MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Zmiana instalacji gazowej na "sekwencję" https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=22432 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Gabriel [ sob gru 02, 2006 8:31 pm ] |
Tytuł: | Zmiana instalacji gazowej na "sekwencję" |
No właśnie... Obecnie posiadam zamontowaną instalację firmy "Elpigaz". Montaż datowany na 2001. Mimo zmiany przewodów, filtrów, regulacji itp. samochód zachowuje się jak szał macicy. Wiadome wszelakie uroki jazdy na gazie występują w podwójnej dawce. Zmuszony jestem na jeżdźenie przy użyciu Etylinki. Fajnie ale dość drogo. Spalanie, przy czasem normalnie działającej starej instalacji, wynosi ok. 15,5 l. No i tu następuje pytanie. Czy jest sens zmiany instalacji na tę nowszej generacji tzw. sekwencję? Oczywiście oczekuję po pierwsze porawy jakości jazdy oraz zmniejszenie spalania gazu. Już wiele nasłuchałem się o tym, że mercedes plus LPG równa się zawsze duży kłopot. No ale już mam mercedesa a ceny wymuszają na mnie jazdę przy użyciu LPG, w szczególności, że rocznie robię ok. 60 tys. km Proszę o dobrą radę i z góry dziękuję za pomoc. |
Autor: | butek22 [ sob gru 02, 2006 9:09 pm ] |
Tytuł: | |
Z tego co słyszałem, jedynym mądrym i opłacalnym pomysłem, jest montaż sekwencji w mercedesie. I i II generacja jest stworzona chyba bardziej do polonezów ![]() Szczęśliwy ten kto może zamontować do swego mietka sekwencje, ja do takiego nie należe ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ sob gru 02, 2006 9:11 pm ] |
Tytuł: | |
sekwencja ma sens w M 111.Brat kolegi Valentine ma 220E i spala na sekwencji z tego co pamietam 11 litrow -osiagi benzynowe-bez kłopotow charakterystycznych dla zwykłych instalek... |
Autor: | stanleym126 [ ndz gru 03, 2006 12:22 pm ] |
Tytuł: | |
Tylko,że jedni mówią że do KE J nie można sekwencji zamontować,inni,że mozna. U mnie w pracy ostatnio rozmawialem z kolesiem,ktory ma 124 200TE i mówi,żę ma zamocowaną sekwencję, ale nie moglem tego zobaczyć, ponieważ auto było u mechanika. |
Autor: | MMM [ ndz gru 03, 2006 10:27 pm ] |
Tytuł: | Re: Zmiana instalacji gazowej na "sekwencję" |
stanleym126 pisze: Tylko,że jedni mówią że do KE J nie można sekwencji zamontować,inni,że mozna. U mnie w pracy ostatnio rozmawialem z kolesiem,ktory ma 124 200TE i mówi,żę ma zamocowaną sekwencję, ale nie moglem tego zobaczyć, ponieważ auto było u mechanika. Do KE da się zamontować sekwencję, tylko, że jest to bardzo trudne i wymaga sporych kombinacji ---> NIEOPŁACALNE. Co do montażu sekwencji w 200(T)E to zwórć uwagę na to, że 200(T)E były oznaczene auta z dwoma rodzajami silników: M102 i M111. M111 jwst na elektronicznym wtrysku i tu sekwencja sprawjue się SUPER. <br>Dodano po 1 minutach.:<br> Gabriel pisze: No właśnie...
Proszę o dobrą radę i z góry dziękuję za pomoc. Wywal reduktor i mixer, wstaw sekwencję i dopiero zobaczysz jak to auto jeździ. Butla i reszta instalki z tyłu zostają przecież stare. |
Autor: | Gabriel [ wt gru 05, 2006 3:47 pm ] |
Tytuł: | |
A możecie mi zdradzić zatem co oznaczają symbole o których piszecie (KE; KE J). Tak jak w podpisie mój silnik to M111 E 2.0... Więc wnioskuję, że jest to odpowiedni kandydat na założenie sekwencji. |
Autor: | MMM [ wt gru 05, 2006 3:57 pm ] |
Tytuł: | |
Gabriel pisze: A możecie mi zdradzić zatem co oznaczają symbole o których piszecie (KE; KE J). Tak jak w podpisie mój silnik to M111 E 2.0... Więc wnioskuję, że jest to odpowiedni kandydat na założenie sekwencji.
Kjetronic - wtrysk mechaniczny (np w W123) KEjetronic - wtrysk elektromechaniczny (np W124/201) Ty masz w pełni elektroniczny wtrysk, więc montuj sekwencję i będziesz miał spokój. PS. O wtryskach było już powiedziane chyba wszystko, więc użyj opcji SZUKAJ |
Autor: | markslav [ pn gru 11, 2006 10:44 pm ] |
Tytuł: | |
ja mam BMW e34 520 na K-jetronicu i też było gadania że nie bedzie jeździł na gazie że strzela itp. Mam instalacje BRC ponad rok i przejechane 20 tys i ani jednego strzału i spalanie w normie. Wracjać do Twojego problemu: -Czy instalacja kiedyś dziłała dobrze? -Może masz za słaby parownik (ta opcja wchodzi w gre jesli instalacja nigdy nie działała dobrze) - może parownik nadaje sie do regeneracji? (zużywa się, regeneracja koszt ok 100, nowy coś koło 250-300-orientacyjnie) -przede wsyzstkim musi chodzić dobrze na benzynie - przewody i filtry, a świece zmieniałeś? - bardzow azne na lpg, najlpiej NGK - można założyć sekwencje, ale się to nie opłaca, gdyż Twój silnik to dla dobrego gazownika nie jest czarna magia i bez problemu powinni zdiagnozować problem. Bedzie to duży koszt, pewnie tylko butla zostanie i częśc przewodów a za resztę trzeba będzie zapłacić... Wniosek: - wymień swiece, jesli tego nie robiłeś -poszukaj dobrego gaziarza, niech sprawdzi parownik, może warto zakupić odpowiedni jesli sie okaze ze ten jest za mały - możesz też pomyśleć o BLOSIE ale to też najlepiej z dobrym gaziarzem pogadać Na 100% może to chodzić dobrze, bo znam auta, które chodzą i pomimo pewnych wad, 2 gen do takich silników jest odpowiednia. [/i] |
Autor: | MMM [ wt gru 12, 2006 8:48 am ] |
Tytuł: | |
markslav pisze: ja mam BMW e34 520 na K-jetronicu i też było gadania że nie bedzie jeździł na gazie że strzela itp. Mam instalacje BRC ponad rok i przejechane 20 tys i ani jednego strzału i spalanie w normie. Ja miałem W124 230TE i przez pierwsze 30k km nie miałem strzału ![]() ![]() Naprawa nie kosztowała dużo, ale straciłem dwie godziny (a czas to pieniądz) markslav pisze: - można założyć sekwencje, ale się to nie opłaca, gdyż Twój silnik to dla dobrego gazownika nie jest czarna magia i bez problemu powinni zdiagnozować problem. Bedzie to duży koszt, pewnie tylko butla zostanie i częśc przewodów a za resztę trzeba będzie zapłacić... Nie masz racji. Zwróć uwagę, że to co zaoszczędzisz przy instalacji 2-gen wydasz na obsługę, stracisz kupę czasu i nerwów u mechanika i w dodatku auto nie będzie chodziło tak jak na Pb, nie mówiąc już, że nie będzie chodziło na Pb. Ponadto różnicę pomiędzy 2-gen, a 4-gen widać dość dobrze na stacji paliwowej ![]() Wnioski wysnuj sobie sam ![]() |
Autor: | WojtekW [ czw maja 17, 2007 2:38 pm ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: sekwencja ma sens w M 111.Brat kolegi Valentine ma 220E i spala na sekwencji z tego co pamietam 11 litrow -osiagi benzynowe-bez kłopotow charakterystycznych dla zwykłych instalek...
A jaką instalację ma brat kolegi ? bo ja do M111 zastanawiam się nad BRC-Sequent lub STAG. BRC ponoć ma lepszy reduktor - no i wszystko jest jednej firmy (bez problemów z reklamacjami itd). Natomiast STAG to wyrób polsko (komputer i sterownik) włoski (reszta - różnych producentów). Obie instalacje zasilane z listwy ... no i zastanawiam się co lepsze |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |