MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Jaki silnik diesla wybrac?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=23659
Strona 1 z 2

Autor:  Eldorado [ ndz lut 04, 2007 11:39 pm ]
Tytuł:  Jaki silnik diesla wybrac?

Witam, jestem fanem mercedesa juz od bardzo dawna, do tej pory poruszalem sie 123 240D (chyba najmocniejsze auto na swiecie) jednak brak mocy daje sie we znaki i postanowilem ze czas na zmiany, pytanie tylko jaki silnik Diesla wybrac? Mowie o aucie z roku 98-99 bo chyba do 99 byly TD a od 2000 juz chyba CDI? Chociaz jesli uwazacie ze CDI sa lepsze to tez piszcie chetnie wyslucham waszych opinii. Po samochod wybiore sie sam, pytanie tylko jaki ten silnik? Osobiscie myslalem o 2,9 TD lub 3,0 TD (wyczytalem ze ponoc sa najlepsze) moze ktos wie jaka jest roznica w spalaniu w obu przypadkach? Chociaz nie wykluczam CDI, zawsze cos nowszego no i ponoc tez dobre?! Wiem ze postow o podobnej tematyce jest duzo i chyba wszystkie przeczytalem ale ja prosze o fakty, moze ktos wie ktore czesciej bywaja na serwisie? Jakies wady rocznikow itp itd...? Czekam na wasze odpowiedzi! z gory dzieki!

Autor:  szeryf [ pn lut 05, 2007 9:48 am ]
Tytuł: 

Zalezy co kto lubi. Osobiscie szukalbym 3.0 na turbinie. Stara dobra konstrukcja, bez wodotryskow, elektroniki itp. Ale to moje zdanie, a ja nie przepadam za zbyt wielka iloscia krzemu w aucie.

Autor:  grzesiek1980 [ pn lut 05, 2007 12:48 pm ]
Tytuł: 

Polecam E290 turbodiesel. ok 130KM

Autor:  Czacza [ sob lut 10, 2007 11:40 pm ]
Tytuł:  290

spalanie 2-3 l mnij niż 300 - nie udało mi sie przekroczyć 6,5 polecam - prawda inna kultura pracy, ale motor sprawdzny w Sprinterze. Spory moment 300 Nm przy 1800 obr/min - super sprawuje się w górach. Motory te dobiegaja do 1000000 km, a często więcej.

Autor:  diablo107Podkarpacie [ ndz lut 11, 2007 12:25 am ]
Tytuł: 

witam,proponuje autko z końca roku 98-99 z silnikiem 2.9Turbo diesel z manualna skrzynia biegów,(które osobiście polecam,poniewaz mój tata ma takiego mesia) autko jest naprawde nie do zajechania,a silnik bardzo dobrze znany ze sprinterów ktore robia miliony tys km. a odradzałbym silniki CDi poniewaz to jest tak nafaszerowane elektronika ze w nie których przypadkach to servis merca sie nie daje rady poprostu mercedes po 99roku to kupa złomu.

jest dobre przysłowie ktore popieram:


..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

Autor:  beet [ ndz lut 11, 2007 12:35 am ]
Tytuł: 

diablo107Podkarpacie pisze:
jest dobre przysłowie ktore popieram:


..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..



W zyciu nie myslalem ze ktos mnie zacytuje ;) Fakt faktem, nowsze MB juz nie sa takie jak kiedys, ale mnie chodzilo w zamysle o model W140, jak dla mnie ostatni prawdziwy mercedes. Niestety ojciec ma taka prace, ze W140tka nie wchodzila raczej w rachube, chociaz nawet jak podjezdzal W124 do pracy, to zaraz byly komentarze, ze sluzba zdrowia taka biedna, a tu sie mercedesem podjezdza.. Brak slow, no ale jesli chodzi o W/S210 (ktore "niestety" ostatnio ojciec kupil), to ja bedac zwolennikiem wolnossacych diesli polecalbym "zwyczajna" 300 D 24V. Jak dla mnie tym modelem tak na prawde MB skonczylo produkcje prawdziwych diesli i nic lepszego (a juz na pewno trwalszego) do tej pory nie opuscilo fabryki w Stuttgardzie. Wszelkich opinii bedzie tyle ile samych uzytkownikow 210tek, ale jesli komus az tak nie zalezy na dynamice, to bedzie z tego silnika zadowolony.

Pozdrawiam

Autor:  Eldorado [ pn lut 12, 2007 2:45 am ]
Tytuł: 

dzieki za odpowiedzi, generalnie chyba bede szukal auta z silnikiem 2,9 a ewentualnie 3,0 no i tak jak ktos napisal, 98-99 rok z manualna skrzynia biegow, napewno czarny i w skorach ;) 98-99 rok to pierwszy lifting dobrze mowie? i jak z czesciami zamiennymi do tych aut??

Autor:  Żeluś [ pn lut 12, 2007 8:22 pm ]
Tytuł: 

Witam

beet pisze:


..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..




Kiedyś się zastanawiałem o co chodzi, z tym podpisem, teraz rozumiem.

Autor:  diablo107Podkarpacie [ pn lut 12, 2007 10:21 pm ]
Tytuł: 

Eldorado pisze:
dzieki za odpowiedzi, generalnie chyba bede szukal auta z silnikiem 2,9 a ewentualnie 3,0 no i tak jak ktos napisal, 98-99 rok z manualna skrzynia biegow, napewno czarny i w skorach ;) 98-99 rok to pierwszy lifting dobrze mowie? i jak z czesciami zamiennymi do tych aut??

Najlepiej z silnikiem 2.9 a napewno nie bedziesz załował, a co chodzi o model auta to bedzie przed liftingiem bo po liftingu wychodziły tylko silniki cdi(napewno ładniejszy ale co z tego jak ta elektronika to porażka)

MERCEDES 210 od 08.1995 do 06.1999-przed liftingiem z silnikami TD ale pod koniec były tez nowe cdi w starej budzie(bez kierunków na lusterkach)

MERCEDES 210 od 07.1999 do 04.2002 - po liftingu z silnikami CDI (z kierunkami na lusterkach)

ps.jak cos kupisz to sie pochwal!!!

Autor:  Eldorado [ pn lut 12, 2007 10:58 pm ]
Tytuł: 

napewno sie pochwale jesli juz cos przyciagne, koszty juz znam mniej wiecej 32 tysie ze wszystkimi oplatami. Moze za jakies 2-3 tygodnie juz bedzie?!

Autor:  master [ pn lut 12, 2007 11:00 pm ]
Tytuł: 

diablo107Podkarpacie pisze:

MERCEDES 210 od 07.1999 do 04.2002 - po liftingu z silnikami CDI (z kierunkami na lusterkach)

nie zapomnij, że to już był drugi model silnika CDI - jeszcze ładniejszy i jeszcze mocniejszy
elektroniki jest w nich dużo - nie powiem, ale czy w starszych jej nie było ... (nie licząc silnika)
A spalinami z nich to się można delektować - no ale jak nie lubicie mikroprocków to trudno :beksa3x: :beksa3x:

Autor:  Czacza [ czw mar 01, 2007 10:53 pm ]
Tytuł:  Co wybrać ?

Są róże szkoły. Na pewno 2,9 to inna kultura pracy, ale cóż tam - wytrzymałość i dobieg do remontu przede wszystkim - Są to pierwsze tdi merca / 2,9 ma podwyższone ciśnienie wtrysku -rzędu kilkuset bar - stare 300-ki, rzedu kilkudziesięciu, Cdi powyżej tysiąca/. Naturalnie, stare pompy rzędowe przełkną wszystko / opał i olej do sałatek /, a rotacyjne / inne niż Bosch'a są marne/ nie radzą sobie tak dobrze i nie jest wskazane nic poza dobrą ropką. Więc jeżeli mamy lać z paliwo z dystrybutora, to nie ma nic co dawałoby przewagę czegoś innego nad 2,9. Niemcy mówią - zabytek, ale oni mają kasę i nic poza 320 cdi i wyżej nie uznają. U nas sa inne realia i uważam, że 2,9 to bardzo rozsądne rozwiązanie.

Pozdrawiam

CD

Autor:  yacek4 [ pt mar 02, 2007 9:47 pm ]
Tytuł: 

Jak masz kase to szukaj z rzędową pompą wtryskową i cztery zawory na cylinder jak nie masz kasy to kup jak pisali 290 dwa zawory na cylinder i rotacyjna pompa lucas . CDI(common rail) też jest dobry ale mając pecha musisz mieć w skarpecie 4tys. na naprawe pompy i 4 tys. na wtryski no i tylko ropa! Co do kultury pracy 290 (ma 5 cylindrów) w porównaniu z 300(ma 6 cylindrów) mogłbym podyskutować!
Mój przedmówca napisał że inne pompy niż boscha są marne to właśnie taka jest w 290.

Autor:  master [ pt mar 02, 2007 10:02 pm ]
Tytuł: 

yacek4 pisze:
.... CDI(common rail) też jest dobry ale mając pecha musisz mieć w skarpecie 4tys. na naprawe pompy i 4 tys. na wtryski no i tylko ropa! ....


Gdzieś już pisałem, ale jeszcze raz: pompa jest ale innego rodzaju - mała wysokiego ciśnienia - koszt nowej 2 tys.
Wtryski koszt 500/szt. (nowe)
i na rzepaku można jeździć - u mnie jest na wlewie "diesel/rzepak:)" no nie pamiętam jak dokładnie jest napisane, bo to w języku zachodnich sąsiadów, ale nawet w VIN była wzmianka, że silnik przystosowany do Eko-ON

Autor:  Czacza [ sob mar 03, 2007 12:23 am ]
Tytuł: 

To do Yacka,

NIe o końca masz rację. W mojej 290 jkest Bosh - nie jest więc to regułą.

CD <br>Dodano po 5 minutach.:<br> Yacek zobacz tu http://macmerc.eltrakon.pl/dane/239050DT.HTM - wyraźnie na wyposażeniu jest pompa Boscha.

CD

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/