MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 18, 2025 2:51 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wspomaganie
Post: wt sty 16, 2007 6:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 08, 2006 7:28 pm
Posty: 351
Lokalizacja: Konin
Od niedawna rano podczas porannego uruchamiania pojawił się mały problem mianowicie, gdy skręcę kierownicą to słychać jakieś dziwne odgłosy jak by było mało oleju w układzie wspomagania, mam pytanie a raczej kilka

Czy to może to być, jeśli nie to to co,
Jak sie sprawadza ilość oleju,
Jak juz wymieniać olej to lepiej dolać czy może wszystko wylać i wlać od nowa ile oleju tam wchodzi


Dzięki za pomoc

_________________
124 CE 92r 2.0 Nitro (LPG) VIN WDB1240411B800530 M 102.963


Na górę
 Tytuł: Re: Wspomaganie
Post: wt sty 16, 2007 6:52 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
janus pisze:
gdy skręcę kierownicą to słychać jakieś dziwne odgłosy


Jeśli skręcisz do oporu i słyszysz inne odgłosy to wszystki jest ok.
Jeśli kręcisz nie do oporu i słyszysz odgłosy, to masz coś zwalone.

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 16, 2007 7:30 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 18, 2006 4:41 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Kołobrzeg
często wystarczy wymienić olej i odgłosy zanikają :) Poziom oleju sprawdza się przez odkręcenie wieczka pompy wspomagania, masz tam taką miarkę z kapturkiem. poziom powinien być w okolicach kilku mm poniżej tego kapturka. Olej najlepiej zlać, bo nowy wraz z filtrem to 50-70 zł. Zlewasz przez odkręcenie jednego z przewodów przy pompie, tego z boku i wszystko wycieka. żeby więcej wyszło kręcisz kierownicą, później wsadzasz filtr, miarkę, którą trzeba było wcześniej wykręcić ;) zalewasz olejem, kręcisz kierownica, dolewasz ubytki i gotowe:) w razie czego zawsze po malej przejażdżce warto sprawdzić poziom oleju i uzupełnić ewentualne ubytki :)

_________________
w124 200e... och:D


plus lpg:)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 16, 2007 8:56 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
może być też za rzadki olej w układzie skoro bzyczy

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 16, 2007 9:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 08, 2006 7:28 pm
Posty: 351
Lokalizacja: Konin
a dużo oleju tam wejdzie bo nie wiem ile bede musiał ewentualnie kupic ?

_________________
124 CE 92r 2.0 Nitro (LPG) VIN WDB1240411B800530 M 102.963


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 16, 2007 10:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
Witam
U mnie jest podobnie ale nie dzieje się to zawsze . Czasami przy skręcaniu ( nie do oporu ale normalnym kręceniu ) słychać coś na wzór cichego tarcia . Olej był niedawno sprawdzany i dolewany ( ATF ) , czy może to być np. spowodowane jakimiś drobnymi zanieczyszczeniami ( nie wymieniałem całego oleju , tylko zrobiłem dolewkę ) ?

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 17, 2007 7:25 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
janus pisze:
a dużo oleju tam wejdzie

1 litr ATF'u wystarczy na wymianę a mniejszych opakowań nie ma [oczko]

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 17, 2007 1:19 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
rzepak pisze:
( nie wymieniałem całego oleju , tylko zrobiłem dolewkę )

Ale dobrze jest od czasu do czasu filtr też wymienić wtedy ATF ma mniejsze opory przepływu [szalone]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 17, 2007 2:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
Witam

U mnie w 190D nie ma żadnego filtra ( przynajmniej nie doszukałem się czegoś takiego w żadnej z książek w dziale " układ kierowniczy " )



Cytuj:
a dużo oleju tam wejdzie

u mnie wchodzi 0.6 litra ATF ( kosztowało 11 zł za 1 litr )

pozdrawiam

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 17, 2007 2:29 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw sie 26, 2004 8:47 pm
Posty: 770
Lokalizacja: Garwolin
rzepak pisze:
Witam

U mnie w 190D nie ma żadnego filtra ( przynajmniej nie doszukałem się czegoś takiego w żadnej z książek w dziale " układ kierowniczy " )





Słabo szukałeś.
Przy wymianie płynu powinno wymienić się też filtr wspomagania.
Użyj opcji szukaj na forum

_________________
W463 500GE 93'
W126 300SE 89'
W124 E280 94' - sprzedam
W124 300CE 91' - sprzedam
W201 2,6 93'
W140 S500L 97'
W123 2,3 83'
W116 2,8 75'
W212 E250 bluetec 4 Matic 15'
http://www.mateofhu.pl
http://www.wydruk.info


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 17, 2007 4:03 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
rzepak pisze:
U mnie w 190D nie ma żadnego filtra

Panocku wykręć nakrętkę M6 (klucz 10) tylko uważaj na sprężynkę, wyjmij to ustrojstwo (docisk) płaskoszczypcami zanurkuj w zbiorniczek i wyjmij filtr wysoki na ok. 1,5-2 centy i spójrz jaki jest zafajdany [zlosnik] i wymień a wspoma przestanie jęczeć [zlosnik]

MMM pisze:
Słabo szukałeś.

chyba tak
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 17, 2007 5:29 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
a zamiast odkręcac przewodu powrotnego, możesz użyć strzykawki, i odessać stary olej.

najbardziej mi się podoba stwierdzenie : "nie ma tam żadnego filtra" [zlosnik] - jak ja kocham tekie teksty [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

a swoją drogą powinno sie zmieniać cały olej, niby pracuje mniej obciążony niż w ASB, ale zawsze to układy pod ciśnieniem


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 17, 2007 9:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
Ano faktycznie , jest :) Przypatrzyłem się jeszcze raz schematowi i teraz widzę gdzie on może być :) Byłem pewien że go nie ma , bo myślałem że to coś będzie wiekszę i wyszczególnione że trzeba wyczyścić lub wymienić jak się zapcha .
Mam pytanie : czy da się go gdziekolwiek kupić czy jedynym wyjściem jest czyszczenie ?
pozdrawiam

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 17, 2007 9:58 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
kupić nowy - 17zł [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 18, 2007 8:21 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
rzepak pisze:
czy da się go gdziekolwiek kupić

tylko w motoryzacyjnych bo w markietach jak dotąd brak bo np. ople i fijaty takowego nie mają [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl