MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Wtryski https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=22274 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | budka [ sob lis 25, 2006 4:16 pm ] |
Tytuł: | Wtryski |
Czy objawem uszkodzonych wtrysków może być np. częste palenie świec? Coś mi wczoraj i dzis ''zarzuciło'' kilka razy samochodem po odpaleniu i zapewne jak zeszłej jesieni konieczna wymiana przepalonych świec żarowych. Jedenej, dwóch albo i trzech nawet. Oczywiście plan jest taki, że wszystkie pojdą do wymiany. Chyba niedługo czeka mnie sprawdzenie wtrysków, muszę tylko jeszcze wiedzieć dokładnie jak, bo inaczej to czeka mnie jakiś warsztat. Jaki jest koszt robocizny wymiany wtrysków w silniku czterocylindrowym i w ile czasu można się z tym uwinąć? |
Autor: | roadrunner [ sob lis 25, 2006 4:20 pm ] |
Tytuł: | |
Sam raczej nie sprawdzisz chyba ze dysponujesz odpowiednim przyrzadem. |
Autor: | laudan [ sob lis 25, 2006 4:37 pm ] |
Tytuł: | Re: Wtryski |
A kiedy zmieniales swieczki i na jakie? |
Autor: | budka [ sob lis 25, 2006 4:47 pm ] |
Tytuł: | |
Listopad 2005 wszystkie 4 jakiś włoski wynalazek LDM. Ale zaznaczam, ze było to zaraz po zakupie MB, więc moja świadomość była w tej materii znikoma |
Autor: | teope [ sob lis 25, 2006 6:02 pm ] |
Tytuł: | |
jeśli obudowy wtryskiwaczy masz dobre to kupujesz same końcówki, jeśli nie dysponujesz przyrządem do ustawiania to dajesz je warsztatowi, tzn wykrecasz swoje wtryski i z nowymi końcówkami zanosisz do warsztatu potem wkrecasz do siebie pamiętając aby przykręcić z odpowiednim momentem ahh przy okazji możesz wymienić podkładki w komorach wstępnych (te takie przetłaczane pod wtryskiem. |
Autor: | budka [ sob lis 25, 2006 6:35 pm ] |
Tytuł: | |
Czyli najlepsza jest opcja, żeby kupić same koncówki, wykręcić wtryski i zanieść gdzieś do zakładu, zeby to ustawili. A jakiego producenta końcówki wtrysków się sprawdzają? Ile wynosi właściwy moment przy dokręcaniu wtrysków? Dzieki. |
Autor: | laudan [ sob lis 25, 2006 7:34 pm ] |
Tytuł: | |
Wymontuj swieczki i sprawdz. Jesli preciki nie sa nadtopione itd, to znaczy ze kupiles kiepskie swieczki, a z wtryskami jest wszystko ok. Poza tym nie wierze ze padly 4, jakby zaczyly lat to mialbys za soba zaslonne dymna. Opisane objawy moga byc wina 1 spalonej swieczki. Poczytaj: http://macmerc.eltrakon.pl/naprawa/napr014.html#szybkie |
Autor: | gibber [ sob lis 25, 2006 7:46 pm ] |
Tytuł: | |
budka pisze: Ile wynosi właściwy moment przy dokręcaniu wtrysków?
Dzieki. 70-80 Nm |
Autor: | budka [ ndz lis 26, 2006 5:11 am ] |
Tytuł: | |
Rok temu po zakupie MB jak wymieniałem- znaczy brat wymieniał ( i kupił ) wykręcał kolejno każdą i wszystkie jeśli to w ogóle możliwe zaliczyły padake! Fakt, ze był tam "mieszanina" Bosch-Beru, ale przynajmniej niektórych numery się zgadzały.Tylko pozostaje pytanie od kiedy one tam były zamontowane? W poniedziałek wykręce i postaram sie obadać co i jak. Wszystkim dzięki. |
Autor: | roadrunner [ ndz lis 26, 2006 10:19 am ] |
Tytuł: | |
Najpierw sprawdz czy sa niesprawne - poprosto podlaczasz do pradu i ma sie zagrzac do czerwonosci. Jesli jakas nie dziala to wymien tylko te a nie wszystkie. |
Autor: | teope [ ndz lis 26, 2006 10:42 am ] |
Tytuł: | |
roadrunner pisze: poprosto podlaczasz do pradu i ma sie zagrzac do czerwonosci
żeby to osiągnąć trzeba wykręcić świece, a nie prościej zmierzyć ich oporność miernikiem- bez wykręcania ![]() |
Autor: | gibber [ ndz lis 26, 2006 11:01 am ] |
Tytuł: | |
Jeszcze prosciej przy grzaniu swiec zalozyc miernik klemowy na kabel napiecia dla kazdej swiecy. Jesli pomierzona wartos pradu wieksza niz 16A > swieca na smieci. Generalnie po 8 - 10 s powinno byc w zakresie 8 - 15A. |
Autor: | teope [ ndz lis 26, 2006 11:09 am ] |
Tytuł: | |
gibber pisze: Jeszcze prosciej
a czy prościej to można polemizować = miernikiem sprawdze szybciej niz Ty na swój sposób ![]() |
Autor: | gibber [ ndz lis 26, 2006 11:15 am ] |
Tytuł: | |
teope pisze: a czy prościej to można polemizować = miernikiem sprawdze szybciej niz Ty na swój sposób
![]() Moze i szybciej, ale zycze prawidlowego zinterpretowania wynikow. Podany przezemnie sposob jest praktykowany w ASO i pochodzi z manuala serwisowego, wiec mysle, ze co jak co, ale inzynierom z MB mozna ufac jesli chodzi o diagnostyke i obsluge wyprodukowanych przez nich pojazdow. |
Autor: | teope [ ndz lis 26, 2006 12:21 pm ] |
Tytuł: | |
gibber pisze: ale zycze prawidlowego zinterpretowania wynikow tym sposobem mogę bardzo dokładnie ocenić stan zuzycia świeczki czego nie dokonasz swoim sposobem ![]() gibber pisze: Podany przezemnie sposob jest praktykowany w ASO i pochodzi z manuala serwisowego
ileż to razy odgórne procedury narzucane ASO przez producenta zostały zmienione bądź "ulepszane"??? każdy ma swoje racje i sposoby ![]() pozdrawiam ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |