MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 11:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: ucieka mi prad
Post: sob lis 25, 2006 1:49 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
w moim 300 TE rozladowuje sie akumulator. Czasami trzyma pare dni a czasami po nocy juz jest detka. Sam akumulator jest ok, jak jeszcze odlaczalem akumulator to po dwoch tygodniach nie bylo zadnego problemu z odpalaniem. Teraz nie odlaczam bo zalozylem radio i zapomnialem kodu. W kazdym razie: jak ostatnio podlaczylem do rozladowanego akumulatora prostownik to zaczal bzyczec sterownik pod tylnym lewym siedzeniem (Komfortschaltung) oraz jeden z przekaznikow w skrzynce w komorze silnika (obok skrzynki bezpiecznikow) a konkretnie ten, ktory jest w lewym gornym rogu (najblizej kierownicy). Przestaje bzyczec po otwarciu drzwi kierowcy lub przy zamknietych gdy akumulator troche sie pod laduje ale caly czas jest cieply, nawet po wyjeciu kluczyka ze stacyjki i zamknieciu drzwi. Moje pytanie: od czego jest ten przekaznik i czy mozna go wyjac przy podlaczonym akumulatorze? (nie chce odlaczac z wzgledu na radio). Czy ktos ma schamaty elektryczne do 124090, rok modelowy 1990?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 25, 2006 10:10 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Witam!
Powodow moze byc tysiace na zwarcie w instalacji, ktore ewidentnie masz (wieksze lub mniejsze). Mowisz ze rozladowuje Ci akumulator w pare dni albo w jedna noc... Przytocze tutaj moj przypadek rozladowania w Laluni.
Po sprowadzeniu do PL zalozyli mi instalacje gazowa. Niestety waznosc tablic mi sie skonczyla, chwilowo brakowalo kasy, wiec zdecydowalem ze przez tydzien-poltora auto postoi u kolegi na posesji, coby nie rozeszlo sie na czesci. Akurat w tamte dni byla dosc paskudna pogoda. Jak przybylem tam po tygodniu niecalym, auto nie chcialo nawet poruszyc centralnym, a co dopiero zapalic. Wogole nie bylo w nim pradu.. Co sie stalo..
Otoz panowie od gazu podlaczajac instalacje, musieli sie wpiac w akumulator, zakladajac dodatkowy przewod na +. Tyle, ze dodatkowo okrecil przewod szmaciana izolacja (nie wiem jak sie ona fachowo nazywa, ale chlonie wode jak diabli), a sam przewod jakies 10-15cm dlugosci za podlaczeniem stykal sie z karoseria auta. Po otwarciu maski przewod ten byl zwyczajnie mokry, wiec ciezko zeby nie bylo w tym miejscu przebicia. Zaizolowalem, drugi raz zaizolowale, nalozylem gumowy wezyk dodatkowo dla izolacji i jest git!
Moja rada. Jesli masz instalacje (o czym nie pisales), to sprawdz sobie to miejsce, jest bardzo wrazliwe na wilgoc, w koncu to podszybie. Jesli nie, to proponuje elektryka i pomiar rezystancji, w celu znalezienia przebicia.
Pozdrawiam!
P.S. Kto laduje akumulator podlaczony do instalacji??????????? Jejku..

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 25, 2006 11:09 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
z ciekawosci, a czemu nie wolno ladowac aku podlaczonego do instalacji ??? osobiscie z przyzwyczajenia i braku przedluzacza zawsze laduj
e w garazu na stole, ale dlaczego nei mozna w samochodzie ladowac ??

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 25, 2006 11:59 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Prostownika nie nalezy podlaczac do instalacji samochodu bo moze uszkodzic sterowniki i inne elektroniczne elementy instalacji samochodu. Ja podlaczylem w drodze wyjatku ze wzgledu na radio (pisalem wyzej). Nie mam instalacji gazowej ani zadnych przerobek. Wszystko jest oryginalne i wszystkie przewody na pierwszy rzut oka w porzadku. Sadze, ze uszkodzony jest ktorys z przekaznikow. Tylko ktory?.... Gdzie szukac schematow instalacji i rozmieszczenia przekaznikow?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 25, 2006 7:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
zacznij od zmierzenia miernikiem czy wyłączony samochod pobiera prad :) potem droga eliminacji wybieraj po koleji bezpieczniki i bedziesz wiedzial ktory obwod pobiera prad :)
takie szukanie na oslep do niczego cie nie doprowadzi bo przewodow w samochodzie pare metrow jest :P

