MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Potencjometr
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=23676
Strona 1 z 1

Autor:  fifi [ pn lut 05, 2007 7:02 pm ]
Tytuł:  Potencjometr

Mam problem, otóż kupiłem nowy potencjometr klapy spiętrzającej, zamontowałem i nie chodzi tak jak powinien. Szukałem na forum i nigdzie nie ma jaką powinien mieć oporność w stanie spoczynku i przy maksymalnym wychyleniu. Prosił bym o podanie takowych ewentualnie w jakiej książce mogę je poszukać.

Autor:  Jurand [ pn lut 05, 2007 9:06 pm ]
Tytuł: 

Witam
Poniżej troche danych książkowych

klapa wychylenie 0%
a. oporność pomiędzy 2 a 3 >> min 3200 om max 4800 om
b. oporność pomiędzy 2 a 1 >> min 550 om max 850 om

klapa wychylenie 0% >> 100%
a. oporność pomiędzy 2 a 1 od min 550 om (klapa 0%) do max 5600 om(klapa 100% ) oporność ma się zmieniać równomiernie w sposób ciągły bez zakłóceń w miarę wychylania klapy

klapa wychylenie 100%
a. oporność pomiędzy 2 a 3 >> min 3800 om max 5600 om

Ile dałeś za nowy, czy to "nowa" używka ??

Autor:  fifi [ pn lut 05, 2007 9:30 pm ]
Tytuł: 

Wielkie dzięki za szybką odpowiedz jutro zaczne działać. Potencjometr kupiłem nowy za 230 zł. Pozdrawiam

Autor:  Jurand [ pn lut 05, 2007 9:47 pm ]
Tytuł: 

A gdzie kupowałeś nowy, bo ja jakoś nie znalazłem IC, FOTA ??

Autor:  roadrunner [ pn lut 05, 2007 11:01 pm ]
Tytuł: 

Jesli nowu nie dziala ci dobrze dognij blaszki, jesli sam wkladales to chyba wiesz ktore. ja mam troche inne dane niz Jurand ale to wynika z innego sposobu regulacji opisanego w moim zrodle.

styki 1&2 przy zamknietej klapie max 1000ohm przy klapie calkowicie otwartej min 4000ohm
styki 2&3 przy zamknietej klapie min 4000ohm

w moim zrodle jednak te dane sa tylko kontrolnymi do wstepnego ustawienia a potem tzreba to ustawic przy odpalonym motorze analizujac voltarz na stykach. troche to dlugawe do tlumaczenia ale moge ci podeslac sposob reguacji na @.

Zazwyczaj jednak jesli uzyskasz wskazania takie jak Jurand napisal to silnik powinien pracowac prawidlowo.

Autor:  fifi [ wt lut 06, 2007 5:30 pm ]
Tytuł: 

Kupiłem w małym sklepie motoryzacyjnym w Poznaniu, z tego co się orientuje to występuje tylko w orginale (BOSCH wyłącznie).

Trochę czasu upłyneło zanim silnik zaczął pracować poprawnie, próbowałem wg danych książkowych podanych przez kolege Juranda ale nic z tego nie wychodziło jak dobrze pamiętam to bliższe prawdy są dane kolegi Roadrunnera.

Koledzy podajcie mi jeszcze w jakich książkach mogę znależć takie ciekawe dane regulacyjne i nie tylko.


Wielkie dzięki za okazaną pomoc. Pozdrawiam.

Autor:  roadrunner [ wt lut 06, 2007 10:48 pm ]
Tytuł: 

ja kozystam z Autodaty na DVD. podaj maila na PW to ci wysle dane dotyczace potencjometru wraz z rysunkami

Autor:  Żeluś [ śr lut 07, 2007 6:38 pm ]
Tytuł: 

Witam

roadrunner pisze:
ja kozystam z Autodaty na DVD. podaj maila na PW to ci wysle dane dotyczace potencjometru wraz z rysunkami


Fifi, nie ma 10 postów, nie może wysyłac prywatnych wiadomości, a e-mail masz pod podpisem, lub w podpisie, (nie wiem czy to się jeszcze zalicza do podpisu, czy nie).

Autor:  roadrunner [ śr lut 07, 2007 6:53 pm ]
Tytuł: 

Żeluś pisze:
Witam

roadrunner pisze:
ja kozystam z Autodaty na DVD. podaj maila na PW to ci wysle dane dotyczace potencjometru wraz z rysunkami


Fifi, nie ma 10 postów, nie może wysyłac prywatnych wiadomości, a e-mail masz pod podpisem, lub w podpisie, (nie wiem czy to się jeszcze zalicza do podpisu, czy nie).


Ale zalacznika do tego nie podepne niestety a adresu nie wyswietla.

Autor:  fifi [ śr lut 07, 2007 7:14 pm ]
Tytuł: 

Roadrunner jak nie zrobi to większego problemu to chętnie skorzystam
podaje adres arai29@wp.pl
Dzięki

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/