MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

problemow z Pb ciag dalszy....;(
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=23189
Strona 1 z 3

Autor:  miś89 [ czw sty 11, 2007 7:21 pm ]
Tytuł:  problemow z Pb ciag dalszy....;(

Witam
jakis czas temu wspominalem ze mam problemy z Pb mianowicie chodzilo o to ze auto wogole nie dzialalo na tym paliwie jak sie potem okazalo przerdzewial kabelek od jednej z pomp paliwa.Ale ten problem mam juz za soba 8) teraz dreczy mnie inna zecz nie moge odpalic swojej mercedes rano gdy silnik jest zimny :( auto nie pali z rozrusznika ale bez problemu zapala na pych juz po 3-4 metrach.Co gorsza zaden z tych pseldomechanikow nie chce sie za to zabrac postanowilem wiez ze sproboje zrobic to sam [zlosnik] doszedlem do tego ze ani na zimnym ani na gorocym silniku nie jest podawany prad do wtyczki od wtrysku rozruchowego :-? jaka moze byc tego przyczyna, gdzie szukac usterki??Mysle jednak ze to nie jedyny powod tego ze auto nie odpala bo rano zrobilem eksperyment i podpiolem ten 5 wtryskiwacz bezposrednio do akumulatora mimo tego auto nie zapalio.wtryskiwacz oczywiscie wysiagnolem i sprawdzilem czy rozpyla paliwo moim zdanie jest on w 100% sprawny :roll:
Prosze pomozcie.
w razie dodatkowtch pytan piszcie.
auto to w124 230TE z 91roku

Autor:  Marcin18 [ czw sty 11, 2007 10:29 pm ]
Tytuł: 

Być może bezpiecznik w przekaźniku znajdującym się za akumlatorem. NIe jestem tego pewien, ale miałem podobny problem i u mnie pomogło:)

Autor:  miś89 [ czw sty 11, 2007 11:41 pm ]
Tytuł: 

hmm
a mozesz jakos dokladniej opisac gdzie tego szukac??
chodzi Ci moze o ten czarny przekaznik za akumulatorem?? <br>Dodano po 19 minutach.:<br> niestety sprawdzilem ten bezpiecznik i to nie to.bezpiecznik jest caly.chodzilo Ci o taki oznaczony symbolem 10 znajdujacy sie w srebrnym przekazniku?/

Autor:  Meeta [ pt sty 12, 2007 12:19 am ]
Tytuł: 

tak właśnie o ten chodzi, bezpiecznik pod przeźroczystą klapką. Czasami on siada, ma zimne luty. Można wymienić, albo go rozłożyć i poprawić luty, już paru osobom to pomogło w różnych kwestiach :)

Autor:  TReneR [ pt sty 12, 2007 9:54 am ]
Tytuł: 

Sprawdz czy jest napiecie na regulatorze powietrza dodatkowego (na obu koncowkach)

Autor:  miś89 [ sob sty 13, 2007 9:13 am ]
Tytuł: 

TReneR ja jestem jeszcze nieco nie wdrozony w temat silnika M102 wiec mam prosbe.Moglbys mi napisac gdzie znajduje sie takowy regulator i jak on wyglada??Podejrzewam ze moze Ci chodzic o te czesc pod fltrem powietrza na ktoro niektoy mowia ze jet to jakis silnik krokowy mam racje??czy o to Ci chodzi??

Autor:  Meeta [ sob sty 13, 2007 2:44 pm ]
Tytuł: 

tak, o to chodzi. musisz zdjąć filtr i pod nim, pomiędzy rurami kolektora dolotowego znajdziesz regulator w gumowej osłonie:)

Autor:  miś89 [ sob sty 13, 2007 3:22 pm ]
Tytuł: 

ok
postaram sie pobawic tym zisiaj po poludniu sprawdze te prady i przy okazji sproboje wyczyscic ten caly regulator

Autor:  miś89 [ ndz sty 14, 2007 10:42 am ]
Tytuł: 

TReneR pisze:
Sprawdz czy jest napiecie na regulatorze powietrza dodatkowego (na obu koncowkach)


na jkich obu koncowkach?? tam jest tylko jedna wtyczka z dwoma kabelkami prawdzalem na jednym jest prad a na drogim nie ma.

Marcin18 pisze:
Być może bezpiecznik w przekaźniku znajdującym się za akumlatorem.


niestety sprawdzilem ten bezpiecznik i on rowniez jest caly


ma ktos jeszcze jakies pomysly??czekam na wszelkie sugestie.

P.S: Ma ktos moze schemat instalacji elekrtycznej do silnika M102 chodzi mi szczegolnie o to czym i jak jest sterowany wtrysk rozruchowy <br>Dodano po 1 minutach.:<br> aa przy okazji sprawdzilem tez i wyczyscilem sobie ten regulator [zlosnik]

Autor:  Jurand [ ndz sty 14, 2007 1:59 pm ]
Tytuł: 

miś89 pisze:
jak jest sterowany wtrysk rozruchowy

Wtrysk jest sterowany z pinu 87V przekaźnika pompy paliwa, tutaj masz schemat.
A jak odpala na ciepłym silniku na PB ?

Autor:  miś89 [ ndz sty 14, 2007 3:21 pm ]
Tytuł: 

witam
Na ciepłym silniku auto odpala bez problemu <br>Dodano po 9 minutach.:<br> napisz mi jeszcze gdzie dokladnie jest ten przekaznik jak bys mogl

Autor:  Jurand [ ndz sty 14, 2007 3:53 pm ]
Tytuł: 

miś89 pisze:
gdzie dokladnie jest ten przekaznik

Za aku obok srebrnego przekaźnika, z napisem KPR, lub 4 ZYL

Autor:  miś89 [ ndz sty 14, 2007 4:44 pm ]
Tytuł: 

ok znalazlem go przy okazji sprawdzilem jeszcze raz wtysk rozruchowy i okazalo sie ze jednak dziala wiec zobaczymy co bedzie rano czy odpali czy nie.Trzymajcie kciuki hehe :lol:

Autor:  TReneR [ pn sty 15, 2007 9:58 am ]
Tytuł: 

miś89 pisze:
TReneR pisze:
Sprawdz czy jest napiecie na regulatorze powietrza dodatkowego (na obu koncowkach)


na jkich obu koncowkach?? tam jest tylko jedna wtyczka z dwoma kabelkami prawdzalem na jednym jest prad a na drogim nie ma.



Jedna wtyczka z dwoma koncowkami (wtykami)! ;)

Czyli wyglada ze komputer ma zasilanie - srebrny przekaznik jest ok. Natomiast martwi mnie to co napisales o braku napiecia (pradu) na drugim zacisku (zwykle powinno nam byc 7-9V o ile dobrze pamietam). Oznaczalo by to calkowite otwarcie regulatora biegu jalowego - chyba jest cos z nim nie tak i sie nie otwiera z zwiazku z czym komputer prubujac go otworzyc podaje sygnal o minimalnym wypelnieniu (~0V). <br>Dodano po 23 minutach.:<br> Worc!! Wlasnie sobie uswiadomilem ze pewnie zrobiles pomiar na sciagnietej wtyczce ;) Pomiar napiecia zrob na zalozonej wtyczce (mozna ja lekko zsunac zeby byly piny dostepne).

Autor:  Meeta [ pn sty 15, 2007 12:42 pm ]
Tytuł: 

a że tak zapytam... to się robi na wyłączonym silniku, kluczyku przekręconym do pozycji drugiej ( zapłon), czy na odpalonym silniku?? :)

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/