MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 14, 2025 1:04 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn gru 18, 2006 4:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Witam

Szukałem na forum ale nie znalazłem.

Nie mam pojęca gdzie szukać - może kotś z mi zasugerje gdzie szukać.

Na rozgrzanym silniku na wonych obrotach skacze mi wskaźnik oleju tak jakby coś nie łączyło skok jest między 1,6 a 2,1.

Przy normalnej jeździe jest na max

Autko to 124 kombi silnik 300 turbo rocznik 1992

Dzięki za sugestie i dziękuje za pomoc.

Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 25, 2006 7:59 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Jeśli drga ,to może być to oznaka , że wkrótce padnie ci uszczelka pod głowicę , czego oczywiście nie życzę :)

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 26, 2006 4:47 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
Eeee tam od razu uszczelka. Najprawdopodobniej padł tłumik drgań przy wskaźniku czy wskazówce. Tak sie to dzieje po latach. Pewnie czasami masz tak, że jest ok a czasami wariuje. Jeździć , nie przejmować się! [zlosnik]

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 27, 2006 7:54 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Witam ponownie

Jest tak że jak odpalam na zimnym to objawu nie ma bo wskaźnik odrazu na 3 wędruje dopiero jak się nagrzeje to raczej wskazuje 1,6 a czasem 2,1; 2 i jest to takie okresowe skakanie, czasem jest to stałe wskazanie na 2,1 a potem opad na niżej i po chwili potrafi ponownie wejść na 2 często odbywa sie to z drganiami w fazie końcowej.

Wcześniej wskaźnik ciśnienienia wskazywał stale na poziomie 2,1 dzieje się tak od pewnego czasu.
Czy jest opcja że coś w kabelkach nie łączy, lub jest coś zanieczyszczone.

Przy okazji jakich objawów mogę się spodziewać gdyby to była uszczelka głowicy?
Bo jeśli to tłumik drgań to faktycznie nie będe się tym przejmował.

Pozdrawiam i dziękuja za sugestie
Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 27, 2006 10:55 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
A tak może głupio zapytam - wolne masz stabilne?

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 27, 2006 11:05 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Przepraszam . Chodziło mi właśnie o to , o co Wookee pyta .
Ponoć , tak twierdzą niektórzy mechanicy , jeśli na wolnych obrotach drga wskazówka ciśnienia oleju , to mogą to być objawy psującej się uszczelki pod głowicę .

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 27, 2006 2:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Zjawisko dotyczy tylko i wyłącznie wolnych obrotów
Adam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 28, 2006 9:45 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Ale nie o to pytałem, zresztą pisałeś już wcześniej.
Wahnięcie o każde 100 rpm na wolnych będzie miało swoje przełożenie na ciśnienie oleju. IMO na wskaźnikach w W201 i W124 będzie to mniej widoczne, gdyż mają większą bezwładność niż starsze, ale upierać się przy tym nie będę.

Objawy padniętej uszczelki były wielokrotnie omawiane (wyszukiwaraka się kłania).
Krótko i z nadzieją, że nic nie pomerdam:
- spaliny w chłodzeniu, czyli wzmożone napięcie węży + ewent. bulgot w wyrównawczym;
- spaliny w oleju,
- nierówna praca w dolnych zakresach obrotów, związana z przeciekiem płynu do cylindra i spalanie płynu, czyli "siwy dym"
- olej w płynie;
- płyn w oleju czyli emulsja;
- spalanie oleju.

Niby przecieki powinny być od wyższego ciśnienia do niższego, ale nie zawsze wszystkie objawy widać, a stosunki ciśnień zmieniają się w trakcie cyklu.

Sugeruję:
najlepiej chyba jednak wycieczkę krajoznawczą do warsztatu
lub
kontrolę ciśnień manometrem.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 28, 2006 11:34 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Dzięki za opisówkę odnośnie objawów padniętaj uszczelki pod głowicą.

Odnośnie wonych obrotów to jak odpali czy na zimnym czy na ciepłym wskazówka ani drgnie. ->silnik to 300D z trubinką

Czasem tylko odnosze wrażenie jakby silnikiem odobinkę trzęsło, a czasem jest bez tego objawu, pozatym moc i cała reszta bez problemów.
Ostatnio mechanika się pytałem co to może być ale kazał spokojnie jeździć, jego zdaniem coś nie łączy.

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 28, 2006 12:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 13, 2005 10:51 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Łódź
Wookee pisze:
- olej w płynie;

czyli rosół [zlosnik]
Wookee pisze:
najlepiej chyba jednak wycieczkę krajoznawczą do warsztatu
lub kontrolę ciśnień manometrem.

Też tak sądzę.
w moim 124 miesiąc temu padła uszczelka pod głowicą. Przez miesiąc (przed padnięciem) wskazówka ciśnienia oliwy na wolnych i średnich "skakała".
Aż pewnego dnia upadła zupełnie. Następnego dnia (podczas jazdy) NAGLE z wydechu dobyła się chmura niebieskiego dymu, silnik zaczął stukać i auto wróciło do domu na sznurku. Powodem zadymy była przedmuchana uszczelka pomiędzy pierwszym cylindrem a kanałem olejowym (tym pomiędzy "komorą" łańcucha rozrządu, a pierwszym cylindrem [zlosnikz] ).
Wcześniej auto jeździło normalnie - nie było rosołu, emulsji itd. itp. jedyny objaw to właśnie skacząca wskazówka. Też z ojcem uważaliśmy, że coś "przerywa". no i przerwało - uszczelkę pod głowicą ;)
Dlatego, jeśli jeździsz w dalsze trasy to lepiej sprawdź ciśnienie oleju, może ustrzeże Cię to przed niespodzianką... Dłuższa jazda na sznurku to nic przyjemnego [smiech]

_________________
W140 350TD (kruszynka); Porsche 944 (zwyrolek), W202 200D afftomat (celinka)
ex: S210 300TD(prawie mercedes), W124 250D, W126 380SE (wszystkomający), 3x924, W124 250TD, 601S de Luxe, 2xW123, 106, scorpio i... inne ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl