MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Trzymajcie mnie bo eksploduję
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=25&t=23756
Strona 1 z 1

Autor:  kalach [ czw lut 08, 2007 8:54 pm ]
Tytuł:  Trzymajcie mnie bo eksploduję

:evil: :pala1x:
Jest tak: W 126 300 SE, '88 piękny ale

wczoraj nagle nie odpalił, zdiagnozowałem- pompa nie podaje paliwa, po wyjęciu przekaźnika i spięciu na krótko, drucikiem, pompa ruszyła i odpalił bez problemu;

dzisiaj kupiłem inny, używany przekaźnik, zamontowałem, pięnie, nawet lepiej odpalił, pojeździłem trochę, po postoju zapalam- odpalił, włączam światła i zgasł znowu. Przyczyna jak poprzednio. Wrcałem "na druciku". :evil:

Co może być przyczyną?

1. Nowy przekaźnik też do bani? Kupić kolejny i po sprawie.
2. COŚ powoduje, że przekaźniki padają? Gdzie TO znaleźć?

Autor:  AndyS [ czw lut 08, 2007 9:53 pm ]
Tytuł:  Re: Trzymajcie mnie bo eksploduję

kalach pisze:
:evil: :pala1x:
2. COŚ powoduje, że przekaźniki padają? Gdzie TO znaleźć?

Hmmm.... A potrafisz bliżej opisac jak padają? Przekaźnik musi "cykać". Bo istnieją 2 możliwości:
1. Faktycznie COŚ przepala przekaźnik (byłby to nadmierny pobór prądu - drut wytrzyma). :lol:
2. Przekaźniki (obydwa) są dobre a "nie styka" sygnał sterujący do nich doprowadzony najprawdopodobniej w kabelkach od spodu gniazda przekaźnika. Przy wkładaniu tego drugiego przekaźnika poruszyłeś i działa. Trzeba poruszać i "obsikać" sprayem Kontakt gniazdo i spód gniazda..
Osobiście uważam tą drugą ewentualność za dużo bardziej prawdopodobną (i częściej spotykaną). To tyle.

Autor:  ..::wojtek::.. [ czw lut 08, 2007 10:19 pm ]
Tytuł: 

Sprawdź czy przekaźniki są dobre, nie w gnieździe, tylko podłącz do akumulatora i zobacz czy się załącza. Mało prawdopodobne, żeby coś "psuło" przekaźniki.

Autor:  kalach [ pt lut 09, 2007 10:52 pm ]
Tytuł: 

AndyS pisze:
"nie styka" sygnał sterujący do nich doprowadzony najprawdopodobniej w kabelkach od spodu gniazda przekaźnika


To rzeczywiście to, poruszałem i działa. Dzięki [zlosnik]. Ale jakie cholerstwo tam siedzi? Woda? Rdza? "Na oko" styki wyglądają bez zarzutu. Muszę jesze zasprejować dla pewności.

Autor:  AndyS [ sob lut 10, 2007 12:26 am ]
Tytuł: 

kalach pisze:
To rzeczywiście to, poruszałem i działa. Dzięki [zlosnik].

Już 11-ty rok jeżdżę 126. Znam chyba wszystkie "numery".

kalach pisze:
Woda? Rdza? "Na oko" styki wyglądają bez zarzutu.

To starość. :lol: Ale na pocieszenie powiem że wiele aut innych marek w tym wieku już dawno nie jeździ. [zlosnik]

Autor:  Gerri [ sob lut 10, 2007 9:02 pm ]
Tytuł: 

..::wojtek::.. pisze:
Sprawdź czy przekaźniki są dobre, nie w gnieździe, tylko podłącz do akumulatora i zobacz czy się załącza. Mało prawdopodobne, żeby coś "psuło" przekaźniki.


No to mi opisz, jak podłączysz do akumulatora w celu sprawdzenia przekaźnik, który ma ok. dziesięć "nóżek"


????????

Autor:  TReneR [ ndz lut 11, 2007 11:28 am ]
Tytuł: 

Wyprowadzenia sa rozrysowane na schemacie (trzba go niestety posadac - albo sie zapytac o takowy na forum). Po podlaczeniu zasilania do odpowiednich pinow powinien na chwile zewrzec styki zasilania pompy (sa tam dwa przekazniki w srodku).
Tez mialem problemy z tym "przekaznikiem" wystarczylo przelutowanie pinow przekaznikow na plytce drukowanej.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/