MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
bujanie - wina sprężyny??? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=22276 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | teope [ sob lis 25, 2006 5:45 pm ] |
Tytuł: | bujanie - wina sprężyny??? |
Witam, pojechałem ze znajomym oglądać 124 2,8 E-klasa celem nabycia. Kolega strasznie napalił się na tą gwiazdę ale póki co zastanawia mnie jedna rzecz: otóż przekraczając 70km/h gdy koła wychaczą jakąś nierówność czy dziurę tył auta przez chwilę buja sie na boki i szybko wraca no normy. Tak czy siak nigdy wcześniej się z tym nie spotkałem a uczucie bujania nie należy do przyjemności. Po weryfikacji zawieszenia (drążki, stabilizatory, gałki, gumki, amory) podejrzana wyda się sprężyna. Lewa jest idealnie prosta zaś prawa sami zobaczcie: ![]() ![]() Przerabiał ktoś taką usterkę w 124??? Czy sprężyna może być winna? Co jest powodem jej wygięcia? Proszę o opinie na ten temat. Pozdrawiam |
Autor: | roadrunner [ sob lis 25, 2006 6:00 pm ] |
Tytuł: | |
U mnie podobne objawy dawala wywalona wewnetrzna guma wachacza (tego glownego), jednek nie mialem wygietej sprezyny. Sprawdzilbym czy wozek (lawa) nie jest pekniety i z tego powodu nie odjezdza kolo . |
Autor: | teope [ sob lis 25, 2006 6:05 pm ] |
Tytuł: | |
roadrunner pisze: Sprawdzilbym czy wozek (lawa) nie jest pekniety i z tego powodu nie odjezdza kolo .
pęknięty wózek miałem kiedys w beczce i zupełnie inaczej sie to objawiało, tak sobie myslę: -zuzycie spżyny? -pęknięta sprężyna??? |
Autor: | .:SPEEDYRIDER:. [ sob lis 25, 2006 6:10 pm ] |
Tytuł: | |
O kurcze.. jak to jest E klasa, czyli rocznik powyżej 93 to odpuść sobie jak tak wyglada podwozie... rdzewieje na potege. |
Autor: | teope [ sob lis 25, 2006 6:22 pm ] |
Tytuł: | |
.:SPEEDYRIDER:. pisze: rdzewieje na potege
na tle tego co ostatnio z kumplem oglądałem to ta eklasa 93rok delikatnie rdzewieje ![]() wracając do bujania = meczy mnie temat bo wiem ile trzeba zainwestować w to auto, wiem ile trzeba zapłacić a nie wiem co znaczy to cholerne bujanie ![]() |
Autor: | roadrunner [ sob lis 25, 2006 6:24 pm ] |
Tytuł: | |
teope pisze: .:SPEEDYRIDER:. pisze: rdzewieje na potege na tle tego co ostatnio z kumplem oglądałem to ta eklasa 93rok delikatnie rdzewieje ![]() ![]() Moze kup cos z rocznikow 87-93 bo moj 87 ma lekka rdze tylko nan nadkolach i to tylko dlatego ze jakis ciolek wlozyl mu 17" |
Autor: | teope [ sob lis 25, 2006 7:07 pm ] |
Tytuł: | |
roadrunner pisze: Moze kup cos z rocznikow 87-93 bo moj 87 ma lekka rdze tylko nan nadkolach
moja 124 tez jest z 87 i na tle tej e klasy wyglada lepiej tak czy inaczej ciekawi mnie to bujanie |
Autor: | Debesciak [ sob lis 25, 2006 7:27 pm ] |
Tytuł: | |
a koniec tej sprezyny czasami nie jest odlamany ?????? tak na zdrowy rozum tak wygieta sprezyna moze dawac efekt bujania sprezyna ma sie uginac i pracuje gora doł a ta wyglada mi na to ze sie ugina na bok i prostuje sie na bok ![]() |
Autor: | teope [ sob lis 25, 2006 7:30 pm ] |
Tytuł: | |
Debesciak pisze: a koniec tej sprezyny czasami nie jest odlamany ??????
tak na zdrowy rozum tak wygieta sprezyna moze dawac efekt bujania sprezyna ma sie uginac i pracuje gora doł a ta wyglada mi na to ze sie ugina na bok i prostuje sie na bok generalnie tez tak sobie to tłumaczę ale szukam potwierdzenia ![]() |
Autor: | FreQ [ sob lis 25, 2006 7:55 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Wedlug mnie moga to byc gumy w wozku tylnej belki. Sa dwie duze i dwie male. Prawdopodobnie te male moga byc pierdykniete. Przy nich jest taki objaw na duzych predkosciach ze tyl lata w prawo i lewo, czyli sie buja . |
Autor: | Borys [ sob lis 25, 2006 9:53 pm ] |
Tytuł: | |
dokladnie.. oslabiona sprezyna (jedna) bedzie dawala efekt bujania tylu, poniewaz nie zapewnia takiej samej sztywnosci jak ta druga.. Troche mnie ta korozja odstrasza szczerze mowiac.. Wiem ze nie wszystkie auta to cacuszka, ale podobna korozje widzialem w autach... powodziowych.. Przygladnijcie sie dokladnie tej E-klasie.. Pozdrawiam! |
Autor: | Żeluś [ sob lis 25, 2006 10:19 pm ] |
Tytuł: | |
Witam !! Troche duża ta rdza jak na ten rocznik. A do tych sprężyn to uważam tak jak kolega WPELCZARSKI. wpelczarski pisze: oslabiona sprezyna (jedna) bedzie dawala efekt bujania tylu, poniewaz nie zapewnia takiej samej sztywnosci jak ta druga..
Pozdrawiam Żeluś |
Autor: | teope [ sob lis 25, 2006 10:58 pm ] |
Tytuł: | |
jeśli chodzi o korozje podwozia to jest głównie na wozku, i wchodzi na wewnętrzne nadkola, z zewnątrz jest całkiem przyzwoicie ![]() kilka mc temu przerabiałem temat szukania swojej w124 - kilka tysięcy km i kupa czasu - co jeden to lepszy złom, teraz powtorka z rozrywki ![]() |
Autor: | AndyS [ ndz lis 26, 2006 12:04 am ] |
Tytuł: | |
Może dodam swoje spostrzeżenia. Ja też długo szukałem i kilka tygodni temu kupiłem bardzo tanio W124 200D 1986 na "auto po mieście". Po przesiadce z W126 efekt bujania a właściwie "wożenia" tyłu lewo-prawo wprawił mnie w spore zdziwienie. Okazało się że tylnie prawe koło "lata" i ma luz tak z 4cm a lewe niewiele mniej. Myślałem że całe tylne zawieszenie jest do remontu i przygotowałem się na spore koszty. Okazało się że wystarczyło wymienić jeden ![]() I w sprawie rdzy - mój z 86 wyglądał duuużo lepiej pod spodem - praktycznie wystarczyły małe poprawki niedaleko tłumika i z przodu przy progach. Jednak można coś znaleźć. ![]() P.S. A ta sprężyna nie musi być złamana czy pęknięta - mogłą się obrócić i źle siedzi w gumowym gnieździe - miałem to w W126. Efekt był taki że jak siedziały z tyłu 3 osoby to wyraźnie na jedną stronę mocniej bujał góra-dół. I sprężyna miała taki właśnie krzywy wygląd..... |
Autor: | Popey [ ndz lis 26, 2006 6:32 pm ] |
Tytuł: | |
Witam dokładnie Andys za kołysanie "prawo lewo" odpowiedzialny jest tylny łącznik stabilizatora a dokładnie są takie dwa.Koszt zakupu ok 30 PLnów i wymiana bardzo łatwa pod warunkiem oodkręcenia śrub-radzę wcześniej spryskać jakims odrdzewiaczem.Po wymianie bujanie powinno zredukować sie do zera. pozdrawiam |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |