MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Zmiana instalacji gazowej na "sekwencję"
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=22432
Strona 1 z 1

Autor:  Gabriel [ sob gru 02, 2006 8:31 pm ]
Tytuł:  Zmiana instalacji gazowej na "sekwencję"

No właśnie...

Obecnie posiadam zamontowaną instalację firmy "Elpigaz". Montaż datowany na 2001. Mimo zmiany przewodów, filtrów, regulacji itp. samochód zachowuje się jak szał macicy. Wiadome wszelakie uroki jazdy na gazie występują w podwójnej dawce. Zmuszony jestem na jeżdźenie przy użyciu Etylinki. Fajnie ale dość drogo. Spalanie, przy czasem normalnie działającej starej instalacji, wynosi ok. 15,5 l.
No i tu następuje pytanie. Czy jest sens zmiany instalacji na tę nowszej generacji tzw. sekwencję? Oczywiście oczekuję po pierwsze porawy jakości jazdy oraz zmniejszenie spalania gazu.
Już wiele nasłuchałem się o tym, że mercedes plus LPG równa się zawsze duży kłopot. No ale już mam mercedesa a ceny wymuszają na mnie jazdę przy użyciu LPG, w szczególności, że rocznie robię ok. 60 tys. km

Proszę o dobrą radę i z góry dziękuję za pomoc.

Autor:  butek22 [ sob gru 02, 2006 9:09 pm ]
Tytuł: 

Z tego co słyszałem, jedynym mądrym i opłacalnym pomysłem, jest montaż sekwencji w mercedesie. I i II generacja jest stworzona chyba bardziej do polonezów :lol:
Szczęśliwy ten kto może zamontować do swego mietka sekwencje, ja do takiego nie należe :cry:

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ sob gru 02, 2006 9:11 pm ]
Tytuł: 

sekwencja ma sens w M 111.Brat kolegi Valentine ma 220E i spala na sekwencji z tego co pamietam 11 litrow -osiagi benzynowe-bez kłopotow charakterystycznych dla zwykłych instalek...

Autor:  stanleym126 [ ndz gru 03, 2006 12:22 pm ]
Tytuł: 

Tylko,że jedni mówią że do KE J nie można sekwencji zamontować,inni,że mozna.
U mnie w pracy ostatnio rozmawialem z kolesiem,ktory ma 124 200TE i mówi,żę ma zamocowaną sekwencję, ale nie moglem tego zobaczyć, ponieważ auto było u mechanika.

Autor:  MMM [ ndz gru 03, 2006 10:27 pm ]
Tytuł:  Re: Zmiana instalacji gazowej na "sekwencję"

stanleym126 pisze:
Tylko,że jedni mówią że do KE J nie można sekwencji zamontować,inni,że mozna.
U mnie w pracy ostatnio rozmawialem z kolesiem,ktory ma 124 200TE i mówi,żę ma zamocowaną sekwencję, ale nie moglem tego zobaczyć, ponieważ auto było u mechanika.


Do KE da się zamontować sekwencję, tylko, że jest to bardzo trudne i wymaga sporych kombinacji ---> NIEOPŁACALNE.

Co do montażu sekwencji w 200(T)E to zwórć uwagę na to, że 200(T)E były oznaczene auta z dwoma rodzajami silników: M102 i M111.
M111 jwst na elektronicznym wtrysku i tu sekwencja sprawjue się SUPER. <br>Dodano po 1 minutach.:<br>
Gabriel pisze:
No właśnie...

Proszę o dobrą radę i z góry dziękuję za pomoc.


Wywal reduktor i mixer, wstaw sekwencję i dopiero zobaczysz jak to auto jeździ.
Butla i reszta instalki z tyłu zostają przecież stare.

Autor:  Gabriel [ wt gru 05, 2006 3:47 pm ]
Tytuł: 

A możecie mi zdradzić zatem co oznaczają symbole o których piszecie (KE; KE J). Tak jak w podpisie mój silnik to M111 E 2.0... Więc wnioskuję, że jest to odpowiedni kandydat na założenie sekwencji.

Autor:  MMM [ wt gru 05, 2006 3:57 pm ]
Tytuł: 

Gabriel pisze:
A możecie mi zdradzić zatem co oznaczają symbole o których piszecie (KE; KE J). Tak jak w podpisie mój silnik to M111 E 2.0... Więc wnioskuję, że jest to odpowiedni kandydat na założenie sekwencji.


Kjetronic - wtrysk mechaniczny (np w W123)
KEjetronic - wtrysk elektromechaniczny (np W124/201)

Ty masz w pełni elektroniczny wtrysk, więc montuj sekwencję i będziesz miał spokój.

PS. O wtryskach było już powiedziane chyba wszystko, więc użyj opcji SZUKAJ

Autor:  markslav [ pn gru 11, 2006 10:44 pm ]
Tytuł: 

ja mam BMW e34 520 na K-jetronicu i też było gadania że nie bedzie jeździł na gazie że strzela itp. Mam instalacje BRC ponad rok i przejechane 20 tys i ani jednego strzału i spalanie w normie. Wracjać do Twojego problemu:

-Czy instalacja kiedyś dziłała dobrze?
-Może masz za słaby parownik (ta opcja wchodzi w gre jesli instalacja nigdy nie działała dobrze)
- może parownik nadaje sie do regeneracji? (zużywa się, regeneracja koszt ok 100, nowy coś koło 250-300-orientacyjnie)
-przede wsyzstkim musi chodzić dobrze na benzynie
- przewody i filtry, a świece zmieniałeś? - bardzow azne na lpg, najlpiej NGK
- można założyć sekwencje, ale się to nie opłaca, gdyż Twój silnik to dla dobrego gazownika nie jest czarna magia i bez problemu powinni zdiagnozować problem. Bedzie to duży koszt, pewnie tylko butla zostanie i częśc przewodów a za resztę trzeba będzie zapłacić...

Wniosek:
- wymień swiece, jesli tego nie robiłeś
-poszukaj dobrego gaziarza, niech sprawdzi parownik, może warto zakupić odpowiedni jesli sie okaze ze ten jest za mały
- możesz też pomyśleć o BLOSIE ale to też najlepiej z dobrym gaziarzem pogadać

Na 100% może to chodzić dobrze, bo znam auta, które chodzą i pomimo pewnych wad, 2 gen do takich silników jest odpowiednia.
[/i]

Autor:  MMM [ wt gru 12, 2006 8:48 am ]
Tytuł: 

markslav pisze:
ja mam BMW e34 520 na K-jetronicu i też było gadania że nie bedzie jeździł na gazie że strzela itp. Mam instalacje BRC ponad rok i przejechane 20 tys i ani jednego strzału i spalanie w normie.


Ja miałem W124 230TE i przez pierwsze 30k km nie miałem strzału [zlosnik] , ale jak pier... to pogięło klapę, zniszczyło filtr itd [zlosnik]
Naprawa nie kosztowała dużo, ale straciłem dwie godziny (a czas to pieniądz)


markslav pisze:

- można założyć sekwencje, ale się to nie opłaca, gdyż Twój silnik to dla dobrego gazownika nie jest czarna magia i bez problemu powinni zdiagnozować problem. Bedzie to duży koszt, pewnie tylko butla zostanie i częśc przewodów a za resztę trzeba będzie zapłacić...



Nie masz racji.
Zwróć uwagę, że to co zaoszczędzisz przy instalacji 2-gen wydasz na obsługę, stracisz kupę czasu i nerwów u mechanika i w dodatku auto nie będzie chodziło tak jak na Pb, nie mówiąc już, że nie będzie chodziło na Pb. Ponadto różnicę pomiędzy 2-gen, a 4-gen widać dość dobrze na stacji paliwowej [smiech]

Wnioski wysnuj sobie sam [oczko]

Autor:  WojtekW [ czw maja 17, 2007 2:38 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
sekwencja ma sens w M 111.Brat kolegi Valentine ma 220E i spala na sekwencji z tego co pamietam 11 litrow -osiagi benzynowe-bez kłopotow charakterystycznych dla zwykłych instalek...


A jaką instalację ma brat kolegi ? bo ja do M111 zastanawiam się nad BRC-Sequent lub STAG. BRC ponoć ma lepszy reduktor - no i wszystko jest jednej firmy (bez problemów z reklamacjami itd). Natomiast STAG to wyrób polsko (komputer i sterownik) włoski (reszta - różnych producentów). Obie instalacje zasilane z listwy ... no i zastanawiam się co lepsze

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/