MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

220 E - czy to dobry silnik ? jakie ma wady?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=23469
Strona 1 z 2

Autor:  markslav [ czw sty 25, 2007 11:45 pm ]
Tytuł:  220 E - czy to dobry silnik ? jakie ma wady?

Pilnie szukam auta dla taty, przeglądając tematy o lpg przeczytałem że 220 + sekwencja to dobre rozwiązanie. Jednak nie interesowałem się nigdy tymi silnikami ani na tyle nowymi Mercedesami i nie wiem czy dobre to? Równie udane jak stary 230? A może lepsze? Czy ma jakieś typowe wady? Jak jest z trwałością? Planujemy kupić auto z przebiegiem ok 220 tys...
Dziękuje za opinie, dodam że szukałem i nie znalazłem nic wiecej ponad 2 tematy o lpg ,że sie nadaje, jednak nic o samym silniku...

Autor:  aegm [ pt sty 26, 2007 12:25 am ]
Tytuł: 

markslav pisze:
Jak jest z trwałością?


bedzie dobrze jak sobie oszczedzisz w nim LPG [szalone]

Autor:  markslav [ pt sty 26, 2007 12:48 am ]
Tytuł: 

aegm pisze:
markslav pisze:
Jak jest z trwałością?


bedzie dobrze jak sobie oszczedzisz w nim LPG [szalone]


Właśnie pod tym kątem myślę aby go kupić... to może jednak 300d

Autor:  beet [ pt sty 26, 2007 12:57 am ]
Tytuł: 

markslav pisze:
to może jednak 300d


No to widze, ze nie bardzo jestes zdecydowany co do silnika, 300D a 220E to spora rozbieznosc :) Jak bedziesz jezdzil glownie po miescie, to 300tka nie bardzo wyjdzie Ci na korzysc, przynajmniej u mnie w miescie miedzy ON a benzynka jest jeszcze spora roznica cenowa, takze przy roznicy powiedzmy 1-1,5 w spalaniu (bo raczej nie wiecej ;) )wychodzi na to samo. Jedynie na trasie mozna spokojnie zejsc do tych 6-6,5 litra, co przy 220E jest raczej nieosiagalne. A o gazie przy tym silniku w zyciu bym nie pomyslal, jak bedziesz spokojnie jezdzil to w miescie 11 litrow powinno wystarczyc, takze inwestycja w instalacje jest chyba w tym wypadku nieuzasadniona..

Zalezy gdzie tym samochodem zamierzasz jezdzic. No i 220tka nie przejedziesz calego miasta na 4ce bez zadnego szarpniecia :) Ze juz o wrazeniach akustycznych nie wspomne. Ale co kto lubi..

Pozdrawiam

Autor:  markslav [ pt sty 26, 2007 1:16 am ]
Tytuł: 

beet pisze:
markslav pisze:
to może jednak 300d


A o gazie przy tym silniku w zyciu bym nie pomyslal, jak bedziesz spokojnie jezdzil to w miescie 11 litrow powinno wystarczyc, takze inwestycja w instalacje jest chyba w tym wypadku nieuzasadniona..



Zakłądając że będzie palił 12-13 gazu to czemu nie? Jednak tylko wtedy gdy będzie to bezawaryjne i bezproblemowe, bo inaczej to wole 300d

Autor:  beet [ pt sty 26, 2007 1:39 am ]
Tytuł: 

Jeszcze raz powtorze ze nie zdecydowalbym sie na zakladanie przy tym silniku instalacji gazowej :roll: Co innego gdyby ona juz byla, ale i tak jestem zdania, ze przy takim spalaniu LPG to niewielka oszczednosc, a na benzynie nie ma zadnych problemow ze swiecami, kablami itp. Ludzie jezdza rzedowymi 6tkami czy nawet V8kami bez gazu i nie narzekaja na spalanie, jak chcesz zeby samochod sam w sobie byl oszczedny, to masz rozwiazanie - diesel.

Przy mojej jezdzie nawet polowka siostry pali prawie 12 litrow (sic!) w miescie przy zwyklym 8 zaworowym 1,4.. Co innego ze sonda lambda jest walnieta, ale to i tak duzo za duzo.

Wszystko zalezy do czego ma sluzyc ten samochod (powtarzam sie [zlosnik] ). Ja przy 15 tys km rocznie, glownie po miescie, moglbym spokojnie jezdzic i 320tka i nie odczulbym zbytnio roznicy w spalaniu nawet porownujac do 300D. A nie ukrywam, ze za dobre pieniadze ciezko jest trafic zadbanego diesla, benzyne znajdziesz duzo szybciej. Takze wszelka sprawa ekonomiki i utrzymania samochodu z wiekszym silnikiem benzynowym jest dyskusyjna, kupisz taniej, to zaoszczedzone pieniazki mozesz wydac na paliwo, a i przyjemnosc z jazdy zupelnie inna. Mam nadzieje, ze chociaz jednego MB swoim wywodem uratuje od LPG :)

Chcesz jezdzic na prawde tanio, to kup sobie Volvo V70 z oryginalna instalacja CNG, pomijajac ceny czesci bedziesz zadowolony. A Mercedesa zostaw w oryginalnym stanie, moze spalaniem Ci sie nie odwdzieczy, ale zadnych klopotow na przyszlosc nie bedzie.
:roll:
Pozdrawiam

Autor:  MMM [ pt sty 26, 2007 1:04 pm ]
Tytuł:  Re: 220 E - czy to dobry silnik ? jakie ma wady?

markslav pisze:
Pilnie szukam auta dla taty, przeglądając tematy o lpg przeczytałem że 220 + sekwencja to dobre rozwiązanie.


Kupuj 220 i gazuj.
To jeden z lepszych silników MB 4-cyl, które nadają się do LPG.
Zakładaj sekwencję i śmigaj ile wlezie.
Koszty paliwa na pewno będziesz miał mniejsze niż 300D lub 300DTurbo, Poza tym cena zakupu jest trochę niższa niż Diesela.
Te auta z sekwencyjnym LPG jeżdżą bez problemów z silnikiem do około 500-600kkm.
Nie liczę uszczelki pod głowicą i osprzętu.
I jescze jedno: opłaca się zagazować jeśli robisz w roku dużo kilometrów (pow 20k), bo jak nie to nie ma sensu.

Autor:  TReneR [ pt sty 26, 2007 1:12 pm ]
Tytuł: 

To jest przeciez elektroniczny wrtrysk - nie ma problemow z gazowaniem - zaloz sekwencje i bedzie pieknie smigal!!

Autor:  Bukol [ pt sty 26, 2007 1:16 pm ]
Tytuł: 

Idealny silnik do zagazowania, tak samo jak 16 zaworowa 200. Instalacja sekwencyjna będzie kosztować około 2.700zł (dane z Warszawy). Nie czuć różnicy między jazdą na Pb i LPG. 150KM daje sporą frajdę z jazdy. Oszczędności na LPG będą spore, bo jak to już bywa przy sekwencyjnych instalacjach, spalanie Pb i LPG nie różni się tak bardzo jak przy zwykłych instalacjach.

Autor:  MMM [ pt sty 26, 2007 4:17 pm ]
Tytuł: 

Bukol pisze:
Idealny silnik do zagazowania, tak samo jak 16 zaworowa 200. Instalacja sekwencyjna będzie kosztować około 2.700zł (dane z Warszawy).


220 uważam za NAJLEPSZY silnik do W124/W202.
Już jedzie, a jeszcze mało pali.
Sekwencja u mnie 2400PLN.
Polska STAG.

Autor:  kropi [ pt sty 26, 2007 6:20 pm ]
Tytuł: 

Przy obecnych relacjach cen gazu do benzyny mam mocno mieszane uczucia co do gazowania, zwłaszcza wysłużonych silników. Żeby nie było - jak na razie, z wyjątkiem Trabanta (nie da się) i Skody (wtedy gazu nie było) WSZYSTKIE moje auta śmigały na LPG, ale jak zakładałem pierwszą instalkę to gaz kosztował 99 gr a benzyna 3,20 - i wtedy się opłacało. Teraz... trzeba się poważnie zastanowić.

Autor:  erazm101 [ sob sty 27, 2007 10:20 pm ]
Tytuł:  E220

Ja mam juz rok E220 załozyłem zwykła instalację, tyle tylko ze o nia dbam i wszystko jest w porzadku. regulacja kosztuje w wwie 30 zł a więc nic. pali mi w mieście nie mniej niż 14 l gazu w trasie nie mniej niz 11,5/12. nie ma takiej kultury jak R6. Ale cóż nie wszystko naraz. A tak wogóle to polecam 300td, ojciec ma go w gelendzie przełożył właśnie z 124 i gruchocze "prawie" jak cdi.

Autor:  kyto [ czw lut 01, 2007 7:38 pm ]
Tytuł: 

a powiedzcie mi jak to wyglada z w124 230 coupe na automacie. ile on pali ale benzyny? bardziej oplaca sie go kupic na gazie czy benz?

Autor:  Bukol [ pt lut 02, 2007 3:40 pm ]
Tytuł: 

kyto pisze:
bardziej oplaca sie go kupic na gazie czy benz?


Ja bym zagazowanego nie kupił. Jeżeli bym się zdecydował na LPG, to tylko zamontowane za mojej kadencji.

O LPG w 230 poczytaj posty kolegi zebda - miał z tym trochę przygód.

Autor:  Żeluś [ pt lut 02, 2007 4:47 pm ]
Tytuł: 

Witam

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... hlight=230.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/