MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 24, 2025 5:03 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt sty 30, 2007 10:27 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 01, 2006 1:44 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Katowice
A więc moi drodzy forumowicze.. jak w temacie mój Mesio 2,6 l KAT ciężko wkręca się na obroty i dławi na rozgrzanym silniku co może być tego przyczyna... wymieniłem filtr paliwa ... silnik krokowy aż lśni - wyczyszczony na wszelkie sposoby... miałem maleńką dziurkę w tłumniku... też załatałem... mam instalacje gazową - na gazie idzie jak na gazie czyli jak wół ale to normalne dla gazu .. tyle że na banzynie auto po wciśnięciu pedału gazu ma jakby przerwe ok 1 sek po czym z oporem wkręca sie na obroty by te górne granice czyli około 5 - 6 tyś dać upust (może nie aż taki bo wcześniej było lepiej) energii... rozebrałem motor prawie cały sprawdzając czy nie ma moze jakiegoś lewego powietrza ale wszystko szczelne... co moze być najprawdopodobniej tego przyczyną ... ? Jeśli ktoś miał podobne zdarzenie niech odpowie ... bardzo proszę ... dlaczego mi nie chodzi na benzynie traci moc szarpie zaskakuje jakby był przytkany ... sam już nie wiem ale dalej idzie więc oddtyka się?? PROSZĘ O POMOC !!! Z GÓRY DZIEKUJĘ !!!

_________________
124 2.6 KAT


Na górę
Post: wt sty 30, 2007 11:05 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
wywal kat-a! moze jest zapchany i to jest przyczyna...


pozdr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 30, 2007 11:15 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Wtedy tez by sie na gazie dusil chyba? Ale sprawdzic katalizator warto.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 30, 2007 5:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 06, 2005 6:04 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Słupsk
Moze to przez mikser od gazu
pozdr.


Na górę
Post: wt sty 30, 2007 6:28 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
evil pisze:
instalacje gazową - na gazie idzie jak na gazie czyli jak wół ale to normalne dla gazu ..


Moze u ciebie

evil pisze:
na banzynie auto po wciśnięciu pedału gazu ma jakby przerwe ok 1 sek po czym z oporem wkręca sie na obroty by te górne granice czyli około 5 - 6 tyś dać upust (może nie aż taki bo wcześniej było lepiej)


Sprawdz robocze cisnienie paliwa ciosnienie paliwa czy plynnie dziala potencjometr klapy spietrzajacej. Regulacja tez by sie przydala ale pewnie nie wiesz jak to zrobic a to troche za duzo tlumaczenia jak na forum. dodatkowo do sprawdzenia czujnik zamkniecia przepustnicy i bypas (czy jak wolisz silnik krokowy) ale nie chodzi o czystosc tylko o dzialanie - choc to raczej jest odpowiedzialne za wolne obroty. zacznij od cisnienia paliwa i potencjometru klapy spietrzajace (miedzy stykami 1 i 2 przy zamknietej klapie max 1kohm a przy max otwartej min 4kohm musi plynnie sie zmieniac wartosc)

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 30, 2007 6:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
MOze i przez mikser.
Jesli chcesz sprawdzic kata to odkrec rure za kolektorem i odpal-tylko uwazaj na plomienie. MIeszanka jest ok????????????
JEdz na analize spalin, to powinno wyjasnic sprawe. MOze tez byc cos z rozrzadem albo katem zaplonu.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 30, 2007 7:17 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
FreQ pisze:
MOze i przez mikser.
MOze tez byc cos z rozrzadem albo katem zaplonu.

M103 ma rozrzad na lancuchu i brak mozliwosci regulacji zaplonu. Opuznienie w reakcji na dzialanie pedalu gazu jakie opisuje evil jest najczesciej spowodowane problemami z mieszanka jednak analiza spalin nie powie mu ktory element jest uszkodzony.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 31, 2007 12:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
Oczywiscie za nie ma regulacji zapłonu. PRawie. Otoz czujnik na kole zamachowym jest i moze sie poruszyl w jakas strone lub cos takeigo.
Łańcuch mogl sie wyciagnac jak nalezy i zmiana katow otwarcia zaworow jak cza. <br>Dodano po 3 minutach.:<br> A i tez ma napewno rozdzielacz WN i on tez moze sie poruszyl a wtedy moze wypadniecie zaplonu wystepowac a w szczegolnosci pod obciazeniem. Iskra moze wtedy przeskakiwac jak sie jej chce , ale to by byl czarny dym z rury lecz niekoniecznie. ;) <br>Dodano po 10 minutach.:<br> dobra moze przesadzam z tym rozdzielaczem. Ale w M102 jak sie go zle ustawi to ptrafia byc wypadniecia zaplonu a i strzaly w rure ssaca przy odpalaniu [zlosnik] .
Sprawdz palec rozdzielacza i kopulke pod katem zuzycia.
A zaw. apalin wykarze ze poprostu zle przepala. Tylko zalezy czy ma za bogato czy za ubogo. Wtedy mozna dalej wnioskowac. <br>Dodano po 46 sekundach.:<br> p.s
co jest z tym forum dzis ,dziala nie dziala i tak w kolko???? <br>Dodano po 4 godzinach. 15 minutach.:<br> PO dluzszych rozmyslaniach dochodze do wniosku:
a) jaka ma ten silnik kompresje??

b) moze to byc spowodowane niewydolnoscia ukladu zasilajacego. Poprostu cos nie daje tyle beny ile sie nalezy- pompa lub (z tego co chyba wiem jest to Ke-jet) uklad tloczacy wtrysku.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 31, 2007 1:09 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 16, 2007 10:34 pm
Posty: 87
Lokalizacja: Lublin
Witam u mnie jest to samo. Powiedziano mi w zaprzyjaźnionym zakładzie montującym instalacje LPG żę założony jest za słaby mikser, dla samochodów o mniejszej mocy niż mercedesowe 2,6l, przez to jest zwężka w dolocie (poprostu dstaje za mało powietrza) i samochód jest zmulony i przy wysokich obrotach się dławi. Tak było w moim przypadku. Chciałem zmienić mikser na taki który dawał by sobie rade ale mi to odradzono, podobno w tym silniku albo będzie lekko przymulony albo będzie strzelał rozrywając wszystkie gumki i żaden anty wybuch mu nie pomoze. :(

_________________
W210 320E '95
W124 260E '86 do sprzedania :)
W115 200D '75


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 31, 2007 7:40 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Wrobello pisze:
strzelał rozrywając wszystkie gumki i żaden anty wybuch mu nie pomoze.

Gówno prawda.
Ja mam większy silnik - 300.
Mikser normalny - typu bunkier.
Na gazie nie jest przymulony, na benzynie też OK.
Kreci do 7000obr/min.
Podobne objawy miałem, gdy instalację ustawiał mi serwis fabryczny BRC. I zdarzały się strzały. Po parumiesiącach sam sprawdziłem ja to działa (prostsze niż gażnik :)). Sam naregulowałem. Sprawdziłem na analizatorze i od tej pory nie wiem co to strzał, i wkreca się na LPG i Pb.

Bardzo ważne:
co 10-15kkm zmieniam swiece (NGK) i ustawiam przerwę z 0,8mm na 0,6 mm.

Twierdzenia, że MB na gazie są przymulone i sie nie wkręcają świadczy o braku umiejetności instalatra - diagnosty.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 31, 2007 1:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
mza pisze:
Wrobello pisze:

Twierdzenia, że MB na gazie są przymulone i sie nie wkręcają świadczy o braku umiejetności instalatra - diagnosty.


Prawda [zlosnik] -aczkolwiek na nizszych obrotach troche brakuje :roll:


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 31, 2007 4:15 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 01, 2006 1:44 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Katowice
aegm pisze:
wywal kat-a! moze jest zapchany i to jest przyczyna...


pozdr.
Dzięki ale zapomniałem dodać iż był sprawdzony i jest OK <br>Dodano po 6 minutach.:<br>
Wrobello pisze:
Witam u mnie jest to samo. Powiedziano mi w zaprzyjaźnionym zakładzie montującym instalacje LPG ..........
Ja staram się nie jeździć na gazie.. poprostu kupiłem go z gazem agazu używam .. jedynie na diojazd do stacji jak mi braknie benzyny ponieważ mam kontrolke paliwa uszkodzona i nie wiem ile mam cieczy w zbiorniku... <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
mza pisze:

Bardzo ważne:
co 10-15kkm zmieniam swiece (NGK) i ustawiam przerwę z 0,8mm na 0,6 mm.

Twierdzenia, że MB na gazie są przymulone i sie nie wkręcają świadczy o braku umiejetności instalatra - diagnosty.


świece i przewody oraz palec rozdzielacza wymieniłem na nowe ... alternator równiez mam nowy

_________________
124 2.6 KAT


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 31, 2007 4:30 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
evil pisze:
Ja staram się nie jeździć na gazie.. poprostu kupiłem go z gazem agazu używam .. jedynie na diojazd do stacji jak mi braknie benzyny ponieważ mam kontrolke paliwa uszkodzona i nie wiem ile mam cieczy w zbiorniku...


Uuuuu a pompa sobie tak na sucho chodzi.... koniecznie sprawdz cisnienie paliwa!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 31, 2007 5:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Wrobello pisze:
(...) podobno w tym silniku albo będzie lekko przymulony albo będzie strzelał rozrywając wszystkie gumki i żaden anty wybuch mu nie pomoze. :(

Hmmm... Niech zgadnę Gazownik-Pierdoła-Nieuk Ci to powiedział??
mza pisze:
Gówno prawda.
Ja mam większy silnik - 300.
Mikser normalny - typu bunkier.
Na gazie nie jest przymulony, na benzynie też OK.
Kreci do 7000obr/min.

Dokładnie mam to samo i tak samo - BRC z 1997 roku i też
mza pisze:
Sam naregulowałem. Sprawdziłem na analizatorze i od tej pory nie wiem co to strzał, i wkreca się na LPG i Pb.

A już myślałem że tylko u mnie takie CUDA.
Jak czytam te wszystkie posty to aż boję się napisać zgodnie z prawdą bo zostane "wyklęty" jako oszust i heretyk. [zlosnik] [zlosnik]
NARESZCIE "Bratnia Dusza" oraz podobne poglądy i efekty. [pub]

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 31, 2007 6:14 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:06 am
Posty: 39
witam, ja miałem podobne problemy wymieniałem, wymieniałem aż okazało sie że walinęty był rozdzielacz paliwa po wymianie wyzdrowiał POZDRAWIAM ;)

_________________
W 124 230 TE '86 NIE GAZOWANY. A CZłOWIEK UCZY SIę CAłE żYCIE JEDEN OD DRUGIEGO DRUGI OD TRZECIEGO...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl