MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Jaki silnik diesla wybrac? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=23659 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Eldorado [ ndz lut 04, 2007 11:39 pm ] |
Tytuł: | Jaki silnik diesla wybrac? |
Witam, jestem fanem mercedesa juz od bardzo dawna, do tej pory poruszalem sie 123 240D (chyba najmocniejsze auto na swiecie) jednak brak mocy daje sie we znaki i postanowilem ze czas na zmiany, pytanie tylko jaki silnik Diesla wybrac? Mowie o aucie z roku 98-99 bo chyba do 99 byly TD a od 2000 juz chyba CDI? Chociaz jesli uwazacie ze CDI sa lepsze to tez piszcie chetnie wyslucham waszych opinii. Po samochod wybiore sie sam, pytanie tylko jaki ten silnik? Osobiscie myslalem o 2,9 TD lub 3,0 TD (wyczytalem ze ponoc sa najlepsze) moze ktos wie jaka jest roznica w spalaniu w obu przypadkach? Chociaz nie wykluczam CDI, zawsze cos nowszego no i ponoc tez dobre?! Wiem ze postow o podobnej tematyce jest duzo i chyba wszystkie przeczytalem ale ja prosze o fakty, moze ktos wie ktore czesciej bywaja na serwisie? Jakies wady rocznikow itp itd...? Czekam na wasze odpowiedzi! z gory dzieki! |
Autor: | szeryf [ pn lut 05, 2007 9:48 am ] |
Tytuł: | |
Zalezy co kto lubi. Osobiscie szukalbym 3.0 na turbinie. Stara dobra konstrukcja, bez wodotryskow, elektroniki itp. Ale to moje zdanie, a ja nie przepadam za zbyt wielka iloscia krzemu w aucie. |
Autor: | grzesiek1980 [ pn lut 05, 2007 12:48 pm ] |
Tytuł: | |
Polecam E290 turbodiesel. ok 130KM |
Autor: | Czacza [ sob lut 10, 2007 11:40 pm ] |
Tytuł: | 290 |
spalanie 2-3 l mnij niż 300 - nie udało mi sie przekroczyć 6,5 polecam - prawda inna kultura pracy, ale motor sprawdzny w Sprinterze. Spory moment 300 Nm przy 1800 obr/min - super sprawuje się w górach. Motory te dobiegaja do 1000000 km, a często więcej. |
Autor: | diablo107Podkarpacie [ ndz lut 11, 2007 12:25 am ] |
Tytuł: | |
witam,proponuje autko z końca roku 98-99 z silnikiem 2.9Turbo diesel z manualna skrzynia biegów,(które osobiście polecam,poniewaz mój tata ma takiego mesia) autko jest naprawde nie do zajechania,a silnik bardzo dobrze znany ze sprinterów ktore robia miliony tys km. a odradzałbym silniki CDi poniewaz to jest tak nafaszerowane elektronika ze w nie których przypadkach to servis merca sie nie daje rady poprostu mercedes po 99roku to kupa złomu. jest dobre przysłowie ktore popieram: ..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r.. |
Autor: | beet [ ndz lut 11, 2007 12:35 am ] |
Tytuł: | |
diablo107Podkarpacie pisze: jest dobre przysłowie ktore popieram:
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r.. W zyciu nie myslalem ze ktos mnie zacytuje ![]() Pozdrawiam |
Autor: | Eldorado [ pn lut 12, 2007 2:45 am ] |
Tytuł: | |
dzieki za odpowiedzi, generalnie chyba bede szukal auta z silnikiem 2,9 a ewentualnie 3,0 no i tak jak ktos napisal, 98-99 rok z manualna skrzynia biegow, napewno czarny i w skorach ![]() |
Autor: | Żeluś [ pn lut 12, 2007 8:22 pm ] |
Tytuł: | |
Witam beet pisze: ..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r.. Kiedyś się zastanawiałem o co chodzi, z tym podpisem, teraz rozumiem. |
Autor: | diablo107Podkarpacie [ pn lut 12, 2007 10:21 pm ] |
Tytuł: | |
Eldorado pisze: dzieki za odpowiedzi, generalnie chyba bede szukal auta z silnikiem 2,9 a ewentualnie 3,0 no i tak jak ktos napisal, 98-99 rok z manualna skrzynia biegow, napewno czarny i w skorach
![]() Najlepiej z silnikiem 2.9 a napewno nie bedziesz załował, a co chodzi o model auta to bedzie przed liftingiem bo po liftingu wychodziły tylko silniki cdi(napewno ładniejszy ale co z tego jak ta elektronika to porażka) MERCEDES 210 od 08.1995 do 06.1999-przed liftingiem z silnikami TD ale pod koniec były tez nowe cdi w starej budzie(bez kierunków na lusterkach) MERCEDES 210 od 07.1999 do 04.2002 - po liftingu z silnikami CDI (z kierunkami na lusterkach) ps.jak cos kupisz to sie pochwal!!! |
Autor: | Eldorado [ pn lut 12, 2007 10:58 pm ] |
Tytuł: | |
napewno sie pochwale jesli juz cos przyciagne, koszty juz znam mniej wiecej 32 tysie ze wszystkimi oplatami. Moze za jakies 2-3 tygodnie juz bedzie?! |
Autor: | master [ pn lut 12, 2007 11:00 pm ] |
Tytuł: | |
diablo107Podkarpacie pisze: MERCEDES 210 od 07.1999 do 04.2002 - po liftingu z silnikami CDI (z kierunkami na lusterkach) nie zapomnij, że to już był drugi model silnika CDI - jeszcze ładniejszy i jeszcze mocniejszy elektroniki jest w nich dużo - nie powiem, ale czy w starszych jej nie było ... (nie licząc silnika) A spalinami z nich to się można delektować - no ale jak nie lubicie mikroprocków to trudno ![]() ![]() |
Autor: | Czacza [ czw mar 01, 2007 10:53 pm ] |
Tytuł: | Co wybrać ? |
Są róże szkoły. Na pewno 2,9 to inna kultura pracy, ale cóż tam - wytrzymałość i dobieg do remontu przede wszystkim - Są to pierwsze tdi merca / 2,9 ma podwyższone ciśnienie wtrysku -rzędu kilkuset bar - stare 300-ki, rzedu kilkudziesięciu, Cdi powyżej tysiąca/. Naturalnie, stare pompy rzędowe przełkną wszystko / opał i olej do sałatek /, a rotacyjne / inne niż Bosch'a są marne/ nie radzą sobie tak dobrze i nie jest wskazane nic poza dobrą ropką. Więc jeżeli mamy lać z paliwo z dystrybutora, to nie ma nic co dawałoby przewagę czegoś innego nad 2,9. Niemcy mówią - zabytek, ale oni mają kasę i nic poza 320 cdi i wyżej nie uznają. U nas sa inne realia i uważam, że 2,9 to bardzo rozsądne rozwiązanie. Pozdrawiam CD |
Autor: | yacek4 [ pt mar 02, 2007 9:47 pm ] |
Tytuł: | |
Jak masz kase to szukaj z rzędową pompą wtryskową i cztery zawory na cylinder jak nie masz kasy to kup jak pisali 290 dwa zawory na cylinder i rotacyjna pompa lucas . CDI(common rail) też jest dobry ale mając pecha musisz mieć w skarpecie 4tys. na naprawe pompy i 4 tys. na wtryski no i tylko ropa! Co do kultury pracy 290 (ma 5 cylindrów) w porównaniu z 300(ma 6 cylindrów) mogłbym podyskutować! Mój przedmówca napisał że inne pompy niż boscha są marne to właśnie taka jest w 290. |
Autor: | master [ pt mar 02, 2007 10:02 pm ] |
Tytuł: | |
yacek4 pisze: .... CDI(common rail) też jest dobry ale mając pecha musisz mieć w skarpecie 4tys. na naprawe pompy i 4 tys. na wtryski no i tylko ropa! ....
Gdzieś już pisałem, ale jeszcze raz: pompa jest ale innego rodzaju - mała wysokiego ciśnienia - koszt nowej 2 tys. Wtryski koszt 500/szt. (nowe) i na rzepaku można jeździć - u mnie jest na wlewie "diesel/rzepak:)" no nie pamiętam jak dokładnie jest napisane, bo to w języku zachodnich sąsiadów, ale nawet w VIN była wzmianka, że silnik przystosowany do Eko-ON |
Autor: | Czacza [ sob mar 03, 2007 12:23 am ] |
Tytuł: | |
To do Yacka, NIe o końca masz rację. W mojej 290 jkest Bosh - nie jest więc to regułą. CD <br>Dodano po 5 minutach.:<br> Yacek zobacz tu http://macmerc.eltrakon.pl/dane/239050DT.HTM - wyraźnie na wyposażeniu jest pompa Boscha. CD |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |