MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Niedogrzany silnik
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=23312
Strona 1 z 2

Autor:  Rybaczenkow [ śr sty 17, 2007 10:48 pm ]
Tytuł:  Niedogrzany silnik

300D, wskazowka temp ledwie wychyla sie poza 80st, wymienilem termostat i dalej to samo. Jaka moze byc przyczyna?

Autor:  beet [ śr sty 17, 2007 11:09 pm ]
Tytuł: 

W 300tce tez wymienialismy termostat, i dopiero za 3 razem, kupiony w ASO byl dobry. Oprocz tego wymienialismy tez sam wentylator na wiskozowy, bo glab po naprawie zamontowal wentylator od wersji turbo..Ale to mialo raczej marginalne znaczenie przy niedogrzewaniu silnika, z tego co ja pamietam to przy naszym termostacie ledwo co 70 stopni przekraczal :roll: A w 200tce dopiero za 5tym razem trafilismy dobry wylacznik cieplny wentylatora..
Ja innej mozliwosci raczej nie widze, probowalbym zmienic termostat na jeszcze inny. A wpierw go sprawdz sam w goracej wodzie (o ile masz termometr kuchenny). Przy 87stopniach powinien sie zaczac otwierac, a przy 100stopniach powinien sie maksymalnie otworzyc. Pierwszy termostat byl otwarty na stale, drugi otwieral sie juz w granicach 80 stopni, dopiero trzeci z ASO byl dobry. Nigdy wiecej turecko-francusko-wloskich podrobek ;)

Autor:  BoogieCE [ czw sty 18, 2007 3:18 am ]
Tytuł: 

U mnie też na nowym termostacie wychyla się około 1mm za 80 stopni. Mógłby ktoś zaznaczyć na jakimś zdjęciu zegarów jaka powinna być prawidłowa temperatura, albo cyknąć foto u siebie? Autko W124 230CE.

Autor:  Wookee [ czw sty 18, 2007 9:42 am ]
Tytuł: 

Rybaczenkow pisze:
300D, wskazowka temp ledwie wychyla sie poza 80st, wymienilem termostat i dalej to samo. Jaka moze byc przyczyna?

Taka, że dobrze działa. Wystarczyło skorzystać z szukajki.

Kolego BoogieCE, jw.

Autor:  Rybaczenkow [ czw sty 18, 2007 3:52 pm ]
Tytuł: 

Dobrze dziala? Z tego co mi wiadomo wskazowzka powinna dosyc sporo wychylic sie ponad kreske 80st. Nie wiem jak jest w benzyniaku ale w dieslu napewno. A moze sie nie znam i bzdury gadam?

Autor:  AndyS [ czw sty 18, 2007 5:01 pm ]
Tytuł: 

O ile się nie mylę to fabrycznie są stosowane 2 typy termostatów (pewnie zależnie od strefy klimatycznej) - 80 i 87 stopni. Przy założeniu pierwszego wskazówka ledwo przekracza 80 przy drugim jest pod 90. W dieslu wyższa temperatura może być zaletą pod warunkiem sprawnego czyli nie zakamienionego układu chłodzenia, dobrego oleju i niezbyt goracego lata. Przy 300D założyłbym ten o niższej temperaturze bo z doświadczenia wiem że po szybszej i dłuższej jeździe ten silnik ma skłonności do przegrzewania się. 80 stopni jest jak najbardziej temperaturą prawidłową.

Autor:  bary123ce [ czw sty 18, 2007 5:02 pm ]
Tytuł: 

termostaty otwierają sie przy 82 st. i chyba sa tez od 85 st. Wskazowka u mnie jest w polowie miedzy 80 a ta druga kreską. Po kupnie termostatu za 25 zł miałem 70st. dopiero jak dałem 67zł to jest OK.

Autor:  bogdan11 [ czw sty 18, 2007 7:05 pm ]
Tytuł: 

Temat wałkowany na wielu forach MB włącznie ze zdjęciami wskaźnika. Przeważająca opinia to: wskazówka może się "opierać"na górnej części cyfry 80

Autor:  Wookee [ czw sty 18, 2007 9:06 pm ]
Tytuł: 

bary123ce pisze:
termostaty otwierają sie przy 82 st. i chyba sa tez od 85 st.

O wariantach też było, tylko nie pamiętam czy o 2 czy 3, ale kolega beet taki śliczny wykład zapodał, że nie chciałem być zupełnie bez serca... ;)

Natomiast tak trochę byłem ciekaw, czy ktoś sięgnie do archiwum [zlosnik]

Autor:  beet [ czw sty 18, 2007 9:24 pm ]
Tytuł: 

Wookee pisze:
że nie chciałem być zupełnie bez serca...


Moderator, a czlowiek :) Az lezka mi sie w oku zakrecila ;)

Kolega Rybaczenkow opisal mi ciut dokladniej problem, i raczej to nie bedzie termostat, bo wystepuja tam troche dziwne zjawisko :)
Zreszta nigdy nie uwazalem zeby 80 stopni to bylo za malo dla silnika, u mnie pokazywal ledwo 70 z kawaleczkiem, dlatego zostal wymieniony (raz i drugi.. i trzeci :) ) zeby wszystko bylo ksiazkowo, zreszta na pierwszym termostacie palil w miescie prawie 1,5 litra wiecej :roll:

A co do roznych rodzajow termostatow, to co prawda widzialem w EPC ze rozne wystepuja, ale i w 200tce i w 300tce kazali zakladac ten, ktory sie zaczyna otwierac przy 87stopniach wiec sie pokornie slucham ;)

Autor:  laudan [ czw sty 18, 2007 9:34 pm ]
Tytuł: 

Szukacie dziury w calym. 80 stopni jest ok, to czy jest pol milimatra wyzej, czy nizej to moze byc sprawa czujnika. Niedogrzany bylby nie chcial przekroczyc 60 stopni (termostat otwarty non stop i puszcza wode przez duzy obieg). Temp otwarcia termostatu powinna byc dobrana do silnika.

Rybaczenkow poczekaj z testami do lata, wtedy pewnie napiszesz ze sie gotuje, bo w korku dochodzi do 100 stopni:) Temp wlaczenia elektromagnesu i visko tez nie jest stala.

Autor:  Rybaczenkow [ czw sty 18, 2007 9:52 pm ]
Tytuł: 

W takim razie zamykamy temat, mam 82 st i jest OK [oczko]

Autor:  MERCEDES 4 EVER [ czw sty 18, 2007 10:17 pm ]
Tytuł: 

jak masz takie ogrzewanie ze po 5 minutach na max robi Ci sie słabo i jestes czerwony to temp silnika jest ok [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Autor:  Marcin 124 [ czw sty 18, 2007 11:56 pm ]
Tytuł: 

MERCEDES 4 EVER pisze:
jak masz takie ogrzewanie ze po 5 minutach na max robi Ci sie słabo i jestes czerwony to temp silnika jest ok [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

o dobre podsumowanie :D

A Zeby niezakladac nowego tematu to mam małe pytanie. Mercedes 250D . Po dniu lub po dwoch dniach postoju gdy odpalam miecia to musze delikatnie przytrzymywac pedal gazu, bo inaczej przekrecajac sam kluczyk nie zalapie. Przytrzymam z 5 sek delikatnie pedal gazu tak troche jak gdyby lapal paliwo i po ok. 5 sek jest juz normalnie. Czy to normalne? Pozdrawiam

Autor:  ixes [ pt sty 19, 2007 12:32 am ]
Tytuł: 

chyba nie.... u mnie też tak bylo w 300d w123 ale nie wiem dlaczego :-?
Teraz zrobilem remont glowicy i po calym dniu na dworze odpalam go jak tylko lampka zgaśnie i chodzi idealnie [zlosnik] Z tego wnioskuje że coś bylo nie halo ale co ?? <br>Dodano po 2 minutach.:<br> a ja też myslalem ze to paliwo i zrobilem regeneracje pompki paliwa i nowe przewody ale to nie pomoglo. Byly propozycje ze to podciśnieine w baku ściąga paliwo gdy zatkane jest odpowietrzenie baku. Koncepcji jest duzo sprawdzaj każda :roll:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/