MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
V8 vs R6 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=23365 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Bukol [ sob sty 20, 2007 7:23 pm ] |
Tytuł: | V8 vs R6 |
Cholera mnie bierze. Jak nie wiem co. Jak widać w podpisie mam 420SEC i 280SE. SEC w stanie słabszym, trochę blacharsko do poprawek, silnik wymaga tu i ówdzie uszczelnienia ... przelot 317.000km. SE super, jedynie do drobnych regulacji, ale jeździ rewelacyjnie (jak na R6). 280 jeźdżę na codzień, na benzynie, bo gazu nie lubię i stać mnie na spalanie 13-14 litrów. Wczoraj z przyczyn różnych jeździłem SEC 'iem. I wiecie co? Nie chcę już R6. Mam to gdzieś. Kupiłem ten samochód, bo jest w moim absolutnie ulubionym zestawie kolorystycznym: cyprysowa zieleń i beżowy welur. Do tego ciekawe wyposażenie. Ale nie - 280SE idzie na sprzedaż lub zamianę na V8, nawet niech by to było 380SE. Spalanie będę miał takie same, ao 300% większą fraję (tylko nie pytajcie dlaczego akurat o 300%). Tak więc- szukam 126 V8 ![]() ![]() ![]() Ale 280SE oddam tylko w dobre ręce, bo wóz piękny. |
Autor: | and6412 [ sob sty 20, 2007 7:39 pm ] |
Tytuł: | |
Ale nie łapię dlaczego zamiast kupować SE nie wolisz jeździć SECiem? Tylko nie mów że za mały ![]() |
Autor: | Bukol [ sob sty 20, 2007 7:52 pm ] |
Tytuł: | |
Bo SEC nie ma jednej podstawowej rzeczy - celownika ![]() SEC zostaje tak czy inaczej, bedzie wyszykowany i będzie jeździł w firmie. |
Autor: | and6412 [ sob sty 20, 2007 8:01 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol pisze: Bo SEC nie ma jednej podstawowej rzeczy - celownika
![]() SEC zostaje tak czy inaczej, bedzie wyszykowany i będzie jeździł w firmie. Co będzie ![]() ![]() ![]() ![]() PS. A nie potrzebujesz przypadkiem pracownika któremu dasz ten wóz jako służbówkę ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Bukol [ sob sty 20, 2007 8:04 pm ] |
Tytuł: | |
Siecento też mamy ![]() |
Autor: | VALENTINE123 [ sob sty 20, 2007 8:33 pm ] |
Tytuł: | Re: V8 vs R6 |
Bukol pisze: Ale nie - 280SE idzie na sprzedaż lub zamianę na V8
Niektórzy mają już dosć V8 w 126 ,i żałują ,ze nie ma SEC-a z silnikiem 300,bo z V8 same problemy ,ciągłe wycieki ,duże spalanie ,a mocy wcale nie tak dużo,jakby wynikało z pojemnosci ,częsci drogie i mało kto zna te silniki ,duże spalanie .Najlepszy silnik w budzie 126 to 300,bo jest dobrym kompromisem między ekonomią ,niezawodnoscią i osiagami .Niestety nie robili SEC-a z silnikiem 300 M103. |
Autor: | kocur [ sob sty 20, 2007 11:59 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol, ty się qrka idź leczyć... ![]() ... no i ile wołasz za niego? ![]() |
Autor: | harrier [ ndz sty 21, 2007 12:08 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol: To kiedy jedziemy obejrzeć 500SEL (wdb1260371a426032), które ja upatrzyłem sobie? Nie stać mnie na razie, żeby ją kupić, więc może Ty będziesz zainteresowany? :) Potem bym ją od Ciebie odkupił. ;p Ja też już nie chcę jeździć R6. Pozdrawiam, |
Autor: | kruszyn [ ndz sty 21, 2007 12:37 pm ] |
Tytuł: | |
no to ja tez sie przylacze ![]() ![]() |
Autor: | Rad.ek [ ndz sty 21, 2007 5:21 pm ] |
Tytuł: | |
kruszyn pisze: dodatkowe 2 gary pilnie poszukiwane
Mój brat ma do sprzedania silnik z malucha ![]() Już Ci się kijek znudził? |
Autor: | Bukol [ ndz sty 21, 2007 7:12 pm ] |
Tytuł: | |
kocur pisze: ... no i ile wołasz za niego? ![]() Pewnie coś koło 10.000zł. Warty jest tego. Ktos chętny? ![]() harrier pisze: To kiedy jedziemy obejrzeć 500SEL (wdb1260371a426032), które ja upatrzyłem sobie? Nie stać mnie na razie, żeby ją kupić, więc może Ty będziesz zainteresowany?
![]() Jutro? ![]() ![]() |
Autor: | harrier [ ndz sty 21, 2007 8:09 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol pisze: Jutro? Ale poważnie - to nie jest zły pomysł, SEL'a jeszcze nie miałem
Spoko, to zadzwonię do Ciebie jutro jak pogadam z szefem kiedy będę mógł wyjść wcześniej i się jakoś ustawimy. Poniedziałek wolałbym nie, bo mam zajęcia poza pracowe jeszcze na 16:30. Dla mnie SEL to piękna sprawa... dream :) Pozdrawiam, |
Autor: | Bukol [ ndz sty 21, 2007 8:39 pm ] |
Tytuł: | Re: V8 vs R6 |
VALENTINE123 pisze: Niektórzy mają już dosć V8 w 126 ,i żałują ,ze nie ma SEC-a z silnikiem 300,bo z V8 same problemy ,ciągłe wycieki ,duże spalanie ,a mocy wcale nie tak dużo,jakby wynikało z pojemnosci ,częsci drogie i mało kto zna te silniki ,duże spalanie. Miałem już 500SEC, teraz mam 420SEC. Nie przekonasz mnie, że spalanie jest większe niż przy 300SE/SEL, bo wiem! Wynika to z prostego faktu, że R6 przy, dajmy na to 120km/h, ma 3600 obr/min, podczas gdy 500 czy 420 przy tej samej prędkości ma zaledwie 2400 obr/min. Podaję tą prędkość, gdyż w naszych warunkach trasowych jest najbardziej miarodajna. Przy tej prędkości V8 będzie palić w okolicach 10/100, a n.p. M110 weźmie 12/100. M103 może odrobinę mniej. Co do "samych problemów" z V8, to także się nie zgadzam. Owszem, miewają wycieki, ale który silnik z przelotem 300.000km ich nie ma??? Inne problemy wynikają z indolencji poprzednich właścicieli i niewiedzy mechaników, n.p. przy dokręcaniu śrub od głowic itp. Co do drogich części: nigdzie nie pisałem, że V8 to silniki dla "biedaków". Każdy serwis będzie droższy, aczkolwiek zwykłe części serwisowe, jak filtry, paski nie są droższe. Idzie więcej oleju itp. Reszta samochodu to standard - zawieszenie, skrzynie itp. A przy naprawach głównych ... a ktoś je w ogóle robi? Silnik się raczej wymienia. Najbardziej bolesne są wydatki na moduły przy 560 z końcówki produkcji - to fakt. A na deser o "niewielkiej" mocy. Owszem, 218 czy 245KM nie powala, zwłasza z 5 litrów pojemności. Wszak z 2,8 mamy 185KM. Ale jakim kosztem? Obrotami. Więc i zurzyciem silnika i paliwa. Dla mnie największy cymes V8 polega na tym, że ma rewelacyjny moment obrotowy i do tego dostępny prawie od "zera". Już od 1000 obr/min samochód jedzie, cichutko, dostojnie... Co z tego, że katalogowo 280SE niewiele ustępuje w sprincie 380SE? Chodzi o styl i komfort akustyczny. Do tego elastyczność, co mnie obchodzi ilość sekund od 0 do 100 - ważne jak się auto zachowuje przy 90, 120 czy 150km/h. R6 trzeba zredukować bieg i wkręcić na wysokie obroty przy byle wyprzedzaniu, w V8 wystarczy delikatnie wcisnąć gaz. Tak więc, bez urazy oczywiście, ale stanowczo obalam wszystkie w/w "wady" V8, za wyjątkiem drogich części - bo jeszcze nie miałem okazji remontować V8. Fakt - V8 ma 2 głowice, czyli jak by co, to naprawa x2. Trudno - koszty przyjemności. Cytuj: Najlepszy silnik w budzie 126 to 300,bo jest dobrym kompromisem między ekonomią ,niezawodnoscią i osiagami .Niestety nie robili SEC-a z silnikiem 300 M103.[/b]
IMO najlepszy jest 500 - 245KM to jest moc dla klasy S. Jak wynika z zeznań kolegów na tym forum, spalanie jest podobne. Reszta zalet V8 - patrz wyżej. |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ ndz sty 21, 2007 11:14 pm ] |
Tytuł: | |
Poppieram bukola w całej rozciagłosci!!!! mercedes zj%&^$ał sprawe z silnikami M 110 i M 103.wszelkei auta z automatami miały jakies dziwne przęłozenia ze przy 100km/h maj te silniki 3500obr co jest zdecydowanie za duzo i jak sie chce jechac 140-150 to jest głosno bardzo.Co ciekawe mam teraz 300D 124 automat i przy 100km/h ma 2400 obr/min czyli jak w 500 W 126!!!!!!!!!!! paranoja!!!! przeciez M 103 ma 180 KM swobodnie by sobie poradziła przy 100km/h z obrotami nizszymi o 1000.To samo dotyczy M 110. |
Autor: | kruszyn [ ndz sty 21, 2007 11:58 pm ] |
Tytuł: | |
Rad.ek pisze: kruszyn pisze: dodatkowe 2 gary pilnie poszukiwane Mój brat ma do sprzedania silnik z malucha ![]() Już Ci się kijek znudził? nie znudzil po prostu jest kolejnym etapem ktory poki co konczy sie na SEC |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |