MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Wymiana uszczelki pod głowicą!!! https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=23104 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | butek22 [ pn sty 08, 2007 5:51 pm ] |
Tytuł: | |
Wygląda na to że w swoim 124 300CE musze wymienić uszczelke pod głowicą. Chcem to zrobić samemu, prosze o wskazówki dotyczące wymontowania i złożenia głowicy, momenty dokręceń, czy musze również planować głowice??? Prosze o pomoc ![]() |
Autor: | Rad.ek [ pn sty 08, 2007 7:00 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Poza tym na korku od wlewu oleju od wewnątrz zbiera się biały płyn, co to jest?
Zważony olej. |
Autor: | butek22 [ pn sty 08, 2007 7:05 pm ] |
Tytuł: | |
Niemożliwe ten płyn zbierał się przed wymianą jak i po wymianie oleju |
Autor: | Rad.ek [ pn sty 08, 2007 7:26 pm ] |
Tytuł: | |
mati124 coupe pisze: Niemożliwe ten płyn zbierał się przed wymianą jak i po wymianie oleju
To są objawy zważenia oleju poprzez wymieszanie z wodą (walnięta uszczelka), albo dwóch różnych olejów. |
Autor: | butek22 [ pn sty 08, 2007 7:29 pm ] |
Tytuł: | |
Pewnie to jest przyczyną płyn chłodniczy dostał się do oleju przez walniętą uszczelke, jak ją zmienić??? |
Autor: | FreQ [ pn sty 08, 2007 8:24 pm ] |
Tytuł: | |
No to kolego bedziesz mial troche roboty przed soba ![]() Daje foto ale oczywiscie tak na zywo to potrafi bardzo wiele ciekawych rzeczy wyjsc ![]() http://maraian.fotosik.pl/albumy/110849.html Jest to robota oczywiscie dla ambitnych i tych ktorzy troszke z tej dziedziny chleba zjedli. Pierwsza uwaga to taka zeby uwazac na gwinty we wszystkim w czym sa. PO drugie to zamiast zrobic cos w 5 sekund to lepiej pomyslec 5 minut i mec pozniej spokoj anizeli szukac i kupowac jakiejs czesci ktora nam ulegla uszkodzeniu. Odnosnie demontazu (oczywiscie na zimnym silniku )to pamietaj zeby ustawic silnik na polozenie ZZ aby pozniej wszystko pasowalo jak nalezy. Spusc olej, wode, odkrec klemy od aku. , no i demontuj w spokoju. NIe bede wszystkiego pisal bo troche by to zajelo (chyba wiesz co nalezy odkrecic zeby ja wyjac- mysle ze tak ![]() Głowice lapiej po takim czyms splanowac, znaczy sie wyrownac jej poiwerzchnie i miec pozniej spokoj (jakies 30-40zl). POwodzenia |
Autor: | butek22 [ pn sty 08, 2007 8:33 pm ] |
Tytuł: | |
Położenie ZZ znajduje się na wale korbowodowym??? A co do momentów dokręceń głowicy, ma ktoś te wartości??? <br>Dodano po 2 minutach.:<br> A co z łancuchem rozrządu, obędzie się bez demontowania go??? |
Autor: | roadrunner [ pn sty 08, 2007 8:36 pm ] |
Tytuł: | |
Przede wszystkim bedzie ci potrzebny klucz dynamometryczny i katomierz a sposob przykrecenia w tej chwili juz jest dolaczony do uszcelek lepszych producentow. No i jak nie wiesz sie jak do tego zabrac i nie ma ci kto pokazac/nadzorowac to lepiej oddaj te 250 pln za robocizne i zlec to dobremu warsztatowi. niby nie ma w tym zadnej filozofii jednak chocby ze zlozeniem rozrzadu mozesz miec problemy. |
Autor: | butek22 [ pn sty 08, 2007 8:43 pm ] |
Tytuł: | |
W MB123 robiłem to kilka razy, więc myśle że i tu wszystko pójdzie dobrze, tym bardziej że jestem dusigroszem, a śruby od głowicy są na imbusa, czy gwiazdki??? <br>Dodano po 1 minutach.:<br> Tylko nie wiem do czego przy montażu głowicy może służyć kontomierz ![]() |
Autor: | roadrunner [ pn sty 08, 2007 8:51 pm ] |
Tytuł: | |
mati124 coupe pisze: W MB123 robiłem to kilka razy, więc myśle że i tu wszystko pójdzie dobrze, tym bardziej że jestem dusigroszem, a śruby od głowicy są na imbusa, czy gwiazdki??? <br>Dodano po 1 minutach.:<br> Tylko nie wiem do czego przy montażu głowicy może służyć kontomierz
![]() No jesli robiles to juz dobrze. A po co katomierz, no coz w starych silnikach dokrecalo sie glowice na kilka razy z coraz wyzszym momentem a w nowych dokrecasz momentem 1 lub 2x a potem juz o odpowiednie wartosci kata ze 2 - 3x. Np. 30Nm i 2x90* i 1x30* W m103 masz 55Nm i potem 2x90* |
Autor: | Meeta [ pn sty 08, 2007 9:05 pm ] |
Tytuł: | |
roadrunner pisze: ...to lepiej oddaj te 250 pln za robocizne i zlec to dobremu warsztatowi...
Przepraszam, ze się wtrącam, ale jak zobaczyłem tą cenę to muszę zapytać. Myślałem, ze wymiana uszczelki pod głowicą to mała sprawa, a tu tyle kasy?? Szykuje mi si na dniach wyprawa do warsztatu z różnymi dolegliwościami w tym z cieknącym olejem z pod głowicy, a że tych napraw będzie kilka to wole się zorientować w kosztach... więc 250 zł to taka standardowa cena?? |
Autor: | butek22 [ pn sty 08, 2007 9:07 pm ] |
Tytuł: | |
W środe zaczynam demontaż głowicy, tylko żeby nie okazało się że głowica jest pęknięta ![]() |
Autor: | kropi [ pn sty 08, 2007 9:46 pm ] |
Tytuł: | |
Meeta pisze: roadrunner pisze: ...to lepiej oddaj te 250 pln za robocizne i zlec to dobremu warsztatowi... Przepraszam, ze się wtrącam, ale jak zobaczyłem tą cenę to muszę zapytać. Myślałem, ze wymiana uszczelki pod głowicą to mała sprawa, a tu tyle kasy?? Musiało ci się kolego pociupciać z uszczelką pod deklem (pokrywą zaworów), którą wymienić każdy pomysłowy dobromir pewno by potrafił w kilkanaście minut, nie wiem jak w Mietku ale w oplu koszt = ca 30 zł. Uszczelka pod głowicą to zawsze jest poważniejsza robótka, osobiście 250 zł uważam za wariant optymistyczny (czyli że nic się nie okaże "przy okazji" ![]() |
Autor: | roadrunner [ pn sty 08, 2007 10:01 pm ] |
Tytuł: | |
Meeta pisze: więc 250 zł to taka standardowa cena??
to cena standard w warsztacie gdzie pracuje od tego moze byc dosc duze odchylenie na + o ile bedzie ciezkie dojscie, duzo rozbierania osprzetu badz sa wymagane jakies bardzo specjalistyczne przyrzady. Oczywiscie to cena samej robocizny wymiany uszczelki do tego dochodzi planowanie ok 40 - usluga obca, no i zdarza sie ze cos dodadkowo trzeba zrobic ale takie rzeczy sa juz osobno uzgadniane. A cena wcale nei jest wygorowana biorac pod uwage ze trzeba do tego rozebrac rozrzad jest duze ryzyko urwania srob/szpilek ktore potem trzeba od rau naprawic przed zalozeniem (choc mi sie jeszcze nie zdarzylo ale koledzy maja mniej szczescia ![]() A tak na marginesie maja glowice na wierzchu wymienilbym również uszczelniacze zaworów, tylko trzeba uwazac bo lubia wychodzic gwinty przy odkrecaniu dzwigienek. |
Autor: | butek22 [ pn sty 08, 2007 10:22 pm ] |
Tytuł: | |
Co do kluczy, oprócz klucza dynamometrycznego i zwykłego zestawu kluczy nasadowych itp. potrzeba coś jeszcze??? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |