MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Stuki w silniku
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=23243
Strona 1 z 1

Autor:  Rybaczenkow [ ndz sty 14, 2007 9:04 pm ]
Tytuł:  Stuki w silniku

Samochód z 89 roku, silnik 300D przebieg 440tys. Sprawa wyglada tak: jak silnik jest zimny, zaraz po odpaleniu chodzi cichutko, po jakiejs minucie moze dwoch zaczyna sie nieprzyjemny stukot. Dobiega on z pokrywy zaworów i przestaje stukac gdy silnik rozkreci sie powyzej ok 1700 obr/min. Niby diesel powinien klekotac, ale wydaje mi sie ze nie az tak. Spotkal sie ktos z was z czyms takim? Bo nie wiem gdzie szukac przyczyny, bylem juz u jednego mechanika ale powiedzial ze jest ok, ale wydaje mi sie ze jednak nie mial racji...

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ ndz sty 14, 2007 9:12 pm ]
Tytuł: 

przez forum nikt ci nieporadzi-stawiam na stukające wtryski-potrafia niezle stukać!

Autor:  roadrunner [ ndz sty 14, 2007 9:22 pm ]
Tytuł: 

Sprawdz wtryskiwacze na szybko mozesz sprawdzic na wolnych obrotach odkrecajac po kolei przewody paliwowe na ktorym ucichnie ten jest trafiony. jesli faktycznie wyjdzie ci ze to jakis wtrysk to mozesz kilka razy odkrecic z niego przewod paliwowy i zalac tam oleju silnikowego a potem skrecic i odpalic lub tez zalac mixol na pelen zbiornik paliwa, bedzie troche kopcic ale moze sie wtryskiwacz uciszy. w ostatecznosci wymiana.

Autor:  Rybaczenkow [ ndz sty 14, 2007 10:16 pm ]
Tytuł: 

OK, zaleje jutro mixolu i dam znac czy pomogło.

Autor:  Milosh [ ndz sty 14, 2007 10:26 pm ]
Tytuł: 

Rzepak tez da rade!!!

Ja sobie zapodaje tak profliaktycznie 5-10% pojemnosci ukladu zasilania. Reaktor klekocze ksiazkowo [zlosnik]

POLECAM

Autor:  beet [ ndz sty 14, 2007 10:44 pm ]
Tytuł: 

Sam stukot to jeszcze nie powod zeby wymieniac wtryski, najczesciej pomaga sama regulacja. Gorzej jak silnikiem wyraznie "rzuca" na boki, jak wtrysk sie podwiesza to juz raczej kwalifikuje go do wymiany (choc tez nie zawsze). W moim regionie moge polecic Skrobow, tam robia prawdziwe cuda z wtryskiwaczami i pompami, jakbys byl kiedys przejazdem to szczerze polecam. No ale tak jak pisze M4E, na odleglosc ciezko cokolwiek zdiagnozowac.
Pozdrawiam

Autor:  AndyS [ ndz sty 14, 2007 11:18 pm ]
Tytuł:  Re: Stuki w silniku

Rybaczenkow pisze:
(...) przebieg 440tys. Sprawa wyglada tak: jak silnik jest zimny, zaraz po odpaleniu chodzi cichutko, po jakiejs minucie moze dwoch zaczyna sie nieprzyjemny stukot.

Chyba się przyłączę do pytania bo mam coś podobnego. 200D z przebiegiem conajmniej 430tyś. Dopóki jest zimny chodzi równiuteńko i w miarę cicho. Jak się dobrze rozgrzeje (10-15km) to zaczyna na wolnych obrotach nierówno chodzić, trzęsie i słychać głuchy, rytmiczny łomot - w środku przypominający uderzenia wielkim młotem w duży kloc a na zewnątrz głuche klepanie. Wyraźnie "kuleje" jeden cylinder a trzęsienie ma charakter sinusoidy to znaczy regularnie narasta i zanika w okresie 4 sekund. Silnik dobrze zapalał nawet przy 2 sprawnych świecach (bo 2 "poszły" - wymienione), nie kopci, dobrze wchodzi na obroty, nie bierze zbytnio oleju, pali w normie więc nie chcę go rozbierać. Jednocześnie drażni mnie ta sytuacja ale wolałbym nie oddawać go w ręce "fachowców". [zlosnik]
Mam w tej kwestii swoją teorię (na razie nie sprawdzoną) ale z dużym zainteresowaniem posłucham wszelkich rad i sugestii.

P.S. Lałem juz Mixol, STP i coś tam jeszcze. Efekt poprawy - żaden.

Autor:  Wojtyla [ pn sty 15, 2007 12:20 pm ]
Tytuł: 

Witam
AndyS pisze:
Chyba się przyłączę do pytania bo mam coś podobnego. 200D

Wykręć wtryski i zapodaj je na zegary może być tak, iż mają zbyt wysokie ciśnienie otwarcia i będą klepać właśnie metalicznie. Nie musi to być wyspecjalizowany warsztat ,ASO, wystarczy ręczna pompa do wtrysków, przytarty wtryskiwacz będzie chodził ale otwarcie wtrysku będzie cholernie wysokie np. 195-205 kPa, powinno jeśli się nie mylę 115-125 kPa (proszę o poprawę bo diesla już nie rzeźbiłem dobre pół roku) a i przy okazji zobaczysz jak rozpylają końcówki i czy czasem nie są do wymiany kontrola to koszt znikomy [zlosnik] , przy 115 otwarcie miałem przy 240 kPa i to jeszcze chodziło [szalone]
pozdro

Autor:  AndyS [ pn sty 15, 2007 6:29 pm ]
Tytuł: 

AndyS pisze:
(...)zaczyna na wolnych obrotach nierówno chodzić, trzęsie i słychać głuchy, rytmiczny łomot - w środku przypominający uderzenia wielkim młotem w duży kloc a na zewnątrz głuche klepanie.


Wojtyla pisze:
(...) może być tak, iż mają zbyt wysokie ciśnienie otwarcia i będą klepać właśnie metalicznie.(...) pozdro

I rzecz w tym że to absolutnie nie jest metaliczny dźwięk. W środku słyszę niski dudniący i głuchy dźwięk jakby ktoś kopał czy "napieprzał" w oponę mojego auta. Na zewnątrz powiedziałbym że jest zbliżone do klaskania w dłonie ale w rękawiczkach (stłumione). :)
Trudno jest mi opisać ten dźwięk ale napewno nie jest "metaliczny" i nie "ostry" raczej "głuchy" i "dudniący". I jeszcze jedno co zaobserwowałem - odgłos nie wystepuje dopóki nie nagrzeje się olej i nie spadnie ciśnienie poniżej "2". :-? Acha - może to ważne - mój poprzednik jeżdził na "frytkach" bo można to było wyczuć.

Autor:  Rybaczenkow [ wt sty 16, 2007 10:28 am ]
Tytuł: 

Byłem dzisiaj w serwisie Boscha ktory specjalizuje sie w pompach wtryskowych, koleś pochodził, posłuchał i stwierdził ze to nie hałasują wtryski lecz popychacze hydrauliczne. Wymienial moze ktos z was kiedys takie? Chcialem sie mniej wiecej zorientowac ile bedzie mnie kosztowała taka zabawa, a ci w Boschu nie wiedzieli bo powiedzieli ze to jest sprawa mechaniczna i sie tym nie zajmuja.

Autor:  beet [ wt sty 16, 2007 11:27 am ]
Tytuł: 

A wiec to jednak szklanki halasuja.. Pierwsze co zostalo zrobione w 300tce po zakupie, to wymiana szklanek i regeneracja wtryskow. Z tym ze wtedy to ojciec jezdzil wymieniac, jak wroci to sie go zapytam ile to kosztowalo. No i wymieniane byly wszystkie 12 sztuk, w sumie czesc z nich nadawala sie do ponownego zalozenia, ale podobno sie tego nie powinno robic. Po poludniu dam info.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/