MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 15, 2025 5:50 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw paź 06, 2005 8:09 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Witam
Jestem nowym użytkownikiem, starałem sie znaleźć coś na forum, ale chyba mi nie wyszło, dlatego też zadaje pytanie.

Mam zamiar kupić 124 kombi z początku lat 90tych (roczniki 90-92), tak naprawdę nie musi być genialnie wyposażone, ale jeśli takie by było to napewno bym nie narzekał. Z tego co czytalem i już gdzieś rozmawiałem dowiedziałem się że silnik 230 (numer chyba 102) jest jednym z najtrwalszych. Czy to prawda, jak reaguje on na zagazowanie (instalacja jeszcze nie wiem dokladnie jaka, ale licze się z kosztem ok. 2000 zl)? Czy prawdą jest, że automaty są trwalsze od mechanicznych skrzyń biegów?
Na co też szczególnie zwrócić uwage przy przyglądaniu się autu (aha chcę kupić auto z Niemiec).


Jako ze po czasie watek sie rozwinal postanowilem zmienic temat z W124 230TE + LPG? na obecny, czyli przed i po instalacji, bede tu wsadzal wszystko co sie zadzialo z samochodem, glownie z instalacja LPG.

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Ostatnio zmieniony pt sty 05, 2007 3:18 pm przez zebda, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 06, 2005 8:24 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1723
Jeżeli myślisz o zagazowaniu auta ,to daj sobie spokój z silnikiem 230 ,kup auto z silnikiem 220 ,który wszedł do produkcji w maju 92r.Silnik 230 jest na mechanicznym wtrysku i niezbyt dobrze współpracuje z gazem (strzały ,gaśnięcia ,nierówne obroty) ,a silnik 220 jest na wtrysku elektronicznym i bardzo dobrze współpracuje z instalacją sekwencyjnego wtrysku gazu .Koszt takiej instalacji to 3500 zł ,ale warto .Jeździ się jak na benzynie ,nie ma żadnych kłopotów.Co do automatu to bzdurą jest mówić ,ze automat jest mniej awaryjny od manuala .Nie może tak być choćby porównując stopieńskomplokowania tych skrzyń .Jeżeli lubisz automaty ,to kupuj ,ale licz sie z tym ,że jak padnie to 3000-4000 zł w plecy.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 06, 2005 9:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 30, 2004 9:58 pm
Posty: 765
Lokalizacja: Kraków
Oczywiście, że lepiej ze skrzynią automatyczna. :) Te skrzynie, jakie są w MB z lat 90-tych wyprzedzały technologicznie skrzynie innych producentów (np. Volkswagen, Citroen) o 10 lat. Innymi słowy skrzynia automatyczna konstrukcji Mercedesa z 90-tego roku jest równoważna technologicznie i niezawodnością s.a. innych producentów z roku 2000 – a często je nawet przewyższa. Automaty MB są prawie zupełnie niezawodne i bardzo trwałe. Ważna jest kultura jazdy (dotyczy to wstecznego biegu – wrzucanie po absolutnym zatrzymaniu i zwolnienie hamulca po wrzuceniu wstecznego oraz nie gazowanie na wstecznym – są na tym punkcie czułe) oraz właściwa obsługa eksploatacyjna (wymiany). Po spełnieniu tych warunków skrzynia będzie działać bezawaryjnie dłużej niż silnik (benzynowy) w Twoim MB.

O oczywistych natomiast walorach łatwiejszej i przyjemniejszej jazdy - nie ma co nawet wspominać. Sprawa jest jasna.


Na górę
Post: czw paź 06, 2005 9:48 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
zebda pisze:
Mam zamiar kupić 124 kombi z początku lat 90tych (roczniki 90-92)


Jeśli jesteś zainteresowany to zapraszam do oglądania mojego:
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=14309
To jest chyba to czego szukasz.
Jest już zagazowany i muszę przyznać, że na gazie chodzi super!

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 07, 2005 7:29 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 31, 2005 8:44 am
Posty: 149
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
VALENTINE123 pisze:
silnik 220 jest na wtrysku elektronicznym i bardzo dobrze współpracuje z instalacją sekwencyjnego wtrysku gazu .Koszt takiej instalacji to 3500 zł


VALENTINE123 ma rację, kombinacja wtrysku mechanicznego z LPG nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem, nieporównywalnie lepiej będzie się sprawować elektroniczny wtrysk z sekwencyjnym LPG, niestety ceny instalacji sekwencyjnych na poziomie 3,5 tyś zł to już prehistoria (przynajmniej na Śląsku) jak popyt nie spadnie to niedługo instalacje mieszalnikowe do tego poziomu dobiją, a ceny rosną wraz z wydłużaniem się kolejek do warsztatów montujących LPG. Może się okazać, że niedługo coraz poważniej będzie można brać pod uwagę CNG.

_________________
W123 200 '81 manual


Na górę
Post: pt paź 07, 2005 8:38 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 14, 2005 12:08 pm
Posty: 605
Lokalizacja: W-wa Ursus
zebda pisze:
Witam
... dowiedziałem się że silnik 230 (numer chyba 102) jest jednym z najtrwalszych. Czy to prawda, jak reaguje on na zagazowanie (instalacja jeszcze nie wiem dokladnie jaka, ale licze się z kosztem ok. 2000 zl)?

Mam 124 z silnikiem 230, 10 000 km temu zalozylem instalacje gazowa u dobrego gazownika i odtej pory zadnych niespodzianek, strzalow itp nie mialem

_________________
pozdrawiam
S211 220
W639
http://www.supermoto.pl" onclick="window.open(this.href);return false;


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 07, 2005 8:53 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
ja tez sie nie zgodze z teoria ze M102 nie nadaje sie do gazu
mam takie cudo zagazowane od 80k km i zero problemow
warunkiem jest dobry gazownik :)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 07, 2005 8:58 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
lysy2 pisze:
ja tez sie nie zgodze z teoria ze M102 nie nadaje sie do gazu
mam takie cudo zagazowane od 80k km i zero problemow
warunkiem jest dobry gazownik :)


Ja mam na swoim już 50k km i zero problemów.
Czyżbyśmy burzyli mity? [zlosnik] [zlosnik]
Jestem w 100% zadowolony z auta, a pozbywam się go tylko ze względu na to, że kupiłem dieselka.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 07, 2005 11:19 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Czyli wszystko zalezy od gazownika ktory zaklada instalacje...Czym zatem rozni sie dobry gazownik od zlego? Na co zwrocic uwage podczas zagazowywania??? Jakies nazwy instalacji pasujacych od tego silnika??? Mozecie cos polecic???

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 07, 2005 11:55 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 12, 2004 9:07 pm
Posty: 1247
Lokalizacja: Szczecin - Podjuchy
Bedziesz montowal instalacje w Łodzi czy w Szczecinie?
Jeżeli w Szczecinie, to polecam zakład przy ulicy Nehringa. Jadąc Szosą Polską w kierunku Polic, skręcasz w prawo przed Pomnikiem.

Pozdrawiam

_________________
[color=white]arcticweiss[/color] S124 250TD - sprzedam


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 07, 2005 10:09 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
zebda pisze:
Z tego co czytalem i już gdzieś rozmawiałem dowiedziałem się że silnik 230 (numer chyba 102) jest jednym z najtrwalszych.


no silnik wcale nie jest zly choc ktores tam roczniki mialy wadliwe walki!a tak w ogole to jak pisal valentine godny polecenia jest silnik nowszej juz generacji 220E! bardzo dobra jednostka. podobne spalanie przy lepszej kulturze pracy i lepszych osiagach. choc ja osobiscie bym ani jednego ani drugiego nie zagazowal! [oczko]
pozdr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 08, 2005 11:10 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
Witam ponownie

Zacne to z waszej strony ze polecacie mi silnik 2,2 jednak z tego co sie rozgladalem i tez dowiadywalem to silnik 2,3 jest jednak tanszy (i w razie czego do naprawy i przy kupnie auta - a moze sie myle).

Nie wiem gdzie bede gazowac w Lodzi, w Szczecinie czy moze na Litwie gdzie byc moze auto bede rejestrowac (TUV co dwa lata, tansze ubezpieczenie, a i mam kogos na kogo rejestrowac moge, a w zwiazku z tym ze w Unii oni tez sa nie ma problemow z poruszaniem sie po naszych drogach) dlatego chcialem sie dowiedziec tez jaka instalacja (z tych prostszych, ale nie najprostszych) dobrze do M102 pasuje - zagazowani uzytkownicy gdybyscie mogli napisac mi swe modele instalacji (i czy model/typ instalacji ma znaczenie czy raczej fachowiec ktory to robi???)

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 10, 2005 9:54 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
niech parownik bedzie jak najblizej dolotu pow. - czyli jak otworzysz maske po prawej, a nie po lewej stronie (choc tam jest wiecej miejsca)
jak najkrotsze obiegi LPG.
mixer odpowiedni do silnika (u mnie "czolg")
i parownik o dobrej wydajnosci (nie za duzy i nie za maly)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 16, 2005 12:48 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 15, 2005 11:18 am
Posty: 100
Lokalizacja: Mazury niedaleko Pisza
Nie ma recepty na dobry zakup po wyglądzie Mesia. Mój miał uszczelki porośnięte mchem i zgiłe liście na chłodnicy. Sama myjnia nie starczyła. Trzeba było szczoty użyć. Pod tą skorupą kryło się prawdziwe cudo. Sądzę jednak, że najlepeij kupić autko od prawdziwego Niemca.

_________________
Kocham MERCEDESY i moją żonę.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 21, 2005 3:56 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt lis 18, 2003 6:49 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Gdańsk & Łódź
Ja mam M102, ale 200 nie 230 - instalacja BRC z komputerkiem montowana w jednym z zakładów Czakram. Przejechałem ponad 30k km (w tej chwili przebieg 205k) i jak na razie wszystko w porządku. Zdarzył mi się strzał, ale to raczej przez własną głupotę, a nie wadliwą instalację czy złą współpracę tego silnika z gazem (przełączyłem na gaz od razu po zapaleniu na zimnym silniku na mrozie i w dodatku już w trakcie jazdy).
Jeśli chodzi o firmę produkującą komponenty instalacji, to słyszałem, że BRC jest ok. U mnie się sprawdza - wszystko działa tak jak powinno.
Spadek mocy jest minimalny, a spalanie - 10-12 l. gazu (13 w jeździe po mieście w zimie), benzyny 8 - 9 l.
Jak jechała nim moja dziewczyna na trasie (nie przekracza 100km/h), to spalił trochę poniżej 9l gazu/100km [cool]
230 kombi z automatem będzie pewnie palić trochę więcej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl