MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Niedogrzany silnik https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=23312 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Rybaczenkow [ śr sty 17, 2007 10:48 pm ] |
Tytuł: | Niedogrzany silnik |
300D, wskazowka temp ledwie wychyla sie poza 80st, wymienilem termostat i dalej to samo. Jaka moze byc przyczyna? |
Autor: | beet [ śr sty 17, 2007 11:09 pm ] |
Tytuł: | |
W 300tce tez wymienialismy termostat, i dopiero za 3 razem, kupiony w ASO byl dobry. Oprocz tego wymienialismy tez sam wentylator na wiskozowy, bo glab po naprawie zamontowal wentylator od wersji turbo..Ale to mialo raczej marginalne znaczenie przy niedogrzewaniu silnika, z tego co ja pamietam to przy naszym termostacie ledwo co 70 stopni przekraczal ![]() Ja innej mozliwosci raczej nie widze, probowalbym zmienic termostat na jeszcze inny. A wpierw go sprawdz sam w goracej wodzie (o ile masz termometr kuchenny). Przy 87stopniach powinien sie zaczac otwierac, a przy 100stopniach powinien sie maksymalnie otworzyc. Pierwszy termostat byl otwarty na stale, drugi otwieral sie juz w granicach 80 stopni, dopiero trzeci z ASO byl dobry. Nigdy wiecej turecko-francusko-wloskich podrobek ![]() |
Autor: | BoogieCE [ czw sty 18, 2007 3:18 am ] |
Tytuł: | |
U mnie też na nowym termostacie wychyla się około 1mm za 80 stopni. Mógłby ktoś zaznaczyć na jakimś zdjęciu zegarów jaka powinna być prawidłowa temperatura, albo cyknąć foto u siebie? Autko W124 230CE. |
Autor: | Wookee [ czw sty 18, 2007 9:42 am ] |
Tytuł: | |
Rybaczenkow pisze: 300D, wskazowka temp ledwie wychyla sie poza 80st, wymienilem termostat i dalej to samo. Jaka moze byc przyczyna?
Taka, że dobrze działa. Wystarczyło skorzystać z szukajki. Kolego BoogieCE, jw. |
Autor: | Rybaczenkow [ czw sty 18, 2007 3:52 pm ] |
Tytuł: | |
Dobrze dziala? Z tego co mi wiadomo wskazowzka powinna dosyc sporo wychylic sie ponad kreske 80st. Nie wiem jak jest w benzyniaku ale w dieslu napewno. A moze sie nie znam i bzdury gadam? |
Autor: | AndyS [ czw sty 18, 2007 5:01 pm ] |
Tytuł: | |
O ile się nie mylę to fabrycznie są stosowane 2 typy termostatów (pewnie zależnie od strefy klimatycznej) - 80 i 87 stopni. Przy założeniu pierwszego wskazówka ledwo przekracza 80 przy drugim jest pod 90. W dieslu wyższa temperatura może być zaletą pod warunkiem sprawnego czyli nie zakamienionego układu chłodzenia, dobrego oleju i niezbyt goracego lata. Przy 300D założyłbym ten o niższej temperaturze bo z doświadczenia wiem że po szybszej i dłuższej jeździe ten silnik ma skłonności do przegrzewania się. 80 stopni jest jak najbardziej temperaturą prawidłową. |
Autor: | bary123ce [ czw sty 18, 2007 5:02 pm ] |
Tytuł: | |
termostaty otwierają sie przy 82 st. i chyba sa tez od 85 st. Wskazowka u mnie jest w polowie miedzy 80 a ta druga kreską. Po kupnie termostatu za 25 zł miałem 70st. dopiero jak dałem 67zł to jest OK. |
Autor: | bogdan11 [ czw sty 18, 2007 7:05 pm ] |
Tytuł: | |
Temat wałkowany na wielu forach MB włącznie ze zdjęciami wskaźnika. Przeważająca opinia to: wskazówka może się "opierać"na górnej części cyfry 80 |
Autor: | Wookee [ czw sty 18, 2007 9:06 pm ] |
Tytuł: | |
bary123ce pisze: termostaty otwierają sie przy 82 st. i chyba sa tez od 85 st.
O wariantach też było, tylko nie pamiętam czy o 2 czy 3, ale kolega beet taki śliczny wykład zapodał, że nie chciałem być zupełnie bez serca... ![]() Natomiast tak trochę byłem ciekaw, czy ktoś sięgnie do archiwum ![]() |
Autor: | beet [ czw sty 18, 2007 9:24 pm ] |
Tytuł: | |
Wookee pisze: że nie chciałem być zupełnie bez serca...
Moderator, a czlowiek ![]() ![]() Kolega Rybaczenkow opisal mi ciut dokladniej problem, i raczej to nie bedzie termostat, bo wystepuja tam troche dziwne zjawisko ![]() Zreszta nigdy nie uwazalem zeby 80 stopni to bylo za malo dla silnika, u mnie pokazywal ledwo 70 z kawaleczkiem, dlatego zostal wymieniony (raz i drugi.. i trzeci ![]() ![]() A co do roznych rodzajow termostatow, to co prawda widzialem w EPC ze rozne wystepuja, ale i w 200tce i w 300tce kazali zakladac ten, ktory sie zaczyna otwierac przy 87stopniach wiec sie pokornie slucham ![]() |
Autor: | laudan [ czw sty 18, 2007 9:34 pm ] |
Tytuł: | |
Szukacie dziury w calym. 80 stopni jest ok, to czy jest pol milimatra wyzej, czy nizej to moze byc sprawa czujnika. Niedogrzany bylby nie chcial przekroczyc 60 stopni (termostat otwarty non stop i puszcza wode przez duzy obieg). Temp otwarcia termostatu powinna byc dobrana do silnika. Rybaczenkow poczekaj z testami do lata, wtedy pewnie napiszesz ze sie gotuje, bo w korku dochodzi do 100 stopni:) Temp wlaczenia elektromagnesu i visko tez nie jest stala. |
Autor: | Rybaczenkow [ czw sty 18, 2007 9:52 pm ] |
Tytuł: | |
W takim razie zamykamy temat, mam 82 st i jest OK ![]() |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ czw sty 18, 2007 10:17 pm ] |
Tytuł: | |
jak masz takie ogrzewanie ze po 5 minutach na max robi Ci sie słabo i jestes czerwony to temp silnika jest ok ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Marcin 124 [ czw sty 18, 2007 11:56 pm ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: jak masz takie ogrzewanie ze po 5 minutach na max robi Ci sie słabo i jestes czerwony to temp silnika jest ok
![]() ![]() ![]() o dobre podsumowanie A Zeby niezakladac nowego tematu to mam małe pytanie. Mercedes 250D . Po dniu lub po dwoch dniach postoju gdy odpalam miecia to musze delikatnie przytrzymywac pedal gazu, bo inaczej przekrecajac sam kluczyk nie zalapie. Przytrzymam z 5 sek delikatnie pedal gazu tak troche jak gdyby lapal paliwo i po ok. 5 sek jest juz normalnie. Czy to normalne? Pozdrawiam |
Autor: | ixes [ pt sty 19, 2007 12:32 am ] |
Tytuł: | |
chyba nie.... u mnie też tak bylo w 300d w123 ale nie wiem dlaczego ![]() Teraz zrobilem remont glowicy i po calym dniu na dworze odpalam go jak tylko lampka zgaśnie i chodzi idealnie ![]() ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |