MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 2:08 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: 250D vs. 300D
Post: wt gru 12, 2006 3:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 27, 2006 7:23 pm
Posty: 426
Lokalizacja: Opole
Czy moglby mi ktos mniej wiecej przedstawic(porownac) te 2 silniki? Chodzi mi o spalanie, przyspieszanie, dynamike, predkosc max itp.
Kiedys slyszalem ze 250D to optymalny diesel do tej budy, a z kolei od kogos innego slyszalem ze 300D jest slaby... Najlepiej jakby wypowiedzieli sie sami uzytkownicy [zlosnikz]

_________________
W126 300D '76-ex.
W124 300D '89-ex.
W124 300D`86


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 12, 2006 3:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
No 250 jest raczej optymalny, chociaz ja juz bym wolal nowsza wersje 20V wtedy to lux :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 12, 2006 3:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 24, 2005 7:52 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Śląsk
300DT średnie spalanie 9 litrów w mieszanym przy normalnej jeździe, V max ok 205km/h (przy 175 jeszcze sporo gazu pod nogą w aucie cicho), przyśpieszenie ładne, dynamika też, ogólnie super... Jednak również wydaje i się że 250 jest bardziej optymalny. jeżeli zależy ci na bardziej ekonomicznej jeździe to najlepiej mniejszy silnik ;) Ale to tylko moje zdanie ;)

_________________
Mieczysław W124 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 12, 2006 4:13 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
ja jestem innego zdania-250 to padaka moim zdaniem.Miałem juz za duzo aut zeby dojsc do pewnych wnioskow.Moje 300D z automatem pali w miescie 10 trasa 7-7,5.Napewno 250 nie spali duzo mniej -jak o 1 litr mniej srednio to wszystko...Moim zdaniem niewarto-opłaty takie same a osiagi 300 sa duzo lepsze...Poza tym panowie 90 KM w takim nadwoziu? wezcie zobaczcie ile to auto wazy i dodajcie zbiornik paliwa i 5 osob [szalone]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 12, 2006 4:57 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Wszystko zalezy co kto rozumie pod pojeciem "optymalny" :) W jakim warunkach samochod bedzie uzywany itp. itd. Bo jesli tylko w zatloczonym miescie to i 200tke mozna uznac za optymalna (sorry za przesadyzm :lol: ) Sami mielismy tylko 200tke w 190tce i teraz 300tke w 124 no i przepasc jest raczej spora. Nasza 200tka, moze nie tyle zostawiala w tyle, ale spokojnie dawala sobie rade z 250tkami w 124 takze przez analogie moge co nieco ocenic ;) Rozne rzeczy ludzie mowia, ja ostatnio uslyszalem od "zainteresowanego" naszym autkiem, ze w sumie to 300tka mu nie potrzebna bo "pali jak smok" a on sam "przyczep ciagal nie bedzie", a tak w ogole to zaraz potem zaczal ogladac skode felicie :-? Ale widac stereotypy sa rozne.
Ja uwazam wolnossaca 300tke za najlepszy silnik do w124, a jak jest jeszcze bez automatu to juz calkiem zwawo mozna sobie poczynac ze swiatel 8) Spalanie w sumie zalezy od wielu czynnikow, jak ustawilismy wtryski to zrobil sie mocniejszy i pali troche mniej, na chwile obecna do 10 litrow w miescie, na trasie w granicach 6,5 (przy predkosci 100-120kmph) a tak 50/50 to w granicach 8 litrow. A maksymalnie jechalismy prawie 210kmph we trzy osoby na poznanskiej A4, ale jak dla mnie predkosc podrozna nie powinna byc wieksza niz 160-170 :) No i jeszcze jedna rzecz o czym pisal M4E - 300tka nie odczuje tak bagazu i pasazerow jak 250tka ze o 200tce juz nie wspomne, bo wyprzedanie zaladowanym wakacyjnie takim sprzetem jest juz raczej proba samobojcza..

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 12, 2006 5:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
witam
silnik 2,5D jest dobry ale do 190 a nie do 124 (choć przecież ludzie jeżdzą 124 2.0D i ... jakoś jeżdzą ) , gdybym miał kiedyś kupowac 124 to pewnie zdecydował bym się na 3.0D 24V automat ze względu na :
- super możliwości jazdy na olejach roślinnych
- brak turbosprężarki
- bardzo dobra kultura pracy
- automat

Jednak piszę to na dzień dzisiejszy , gdy ropa jest po 3.56zł/litr a olej rzepakowy ( w sklepie ) po 2.50-2.90 zł / litr . Gdyby jednak udało się kiedyś opracować lepsze technologie (tańsze) odwodnienia spirytusu a także zmiejszenia kosztów jego produkcji to może zastanawiał bym się nad benzyniakiem automatem , jednak to zweryfikuje życie jak rozwinie się rynek biopaliw , jak narazie najtańszym rozwiązaniem jest olej roślinny .

pozdrawiam

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 12, 2006 6:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:29 pm
Posty: 206
Lokalizacja: WLKP
Użytkowałem 200D w W123 ,200D w W124,250D w W124-mój i ojca ,oraz troche posmigałem 300 Turbo D mojego przyjaciela i według mnie sprawa wygląda nastepująco:

200D w W124 jest raczej nieporozumieniem,ale nie o tym mowa przecież;)

Moim zdaniem dobrze utrzymane 250D starczy do normalnej jazdy w W124 -jeżeli nie jesteś fanem błyskawicznych przyspieszeń i ognistego ruszania spod świateł, wszystko zależy od kondycji konkretnego motoru -jeździłem już 250-tką która jechała jak 200D , a także taką ,która ciągnęła naprawdę bardzo dobrze. Zdrowa 250 -tka ciągnie bardzo ładnie i przelotowa w okolicach 170km/h na faszystowskich autobahnach nie jest żadnym problemem.Jesli zaś chodzi o spalanie to bez wielkich dywagacji ; z moich doświadczeń wynika,że ze spalanie w W124 wygląda mniej więcej tak:
200D- 7/100
250D- 8/100
300D- 9/100

są to wartości średnie ,które można sobie zaokrąglać ,ale raczej w góre w zależności od "cieżkości" nogi ;)

wolnossącym 300D w W124 nie jeżdziłem więc sie nie wypowiadam-natomiast jeśli chodzi o 300 Turbo D -powiem krótko -jest czym powozić -fura się naprawdę baaardzo ładnie zbiera,moim 200E mogłem co najwyżej spaliny za 300-tą powąchać ;),ale przy ostrzejszym traktowaniu spalanie na poziomie 11-12 /100 w mieście nie powinno zaskoczyć -w trasie przy spokojnej jeżdzie mozna zejść na około 8 /100

Gdybym miał powrócić do dieselka to byłoby to najprawdopodobniej 250D lub 300 D ale z turbiną ,pomimo tego co niektórzy mówią o dieslach z turbiną-jak auto jest z "mądrych " rąk -i było właściwie eksploatowane najpewniej od niemca -nie od turasa ;) to nie powinno być problemów,ewentualnie rozważyłbym jeszcze wolnossącą 300 -tkę,ale głównym wyznacznikiem przy wyborze byłaby kondycja auta,a dokładniej motoru ,bez większego znaczenia czy miało toby być 250 czy 300 D z turbo czy bez

_________________
now: W210 E280 V6 97'
ex W124 E250 D 94'
ex W124 200 E 91'
ex W124 250 D 91'
ex W124 200 D 87'
ex W123 200 D 82'


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 12, 2006 6:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
To ja jeszcze dodam tylko od siebie ze to co nie bardzo mnie sie podoba w owych silnikach turbo to niezbyt rownomierne rozwijanie mocy, o ile w 300turbo z tego co sie orientuje nie bylo skrzyn manualnych i automat troszke "uspokaja" zapedy turbosprezarki, o tyle jesli bylby to manual w 250turbo to samochod jest troszke "narwany", a scislej mowiac jak turbinka sie zalaczy przy mocnym docisnieciu to jest troche niemile wrazenie "urywania" glowy, bynajmniej nie z powodu ogromu mocy :) Ale to chyba przypadlosc wiekszosci turboladerow z epoki. No i to co kryniu napisal, jak autko bedzie od niemieckiego emeryta to jest duze prawdopodobienstwo, ze bedzie w w niezlym stanie, niekatowane itp Gorzej jesli ktos kupil w124 turbo, bo chcial smigac rownie dobrze jak w bmw 5 tds, ale wolal mercedesa. Wtedy dla kolejnego wlasciciela moze byc nieciekawie..

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 12, 2006 8:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 24, 2005 7:52 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Śląsk
Cytuj:
300turbo [...] automat troszke "uspokaja" zapedy turbosprezarki

"tyci..." ;)

_________________
Mieczysław W124 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 12, 2006 8:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 04, 2006 11:05 pm
Posty: 728
Numer GG: 2116615
Lokalizacja: Łódź
MERCEDES 4 EVER pisze:
ja jestem innego zdania-250 to padaka

[ok]
w obu moich MB mam 300D, przerabiałem tez słabsze wersja jak i ostatnio jeździłem 124250D w automacie - na tle mojej 124 300D automat to padakowaty motor, inna kultura pracy, głosniejszy, a to, że minimalnie mniej pali to zaden plus na tle minusów.