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 25, 2006 8:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 23, 2004 5:53 pm
Posty: 166
Lokalizacja: WLKP
może masz to samo co ja miałem .... Przeczytaj i daj znać http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=16194&highlight=

_________________
<b>Aktualnie: Chrysler Grand Voyager 2000 3.3 automat
<b>Poprzednio: W124 200E 1992 automat..
Poprzednio: <b>W126 280SE<b> 1985 ..też oczywiście automat


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 26, 2006 12:47 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Najprawdopodobniej mam wlasnie to. Problem polega na tym, ze urzadzenie, ktore swiruje, robi to nieregularnie. Dzis na przyklad odpalil grzecznie wiec zakladam, ze sterownik sie nie "skleil". Mysle, ze jednak bede musial skombinowac klucze do wyciagania radia i odlacze akumulator a nastepnie zrobie pomiar tak jak sie nalezy. W kazdym razie dam znac. Mam jeszcze pare drobnych klopotow, ktore uprzykrzaja zycie i o ktorych sukcesywnie bede raportowal. Jaki ma byc pobor pradu gdy wszystko jest w porzadku?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 26, 2006 12:52 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Po odłączeniu radia to prawie 0. Zegarek trochę ciągnie ale to któreś tam miejsce po przecinku ;-). Acha jeszcze jak masz jakiś alarm to chyba centralka tez moze ciagnac.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 26, 2006 12:59 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
nie mam alarmu, radio jak wylaczone to przeciez tez nic nie ciagnie. jedyne co, to wlasnie zegarek...

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 26, 2006 10:25 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
kielbik pisze:
radio jak wylaczone to przeciez tez nic nie ciagnie.


Nawet nie wiesz, jak można się pomylić i rano nie odpalić z tego własnie powodu auta :roll: Polecam zmierzenie poboru prądu przede wszystkim przez urządzenia dokładane, a do tych radioodbiornik, alarm itp. należą [oczko]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 02, 2006 12:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Sterownik komfortu wyjety, od tego czasu nie ma klopotu z zapalaniem rano :) ale za to szyby nie dzialaja :(. Zintensyfikowal sie natomiast inny problem: podczas jazdy korku akumulator prawie calkiem sie rozladowuje (radio przestaje grac, swiatla przygaja i zaswieca sie kontrolka ABS) a kontrolka ladowania sie nie zapala (po wlaczeniu zaplonu normalnie dziala a po uruchomieniu silnika natychmiast gasnie). Jak dodam gazu to napiecie od razu sie podnosi. Kiedys zdarzylo mi sie to raz a wczoraj mialem to przez caly dzien. Alternator jest nowy (Bosch, po regeneracji w fabryce).

Ponadto od czasu do czasu (chociaz ostatnio akurat nie) klima przechodzi w tryb serwisowy: lampka od cyrkulacji zaczyna migac, auto grzeje na maxa, po ponownym uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy). Myslalem, ze to wina sterownika klimy, ktory siedzi za pokretlami od wentylacji ale kiedys podczas jazdy w nocy zauwazylem, ze swirowanie klimy poprzedza krotki wzrost napiecia (na moment reflektory zaczynaja swiecic jasniej).

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 02, 2006 12:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
skoro alternator nowy i regenerowany to może właśnie tam coś sknocili?? Czy zbiegło się to jakoś bliżej w czasie (regeneracja i kłopoty)?

_________________
w124 200e... och:D


plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 02, 2006 4:18 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
kielbik pisze:
Alternator jest nowy (Bosch, po regeneracji w fabryce).


Nowy jak nowy, ale czy ładuje? Sprawdź regulator napięcia oraz pasek alternatora [oczko]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 03, 2006 1:11 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Wszystko sie wyjasnilo. Pomierzylem napiecie ladowania i oto wynik:

w polozeniu P, ok. 500 obr/min

10,3 V - wszystkie odbiorniki wlaczone (dlugie swiatla, klima, dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby)
10,9 V - tylko swiatla mijania
11,5 V - wszystkie odbiorniki wylaczone

w polozeniu N, ok. 650 obr/min

10,4 V - wszystkie odbiorniki wlaczone
13,7 v - wszystkie odbiorniki wylaczone

czyli alternator na wolnych obrotach prawie w ogole nie laduje, na podwyzszonych lepiej (a taki mial byc wyremontowany...). Co moze byc przyczyna? Dlaczego nie zapala sie kontrolka ladowania?

Meeta pisze:
Czy zbiegło się to jakoś bliżej w czasie (regeneracja i kłopoty)?
nie wiem, auto kupilem juz z tym "zregenerowanym" alternatorem

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 03, 2006 11:33 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Wymień regulator - nie alternator.

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl