MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

kąt pochylenia koła
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=23262
Strona 1 z 1

Autor:  beyki [ pn sty 15, 2007 8:22 pm ]
Tytuł:  kąt pochylenia koła

mam problem w moim mietku na tylnej osi koła a szczególnie prawe się "rozjechały" strasznie wcina opone od wewnątrz. byłem na stacji diagnostycznej tam stwierdzili, że nie ma da się ustawić kąta pochylenia koła. bardzo proszę o jakieś info w tej sprawie.

Autor:  roadrunner [ pn sty 15, 2007 9:11 pm ]
Tytuł: 

A nie powiedzieli nic o ewentualnych luzach w zawieszeniu? jesli nie ma ich to moze ci sprezyny siadly/pekly lub co gorsza wozek.

Autor:  miś89 [ pn sty 15, 2007 9:19 pm ]
Tytuł: 

no tak zawsze najlepiej powiedziec ze sie nie da :roll:
musisz wybrac sie na jakis podnosnik lub na kanal i skontrolowac dokladnie stan zawieszenia tzn.w jakiej kondycji jest wozek, czy nie ma nigdzie luzow, wspomniane juz wczesniej sprezyny (sprawdz czy dobrze siedza w gniazdach) itd. bo jesli auto wczesniej nie scinalo opon to poprostu musiala sie zuzyc jakas czesc zawieszenia ktora odpowiada za kat pochylenia kola.

Pozdrawiam

Autor:  Sonny [ wt sty 16, 2007 12:27 am ]
Tytuł: 

Kupić tulejki do drązków w tylnym zawieszeniu (min 4 szt a najlepiej wszystkie 12 szt) i wymienić koszt ok 120 zł tulejki plus robocizna i drązki od zbieżności po 59 zł sztuka. Tak wyremontoweane zwieszenie nie bedziedze stukać o scinaniu opon nie wspomnę. Zastanawia mnie tylko jak można dopuścić do takiego stanu zawieszenie...............................................

Autor:  TReneR [ wt sty 16, 2007 9:16 am ]
Tytuł: 

Przeciez drazki maja regulacje w postaci mimosrodowych tulejek - tym sie zbieznosc i pochylenie kol tylnych reguluje!
Oczywiscie najpierw posprawdzaj czy ktores z tulei nie maja luzow a puzniej bierz sie za regulacje

ps. ja u siebie mam delikatnie pochylone oba kola tylne zeby opony zmiescily sie w nadkolach (225 na ET33) - ale juz niedlugo (?) sie wezme i popracuje nad nadkolami a wyprostuje kola bo jednak niesymetrycznie opony zbiera.

Autor:  Grzegi [ śr sty 17, 2007 10:25 am ]
Tytuł: 

Pochylenie koła jest wynikowe, reguluje się tylko zbieżność. Może być tak, że luzy i ogólnie wibite zawieszenie nie da dobrego pochylenia.

Autor:  TReneR [ śr sty 17, 2007 10:52 am ]
Tytuł: 

A u mnie sie reguluje pochylenie.... ?! No chyba ze sa wstawione jakies "tuningowe" tuleje mimosrodowe?

Autor:  Grzegi [ śr sty 17, 2007 11:01 am ]
Tytuł: 

TReneR pisze:
A u mnie sie reguluje pochylenie.... ?! No chyba ze sa wstawione jakies "tuningowe" tuleje mimosrodowe?


Mimośrody są do zbeżności. Byłem wczoraj na geometrii 202 i wiem, że się nie reguluje. W 124 powinno być tak samo.

Autor:  Wojtyla [ śr sty 17, 2007 12:44 pm ]
Tytuł: 

Witam
Grzegi pisze:
Pochylenie koła jest wynikowe, reguluje się tylko zbieżność

Grzegi pisze:
Mimośrody są do zbeżności

Nieprawda, jeśli 124 ma tak samo jak 201 a tak ma, to:
TReneR pisze:
A u mnie sie reguluje pochylenie.... ?! No chyba ze sa wstawione jakies "tuningowe" tuleje mimosrodowe?

masz normalne takie jak powinno być [zlosnik]
Obrazek
pozdro

Autor:  Grzegi [ śr sty 17, 2007 1:30 pm ]
Tytuł: 

Hmmmm.... to może w 202 jest inaczej.

GEOMETRIA KÓŁ
Warunki pomiaru: pojazd nie obciążony
Zbieżność kół przednich: 0°20’±10’ (2,2±1,1 mm)
- sposób regulacji: drążkiem kierowniczym
Pochylenie kół przednich:
- Classic/Elegance, zawieszenie normalne: -0°35’±20'
- Classic/Elegance, zawieszenie wzmocnione: -0°20’±20'
- dopuszczalna różnica koło prawe/lewe: 20'
- sposób regulacji: śrubą przedniego mocowania wahacza do podwozia
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy:
- Classic/Elegance, zawieszenie normalne: 4°40’±30'
- Classic/Elegance, zawieszenie wzmocnione: 4°20’±20'
- dopuszczalna różnica koło prawe/lewe: 30'
- sposób regulacji: śrubą tylnego mocowania wahacza do podwozia
Zbieżność kół tylnych: 0°33'±7' (regulowana)
Pochylenie koła tylnego: (nie regulowane)
- Classic/Elegance, zawieszenie normalne*: -0°45’±30'
- Classic/Elegance, zawieszenie normalne: -1°00’±30'
- Classic/Elegance, zawieszenie wzmocnione*: -0°37’±30'
*) dla wersji bez możliwości korekcji wzniosu nadwozia
Kąty skrętu kół
- wewnętrznego: 43°
- zewnętrznego: 32°

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/