MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Wahacze i sworznie do 500E
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=23165
Strona 1 z 1

Autor:  gienkas [ śr sty 10, 2007 5:42 pm ]
Tytuł:  Wahacze i sworznie do 500E

Witam,
jakie powinienem mieć wahacze i sworznie w mercedesie W124 500E 1992?
Byłem ostatnio u mechanika i powiedział, że prawdopodobnie mam zwykłe wahacze, ponieważ są sworznie wymienialne(i prawdopodobnie innej długości czy coś takiego?). WDB1240361B746473
Czy 500E ma inne wahacze niż pozostali bracia w124?
Aha, mam oryginalne koła 8''szerokość i samochód nie ma najlepszego skrętu. parkowanie na 2 razy conajmniej, czy inne 500tki tez mają ograniczony skręt?

Autor:  VALENTINE123 [ śr sty 10, 2007 5:52 pm ]
Tytuł: 

Sprawdziłem w EPC ,że masz zwykłe wahacze z wymiennym sworzniem .Jest to dla mnie dziwne bo wiem ze 124 320 i 420 mają sworznie niewymienne !.

Autor:  gienkas [ śr sty 10, 2007 11:05 pm ]
Tytuł: 

No, właśnie sprawdzałem na wiele sposobów: byłem w salonie MB i sprawdzaliśmy te wahacze z pracownikiem, wyszło, że są takie same jak w ~200D. Jedynie co ustaliliśmy z tym koleżką to to, że E60 AMG ma wahacze ze stałym sworzniem. Teraz to już jestem zmieszany, bo samochód ma słaby skręt na parkingu( ograniczony ) oraz z rozmowy z mechanikiem wnioskuję, że powinny być wahacze ze stałym sworzniem( podobno robił kilka 500 i wszystkie miały niewymienny sworzeń ). Sprawdzałem jeszcze 4 numery VIN innych 500 i także mają takie rozwiązanie jak podaje EPC dla mojego przypadku.

Autor:  VALENTINE123 [ śr sty 10, 2007 11:36 pm ]
Tytuł: 

Możesz sam zobaczyć jakie masz sworznie ,ty masz zdjęcia jednych i drugich:
http://www.gdtm.net/ControlArm.htm
Mój brat ma 124 E320 i miał niewymienne ,ale jak sie zrobił luz na sworzniach to wahacze zostały wymienione na zwykłe i wymienione zostały sworznie .Zrobili to u Blorera w W-wie ,oni to nagminnie robią ,ze względu na koszty ,bo wahacz nowy z niewymiennymi sworzniami to 1000zł za sztukę ,a tak to kupujesz zwykłe używki i wymieniasz sworzeń i wszystkie gumy i jest OK .Na 100% model 420 też miał niewymienne ,na forum mbkp.org ,kolega opisywał swoje boje z tym .

Sprawdziłem jeszcze raz i sprawa wygląda troche innaczej ,sworznie wymienne w 124.036 były do numeru nadwozia B927760 ,potem były niewymienne .Co tłumaczy dlaczego masz wymienne ,a inni widzieli niewymienne ,wszystko zależy od wieku auta ,a dokładnie od numeru seryjnego auta (ostatnie 6 cyfr Vinu).

Autor:  gienkas [ czw sty 11, 2007 1:29 am ]
Tytuł: 

Dzięki za pomoc i zainteresowanie. Mam nadzieje, że tak jest. Co warto jeszcze wymienić przy tym zabiegu?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/