MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Ile pali 320CE?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=23438
Strona 1 z 2

Autor:  Dariusz Suchorz [ śr sty 24, 2007 7:03 pm ]
Tytuł:  Ile pali 320CE?

Siostra zastanawia się nad kupnem W124 CE, chętnie by kupiła 220CE, ale nie mogę znaleść w odpowiednim wyposażeniu, więc zaczeliśmy się zastanawiać nad 320CE, ponieważ jest ich dużo w odpowiendniej wersji, czyli: ciemny kolor, czarna lub kremowa skóra, klima, automat.
Stąd pytanie, ile spala silnik 320, napewno będzie założony sekwencyjny gaz.

Autor:  Sokol [ śr sty 24, 2007 10:05 pm ]
Tytuł: 

jak zawsze powiem ci całą prawdę:
320CE z gazem lub bez gazu spali dokładnie tyle ile mu wlejesz i ani grama więcej ;) a tak poważnie to na gazie średnio penie zakręci się koło 20l/100km bulisz ale przynajmniej wiesz za co, a przy mniejszych silnikach na gazie często bywa też tak że bulisz, a nie koniecznie wiesz za co jak ma mój kumpel z w124 230TE automat. pali w mieście 20 gazu i już, jak miałby 300 pewnie spalił by tyle samo

Autor:  ruhh [ śr sty 24, 2007 10:42 pm ]
Tytuł: 

i kolejny problem z gazem .. naprawde na Twoim miejscu głęboko bym się zastanowił nad montażem instalacji gazowej. pozdrawiam

Autor:  georem [ czw sty 25, 2007 12:21 am ]
Tytuł: 

Sokol pisze:
320CEa tak poważnie to na gazie średnio penie zakręci się koło 20l/100km


Kurcze nie wiem skąd bierzecie te wyniki, 560SEC palił 14-18 LPG, A8 4,2Q pali 13-18, mi się wydaje że 320 na sekwencji powinna mieścić się w 10-15 LPG, przecież one na trasie palą mniej niż 8 litrów PB przy spokojnej jeździe.

Autor:  MarcinMer [ czw sty 25, 2007 8:10 am ]
Tytuł: 

georem pisze:
Kurcze nie wiem skąd bierzecie te wyniki, 560SEC palił 14-18 LPG, A8 4,2Q pali 13-18, .

Myślę, że bierzemy je z różnic w traktowaniu akceleratora i ew. różnic w ruchu. Weź pod uwagę, że Twój dojazd to Poznania, to nie do końca ruch miejski - myślę, że stąd niższe spalanie. U mnie 500 SEC nie zszedł poniżej 20 litrów, E320 palił 20, nalogicznie A8 (jeszcze na PB). Wszystki wyniki dotyczą ruchu miejskiego i stopy zaopatrzonej w but o rozmiarze 47 [oczko]

Autor:  georem [ czw sty 25, 2007 8:30 am ]
Tytuł: 

MarcinMer pisze:
Myślę, że bierzemy je z różnic w traktowaniu akceleratora i ew. różnic w ruchu. Weź pod uwagę, że Twój dojazd to Poznania, to nie do końca ruch miejski - myślę, że stąd niższe spalanie. U mnie 500 SEC nie zszedł poniżej 20 litrów, E320 palił 20, nalogicznie A8 (jeszcze na PB). Wszystki wyniki dotyczą ruchu miejskiego i stopy zaopatrzonej w but o rozmiarze 47 [oczko]


Ale 560SEC miałem jak mieszkałem w samym Poznaniu, Kasia nim codziennie robiła 40km przez centrum Poznania (z jednego końca na drugi), fak taki że but to tylko 36 [zlosnik]

Autor:  MMM [ czw sty 25, 2007 9:21 am ]
Tytuł: 

Sokol pisze:
jak zawsze powiem ci całą prawdę:
320CE z gazem lub bez gazu spali dokładnie tyle ile mu wlejesz i ani grama więcej ;) a tak poważnie to na gazie średnio penie zakręci się koło 20l/100km bulisz ale przynajmniej wiesz za co, a przy mniejszych silnikach na gazie często bywa też tak że bulisz, a nie koniecznie wiesz za co jak ma mój kumpel z w124 230TE automat. pali w mieście 20 gazu i już, jak miałby 300 pewnie spalił by tyle samo


Żeby 320 spalił 20l/100 to musisz go katować non stop po mieście.
Te silniki są bardzo oszczędne jak na swoją pojemność i moc.
Średnie spalania przy dobrej instalacji LPG nie powinno przekroczyć 15-16l na 100km, a na Pb około 15l/100.
Oczywiście REALNIE!!!

Autor:  WeebShut [ czw sty 25, 2007 9:29 am ]
Tytuł: 

MMM pisze:
Sokol pisze:
jak zawsze powiem ci całą prawdę:
320CE z gazem lub bez gazu spali dokładnie tyle ile mu wlejesz i ani grama więcej ;) a tak poważnie to na gazie średnio penie zakręci się koło 20l/100km bulisz ale przynajmniej wiesz za co, a przy mniejszych silnikach na gazie często bywa też tak że bulisz, a nie koniecznie wiesz za co jak ma mój kumpel z w124 230TE automat. pali w mieście 20 gazu i już, jak miałby 300 pewnie spalił by tyle samo


Żeby 320 spalił 20l/100 to musisz go katować non stop po mieście.
Te silniki są bardzo oszczędne jak na swoją pojemność i moc.
Średnie spalania przy dobrej instalacji LPG nie powinno przekroczyć 15-16l na 100km, a na Pb około 15l/100.
Oczywiście REALNIE!!!


Dokładnie, maksymalne spalanie jakie osiągnąłem w M104 to niecałe 25 litrów. Ale cały bak wyjeździłem z pedałem gazu w podłodze.

Średnio w ruchu warszawskim spala 13 litrów benzyny. W trasie przy prędkościach nie schodzących poniżej 140 km/h do 10.5 litra.

Autor:  Debesciak [ czw sty 25, 2007 10:21 pm ]
Tytuł: 

jak pytasz przy takim samochodzie ile pali to cie na niego nie stac :P

Autor:  Dariusz Suchorz [ pt sty 26, 2007 7:31 am ]
Tytuł: 

"Debesciak" Nie bądź taki mądry, bo głupich zabraknie.
Szkoda, że przeczytałeś postu od początku, może jest tego za dużo dla Ciebie.
W124 to jest zwykły samochód, co innego gdybym pytał się o Bentleya.

Autor:  Debesciak [ sob sty 27, 2007 1:17 am ]
Tytuł: 

Dariusz Suchorz pisze:
"Debesciak" Nie bądź taki mądry, bo głupich zabraknie.
Szkoda, że przeczytałeś postu od początku, może jest tego za dużo dla Ciebie.
W124 to jest zwykły samochód, co innego gdybym pytał się o Bentleya.


sorry :) Winetu ze cie urazilem
mercedes nie jest zwyklym samochodem to ciezki duzy samochod drogi w eksploatacji olej silnikowy 7 litrow plyn 9 litrow opony majatek dobra instalacja gazowa 6 tys czesci w ASO koszmar
dlatego wydaje mi sie ze koszt paliwa przy kupnie takiego samochodu chyba jest malo istotny
przepraszam cie jeszcze raz nie chcialem zeby to zabrzmialo obrazliwie :)

Autor:  MMM [ sob sty 27, 2007 8:37 am ]
Tytuł: 

Debesciak pisze:
to ciezki duzy samochod drogi w eksploatacji olej silnikowy 7 litrow plyn 9 litrow opony majatek dobra instalacja gazowa 6 tys czesci w ASO koszmar


No tak, ten kto jeździł dotychczas daewoo tico tak sądzi. [szalone]
Pojeździj sobie większymi autami, to zmienisz zdanie.
Jak to już ktoś kiedyś powiedział: "miliony taksówkarzy na całym świecie ne mogą się mylić" :lol: :lol: :lol:

Autor:  Dariusz Suchorz [ sob sty 27, 2007 9:33 am ]
Tytuł: 

Kolego Debeściak, mercedes jest najtańszym w utrzymaniu samochodem.
Jeżdżę mercem od lat, wcześniej ojciet też, więc wiem co mówię.
Jak kupisz egzemplarz w dobrym stanie, zapomnisz o jakich kolwiek naprawach, oprócz bierzących przeglądów, wymian oleju i filtrów.
1L oleju mobil (mineralny) kosztuje 11zł, syntetyk ok 20zł, filtry po ok 25zł. Ceny są naprawdę niskie.
Jesli chodzi o LPG to jest koszt 4 tyś zł ( sekencja), przy założeniu przejazdów rocznych na poziomie ok 30tyś km, zwraca się po roku.
Takim samochodem nie jeździ się do ASO, szkoda pieniędzy i nerwów.
A jeśli chodzi gabaryty samochodu, to W124 jest najmniejszym samochodem jakim jeżdzę, wolę SUVa lub Vana, tak jak ludzie w stanach.
"Duży może więcej"

Autor:  georem [ sob sty 27, 2007 10:19 am ]
Tytuł: 

Debesciak pisze:
mercedes nie jest zwyklym samochodem to ciezki duzy samochod drogi w eksploatacji olej silnikowy 7 litrow plyn 9 litrow opony majatek dobra instalacja gazowa 6 tys czesci w ASO koszmar


Miałem/mam dużo Mercedesów i miałem/mam AUDI - Mercedes to znikomy koszt utrzymania w porówaniu z AUDI. Opony do W124 to majątek??? [szalone] poniżej 200zł mozna kupić nowe opony w oryginalnym rozmiarze, instalacja sekwencyjna do V8 kosztuje ok 5000zł, może zastanów się co piszesz. [oczko]

Autor:  MMM [ sob sty 27, 2007 10:47 am ]
Tytuł: 

georem pisze:

Miałem/mam dużo Mercedesów i miałem/mam AUDI - Mercedes to znikomy koszt utrzymania w porówaniu z AUDI. Opony do W124 to majątek??? [szalone] poniżej 200zł mozna kupić nowe opony w oryginalnym rozmiarze, instalacja sekwencyjna do V8 kosztuje ok 5000zł, może zastanów się co piszesz. [oczko]


Ostatnio zauważyłem, że na forum Mercedes Współczesne pojawiło się dużo osób, które miały z mercedesami tyle wspólnego, że widziały je na ulicy. Wypowiadają się na tematy dość istotne z technicznych punktów widzenia nie mając o tym pojęcia. Ktoś, kto szuka konkretnej porady i nie wie o co chodzi może narobić sobie trochę szkód i co ważne nabrać błędnego pojęcia o "starych" MB.
Szanuję opinie innych użytkowników, ale czasami jak czytam posty w rodzaju: "nie kupuj, bo pali 20l/100", "to nie dobry silnik", "ale wysokie koszty obsługi", "tylko diesel". Opinie w niektórych przypadkach są słuszne, ale czasami przypięte są do niewłaściwych modeli samochodów/silników/podzespołów.

MOŻE CZAS Z TYM COŚ ZROBIĆ?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/