MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
kąt pochylenia koła https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=23262 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | beyki [ pn sty 15, 2007 8:22 pm ] |
Tytuł: | kąt pochylenia koła |
mam problem w moim mietku na tylnej osi koła a szczególnie prawe się "rozjechały" strasznie wcina opone od wewnątrz. byłem na stacji diagnostycznej tam stwierdzili, że nie ma da się ustawić kąta pochylenia koła. bardzo proszę o jakieś info w tej sprawie. |
Autor: | roadrunner [ pn sty 15, 2007 9:11 pm ] |
Tytuł: | |
A nie powiedzieli nic o ewentualnych luzach w zawieszeniu? jesli nie ma ich to moze ci sprezyny siadly/pekly lub co gorsza wozek. |
Autor: | miś89 [ pn sty 15, 2007 9:19 pm ] |
Tytuł: | |
no tak zawsze najlepiej powiedziec ze sie nie da ![]() musisz wybrac sie na jakis podnosnik lub na kanal i skontrolowac dokladnie stan zawieszenia tzn.w jakiej kondycji jest wozek, czy nie ma nigdzie luzow, wspomniane juz wczesniej sprezyny (sprawdz czy dobrze siedza w gniazdach) itd. bo jesli auto wczesniej nie scinalo opon to poprostu musiala sie zuzyc jakas czesc zawieszenia ktora odpowiada za kat pochylenia kola. Pozdrawiam |
Autor: | Sonny [ wt sty 16, 2007 12:27 am ] |
Tytuł: | |
Kupić tulejki do drązków w tylnym zawieszeniu (min 4 szt a najlepiej wszystkie 12 szt) i wymienić koszt ok 120 zł tulejki plus robocizna i drązki od zbieżności po 59 zł sztuka. Tak wyremontoweane zwieszenie nie bedziedze stukać o scinaniu opon nie wspomnę. Zastanawia mnie tylko jak można dopuścić do takiego stanu zawieszenie............................................... |
Autor: | TReneR [ wt sty 16, 2007 9:16 am ] |
Tytuł: | |
Przeciez drazki maja regulacje w postaci mimosrodowych tulejek - tym sie zbieznosc i pochylenie kol tylnych reguluje! Oczywiscie najpierw posprawdzaj czy ktores z tulei nie maja luzow a puzniej bierz sie za regulacje ps. ja u siebie mam delikatnie pochylone oba kola tylne zeby opony zmiescily sie w nadkolach (225 na ET33) - ale juz niedlugo (?) sie wezme i popracuje nad nadkolami a wyprostuje kola bo jednak niesymetrycznie opony zbiera. |
Autor: | Grzegi [ śr sty 17, 2007 10:25 am ] |
Tytuł: | |
Pochylenie koła jest wynikowe, reguluje się tylko zbieżność. Może być tak, że luzy i ogólnie wibite zawieszenie nie da dobrego pochylenia. |
Autor: | TReneR [ śr sty 17, 2007 10:52 am ] |
Tytuł: | |
A u mnie sie reguluje pochylenie.... ?! No chyba ze sa wstawione jakies "tuningowe" tuleje mimosrodowe? |
Autor: | Grzegi [ śr sty 17, 2007 11:01 am ] |
Tytuł: | |
TReneR pisze: A u mnie sie reguluje pochylenie.... ?! No chyba ze sa wstawione jakies "tuningowe" tuleje mimosrodowe?
Mimośrody są do zbeżności. Byłem wczoraj na geometrii 202 i wiem, że się nie reguluje. W 124 powinno być tak samo. |
Autor: | Wojtyla [ śr sty 17, 2007 12:44 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Grzegi pisze: Pochylenie koła jest wynikowe, reguluje się tylko zbieżność Grzegi pisze: Mimośrody są do zbeżności Nieprawda, jeśli 124 ma tak samo jak 201 a tak ma, to: TReneR pisze: A u mnie sie reguluje pochylenie.... ?! No chyba ze sa wstawione jakies "tuningowe" tuleje mimosrodowe?
masz normalne takie jak powinno być ![]() ![]() pozdro |
Autor: | Grzegi [ śr sty 17, 2007 1:30 pm ] |
Tytuł: | |
Hmmmm.... to może w 202 jest inaczej. GEOMETRIA KÓŁ Warunki pomiaru: pojazd nie obciążony Zbieżność kół przednich: 0°20’±10’ (2,2±1,1 mm) - sposób regulacji: drążkiem kierowniczym Pochylenie kół przednich: - Classic/Elegance, zawieszenie normalne: -0°35’±20' - Classic/Elegance, zawieszenie wzmocnione: -0°20’±20' - dopuszczalna różnica koło prawe/lewe: 20' - sposób regulacji: śrubą przedniego mocowania wahacza do podwozia Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy: - Classic/Elegance, zawieszenie normalne: 4°40’±30' - Classic/Elegance, zawieszenie wzmocnione: 4°20’±20' - dopuszczalna różnica koło prawe/lewe: 30' - sposób regulacji: śrubą tylnego mocowania wahacza do podwozia Zbieżność kół tylnych: 0°33'±7' (regulowana) Pochylenie koła tylnego: (nie regulowane) - Classic/Elegance, zawieszenie normalne*: -0°45’±30' - Classic/Elegance, zawieszenie normalne: -1°00’±30' - Classic/Elegance, zawieszenie wzmocnione*: -0°37’±30' *) dla wersji bez możliwości korekcji wzniosu nadwozia Kąty skrętu kół - wewnętrznego: 43° - zewnętrznego: 32° |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |