MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 15, 2025 1:33 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn sty 08, 2007 5:51 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Wygląda na to że w swoim 124 300CE musze wymienić uszczelke pod głowicą. Chcem to zrobić samemu, prosze o wskazówki dotyczące wymontowania i złożenia głowicy, momenty dokręceń, czy musze również planować głowice??? Prosze o pomoc :cry: <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Poza tym na korku od wlewu oleju od wewnątrz zbiera się biały płyn, co to jest?

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 08, 2007 7:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
Cytuj:
Poza tym na korku od wlewu oleju od wewnątrz zbiera się biały płyn, co to jest?

Zważony olej.

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)

Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 08, 2007 7:05 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Niemożliwe ten płyn zbierał się przed wymianą jak i po wymianie oleju

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 08, 2007 7:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 01, 2003 5:09 pm
Posty: 975
Lokalizacja: szczecin
mati124 coupe pisze:
Niemożliwe ten płyn zbierał się przed wymianą jak i po wymianie oleju

To są objawy zważenia oleju poprzez wymieszanie z wodą (walnięta uszczelka), albo dwóch różnych olejów.

_________________
W126 300SE czyli Second Edition :)



Ex W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 08, 2007 7:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Pewnie to jest przyczyną płyn chłodniczy dostał się do oleju przez walniętą uszczelke, jak ją zmienić???

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 08, 2007 8:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 25, 2006 6:37 pm
Posty: 396
Lokalizacja: Poznań
No to kolego bedziesz mial troche roboty przed soba [oczko] .
Daje foto ale oczywiscie tak na zywo to potrafi bardzo wiele ciekawych rzeczy wyjsc [szalone] .

http://maraian.fotosik.pl/albumy/110849.html

Jest to robota oczywiscie dla ambitnych i tych ktorzy troszke z tej dziedziny chleba zjedli.
Pierwsza uwaga to taka zeby uwazac na gwinty we wszystkim w czym sa.
PO drugie to zamiast zrobic cos w 5 sekund to lepiej pomyslec 5 minut i mec pozniej spokoj anizeli szukac i kupowac jakiejs czesci ktora nam ulegla uszkodzeniu.

Odnosnie demontazu (oczywiscie na zimnym silniku )to pamietaj zeby ustawic silnik na polozenie ZZ aby pozniej wszystko pasowalo jak nalezy.
Spusc olej, wode, odkrec klemy od aku. , no i demontuj w spokoju.
NIe bede wszystkiego pisal bo troche by to zajelo (chyba wiesz co nalezy odkrecic zeby ja wyjac- mysle ze tak [usmiech] )

Głowice lapiej po takim czyms splanowac, znaczy sie wyrownac jej poiwerzchnie i miec pozniej spokoj (jakies 30-40zl).
POwodzenia


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 08, 2007 8:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Położenie ZZ znajduje się na wale korbowodowym???
A co do momentów dokręceń głowicy, ma ktoś te wartości??? <br>Dodano po 2 minutach.:<br> A co z łancuchem rozrządu, obędzie się bez demontowania go???

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 08, 2007 8:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Przede wszystkim bedzie ci potrzebny klucz dynamometryczny i katomierz a sposob przykrecenia w tej chwili juz jest dolaczony do uszcelek lepszych producentow. No i jak nie wiesz sie jak do tego zabrac i nie ma ci kto pokazac/nadzorowac to lepiej oddaj te 250 pln za robocizne i zlec to dobremu warsztatowi. niby nie ma w tym zadnej filozofii jednak chocby ze zlozeniem rozrzadu mozesz miec problemy.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Ostatnio zmieniony pn sty 08, 2007 8:52 pm przez roadrunner, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 08, 2007 8:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
W MB123 robiłem to kilka razy, więc myśle że i tu wszystko pójdzie dobrze, tym bardziej że jestem dusigroszem, a śruby od głowicy są na imbusa, czy gwiazdki??? <br>Dodano po 1 minutach.:<br> Tylko nie wiem do czego przy montażu głowicy może służyć kontomierz :o

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 08, 2007 8:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
mati124 coupe pisze:
W MB123 robiłem to kilka razy, więc myśle że i tu wszystko pójdzie dobrze, tym bardziej że jestem dusigroszem, a śruby od głowicy są na imbusa, czy gwiazdki??? <br>Dodano po 1 minutach.:<br> Tylko nie wiem do czego przy montażu głowicy może służyć kontomierz :o


No jesli robiles to juz dobrze. A po co katomierz, no coz w starych silnikach dokrecalo sie glowice na kilka razy z coraz wyzszym momentem a w nowych dokrecasz momentem 1 lub 2x a potem juz o odpowiednie wartosci kata ze 2 - 3x. Np. 30Nm i 2x90* i 1x30*

W m103 masz 55Nm i potem 2x90*

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 08, 2007 9:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
roadrunner pisze:
...to lepiej oddaj te 250 pln za robocizne i zlec to dobremu warsztatowi...


Przepraszam, ze się wtrącam, ale jak zobaczyłem tą cenę to muszę zapytać. Myślałem, ze wymiana uszczelki pod głowicą to mała sprawa, a tu tyle kasy?? Szykuje mi si na dniach wyprawa do warsztatu z różnymi dolegliwościami w tym z cieknącym olejem z pod głowicy, a że tych napraw będzie kilka to wole się zorientować w kosztach... więc 250 zł to taka standardowa cena??

_________________
w124 200e... och:D


plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 08, 2007 9:07 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
W środe zaczynam demontaż głowicy, tylko żeby nie okazało się że głowica jest pęknięta :evil: , oby to tylko uszczelka.

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 08, 2007 9:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 19, 2006 12:38 am
Posty: 192
Lokalizacja:
Meeta pisze:
roadrunner pisze:
...to lepiej oddaj te 250 pln za robocizne i zlec to dobremu warsztatowi...


Przepraszam, ze się wtrącam, ale jak zobaczyłem tą cenę to muszę zapytać. Myślałem, ze wymiana uszczelki pod głowicą to mała sprawa, a tu tyle kasy??

Musiało ci się kolego pociupciać z uszczelką pod deklem (pokrywą zaworów), którą wymienić każdy pomysłowy dobromir pewno by potrafił w kilkanaście minut, nie wiem jak w Mietku ale w oplu koszt = ca 30 zł. Uszczelka pod głowicą to zawsze jest poważniejsza robótka, osobiście 250 zł uważam za wariant optymistyczny (czyli że nic się nie okaże "przy okazji" ;-) .

_________________
W124 320CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 08, 2007 10:01 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Meeta pisze:
więc 250 zł to taka standardowa cena??


to cena standard w warsztacie gdzie pracuje od tego moze byc dosc duze odchylenie na + o ile bedzie ciezkie dojscie, duzo rozbierania osprzetu badz sa wymagane jakies bardzo specjalistyczne przyrzady. Oczywiscie to cena samej robocizny wymiany uszczelki do tego dochodzi planowanie ok 40 - usluga obca, no i zdarza sie ze cos dodadkowo trzeba zrobic ale takie rzeczy sa juz osobno uzgadniane. A cena wcale nei jest wygorowana biorac pod uwage ze trzeba do tego rozebrac rozrzad jest duze ryzyko urwania srob/szpilek ktore potem trzeba od rau naprawic przed zalozeniem (choc mi sie jeszcze nie zdarzylo ale koledzy maja mniej szczescia [zlosnik] )

A tak na marginesie maja glowice na wierzchu wymienilbym również uszczelniacze zaworów, tylko trzeba uwazac bo lubia wychodzic gwinty przy odkrecaniu dzwigienek.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 08, 2007 10:22 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
Co do kluczy, oprócz klucza dynamometrycznego i zwykłego zestawu kluczy nasadowych itp. potrzeba coś jeszcze???

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl