MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Wspomaganie
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=23285
Strona 1 z 2

Autor:  janus [ wt sty 16, 2007 6:49 pm ]
Tytuł:  Wspomaganie

Od niedawna rano podczas porannego uruchamiania pojawił się mały problem mianowicie, gdy skręcę kierownicą to słychać jakieś dziwne odgłosy jak by było mało oleju w układzie wspomagania, mam pytanie a raczej kilka

Czy to może to być, jeśli nie to to co,
Jak sie sprawadza ilość oleju,
Jak juz wymieniać olej to lepiej dolać czy może wszystko wylać i wlać od nowa ile oleju tam wchodzi


Dzięki za pomoc

Autor:  MMM [ wt sty 16, 2007 6:52 pm ]
Tytuł:  Re: Wspomaganie

janus pisze:
gdy skręcę kierownicą to słychać jakieś dziwne odgłosy


Jeśli skręcisz do oporu i słyszysz inne odgłosy to wszystki jest ok.
Jeśli kręcisz nie do oporu i słyszysz odgłosy, to masz coś zwalone.

Autor:  Meeta [ wt sty 16, 2007 7:30 pm ]
Tytuł: 

często wystarczy wymienić olej i odgłosy zanikają :) Poziom oleju sprawdza się przez odkręcenie wieczka pompy wspomagania, masz tam taką miarkę z kapturkiem. poziom powinien być w okolicach kilku mm poniżej tego kapturka. Olej najlepiej zlać, bo nowy wraz z filtrem to 50-70 zł. Zlewasz przez odkręcenie jednego z przewodów przy pompie, tego z boku i wszystko wycieka. żeby więcej wyszło kręcisz kierownicą, później wsadzasz filtr, miarkę, którą trzeba było wcześniej wykręcić ;) zalewasz olejem, kręcisz kierownica, dolewasz ubytki i gotowe:) w razie czego zawsze po malej przejażdżce warto sprawdzić poziom oleju i uzupełnić ewentualne ubytki :)

Autor:  bary123ce [ wt sty 16, 2007 8:56 pm ]
Tytuł: 

może być też za rzadki olej w układzie skoro bzyczy

Autor:  janus [ wt sty 16, 2007 9:38 pm ]
Tytuł: 

a dużo oleju tam wejdzie bo nie wiem ile bede musiał ewentualnie kupic ?

Autor:  rzepak [ wt sty 16, 2007 10:36 pm ]
Tytuł: 

Witam
U mnie jest podobnie ale nie dzieje się to zawsze . Czasami przy skręcaniu ( nie do oporu ale normalnym kręceniu ) słychać coś na wzór cichego tarcia . Olej był niedawno sprawdzany i dolewany ( ATF ) , czy może to być np. spowodowane jakimiś drobnymi zanieczyszczeniami ( nie wymieniałem całego oleju , tylko zrobiłem dolewkę ) ?

Autor:  Jurand [ śr sty 17, 2007 7:25 am ]
Tytuł: 

janus pisze:
a dużo oleju tam wejdzie

1 litr ATF'u wystarczy na wymianę a mniejszych opakowań nie ma [oczko]

Autor:  Wojtyla [ śr sty 17, 2007 1:19 pm ]
Tytuł: 

Witam
rzepak pisze:
( nie wymieniałem całego oleju , tylko zrobiłem dolewkę )

Ale dobrze jest od czasu do czasu filtr też wymienić wtedy ATF ma mniejsze opory przepływu [szalone]
pozdro

Autor:  rzepak [ śr sty 17, 2007 2:22 pm ]
Tytuł: 

Witam

U mnie w 190D nie ma żadnego filtra ( przynajmniej nie doszukałem się czegoś takiego w żadnej z książek w dziale " układ kierowniczy " )



Cytuj:
a dużo oleju tam wejdzie

u mnie wchodzi 0.6 litra ATF ( kosztowało 11 zł za 1 litr )

pozdrawiam

Autor:  MMM [ śr sty 17, 2007 2:29 pm ]
Tytuł: 

rzepak pisze:
Witam

U mnie w 190D nie ma żadnego filtra ( przynajmniej nie doszukałem się czegoś takiego w żadnej z książek w dziale " układ kierowniczy " )





Słabo szukałeś.
Przy wymianie płynu powinno wymienić się też filtr wspomagania.
Użyj opcji szukaj na forum

Autor:  Wojtyla [ śr sty 17, 2007 4:03 pm ]
Tytuł: 

Witam
rzepak pisze:
U mnie w 190D nie ma żadnego filtra

Panocku wykręć nakrętkę M6 (klucz 10) tylko uważaj na sprężynkę, wyjmij to ustrojstwo (docisk) płaskoszczypcami zanurkuj w zbiorniczek i wyjmij filtr wysoki na ok. 1,5-2 centy i spójrz jaki jest zafajdany [zlosnik] i wymień a wspoma przestanie jęczeć [zlosnik]

MMM pisze:
Słabo szukałeś.

chyba tak
pozdro

Autor:  Marcin S [ śr sty 17, 2007 5:29 pm ]
Tytuł: 

a zamiast odkręcac przewodu powrotnego, możesz użyć strzykawki, i odessać stary olej.

najbardziej mi się podoba stwierdzenie : "nie ma tam żadnego filtra" [zlosnik] - jak ja kocham tekie teksty [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

a swoją drogą powinno sie zmieniać cały olej, niby pracuje mniej obciążony niż w ASB, ale zawsze to układy pod ciśnieniem

Autor:  rzepak [ śr sty 17, 2007 9:01 pm ]
Tytuł: 

Ano faktycznie , jest :) Przypatrzyłem się jeszcze raz schematowi i teraz widzę gdzie on może być :) Byłem pewien że go nie ma , bo myślałem że to coś będzie wiekszę i wyszczególnione że trzeba wyczyścić lub wymienić jak się zapcha .
Mam pytanie : czy da się go gdziekolwiek kupić czy jedynym wyjściem jest czyszczenie ?
pozdrawiam

Autor:  Marcin S [ śr sty 17, 2007 9:58 pm ]
Tytuł: 

kupić nowy - 17zł [zlosnik]

Autor:  Wojtyla [ czw sty 18, 2007 8:21 am ]
Tytuł: 

Witam
rzepak pisze:
czy da się go gdziekolwiek kupić

tylko w motoryzacyjnych bo w markietach jak dotąd brak bo np. ople i fijaty takowego nie mają [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
pozdro

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/