MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 12:12 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr gru 06, 2006 3:01 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Miesiąc temu zmieniałem płyn w chłodnicy, zalałem koncentratem do stanu max, pojeździłem kilka dni, sprawdziłem stan ponownie i wszystko było ok. Dziś stojąc w korku nagle zobaczyłem temp. na wskażniku grubo ponad 100 stopni, myśle sobie nie ma bata coś się stało, zaparkowałem podnosze maskę, sprawdzam stan i się okazuje że jest brak płynu w zbiorniku wyrównawczym, wlałem resztę koncentratu która mi została, chyba było tego z 1,5 litra i do tego jeszcze z pół litra wody i teraz stan jest max. Obejrzałem dokładnie silnik z każdej strony ale wszędzie jest sucho i nie widać śladów żeby płyn chłodzący gdzieś wyciekał, w takim razie gdzie on znika? Od strony silnika raczej wszystko ok, nic nie wskazuje na to żeby poszła uszczelka pod głowicą, pamiętam że wiosną miałem podobny problem że nagle zniknęła spora ilość płynu ale później przez całe lato było ok. Doradźcie gdzie szukać dziury w całym bo ja nie mam pomysłu...

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 06, 2006 3:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
ertee pisze:
w takim razie gdzie on znika?

Tam gdzie deszczówka w W123 pod dywanikami [zlosnik]
zobacz czy za grodzią i nie poszło dziadostwo i sączy na podłogę
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Post: śr gru 06, 2006 4:03 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
ertee pisze:
zalałem koncentratem do stanu max


??!! koncentratem

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr gru 06, 2006 4:25 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
TReneR pisze:
??!! koncentratem


Tak koncentratem, dlatego że wcześniej jak latem brakowało płynu w układzie to uzupełniłem brak wodą a teraz jak zmieniałem płyn to z 9 litrów które wchodzą do układu wyleciało jakieś 5litrów czyli w układzie zostało jeszcze 4 litry starego płyny a raczej wody, więc uzupełniłem już samym koncentratem nie rozwadniająć go wcześniej przed wlaniem do układu.


Wojtyla pisze:
Tam gdzie deszczówka w W123 pod dywanikami


dywniki są suche, te z przodu, te z tyłu i nawet w bagażniku :o

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
Post: śr gru 06, 2006 4:28 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
ertee pisze:

jak zmieniałem płyn to z 9 litrów które wchodzą do układu wyleciało jakieś 5litrów czyli w układzie zostało jeszcze 4 litry starego płyny a raczej wody,


No teraz rozumiem ;-)
Nie zlales pewnie plynu z bloku....

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 06, 2006 5:07 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Bardzo możliwe,że płyn wycieka dopiero kiedy jest gorący i pod ciśnieniem.
Uruchom silnik ,podnies maskę i czekaj.
Szczególnie oglądaj tam gdzie znajdują się łączenia obejmą.
Moze być małe rozczelnienie i płyn zanim zrobi mokra plame zdąży wyparować.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 06, 2006 5:15 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Szukaj bialych (jak sol) lub zielonkawych nalotow

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr gru 06, 2006 5:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 25, 2004 12:59 am
Posty: 519
Lokalizacja: Warszawa/Puławy
ertee pisze:
TReneR pisze:
??!! koncentratem


Tak koncentratem, dlatego że wcześniej jak latem brakowało płynu w układzie to uzupełniłem brak wodą a teraz jak zmieniałem płyn to z 9 litrów które wchodzą do układu wyleciało jakieś 5litrów czyli w układzie zostało jeszcze 4 litry starego płyny a raczej wody, więc uzupełniłem już samym koncentratem nie rozwadniająć go wcześniej przed wlaniem do układu.






Nawiązując jeszcze do technologii napełniania układu koncentratami, nie jest dobrym pomysłem mieszanie koncentratu z wodą, bezpośrednio w zbiorniku wyrównawczym. Przecież dopóki się nie wypuści, tak jak w Twoim przypadku, pozostałej wody z układu, tylko samochód wie ile jest jej naprawdę. A płyn chłodniczy w postaci koncentratu ma ściśle określone proporcje rozcieńczenia, a złe proporcje drastycznie zmieniają właściwości i temperaturę krzepnięcia. Tego nie jestem pewnien, ale wydaje mi się, że gdzieś przeczytałem, że nie chodzi tylko o zbyt małe stężenie koncentratu, ale także zbyt duże stężenie znacząco pogarsza właściwości płynu.

_________________
MB W126 500 SE ’82
MB W126 420 SEL '89


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 06, 2006 7:56 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Oto moje typy ,gdzie ucieka płun chłodniczy ,sprawdzone empirycznie w 124 :
-ze zbiornika wyrównawczego ,tam gdzie jest czujnik poziomu płynu (twarda uszczeka na wyprowadzeniu czujnika)
-pęknięte wyprowadzenie rurki przelewowej z zbiornika wyrównawczego
-słaba uszczelka na korku ,w zbiorniku wyrównawczym,wymiana korka pomogła na 100%

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 06, 2006 8:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 07, 2006 9:56 pm
Posty: 428
Lokalizacja: Lidzbark warminski
moze po prostu uklad sie odpowietrzył :) na miejsce powietrza wlecial plyn i zrobilo sie go malo :)
na wszelki wypadek sprawdz te polaczenia ktore odkrecales jak spuszczales wode
chyba niebardzo wiesz jak sie wymienia plyn skoro zostalo ci w ukladzie 4 litry :P jak sie wymienia plyn to nastawienia pokretel temperatury maja byc na max otwarte

_________________
zycie jest piekne
124 300D 1991


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 06, 2006 9:14 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
akurat sam nie wymieniałem płynu bo jakoś nie miałem wtedy czasu i poprosiłem o to ojca no i tak wyszło że nie spuścił płynu z bloku... jutro obejrze jeszcze dokładnie wszystkie wskazene miejsca, może coś znajdę ;)

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 07, 2006 12:29 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 31, 2006 6:09 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Lubaczów/Podkarpacie
Nie wiem czy w modelu 124 jest na podszybiu regulator ciśnieniowy ogrzewania jak w mojej W201 i właśnie tamtedy moze uciekac płyn. Ma do duży związek z włączonym ogrzewaniem i być m0oże latem nie używając go nie ubywało też płynu.
Zajrzyj za ścianą grodziową akumulatora pod plastikiem wycieraczki jesli w gole w tym modelu jest coś takiego

_________________
ex W201 190D 88r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 07, 2006 6:34 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 22, 2006 6:34 am
Posty: 312
Lokalizacja: Poznań/N. Tomyśl i reszta PL
Jesli problem bedzie sie nasilal a nie bedzie Ci sie chcialo na zime grzebac to nie dokrecaj korka w zbiorniku wyrownawczym. Nie dostanie cisnienia, napewno sie nie zagotuje i wyleci znacznie mniej. Oczywiscie to rozwiazanie nie jest docelowe.

_________________
Ex: 1987 MB W201 2.5D ''Niebieski Rekin'' :( - zawsze w mojej pamięci.

Obecnie: FF '07 1.6 TDCi - też się kula ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 07, 2006 7:52 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
gibber pisze:
nie dokrecaj korka w zbiorniku wyrownawczym. Nie dostanie cisnienia, napewno sie nie zagotuje i wyleci znacznie mniej. Oczywiscie to rozwiazanie nie jest docelowe.


Szanowni Koledzy,

Przypomnę: temperatura wrzenia wzrasta(!!!) wraz ze wzrostem ciśnienia! Przy mniejszym ciśnieniu woda lub płyn chłodniczy wrze przy nizszej temperaturze. Dlatego właśnie chłopcy ze Sztutgartu zaprojektowali ciśnieniowy układ chłodzenia i 110 stopni na termometrze w MB to widok - w pewnych sytuacjach - zupełnie niekatastrofalny (choć wymagający przeanalizowania stanu układu chłodzenia).

Pozdrawia Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 07, 2006 8:19 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
ertee pisze:
jutro obejrze jeszcze dokładnie wszystkie wskazene miejsca, może coś znajdę

sprawdź jeszcze rurkę metalową doprowadzającą płyn do nagrzewnicy one lubią normalnie gnić [zlosnik] jak będzie parcha to ją grzecznie wyczyść bo może tam być mała dziurka
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl