| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
| Grubość tarczy sprzęłowej https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=22855 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | butek22 [ śr gru 27, 2006 5:51 pm ] |
| Tytuł: | Grubość tarczy sprzęłowej |
Właśnie wczoraj awarii w moim kabanie uległo sprzęło, a mianowicie łożysko oporowe doszczętie się rozleciało, nie wiem czy wymienić również tarcze sprzęłową, grubosć jej wynosi 9mm. Prosze o rade |
|
| Autor: | Croolick [ śr gru 27, 2006 8:41 pm ] |
| Tytuł: | |
Nie wiem jak wyglada sprawa grubości tarczy w mm. Wiem, że można zużycie sprawdzić jeszcze na samochodzie przy pomocy specjalnej blaszki. jak docisk? Wytrzymał próbę czasu i kilometrów? pytam bo u mnie sprzęgło uległo "amortyzacji" i powoli zbieram informacje czego się spodziewać. |
|
| Autor: | butek22 [ śr gru 27, 2006 9:10 pm ] |
| Tytuł: | |
U mnie łożysko oporowe rozleciało się doszczętnie, nie szło wbić żadnego biegu, docisk jest w porządku, tylko nie wiem czy również wymienić tarcze sprzęgłową??? |
|
| Autor: | beet [ śr gru 27, 2006 10:37 pm ] |
| Tytuł: | |
Yy a jak mierzysz grubosc okladziny ze Ci wychodzi 9 mm? Nowa powinna miec grubosc jakies 3,5 czy 4 mm, przynajmniej do mojego autka, a watpie zeby az tak sie roznilo A przy okazji, sprawdzales czy tarcza nie bije? Bo jak u nas w 200D wymienialismy lozysko wyciskowe, przy okazji sprawdzilismy tarcze i bila jak cholera.. Nie wiem czy to ma zwiazek, ale moze lepiej na wszelki wypadek sprawdzic |
|
| Autor: | Debesciak [ czw gru 28, 2006 12:27 am ] |
| Tytuł: | |
w zasadzie wymienia sie caly komplet docisk lozysko sprzeglo |
|
| Autor: | beet [ czw gru 28, 2006 12:32 am ] |
| Tytuł: | |
Debesciak pisze: w zasadzie wymienia sie caly komplet
W zasadzie to kosztuje calkiem sporo pieniazkow |
|
| Autor: | laudan [ czw gru 28, 2006 12:46 am ] |
| Tytuł: | |
Zmierz tarcze - 9 mm z tego co pamietam to nominalny wymiar, jesli nie ma uszodzen powierzchni tracych, czy nie rowno jest zuzyta to polata jeszcze sporo. Lozysko jest sporo tansze od kompletu. |
|
| Autor: | airkomin [ czw gru 28, 2006 8:30 am ] |
| Tytuł: | |
Cytuj: w zasadzie wymienia sie caly komplet docisk lozysko sprzeglo... taka wymiana na pewno zaoszczedzi klopotow w przyszlosci
No właśnie nie jest to takie oczywiste. Kombinując w ten sposób zaordynowałem sobie taki komplet w X-2005 zamiast wymienić tylko drętwe łożysko i bardzo szybko pojawił się taki nieprzyjemny terkot, który ustaje po wciśnięciu sprzęgła. Dodam, że na docisku było napisane "Sachs", a i tarcza nie była z tarczowa. Wniosek z tego taki, że jak coś jest dotarte w parze i komplecie, a ma się nienajgorzej to nie należy tego ruszać. Trzeba mi było kupić najbardziej złocone łożysko, a nie świrować z kompletami. Co do 9 mm tarczy to zda się być dobrze, ale wiedz, że tarczę należy oględzać jako całość, okładziny to ćwierć sukcesu. Sprawdź czy nie ma luzów, nie telepie się potrząsana, czy sprężyny są w stanie wyższej znakomitości itd. Żeby poprzeć wywód historyjką powiem, że w 1945 jak jeszcze jeździłem /8, będąc w trybie permanentnego cienkiego pierdzenia założyłem sobie najtańszą tarczę od jakiegoś rzemiechy-rzeźnika i tarcza pojeździła nie dłużej jak chwilę moment, gdy zaczeły stuki puki i szarpania. Po rozmontowaniu tego wszystkiego okazało się że dla byle syfiastej tarczy czarne 55 koni z 200D to dużo za dużo i porozłaziła się na nitach skutkiem czego wyskoczyły dwie spręzyny. Udałem się ztym do ludzi którzy regenerują tarcze (w Poznaniu na głogowsiej za wiaduktem na górczynie) i doradzili mi żebym udał się na szrot kupił oryginalną tarczę w dobrym stanie i wrócił celem nabicia nowych okładzin (dalej chodziło o koszty - studia wicie rozumicie). Tak zrobiłem i żyje długo i szczęśliwie. Daj może jeszcze ze dwie dobre fotki tej Twojej tarczy, to podywagujemy sobie jeszcze, a i powietrze z wątku tak szybko nie wyjdzie. |
|
| Autor: | laudan [ czw gru 28, 2006 2:27 pm ] |
| Tytuł: | |
airkomin pisze: Dodam, że na docisku było napisane "Sachs", a i tarcza nie była z tarczowa...
Bo Sachs tez regeneruje i wklada inne rzeczy, ktore pieczetuje. |
|
| Autor: | FreQ [ czw gru 28, 2006 6:36 pm ] |
| Tytuł: | |
airkomin pisze: Cytuj: że w 1945 jak jeszcze jeździłem /8, będąc w trybie permanentnego cienkiego pierdzenia JAsny gwint przecie to dawno bylo Cytuj: Nie wiem jak wyglada sprawa grubości tarczy w mm. Wiem, że można zużycie sprawdzić jeszcze na samochodzie przy pomocy specjalnej blaszki. To jest sprawdzenie odnosnie tarczy sprzeglowej a nie konkretnie docisku. a tu jakies wymiary tarczy http://mackuz.bolinko.org/is/img5/1167326834_kupl.jpg te 3,6- 4,0 to grubosc okladniy nowej,. MInimum to przyjmuje sie 2 mm grubosc jednej tarczy albo az nitow nie widac
Sprawdz tez czy sloneczko nie jest na oko zbytnio wyrobione na docisku. JAk jest polowa grubosci to od biedy moze byc jeszcze ale ja bym wymienil.
|
|
| Autor: | butek22 [ czw gru 28, 2006 7:09 pm ] |
| Tytuł: | |
Dziś zamontowałem nowe łożysko oporowe, ze starą tarczą i dociskiem i wszystko jest ok, dzięki za porady. |
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|