MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Kilka pytań na początek mojej przygody z 126 560SEC https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=23292 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | JaKon [ śr sty 17, 2007 12:30 am ] |
Tytuł: | Kilka pytań na początek mojej przygody z 126 560SEC |
Witam po długiej nieobecności na forum. Miałem trochę na głowie i ciągle niedobór czasu... Wreszcie doczekałem się tego momentu, mianowicie ukończenia prac nad moim 126 ![]() Ile litrów wchodzi: - oleju do silnika/skrzyni? (Jakie oleje syntetyk,minerał?? / dextron z jakim numerem ??) -plynu w chłodnice? -jeszcze czegoś o czym zapomniałem, a należałoby zmienić... ??? Na co jeszcze zwrócić uwagę?? przed odpaleniem autka i to "taaaakiego"-jak dla mnie... (pierwsze v8 i 126 i wogóle...) po takim prawie że rocznym postoju?? dodam że palec, kopulka, swiece, filtry itd beda nowe, hamulce zostały te które były- sprawdze je po tygodniu używania bo nic nie wskazuje zeby się kwalifikowały do zmiany...... nic nie przychodzi mi do głowy , ale może w V8 należy nad czyms jeszcze się skupić???? Dzieki za porady i jeszcze raz witam znowu na forum... ![]() |
Autor: | Jarzyn [ śr sty 17, 2007 1:12 am ] |
Tytuł: | |
Płyn hamulcowy, olej w moście, olej w pompie wspomagania. Nie wspomniałeś też o filtrach paliwa, powietrza ![]() Płyn chłodniczy - około 13l ( ![]() Olej w silniku - 8l ( ![]() Wypadałoby jeszcze ściągnąć stare paliwo i nalać pełen bak świeżego ![]() |
Autor: | rafi [ śr sty 17, 2007 1:42 am ] |
Tytuł: | |
Ogolnie takie pytania,jako forumowicza tegoz forum nie powinny dotyczyc moim zdaniem ![]() |
Autor: | Bukol [ śr sty 17, 2007 9:57 am ] |
Tytuł: | |
Przede wszystkim nie pałować zaraz po odpaleniu, rozgrzać delikatnie. A o olejach to już było XXX wątków, co lać, ile lać, gdzie lać, dlaczego lać... Kolega chyba nie czyta, skoro o używa tak brzydkich słów, jak dextron? ![]() |
Autor: | JaKon [ czw sty 18, 2007 12:08 am ] |
Tytuł: | |
Bukol , te poszukiwania będą długie, żmudne a i tak nie przyniosą oczekiwanego skutku,(próbowałem...) proszę więc powiedzcie mi po prostu ile i jakiego (chodzi mi o normy, standardy, typ, a nie markę ![]() silnik wiadomo , skrzynia wiadomo, ale ile i jakiego nie wiem... (do silnika 8L ok., a skrzynia???) Czy nivo wymaga jakiegoś odświeżenia, wymiany czegoś??? to że nie pałować wiem, chodzi mi o podpowiedz jakie płyny użyć i czy czegoś nie przegapiłem.... tylko tyle... Jarzyn dzieki za podpowiedź z ilościami , a co do filtrów to nie zapomniałem, po prostu było to dla mnie oczywiste, tak jak pełen bak nowego paliwka.... hehe "niech ma..." Myślisz że olej w moście i płyn z wspomagania też??? oraz płyn hamulcowy???? mierzyłem zawartość wody w hamulcowym i wychodzi połowa dopuszczalnej normy... Czy przestój oliwie z mostu, i płynom wspomagania, hamulców mógł aż tak zaszkodzic?? przecież to sa obiegi zamknięte i nie wymiwnia się tego tak często... a pozatym te rzeczy chciałem zrobic po tygodniu jak się rozchodzi... |
Autor: | Jarzyn [ czw sty 18, 2007 12:16 am ] |
Tytuł: | |
JaKon pisze: Myślisz że olej w moście i płyn z wspomagania też??? oraz płyn hamulcowy???? mierzyłem zawartość wody w hamulcowym i wychodzi połowa dopuszczalnej normy... Czy przestój oliwie z mostu, i płynom wspomagania, hamulców mógł aż tak zaszkodzic?? przecież to sa obiegi zamknięte i nie wymiwnia się tego tak często... a pozatym te rzeczy chciałem zrobic po tygodniu jak się rozchodzi...
_________________ Wiem, że jak teraz kupię samochód to nie będzie mnie obchodzić, które płyny wymieniał poprzedni właściciel - wymienię wszystkie płyny jakie tylko krążą po samochodzie oraz wszystko co budzi jakiekolwiek podejrzenie, że niedługo trzeba będzie wymieniać. Takie jest moje zdanie i innym też polecam tak robić. |
Autor: | Wookee [ czw sty 18, 2007 9:53 am ] |
Tytuł: | |
JaKon pisze: Na co jeszcze zwrócić uwagę?? Zanim odpalisz, pomierz ciśnienia i posprawdzaj podciśnienia. JaKon pisze: Czy nivo wymaga jakiegoś odświeżenia, wymiany czegoś??? (...) Myślisz że olej w moście i płyn z wspomagania też??? oraz płyn hamulcowy???? Jak w Erze Panie - tak, tak... I również tak - możesz wymieniać po tygodniu, ale po cholerę ma pracować na brudnych płynach, skoro i tak mają iść do wymiany? Co do tego co lać - wszystko w archiwum Panie Klubowicz. I o klasie ATF* do skrzyni oraz wspomagania i o oleju do NIVO. Jarzyn pisze: Olej w silniku - 8l
Wziąłbym 9, bo 8 może być mało ![]() * Ten czerwony ![]() P.S. Dodatkowe "?" tylko wydłużają tekst ![]() |
Autor: | Bukol [ czw sty 18, 2007 10:01 am ] |
Tytuł: | |
Co do typu oleju to nie ma jednoznacznej odpowiedzi - jedni będą się upierać przy mineralnym najlepszej jakości, twierdząc, że gęsty olej będzie najlepszy do samochodu już wiekowego ze sporym przelotem, do tego starszej konstrukcji. Jednocześnie będą zwracać uwagę, że syntetyk wypłucze nagromadzony latami nagar i rozszczelni silnik tu i ówdzie. Inni znowu stwierdzą, że tylko syntetyk, bo trzeba iść z duchem czasu, bo olej taki lepszy będzie w warunkach zimowych i rozruchu na zimno. Bo syntetyk, jako ciecz rzadsza niż minerał nie będzie powodował zapychania się magistrali olejowych (jak to się n.p. dzieje w silnikach BMW serii M40, czyli 1,6 i 1,8). Cóż - moje MB zawsze jeżdżą na mineralnym ![]() BTW - silniki brytyjskie V8, montowane n.p. w Range Roverach, wymagają oleju 20W-50 ![]() |
Autor: | traqutor [ czw sty 18, 2007 10:16 am ] |
Tytuł: | |
JaKon pisze: chodzi mi o podpowiedz jakie płyny użyć i czy czegoś nie przegapiłem.... tylko tyle...
Jak tylko tyle to tak: Silnik - Castrol RS 10W-60 ew. 10W-40 8litrów + filtr ASB - orlenowski Hipol ATF IID ilość zależy od skrzyni - mniej więcej dla ASB 722.4xx - jest to 6.6 litra, zaś dla ASB 722.3xx - jakieś 9 litrów + filtr Mechanizm różnicowy - Shell Tranself Type B 90 1.3litra (jak ze szperą to nie wiem) Płyn chłodniczy - GLYCOSHELL 13litrów Nivo nie wiem nie mam nie znam się chyba ZHM do tego zaleca Mercedes układ kierowniczy - orlenowski Hipol ATF IID 1,1litra + filtr Płyn hamulcowy - RESPONSE DOT 4 ew. Ferrodo DOT4 1litr Łożyska kół przednich, smar LMX zamki prowadnice ślizgi foteli Wurth biały smar w szpreju Oczywiście to są moje typy ![]() |
Autor: | Wookee [ czw sty 18, 2007 3:09 pm ] |
Tytuł: | |
I jeszcze jedno. Jak przejedzeisz ze 100-150 km, to obejrzyj olej, bo może już być do wymiany. |
Autor: | adler1934 [ czw sty 18, 2007 10:41 pm ] |
Tytuł: | |
JaKon pisze: Witam po długiej nieobecności na forum.
Miałem trochę na głowie i ciągle niedobór czasu Jak miło.Moze w końcu załatwimy zaległe "sprawy" |
Autor: | mMm2 [ czw sty 18, 2007 10:46 pm ] |
Tytuł: | |
Syntetyka bym nie zalal, zwlaszcza po roku nieodpalania, bo tak jak przedmówca zauważyl - olej moze byc do wymiany w niedlugim czasie, i nie mowie tu o kosztach ale o wlasciwosciach syntetyka w silniku, w ktorym wszystko bedzie sie na pierwszych kilometrach "wycierać" po roku stania. Po drugie, zerknijcie sobie do oryginalnej instrukcji mercedesa, co pisza o spalaniu oleju. Nie chce teraz wymyslac liczb, jak znajde instrukcje to podam konkretna informacje, ale jak zobaczylem ile moje M117 <MOZE> oleju brac to zdebialem - i to sie mierzy w litrach na 1000km i jest normalnym zuzyciem eksploatacyjnym. Wyobrazalbym sobie ze wlanie cienszego oleju spowoduje ze zuzycie wlasnie zacznie zblizac sie do norm katalogowych. A jeszcze kwestia przebiegu i wyplukiwania... Jest nad czym myslec, zwlaszcza jesli informacja o tym co bylo lane w poprzednich okresach uzytkowania jest tak akuratna jak zbiory IPN... |
Autor: | JaKon [ wt sty 23, 2007 8:47 am ] |
Tytuł: | |
Zakupiłem ZHM, olej w motorku zmieniony, skrzynia też, zostal płyn hamulcowy, i nabicie klimy..... wszsytko chodzi super, silniczek cichutko tylko bzyczy, nurtuje mnie jedna rzecz co to jest za ustrojstwo pod błotnikiem od strony kierowcy?? ![]() idą tap przewody od ASR, tylko czemu pisze kompresed gas? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |