K-Jetronic

Autor:  beet [ ndz lis 19, 2006 6:58 pm ]
Tytuł: 

Tutaj bylo to poruszane --->
A co do komputera chodzilo mi o potoczna nazwe urzadzenia ktore steruje wtryskiem paliwa, mechanikiem nie jestem wiec stad moj nietechniczny slang :P Ale napisales ze u Ciebie wtrysk jest mechaniczny wiec moze takiego urzadzenia nie ma.. Wiem tylko ze moze miec spooory wplyw na zuzycie paliwa.

Autor:  Piter [ ndz lis 19, 2006 11:49 pm ]
Tytuł: 

hmm raczej powinien być poszukaj w kabinie w bocznej ściance obok nóg pasażera po prawej stronie oczywiście z przodu.

Autor:  Wojtyla [ pn lis 20, 2006 8:58 am ]
Tytuł: 

Witam
lysy62 pisze:
zimnym silniku zawory ustawia się ssący-0.10mm wydech-0.25mm

będę się upierał [szalone] odnośnie luzów bena ma większe od diesla [oczko] na ciepłym radzę nie ustawiać bo te 60 stopni jest ulotne w czasie [oczko]
lysy62 pisze:
przerwa na świecach typu NGP ustawiona jest na 1.5mm

troszkę dużo nawet jak dla Mondeo 16V i Renault Megane
lysy62co Ci szkodzi ustawić zawory i świeczki na standard ( z gazem 0,7 (0,8) tu się nie będę spierał o 0,1mm bo znowy będzie dyskusja ) jak pierwszy raz dostałem dane odnośnie luzów zaworów to zrobiłem [totalszok] luźniej niż w Polonezie
lysy62 pisze:
wyprzedzenie zaplonu 15 st.przed GPT

Daj na 13 z odłączonym podciśnieniem
I jeszcze jedno jak już będzie ciemno, bez światła odpal motor, podnieś machę i luknij czy kable WN nie świecą sczególnie przy takiej pogodzie jak dzisiaj [szalone] bo wystarczy że jeden będzie sobie jaja robił a reszta będzie łykać więcej paliwa [szalone]
pozdro

Autor:  kruszyn [ pn lis 20, 2006 10:57 am ]
Tytuł: 

lysy62 pisze:
kruszyn dziękuję koleżko za radę,ale chyba nie wspomniałem o tym że w mojej 126 jest już zainstalowana instalacja LPG,a do tej myśli o wymianie silnika skloniły mnie parametry zużycia paliwa zarówno LPG jak też i etyliny.Otóż zużycie LPG wacha się w granicach 22 litrów/100km a etyliny 28-30 litrów/100 km.Toteż jak sam widzisz rozważania moje są jak najbardziej uzasadnione.Powyższe zużycie powstaje przy spokojnej jeżdzie nie przekraczającej obrotów silnika 3000/min.,a utrzymującej wskażnik ekonomiaera w położeniu środkowym,tj.nie przekraczającym zielonego pola.Wczoraj mierzyłem mu ciśnienie sprężania a wyniki moim zdaniem nie są takie tragiczne,otóż na pięciu cylindrach wynosi 12atm zaś na jednym 11atm.Może jest jakaś skuteczna metoda regulacji takiego silnika o której ja nie wiem zatem proszę o wszelkie praktyczne i techniczne porady jak wyregulować wtrysk BOSCH K-jetronic.Dodam że wyregulowane zostały zawory 0,10-0,25.Tak więc jeśli wśród klubowiczów jest ktoś kto się praktycznie zna na takich zabiegach to proszę pomoc.



u no to cos naprawde nie specjalnie masz wyregulowane u mnie silnik jest w o wiele gorszym stanie a zdecydowanie mniej wciaga paliwka w miescie spalanie na LPG wychodzi kolo 18 l ale nie oszczedzam auta i lubie depnac nawet na krotkich odcinkach :D w trasie 14-15l i naprawde nie jest tragicznie :)

Autor:  beet [ pn lis 20, 2006 11:36 am ]
Tytuł: 

Wojtyla pisze:
I jeszcze jedno jak już będzie ciemno, bez światła odpal motor, podnieś machę i luknij czy kable WN nie świecą sczególnie przy takiej pogodzie jak dzisiaj


A najlepiej wez sobie jeszcze taki spryskiwacz powiedzmy po plynie do mycia okien, napelnij woda i zrob delikatna mgielke. U mnie nie bylo widac iskierek na przewodach, dopiero po takim zabiegu "zajasnialo" :) Pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/