MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Kabelkologia konsoli
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=23043
Strona 1 z 1

Autor:  AndyS [ sob sty 06, 2007 7:13 pm ]
Tytuł:  Kabelkologia konsoli

Cały czas powoli ale systematycznie poprawiam niedoróbki w kupionym aucie. Przyszła kolej na zamontowanie radia. Pomimo bardzo szerokiej i partackiej przeróbki instalacji przez poprzednika (wiele kabli - do wielkich głośników z tyłu, zmieniarki której nie ma oraz wzmacniacza którego też nie ma - wszystko skręcone i izolowane byle jak) :lol: dałem rade bez problemu. Radio gra. :) Wszystkie kable uporządkowałem a połączenia fachowo poprawiłem. W końcu grzeje szyba tylnia i schowek ma oświetlenie. Pozostało jednak 2 kable nigdzie nie dołączone - szary z czerwonym paskiem i czarny z żółtym paskiem. Nie wiem od czego są (bo wszystko działa - chyba ogrzewanie też) a nie mam schematu z kolorami kabli. Kto mi pomoże?

Autor:  adler1934 [ sob sty 06, 2007 10:06 pm ]
Tytuł: 

Czarny z żółtym paskiem idzie z bezpiecznika nr 1 do złącza wtykowego przewodów zapalniczki,a nastepnie do podświetlenia schowka.Natomiast z gniazda do zapalniczki idzie przewód czerwony.
Natomiast szaro-czerwony z wyłącznika obrotowego oświetlenia do bezpiecznika nr 3 i z tamtąd do układu kontrolującego sprawność żarówek i z niego do reflektora nprawego i lampy tylnej prawej.Nie wiem skąd sie wzięły koło radia,może ktoś dołożył?

Autor:  AndyS [ sob sty 06, 2007 10:30 pm ]
Tytuł: 

adler1934 pisze:
Nie wiem skąd sie wzięły koło radia,może ktoś dołożył?

Pisałem że poprzednik zrobił niezły bałagan. Mój dawny zawód - elektryk (co prawda okrętowy) :) pomógł mi doprowadzić to do jako takiego porządku.
adler1934 pisze:
Czarny z żółtym paskiem idzie z bezpiecznika nr 1 do złącza wtykowego przewodów zapalniczki,a nastepnie do podświetlenia schowka.

Kabelek sobie wisi a schowek jest oświetlony po przekręceniu stacyjki.
adler1934 pisze:
Natomiast z gniazda do zapalniczki idzie przewód czerwony.

Sprawdzę okolice zapalniczki.

adler1934 pisze:
Natomiast szaro-czerwony z wyłącznika obrotowego oświetlenia do bezpiecznika nr 3 i z tamtąd do układu kontrolującego sprawność żarówek i z niego do reflektora nprawego i lampy tylnej prawej.

A to już jest ślad bo miga mi czasem kontrolka sprawności żarówek chociaż żarówki mam OK. Sprawdzę to też.
Tyle że jest pewien problem - te 2 kabelki wychodzą z wiązki na mój gust fabrycznej tej w konsoli z której wychodzą także kable do radia. Na czarno-żółtym pojawia sie napięcie 12V po włączeniu stacyjki. Szaro-czerwony nie ma napięcia ani żadnego połączenia przez odbiornik z masą (oporność nieskończona).

Autor:  Pioterek [ ndz sty 07, 2007 2:06 am ]
Tytuł: 

AndyS pisze:
A to już jest ślad bo miga mi czasem kontrolka sprawności żarówek chociaż żarówki mam OK. Sprawdzę to też.
Tyle że jest pewien problem - te 2 kabelki wychodzą z wiązki na mój gust fabrycznej tej w konsoli z której wychodzą także kable do radia. Na czarno-żółtym pojawia sie napięcie 12V po włączeniu stacyjki. Szaro-czerwony nie ma napięcia ani żadnego połączenia przez odbiornik z masą (oporność nieskończona).

Witam,

Jeżeli te dwa szukane kabelki wychodzą razem z masą i plusem do radia w jednej wiązce 4 kabelków to IMO jest to właśnie oryginalna wiązka po oryginalnym beckerze, w której ktoś obciął kostkę.
Co prawda kolorów nie pamiętam, ale u mnie są cztery kable: 1. zasilanie non stop, 2. masa, 3. zasilanie spod kluczyka, 4. zasilanie oświetlenia radia - prąd pojawia się po włączeniu świateł.
Sądzę, że u Ciebie są to po prostu kabelki nr 3 i 4.

Napisz czy trafiłem. [oczko]

Pozdrawiam

Autor:  AndyS [ ndz sty 07, 2007 2:22 am ]
Tytuł: 

Pioterek pisze:
4. zasilanie oświetlenia radia - prąd pojawia się po włączeniu świateł.

Jutro (no może w poniedziałek) sprawdzę ale widzę duże prawdopodobieństwo że masz rację. Stacyjkę przełączałem na wszystkie pozycje, zamykałem i otwierałem drzwi ale o światłach jakoś nie pomyślałem. :oops:
Ten szaro-czerwony nie ma napięcia ale faktycznie - może się pojawić po włączeniu świateł.
Pioterek pisze:
Sądzę, że u Ciebie są to po prostu kabelki nr 3 i 4.

Napisz czy trafiłem. [oczko]

Pozdrawiam

Oczywiście napiszę a jak trafiłeś (no - powinieneś wiedzieć na 100% a nie eksperymentować na mnie :P ) to przydzielę "punkta". [zlosnik]

Autor:  AndyS [ wt sty 09, 2007 3:52 pm ]
Tytuł: 

Dzisiaj sprawdziłem co miałem sprawdzić i Pioterek ma + [zlosnik]
Zostały ostatnie dwie poprawki - nie działa tylna lampka wewnętrzna "z klawisza" i nie świeci się rezerwa paliwa pomimo dobrej żarówki kontrolnej.
Moze ktoś ma jakieś uwagi?

Autor:  szeryf [ czw sty 11, 2007 3:45 pm ]
Tytuł: 

AndyS pisze:
Dzisiaj sprawdziłem co miałem sprawdzić i Pioterek ma + [zlosnik]
Zostały ostatnie dwie poprawki - nie działa tylna lampka wewnętrzna "z klawisza" i nie świeci się rezerwa paliwa pomimo dobrej żarówki kontrolnej.
Moze ktoś ma jakieś uwagi?


Co do rezerwy to wyjmij plywak i wyczysc styki na dole. Tam zbiera sie pelno czarnej mazi.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/