Generalnie 300D w 124 nawet z automatyczna skrzynią to niewielki koszt utrzymania, 6kominów sprawia, że w aucie jest cichutko nawet do okolo 150km/h i ten charakterystyczny klekocik który kocham. Jak napisano wcześniej jesli jest z manualem to nawet spod światełek można hardcorowo depnąć :D - pytanie tylko po co, skoro wolnossąca jednostka tego nie lubi :roll:

jesli trafisz na dobry egzęplarz z motorem w dobrym stanie to bierz, nie bedziesz załował,

jak kupowałem swoją 124 300D dużo osob mowilo mi szukaj 250 bo to duzo lepszy motor, ja sie uparłem na 300 i jest 300sta - nie żałuję [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 12, 2006 8:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
Cytuj:
6kominów sprawia, że w aucie jest cichutko nawet do okolo 150km/h i ten charakterystyczny klekocik który kocham


to Ty nie słyszałeś jak idzie moja 2.5D na rzepaku , we fiacie siena 1.6 16 V nie jest dużo głośniej przy takiej samej prędkości :) fakt , 300D to szło by jeszcze ciszej ...

pzdr

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 12, 2006 10:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
rzepak pisze:
we fiacie siena 1.6 16 V nie jest dużo głośniej przy takiej samej prędkości


Yyy a to dobrze czy zle Twoim zdaniem, bo sie nie orientuje jakie dzwieki wydaje siena :roll: Mnie sie wydawalo ze te (czyt. siena) samochody osiagaja takie predkosci tylko jak spadaja w przepasc [szalone]

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 12, 2006 10:28 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Jak chcesz sie scigac to kup benzyne. Diesle w w124 sluza do spokojnej jazdy, wtedy sa oszczedne i trwale. Przy traktowaniu gazu 0,1 300D spokojnie wyciagniesz >10l na 100, a silnik szybko zajezdzisz. Przy automacie i klimie dodaj do tego jeszcze kilka literkow. Ja mam 200D i 300TD. Oba robia, 1 sluzy lykaniu km za male pieniadze (przez 80tkm nie spalil nigdy wiecej niz 7 litrow, a na trasie spokojnie leci 130-140). 300 jest idealna do ciagniecia duzych ciezarow.

ps. Rzepak, poskladaj wszyskie oslony i wygluszenia od dieselka i bedziesz sie cieszyl dobrym wyciszeniem silnika diesla jakie jest w w124.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 12, 2006 10:41 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
laudan pisze:
Jak chcesz sie scigac to kup benzyne


Ja mysle ze jakby kolega chcial sie scigac to by sie predzej o bmw pytal, ja bym sie nie pokusil o sciganie nawet 420tka czy 500tka bo byloby mi po prostu szkoda samochodu. A co do ciagniecia przyczep to ewidentnie 300tka sie do tego nadaje, ale jak ostatnio zobaczylem jak jakis gosc ciagnie 250tka w kombi sredniego sprintera na lawecie i jeszcze ludzi wyprzedza, to "troszke" sie zdziwilem. Profanacja, glupota czy obie te rzeczy na raz? :roll:

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 12, 2006 10:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 12, 2004 5:30 pm
Posty: 714
Lokalizacja: ze stolicy Śląska
Powiem tak, ze maiłem 250D w manualu kombi i zdawało mi się że auto idzie w miare przyzwoicie. Czasami brakowało koni przy wyprzedzaniu, ale nei narzekałem bardzo, bo spalanie niskie (ale jak sie przegonilo go to i tak wziął swoje) . Potem sprzedałem 250D i kupiłem 300D 24V 136 KM w automacie i tez kombi. Co moge powiedzieć o nim? Istna rajdówka w porownaniu z tamtą 250D. Pomino że jest automat to naprawde nei odczuwa się tak bardzo utraty mocy. Auto jest bardzo dynamiczne jak na wolnossącego diesla. A co do kultury pracy to nawet nei ma o czym mówić, bo te stare diesla wogóle kultury nie mają w porownaniu z 24V. Auto bardzo cichutkie(bardzo dobrze wygłuszone). Nie miałem okazji jeździć 250D 20V ale jesli ma porównywalna kulture i dynamike to polecam. A narazie jestem fanem 24V :)

_________________
-410D 2,9D '86
-308D 2,3D '94
-Sprinter 312D 2,9TD '97
-307D 2,4D '87
-Vito 2,2 CDI '03
-210 2,2 CDI '00
-190 200D '88
-190 200D '86
-126 300 SDL '84 USA
-124 E300TD '94
-124 250TD '86
-190 2,0E '86
-123 300D '81


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl